LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Jammer van de van de verdwenen zesde verjaardag van Pretium oplichting met Haagse prachtige Haagse versierselen.
:mrgreen: :( :mrgreen: :(
Als troost een ander oud verdwenen bericht:
Whaarman,
Helaas lijkt het er op, dat uw vader binnenkort zal worden overgezet naar Pretium. Hoogstwaarschiijnlijk is het Pretium via een misleidend gesprek toch gelukt, om uw vader er in te luizen en heeft hij toch "ja" gezegd.
De overheid heeft bedacht, dat dit telefonisch zo maar kan en is totaal niet van plan om de regels aan te scherpen. Het is Pretium zelfs nog toegestaan om de lijn te blokkeren, als de klant zich niet neerlegt bij de ongewenste overgang naar Pretium.

Het makkelijkst is om een beroep te doen op de coulance-regeling van Pretium. Je moet dan via een copy van een identiteitsbewijs aantonen dat je vader 72 of ouder is. Dit betekent, dat je wel een paar maanden aan Pretium gespreks- en abonnementskosten moet betalen. Een troost moge zijn, dat dit abonnement Pretium uiteindelijk alleen maar geld heeft gekost.
De coulance-procedure wordt uitgebreid beschreven in de Telefoongids onder situatie 5 : http://herrdoktoroetker.angelfire.com/.

Meldt in ieder geval je klacht aan bij Consuwijzer http://www.consuwijzer.nl/.
En meldt je vader en ieder die je kent aan bij het Bel-me-niet register https://www.bel-me-niet.nl/.

Op het ogenblik wordt iedere oudere met een vaste telefoonlijn, die niet door vrienden of kennissen bij het Bel-me-niet register is aangemeld, door Pretium geselecteerd als gewillig slachtoffer voor hun ronsel-praktijken.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Heb gister bij consuwijzer een klacht gedeponeerd over een poging tot ronseling bij mijn schoonouders terwijl dezen juist wel bij het bel-me-niet register zijn aangemeld.

Pretium schijnt dus brutaal te worden.

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

KrikvdKruK
Op het ogenblik wordt iedere oudere met een vaste telefoonlijn, die niet door vrienden of kennissen bij het Bel-me-niet register is aangemeld, door Pretium geselecteerd als gewillig slachtoffer voor hun ronsel-praktijken.
Ik heb dit al eerder gevraagd. Hoe komt Pretium aan de nummers van iedere oudere met een vaste lijn???

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MAXIEM schreef: Ik heb dit al eerder gevraagd. Hoe komt Pretium aan de nummers van iedere oudere met een vaste lijn???

Maxiem.
Ik denk dat ze gewoon diversen afbellen - en alleen ouderen 'te grazen' genomen worden...

Het blijft pijnlijk dat justitie wel een blinde straatmuzikant weet op te pakken (na 23 jaar al) met 4 man - maar dat zo`n mega oplichter zomaar zijn gang mag gaan.. Mischien hopen dat de (bejaarde) moeder van een van de politici eens slachtoffer word.. dan zal de wereld te klein zijn.

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Guardian72

Deze uitspraak staat er zo stellig, dat KrikvdKruK hier meer over moet weten. Wat jij zegt, lijkt me vreselijk omslachtig en veel te duur.

Met collegiale groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MementoMori

Ik denk dat bovenstaande niet juist is of twijfelachtig. Ik heb nooit een verband aangetroffen tussen Pretium en de obscure databedrijven die met name in het noorden van ons land persoonlijke gegevens verkopen. Zelf denk ik nog steeds dat het een ad random aktiviteit is. Maar wellicht belt Hans me wel persoonlijk, om mij uit de nachtmerrie (oneirodynie) te halen.:wink:

Maxiem.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Maxiem,

Je komt een heel eind met data-analyse. Je haalt bijvoorbeeld bij Funda de leeftijdsopbouw van de bevolking van een buurt of een straat op (veel oudjes? autochtoon? inkomen? kinderen? scholen? enz.) Of; is het een KPN telefoonnummer dat meer dan 30 jaar geleden is uitgegeven? Dan weet je genoeg.

