Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
09 nov 2023 18:44
Nijogeth schreef:
09 nov 2023 08:38
Een groot deel van de Palestijnen propageert de totale vernietiging van Israël, de joden en de christenen. Natuurlijk moet je die niet teveel speelruimte geven als Israël zijnde. Blijkt wel weer dat vrijwel elk bouwproject in Gaza een dekmantel voor Hamas kan zijn van waaruit raketten op Israël worden gelanceerd. Dat Israël dan bombardeert, lijkt me logisch.

Jij zegt dat de Palestijnen reageren op Israël zijn strenge maatregelen. Ik zeg dat die strenge maatregelen er zijn, omdat de Palestijnen niet te vertrouwen zijn.
Dus de Israëlers koloniseren andermans land omdat de eigenaren daarvan niet te vertrouwen zijn?
Niet andermans land, aangezien Palestina niet bestaat. De manier waarop, daar kan ik het niet mee eens zijn, dat ben ik met je eens.

Maar, deze manier van werken was ook de manier waarop de Palestijnen het na de Eerste Wereldoorlog deden. Toen kochten Joodse mensen hele stukken land van rijke Arabieren, waarna vervolgens de pachters van die stukken land de wacht aan werd gezet. De meeste pachters waren Palestijnen en die gebruikten geweld om die stukken land weer in bezit te krijgen.

Dat is, samen met de valse beloftes aan meerdere partijen door de Britten in die tijd, de meest relevante oorsprong van het conflict.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Niet andermans land, aangezien Palestina niet bestaat.
Waaruit zou dit blijken dan? Of zou dat zo zijn omdat enkel een deel van de westerse wereld de staat niet erkend. Een grote meerderheid binnen de VN doet dat namelijk wel, en ze zijn ook waarnemend lid van de VN, iets wat volgens mij niet mogelijk is zou de staat niet bestaan. Net als dat ze bijvoorbeeld internationaal erkende sportbonden en dergelijke hebben.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Palestina wordt officieel erkend door ruim 130 landen, waaronder enkele EU-lidstaten. Israël, maar ook Nederland en België, erkennen Palestina niet. Het land werd in 2012 een waarnemend niet-lid van de Verenigde Naties.

Bron:

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 1z9MPldyOZ

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

FF iets heel anders. Verkiezingen op komst en de programma's staan vol met wensen, dromen of luchtkastelen. Ook bij het item Openbaar Vervoer wordt er veel beloofd (en slechts zelden iets waargemaakt).

Concreet en een fijn actueel voorbeeld is Zeeland. Daar rijdt Connexxion/Transdev en dat blijft nog even zo, omdat er nul inschrijvingen waren op de aanbesteding. Omroep Zeeland heeft het vorige maand samengevat: Klik.
Verder zoeken levert de toekomst op, tenminste volgens de provincie Zeeland. Een paar sneldiensten met een halte niet in het dorp, maar op de provinciale weg en voor de rest buurt-,bel- (=flex) en schoolbussen. En een halte-taxi van het dorp naar de halte langs de weg, wel lang van tevoren reserveren.
De online-zoektocht brengt nog iets naar boven. De provincie geeft NS subsidie om treinen in Zeeland te rijden en dat is ten koste gegaan van de streekbus.

GoudappelCoffeng is een gerenommeerd onderzoeks-/adviesbureau op OV-gebied. Dit bureau weet al jaren, dat belbussen, lusroutes en bushaltes buiten een dorp niet werken. Alleen wie geen keuze heeft, gaat dan met de bus, maar dat zijn zo weinig mensen, dat de bus krimpt tot een busje en de subsidie per kilometer of passagier groeit totdat iemand er een punt achter zet.

Ja, zegt de gemiddelde politicus op campagne, ja, wij vinden het openbaar vervoer heel belangrijk. Om daarna te beginnen over flexbussen...

Waarom kan dit allemaal? Gebrek aan kennis, media-aandacht? Ik had maar een kwartier nodig om de gegevens van Zeeland te vinden. Er gaat per jaar een paar miljard aan subsidie naar het OV. Dan zou je toch verwachten, dat ...

Goed, ik wilde het ff kwijt. Vergeet het OV, buiten de grote steden is/wordt dat effectief afgeschaft.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
09 nov 2023 19:56
Niet andermans land, aangezien Palestina niet bestaat.
Waaruit zou dit blijken dan? Of zou dat zo zijn omdat enkel een deel van de westerse wereld de staat niet erkend. Een grote meerderheid binnen de VN doet dat namelijk wel, en ze zijn ook waarnemend lid van de VN, iets wat volgens mij niet mogelijk is zou de staat niet bestaan. Net als dat ze bijvoorbeeld internationaal erkende sportbonden en dergelijke hebben.
Nou, omdat de staat Palestina pas in 1988 werd uitgeroepen op Israëlisch grondgebied. Dat is eigenlijk de grootste reden. Het is een beetje als het niet erkennen van de republieken Donetsk en Luhansk. Die werden ook uitgeroepen op grondgebied van een ander.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De komende kamers hebben nog een hoop recht te breien, wat er de afgelopen jaren door onkunde is afgebroken. Dat zal nog wel wat jaren over heen gaan.

