Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

**"Wat wordt er gezegd over de achtergrond van Bergkamp en haar naam?
Vera Bergkamp is lesbisch, van half Marokkaanse afkomst en noemt zichzelf een Amsterdammer en wereldburger. Haar moeder werkte bij het vroegere Amsterdamse warenhuis Metz & Co. Ze veranderde haar naam naar Bergkamp omdat haar werkelijke naam ( Firouz Alida Chaouqui) moeilijk uit te spreken is.**

Nooit geweten dat Vera Bergkamp niet haar werkelijke naam is.
Jullie wel?

witte angora
Berichten: 31217
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd zie ik haar niet in een bruine kroeg in de Jordaan of op de eilanden zitten.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Didn't know, don't care. Het enige dat me interesseert is dat ze een slechte kamervoorzitter was en na de verkiezingen hopelijk opdondert.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee, ze komt niet meer terug! Trekt zich terug.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jammer dat ze wel wachtgeld krijgt. Gewone burgers die zich terugtrekken van hun baan krijgen ook geen ww.

Lowieze
Berichten: 6736
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
17 nov 2023 20:31
**"Wat wordt er gezegd over de achtergrond van Bergkamp en haar naam?
Vera Bergkamp is lesbisch, van half Marokkaanse afkomst en noemt zichzelf een Amsterdammer en wereldburger. Haar moeder werkte bij het vroegere Amsterdamse warenhuis Metz & Co. Ze veranderde haar naam naar Bergkamp omdat haar werkelijke naam ( Firouz Alida Chaouqui) moeilijk uit te spreken is.**

Nooit geweten dat Vera Bergkamp niet haar werkelijke naam is.
Jullie wel?
Het is wel haar werkelijke naam, ze heeft de achternaam van haar moeder aangenomen.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
17 nov 2023 20:23
Nee, dit is maar een armzalig verhaaltje. De sintercasus die ik ooit kreeg was een stuk ouder en had niets met Catalonië of Puigdemont te maken. Het ging serieus in op vreemdelingen- en arbeidsrechtelijke positie van de Pieten. Het was ook echt bedoeld als studiemateriaal en hersenoefening voor studenten en advocaten.
Maar verder zoeken dan aub, leuk om te lezen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bergkamp is idd de achternaam van haar moeder , omdat de echte naam moeilijk uit te spreken is.
Ze heet dus Firouz Alida Chaouqui en niet Vera Alida Bergkamp.

Ik hoorde dit vanavond.
Ook Jesse Klaver heet eigenlijk Jasser Klaver.
Tis maar een weetje , verder niet echt boeiend :D

witte angora
Berichten: 31217
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jasses.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
17 nov 2023 14:44
Nu zoek ik voor mijn werkgever een nieuwe collega. Er is nog geen vacature geplaatst, kijken eerst om ons heen. Als er echter een vacature komt, dan zetten we daarin dat alleen blanke mannen met een Nederlandse achtergrond in aanmerking komen.
Dat is discriminatie, maar geen probleem, omdat de groep die ernaast valt het al weet.
Met dat verschil dat zij die bij de politie willen komen dat niet direct te horen krijgen, dat ze vanwege hun achtergrond geweigerd gaan worden, de psychologische test en sporttest gewoon mogen doorlopen en pas op het einde van het proces te horen krijgen dat ze vooraf eigenlijk al kansloos waren, omdat het blanke Nederlanders zijn.
:mrgreen: Goede parafrase :D
Je punt is, dat de politie wel de testen afneemt en pas later de reden voor afwijzing geeft.

Voorbeeld:
Je bekende heeft gesolliciteerd, nog 3 andere blanke Nederlanders en 4 mensen met migratieachtergrond. Dat is 4-4. Iedereen voldoende gekwalificeerd, niemand valt in de eerste ronde af. De psychologische test is een eerste schifting. Het wordt 3 Nederlanders tegen 2 uit de migrantengroep, omdat in die groep er 2 onvoldoende stabiel zijn, bij de 'Ollanders één. Sporttest, nog 3 afvallers en alleen je bekende en één met de internationale achtergrond blijven over. Pas nu begint het voorkeursbeleid en wordt je bekende afgewezen.

Ik vind overigens, dat als je je hierdoor gediscrimineerd voelt (= slachtofferrol opzoeken), je beter helemaal niet bij de politie kunt werken. Als agent moet je met iedereen neutraal, liefst vooroordeelvrij, kunnen omgaan.

Niet wat ons een paar keer is overkomen: vanwege het accent van mijn man ineens beter articuleren of simpelspraak gebruiken. Reactie van mijn man: 'Bent u bezig met een cursus Nederlands?'.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
17 nov 2023 21:39
Pas nu begint het voorkeursbeleid en wordt je bekende afgewezen.

Ik vind overigens, dat als je je hierdoor gediscrimineerd voelt (= slachtofferrol opzoeken),
Dit is niet gediscrimineerd voelen, dit is gediscrimineerd worden. Ongeacht in hoeveel bochten jij je wringt om het goed te praten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
17 nov 2023 21:39
(...) en alleen je bekende en één met de internationale achtergrond blijven over. Pas nu begint het voorkeursbeleid en wordt je bekende afgewezen.

Ik vind overigens, dat als je je hierdoor gediscrimineerd voelt (= slachtofferrol opzoeken), je beter helemaal niet bij de politie kunt werken. Als agent moet je met iedereen neutraal, liefst vooroordeelvrij, kunnen omgaan.
(...)
Waarom dan toch de voorkeur voor de één ( de blanke sollicitant) ?
Ik vind het echt niet zo gek dan dat de ander zich toch gediscrimineerd " voelt " .
Jij zegt: hij zoekt de slachtofferrol op.🙄
Hoezo?
Laten we wél zijn:
in RL worden mensen met een migratieachtergrond tóch écht méér geprofiled én minder snel aangenomen wanneer de andere sollicitant met dezelfde tools een blanke man/vrouw is.
Er wordt dag in dag uit, echt volop gediscrimineerd, wereldwijd!