Maar, toevallig ontmoette ik laatst iemand, die ook was gestrikt door een Pretium verkoper, die zich als KPN voorstelde. En die is geen oudje. Dus inderdaad zit er een random factor in. Verder heeft zo'n verkoper gauw door dat hij met een oudje spreekt en dan zet hij de pressie er vol op. Als hij een assertief iemand te pakken heeft, legt hij gewoon neer en gaat naar de volgende.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Maxiem,
Ik begrijp, dat je je niet bij het belmeniet-register hebt aangemeld, omdat je hoopt ooit Nyks persoonlijk aan de telefoon te krijgen.
Ik heb nog eens nostalgisch naar een oude Tros-Radar-uitzending gekeken, waarin directeur Hans Hakkel Niks op een vreselijke manier te kakken werd gezet door Antoinette Hertsenberg. Je vurig gewenste telefoongesprek kon wel eens heel erg weinig zeggend worden.
In dezelfde uitzending http://player.omroep.nl/?aflid=7985136 van 29 september 2008 drijven de met een verborgen camera gefilmde callcenter-medewerkers de spot met de hoge leeftijd van de gebelden.

Frank Solutions BV (1 van de Pretium-firma's) is zelf handelaar in telemarketing-gegevens (listbroker) en lid van het DDMA(zie http://ddma.nl/wat-doet-ddma/ddma-codes/).
In hun reglement http://ddma.nl/wp-content/uploads/2010/ ... roking.pdf staat wat er zoal in een adressenbestand voor telemarketing staat:
de persoonsgegevens mogen niets anders bevatten dan (bedrijfs)naam, adres, postcode, woonplaatsgegevens en andere voor communicatie benodigde gegevens zoals, telefoonnummer, telefaxnummer, mobielnummer, emailadres, sexecode en geboortedatum.

Clubs als Pretium proberen met zo weinig mogelijk telefoontjes zoveel mogelijk klanten te werven. En zullen dus zeker niet zomaar wat in het rondbellen, maar proberen een zorgvuldige selectie uit te voeren. En ouderen zijn, zo leert de ervaring van Pretium, een dankbaar publiek...
Maar Pretium zal jongeren zeker niet overslaan, als die in een bestand met mogelijk goedgelovige "prijsbewuste" consumenten voorkomen.

De groep ouderen, die niet zijn aangemeld bij het https://www.bel-me-niet.nl/ -register en nog nooit zijn gebeld, wordt steeds kleiner. Ze kunnen er op wachten tot ze gebeld en misleid worden.
Tenzij Nyks na een telefoontje tot inkeer komt...

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

KrikvdKruK

Met dank voor de info.

Collegiale groet, Maxiem.

helga666
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helga666 »

hallo
ik bel thuis via mijn vaste telefoon met pretium. (vanaf 2004 bel ik al via pretium nooit geen problemen gehad)
Deze heeft vorige week voor hun blad privilege, geld van mijn rekening afgehaald 63 euro, voor een abbonement van privilege, belachelijk ik heb nooit een abbonement afgesloten voor dat blad, ik heb het geld direct laten terug storten door mijn bank.

Ik heb pretium gebeld ik werd doorgeschakeld naar pretium privilege, deze man vertelde mij dat ik al vanaf vorig jaar lid was van privilege, ik zei fijn dat ik dat ook weet, ik heb nooit toestemming of wat dan ook gegeven om van dit blad lid te zijn. Pretium heeft mij vaak gebeld of ik daar lid van wilde worden maar ik had daar totaal geen interesse in heb gezegd dat ik niet wilde dat pretium mij hierover opbelde, terwijl ik bij het bel me niet register heb doorgegeven dat ik niet gebeld wil worden

heeft iemand advies, of hun dit zomaar mogen doen ik lees op internet dat ze dit bij heel veel mensen doen ronduit brutaal.

gr helga

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

helga666

Voorzover ik het begrijp, sluit je bij de overeenkomst telefonie ook automatisch een overeenkomst Privilege af (althans zo denkt en handelt Pretium). Het eerste jaar ben je gratis deelnemer en vanaf het 2de jaar moet je betalen. Stuur dus Pretium een aangetekend schrijven, dat je het met deze fratsen niet eens bent en dat je GEEN Privilegelid bent en dat ook nooit wilt worden. Schrijf er ook maar bij, dat als zij daar anders over denken, je ook de telefonie-overeenkomst op de eerstkomende vervaldatum zult opzeggen en CONSUWIJZER zult inlichten. Eis bovendien, dat zij de kosten van het aantekenen binnen 5 werkdagen restitueren.