Zat net toevallig zembla te kijken naar het is toch wel van de zotte dat iemand die van een goed salaris de WIA in kan, en iemand met een slecht salaris de participatiewet bijstand in kan.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
09 nov 2023 21:42
Cro schreef:
09 nov 2023 19:56
Niet andermans land, aangezien Palestina niet bestaat.
Waaruit zou dit blijken dan? Of zou dat zo zijn omdat enkel een deel van de westerse wereld de staat niet erkend. Een grote meerderheid binnen de VN doet dat namelijk wel, en ze zijn ook waarnemend lid van de VN, iets wat volgens mij niet mogelijk is zou de staat niet bestaan. Net als dat ze bijvoorbeeld internationaal erkende sportbonden en dergelijke hebben.
Nou, omdat de staat Palestina pas in 1988 werd uitgeroepen op Israëlisch grondgebied. Dat is eigenlijk de grootste reden. Het is een beetje als het niet erkennen van de republieken Donetsk en Luhansk. Die werden ook uitgeroepen op grondgebied van een ander.
Daar zit natuurlijk nog wel wat verschil is, dat zal mijn inziens pas te vergelijken zijn wanneer die staten ook bijvoorbeeld lid worden van de VN.
Daarnaast, wat is Israëlisch grond gebied, volgens mij willen die hun eigen grenzen niet eens vaststellen / erkennen en is er dus nog helemaal niet vastgesteld wat daar de officiële grenzen zijn, anders dan de verdeling zoals in 1948 voorgesteld. Hebben we het dan over grondgebied dat ze mogelijk al jaren onrechtmatig bezet hebben, of over gebieden die volgens de 1948 resolutie inderdaad aan Israel toegewezen zouden worden.

En dat is ook een beetje het probleem daar, er lopen daar 2 partijen al decennia lang te etteren. Tijd dat ze beide eens een flinke oorveeg krijgen en wat beters gaan doen met hun level.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Cro schreef:
09 nov 2023 19:56
Niet andermans land, aangezien Palestina niet bestaat.
Waaruit zou dit blijken dan? Of zou dat zo zijn omdat enkel een deel van de westerse wereld de staat niet erkend. Een grote meerderheid binnen de VN doet dat namelijk wel, en ze zijn ook waarnemend lid van de VN, iets wat volgens mij niet mogelijk is zou de staat niet bestaan. Net als dat ze bijvoorbeeld internationaal erkende sportbonden en dergelijke hebben.
Dezelfde VN die Iran voorzitter van de mensenrechten commissie maakt? Dezelfde VN die per jaar meer resoluties uitvaardigt tegen Israël dan tegen Iran, Irak, Noord Korea, Qatar, Saoedi Arabië, China en tig andere landen tezamen? Dezelfde VN voor Palestijnen een speciale commissie (UNWRA) heeft, maar dat verder voor geen enkele groep vluchtilingen? Dezelfde VN die ........ nou ja, je snapt hem wel. Die VN, die zo hypocriet is dat ze niet meer serieus te nemen is.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
10 nov 2023 12:04
Cro schreef:
09 nov 2023 19:56
Niet andermans land, aangezien Palestina niet bestaat.
Waaruit zou dit blijken dan? Of zou dat zo zijn omdat enkel een deel van de westerse wereld de staat niet erkend. Een grote meerderheid binnen de VN doet dat namelijk wel, en ze zijn ook waarnemend lid van de VN, iets wat volgens mij niet mogelijk is zou de staat niet bestaan. Net als dat ze bijvoorbeeld internationaal erkende sportbonden en dergelijke hebben.
Dezelfde VN die Iran voorzitter van de mensenrechten commissie maakt? Dezelfde VN die per jaar meer resoluties uitvaardigt tegen Israël dan tegen Iran, Irak, Noord Korea, Qatar, Saoedi Arabië, China en tig andere landen tezamen? Dezelfde VN voor Palestijnen een speciale commissie (UNWRA) heeft, maar dat verder voor geen enkele groep vluchtilingen? Dezelfde VN die ........ nou ja, je snapt hem wel. Die VN, die zo hypocriet is dat ze niet meer serieus te nemen is.
Dan bestaat de staat Israël net zo min.

rwolters
Berichten: 1827
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
09 nov 2023 21:44
De komende kamers hebben nog een hoop recht te breien, wat er de afgelopen jaren door onkunde is afgebroken. Dat zal nog wel wat jaren over heen gaan.

Zat net toevallig zembla te kijken naar het is toch wel van de zotte dat iemand die van een goed salaris de WIA in kan, en iemand met een slecht salaris de participatiewet bijstand in kan.
Als je echt weinig verdient is bijstand in veel gevallen gunstiger dan WIA.....

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
10 nov 2023 13:28
Onkruid71 schreef:
09 nov 2023 21:44
De komende kamers hebben nog een hoop recht te breien, wat er de afgelopen jaren door onkunde is afgebroken. Dat zal nog wel wat jaren over heen gaan.