En dan heb je het ook nog over de agent die neutraal en zonder vooroordeel zn werk moet doen.
Mooi! Zo zou het moeten inderdaad!
Maar de realiteit is toch echt anders.
En dan nóg wat:
het uniform is neutraal en úniform , prima.
Ik hoor nu toch ook dat Moslima.s toch wel erg graag hun hoofddoek willen dragen.
Ik vind dat niet kunnen.
Hét politieuniform moet neutraliteit uitstralen.
Geen hoofddoeken ,geen keppeltjes, geen paars haar , geen lange baarden, geen hipsterknotjes etc🤭.
Ik vind het dan géén " gezag" uitstralen.
Of discrimineer ik nu ook?
Ja....denk het wel....oeps🫣....zoals het gros vd mensen 😏
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 nov 2023 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31217
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Schaf gewoon het hele politieapparaat af, probleem opgelost.

Onkruid71
Berichten: 2883
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dan is dat hele discriminatie probleem niet opgelost hoor, dat speelt overal.
De quota's van het aantal vrouwen bijvoorbeeld bij instanties of bedrijven.

Thijs124
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De meesten zien geen verschil tussen discriminatie en gefrustreerd zijn.
Het eerste er de schuld van geven is veel gemakkelijker dan het tweede toe te geven.

rwolters
Berichten: 1679
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
17 nov 2023 20:39
Didn't know, don't care. Het enige dat me interesseert is dat ze een slechte kamervoorzitter was en na de verkiezingen hopelijk opdondert.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je liever hebt dat ze na de verkiezingen niet terugkomt. Grover taalgebruik is niet nodig.

rwolters
Berichten: 1679
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
17 nov 2023 20:50
Jammer dat ze wel wachtgeld krijgt. Gewone burgers die zich terugtrekken van hun baan krijgen ook geen ww.
Politicus is dan ook geen gewone baan. Daarom is wachtgeld ingevoerd. Zonder wachtgeldregeling durft niemand meer zijn baan op te zeggen om politicus te worden.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
18 nov 2023 00:15
kuklos schreef:
17 nov 2023 20:50
Jammer dat ze wel wachtgeld krijgt. Gewone burgers die zich terugtrekken van hun baan krijgen ook geen ww.
Politicus is dan ook geen gewone baan. Daarom is wachtgeld ingevoerd. Zonder wachtgeldregeling durft niemand meer zijn baan op te zeggen om politicus te worden.
Wachtgeld als politici zelf opstappen is dus precies waarom er zoveel weerstand tegen is. Wachtgeld bij gedwongen vertrek is een ander verhaal. maar nu Bergkap zelf opdondert is er dus sprake van zelf opstappen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
17 nov 2023 23:06
Waarom dan toch de voorkeur voor de één ( de blanke sollicitant) ?
Sorry, niet duidelijk genoeg. De bekende van Nijogeth is blank en afgewezen omdat iemand met een migratie-achtergrond net zo goed (of beter) was.
moederslink schreef:
17 nov 2023 23:06
Ik vind het echt niet zo gek dan dat de ander zich toch gediscrimineerd " voelt " .
Jij zegt: hij zoekt de slachtofferrol op.🙄
Hoezo?
Omdat er direct discriminatie wordt geroepen, terwijl het een normale werving & selectie is.
moederslink schreef:
17 nov 2023 23:06
Laten we wél zijn:
in RL worden mensen met een migratieachtergrond tóch écht méér geprofiled én minder snel aangenomen wanneer de andere sollicitant met dezelfde tools een blanke man/vrouw is.
Er wordt dag in dag uit, echt volop gediscrimineerd, wereldwijd!

En dan heb je het ook nog over de agent die neutraal en zonder vooroordeel zn werk moet doen.
Mooi! Zo zou het moeten inderdaad!
Maar de realiteit is toch echt anders.
En met de kortere opleidingen zal het er niet beter op worden, omdat dit om houding gaat en die kun je maar langzaan veranderen.
moederslink schreef:
17 nov 2023 23:06
En dan nóg wat:
het uniform is neutraal en úniform , prima.
Ik hoor nu toch ook dat Moslima.s toch wel erg graag hun hoofddoek willen dragen.
Ik vind dat niet kunnen.
Hét politieuniform moet neutraliteit uitstralen.
Geen hoofddoeken ,geen keppeltjes, geen paars haar , geen lange baarden, geen hipsterknotjes etc🤭.
Ik vind het dan géén " gezag" uitstralen.
Of discrimineer ik nu ook?
Ja....denk het wel....oeps🫣....zoals het gros vd mensen 😏
Nee, je noemt precies de punten, die agenten minder neutraal maken.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
18 nov 2023 08:35
moederslink schreef:
17 nov 2023 23:06
Waarom dan toch de voorkeur voor de één ( de blanke sollicitant) ?
Sorry, niet duidelijk genoeg. De bekende van Nijogeth is blank en afgewezen omdat iemand met een migratie-achtergrond net zo goed (of beter) was.
Frappant dat jij:
1) De zaak inhoudelijk kent;
2) Bij hoog en laag kan blijven beweren dat als een blank iemand wordt afgewezen op basis van huidskleur dit geen discriminatie is, maar in andere gevallen wel;
3) Dan ook nog even kan beweren dan blanke agenten niet neutraal hun werk kunnen doen omdat ze blank zijn.

Plaats reactie