Maxiem.

helga666
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helga666 »

hoi Maxiem :D

ik bel al via pretium vanaf 2004, zonder dat abbonement van privilege.
daar hebben ze mij zonder toestemming pas lid van gemaakt.
De man van pretium privilege, die ik aan de telefoon had zei dat ik hier lid van was sinds 2010.
Maar ik heb al een aangetekende brief verstuurd, ik wacht op hun reactie.

gr Helga

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Helga,

Sukses.

Ongevraagd advies: regel alles schriftelijk met dit fraaie bedrijf en bewaar alle brieven en kopieën.

Maxiem.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Ook al is er misschien niets mis met het product telefonie, de aggressieve en onbeschofte wijze waarop Pretium werkt gaat uiteindelijk averechts werken.
Bij mij was het volgende het geval :
Ongevraagd lid gemaakt en mijn KPN abonnement overgezet. Pretium gebeld , die vertelde me dat ik een welkomstbrief gehad zou hebben waarin stond dat ik 8 dagen bedenktijd had. Ik kon het abonnement wel stopzetten , maar dan zou ik nog wel het hele jaar moeten betalen (!)KPN kon hier niets aan doen, toen ik hen aangaf bij KPN te willen blijven.
Vele malen Pretium gebeld met hele lange wachttijden met als resultaat een starre houding van Pretium. Op aangetekende brieven werd helemaal NIET gereageerd.
Uiteindelijk heb ik de klacht bij de geschillencommissie neergelegd (kosten 50 euro), de KPN gebeld om mij terug te "porteren" (kostte wel weer aansluitkosten), alle incasso's van Pretium laten storneren en de bank ingelicht dat Pretium niets mag afschrijven van de giro.
De procedure bij de geschillencommissie duurt heel lang, maar uiteindelijk heb ik een paar honderd euro schadevergoeding gekregen voor de gemaakte kosten (aangetekende brieven, belkosten,kosten voor geschillencommissie, aansluitkosten bij KPN en smartegeld voor het ongemak). Achteraf had ik spijt dat ik de zaak geschikt heb met hen, waarschijnlijk had ik bij de geschillencommissie mijn gelijk ook wel gehad en had het hen veel meer gekost aan advocaten en niet te vergeten de negatieve publiciteit voor Pretium.

Ik kots op dit bedrijf en de laatste tijd word ik weer minstens 1x per maand gebeld,
de laatste tijd hou ik ze maar zo lang mogelijk aan de praat, vraag wat de kosten zijn, en wat de kosten naar mobiel kosten, en uiteindelijk vertel ik ze dat ik geen interesse heb. Op de vraag waarom niet zeg ik ze dat de klantenservice schandalig is, de enige waarmee ik een vriendelijk gesprek heb gehad was een mevrouw van Bird en Bird (hun advocatenkantoor). Vervolgens schakelen ze me (nog voor ik iets kan zeggen) door naar het belmenietregister, zeggen ze althans en ik hoor vervolgens alleen maar gekraak. En ik mag best gebeld worden voor een aanbieding, ik wil alleen niet door Pretium gebeld worden !

Ik raad iedereen in mijn omgeving af ooit met Pretium in zee te gaan, ook al zou ik het gratis krijgen hoef ik het nog niet !.

En Helga, als jij je nooit hebt opgegeven voor een abonnement op Privilege, dan lijkt het me het best als je gewoon niet betaalt, en de bedragen gewoon laat terugstorten op je rekening. Laat hen maar bewijzen dat je lid geworden bent. Op brieven reageren ze helemaal niet, bellen is een drama, een emailadres hebben ze niet (althans niet voor klanten). Als je bang bent dat ze daarom je telefoon afsluiten zou ik overwegen om weg te gaan en naar KPN of een andere aanbieder te gaan.

Mijn hele gedoe met Pretium is al langer dan een jaar geleden maar ik word nog steeds woest als ik er aan terugdenk.

helga666
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helga666 »

dat is wel heel erg ja en schandalig je word er echt helemaal woest van dat
heb ik ook.
Ik heb al aan de bank doorgegeven dat ik niet wil dat dit bedrijf, van mij nog geld van mijn rekening mag halen.