Zat net toevallig zembla te kijken naar het is toch wel van de zotte dat iemand die van een goed salaris de WIA in kan, en iemand met een slecht salaris de participatiewet bijstand in kan.
Als je echt weinig verdient is bijstand in veel gevallen gunstiger dan WIA.....
Dat ligt er natuurlijk ook aan, of je moet participeren.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

rwolters schreef:
10 nov 2023 13:28
Als je echt weinig verdient is bijstand in veel gevallen gunstiger dan WIA.....
Kun je deze uitleggen / toelichten? Ik ben bang, dat ik je niet begrijp.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb net als deze vrouw een hekel aan Hamas. Het zegt genoeg dat ze liever Israël de Gaza strook ziet leiden dan Hamas. Hopelijk komt dat besef daar snel, wordt Hamas met de grond gelijk gemaakt en kan het volk in die gebieden zich verheugen op een Israël dat stappen met ze wil zetten.

https://www.dumpert.nl/item/100076340_809ffc46

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
10 nov 2023 16:22
Ik heb net als deze vrouw een hekel aan Hamas. Het zegt genoeg dat ze liever Israël de Gaza strook ziet leiden dan Hamas. Hopelijk komt dat besef daar snel, wordt Hamas met de grond gelijk gemaakt en kan het volk in die gebieden zich verheugen op een Israël dat stappen met ze wil zetten.

https://www.dumpert.nl/item/100076340_809ffc46
Vraag iemand, die Arabisch spreekt om het goed te vertalen. Wat ik meekrijg, gaat het vooral om haar overleden zoon.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou inderdaad kunnen. Zegt genoeg dat het een best plausibel verhaal is als je weet dat Hamas IS aan het kopiëren is.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Uit een ander topic
ZeerPrivé schreef:
10 nov 2023 13:57
Nou, tis natuurlijk wel iets wat je voor het eerst meemaakt. Je ligt daar toch te denken, doet het pijn die vlammetjes. Is het koud en donker daar beneden. Nieuwigheden geven bijna altijd stress. Dus mijn voorkeur gaat uit naar die anti-stress kist. Kussentje en dekbed van de Action, en klaar is ZP om te vertrekken.
'die vlammetjes' riepen een herinnering op aan een kort verhaaltje over de hel. Hier een klein stukje eruit, Lucifer is de naam van de duivel:
Lucifer de Tweede zat lekker onderuit in zijn Slot Der Duisternis. Het vagevuur knetterde gezellig in de sjieke marmeren oven, begeleidde de pijnlijke schreeuwen van de zondige doden, die hier smoorden, terwijl Lucifer een boek uit de wereld van de mensen las. Helaas was de schrijfster na haar overlijden bij de concurrent terechtgekomen, terwijl juist de leeghoofden onder de auteurs bij hem terecht kwamen. Graag zou hij het omdraaien, want wie een leeg hoofd had, kon geen zonde begaan. Waarom ze dan toch in zijn slot onderdak zochten? Het moest wel te vol zijn in de wereld van het eeuwige licht. Of keken ze niet goed waar ze liepen en vielen ze van de trap?

witte angora
Berichten: 31991
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Tot nu toe de kachel nog niet aan gehad, enkel gisteren even het elektrische blazertje. 0,35 kWh was voldoende om de boel weer lekker op temperatuur te krijgen. Maar na volgende week zal het anders worden denk ik. De buitentemperaturen beginnen dan toch onder de 'kritieke waarden' te komen. Naja, tot nu toe dus lekker goedkoop geleefd wat energie betreft.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, ik heb de kachel toch regelmatig aan gehad.
Mooi advies van dekentjes en warme kleding hielp niet echt, was ook wel te verwachten.
Helaas valt op de kachel weinig te besparen, of het kost veel pijn of veel geld.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
11 nov 2023 09:36
Nou, ik heb de kachel toch regelmatig aan gehad.
Mooi advies van dekentjes en warme kleding hielp niet echt, was ook wel te verwachten.
Helaas valt op de kachel weinig te besparen, of het kost veel pijn of veel geld.
Als je kleding in laagjes aandoet, als daar iets van wol of merinowol bij zit, scheelt dat veel. Wat meer beweging helpt ook, stilzitten is niet goed voor je spieren en zeker niet voor je doorbloeding.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
11 nov 2023 10:09
Onkruid71 schreef:
11 nov 2023 09:36
Nou, ik heb de kachel toch regelmatig aan gehad.
Mooi advies van dekentjes en warme kleding hielp niet echt, was ook wel te verwachten.
Helaas valt op de kachel weinig te besparen, of het kost veel pijn of veel geld.
Als je kleding in laagjes aandoet, als daar iets van wol of merinowol bij zit, scheelt dat veel. Wat meer beweging helpt ook, stilzitten is niet goed voor je spieren en zeker niet voor je doorbloeding.
Ik ben me daar wel van bewust. Ik heb veel in koude gewerkt, dus ik weet wel hoe het allemaal werkt.
Te veel bewegen is ook niet goed voor mij, want dan wordt alles erger.

Plaats reactie