Bedankt voor je verhaal gr helga

weewichgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2011 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door weewichgers »

Pretium pleegt oneerlijke concurentie. Belt KPN abonnees op en meldt zich met Telecombedrijf KPN en probeert mensen over te halen over te stappen naar "goedkoper"bellen.
Ik heb nu al twee mensen (ouderen 80+) moeten helpen onder Pretium uit te komen. Zij houden glashard vol dat de nieuwe klant gewoon bij KPN blijft (Ja natuurlijk de lijn is van KPN) maar je moet Pretium betalen.
BAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

WEEW

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Het is uiterst irritant dat een telefoongesprekje je bindt tot een overeenkomst, en dat zou Pretium kunnen bewijzen door een opgenomen telefoongesprek, die je niet kan terugvragen en waarbij het nog maar de vraag is of het hele gesprek is opgenomen, en of er niet in is geknipt en geplakt. En dat Pretium de opname niet wil vrijgeven.
En dat je voor opzeggen dan aangetekende brieven moet schrijven omdat ze anders beweren dat ze nooit een brief hebben ontvangen (terwijl 99,9 % van alle post binnen 2 dagen bezorgd wordt in Nederland).
Eigenlijk zou voor iedere overeenkomst die telefonisch is afgesloten, pas geldig moeten zijn als er voor is getekend met een handtekening.

Er schieten me weer allemaal nare dingen te binnen over pretium, ik kan er nog pagina's vol over schrijven maar ik stop maar even , mijn bloed begint te koken van die oplichtersbende,,,,,,,

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Herrdoktoroetker
Ik kom je naam tegen op alle sites waar klachten over te lezen zijn bij pretium. Ik heb veel gehad aan je info , respect voor U !.

Bent u soms advocaat en hebben ze er u zelf ook in getuind ????
Ga zo door, het zijn immers bloedhonden bij pretium

Miep73
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miep73 »

Mijn ouders zijn door dit bedrijf telefonisch benaderd ( Staan ingeschreven bij het bel het niet register).
Mijn vader heeft aangegeven dat ze infortmatie mochten sturen en DAN PAS een beslissing zou nemen.
Dit was goed werd hem verteld.
Vervolgens kregen ze een brief dat ze werden uitgeschreven
bij KPN en klant bij hun werden.
Mijn vader heeft direct contact opgenomen met dit bedrijf en gezegd dat hij GEEN klant wilde worden van hun en hij bij KPN wilde blijven.
Geen probleem, even een briefje sturen en ze zouden het terug draaien.
Dit heeft hij meteen gedaan.

Van de week kregen ze een brief van KPN dat ze geen klant meer zijn van hun. KPN meteen gebeld , maar die kunnen niets doen. (jammer , klanten weg halen kan blijk zonder probleem, klanten die niet weg willen moeten het zelf oplossen)
Pretium gebeld, ja ze zijn nu klant bij hun.
Ik heb aangegeven dat ze hier geen gebruik van wilde maken.
Mevrouw vertelde (al etende en drinkend zo te horen) dat ze de band zouden gaan beluisteren en dan we dan weer zouden horen. En dat hij de band ook mocht horen indien hij dat wilde. Ik gaf aan dat de band makkelijk aan tepassen zou zijn , maar zomoest ik niet denken.
Hoelang dit ging duren kon ze niet wel vertellen , maar wel dat het al in behandeling is genomen.

Mijn ouders hebben nooit toestemming gegeven om hun abonnemet op te zeggen bij KPN en klant te worden bij Pretium.
Wel mochten ze dus informatie sturen en DAARNA zou hij beslissen of hij klant bij ze wilde worden of niet.
Maar goed , nu zijn ze klant van iets waarvan ze het helemaal niet willen zijn....

Ben bang dat dit heel lang gaat duren voordat ze het hebben terug gedraaid.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Miep73 schreef: Mijn ouders hebben nooit toestemming gegeven om hun abonnemet op te zeggen bij KPN en klant te worden bij Pretium.
Wel mochten ze dus informatie sturen en DAARNA zou hij beslissen of hij klant bij ze wilde worden of niet.
Maar goed , nu zijn ze klant van iets waarvan ze het helemaal niet willen zijn....

Ben bang dat dit heel lang gaat duren voordat ze het hebben terug gedraaid.
Nee hoor.
Gewoon een aangetekende brief aan pretium waarin je ze 10 dagen de tijd geeft om het terug te draaien, omdat er geen sprake is van wilsovereenstemming.
Geef aan dat indien men niet meewerkt, je aangifte zult doen van fraude (er is niets getekend).

Gesloten