Huiskamer
-
Re: Huiskamer
U hebt geen idee wat voor lullige opmerking voor de veehouder u gemaakt hebt Lady1234
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ja dat klopt....maar ik gruwel van die megastallen.
Paar weken terug ik weet niet meer hoeveel varkens gestikt in die hete stal met 40 • buiten.
Het gaat nergens meer over behalve groei- groei - groei -vraag en aanbod en $$$$ €€€€ tekens.
Ik besef dat dit een oeverloze discussie kan gaan worden, dus ik houd erover op.
Wilde het alleen even delen.
Komkommertijd
en BL2
vinden dit leuk
-
Dat mag natuurlijk Moederslink echter de weereld zit iets ingewikkelder in elkaar als we denken.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 22 aug 2019 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
moederslink
vindt dit leuk
-
Ik vraag me af of gezien de vorige brand de stallen niet te dicht op elkaar staan, 1 stal,
jammer maar als er 4 afbranden en je er niet tussen kan om de rest nat te houden?
Ook is naast de import van Mais ook de Export van vlees een product, waar dus veel KM mee gesleept word.
Zowel de Mais als het Vlees dus 2x vele Km die ook niet schoon zijn.
Ik denk dat de Adviezen van de plaatselijke Rabo banken de grootste problemen zijn.
jammer maar als er 4 afbranden en je er niet tussen kan om de rest nat te houden?
Ook is naast de import van Mais ook de Export van vlees een product, waar dus veel KM mee gesleept word.
Zowel de Mais als het Vlees dus 2x vele Km die ook niet schoon zijn.
Ik denk dat de Adviezen van de plaatselijke Rabo banken de grootste problemen zijn.
-
Het is niet vanwege de kippen of de varkens die op zo'n manier aan hun eindje zijn gekomen. Sinds een maand of 2 heb ik de Lild 'ontdekt'. Inclusief de vegetarische hap die ze aanbieden. En geloof me, dat valt daar toch alleszins mee. Gisteren nog een vegetarische pizza gehaald, maar die smaakte uitstekend.
Eigenlijk ben ik op een vrij natuurlijke manier mijn vleesgebruik met minimaal 30-40% gaan verminderen. Heb er nog geen tel spijt van.
Eigenlijk ben ik op een vrij natuurlijke manier mijn vleesgebruik met minimaal 30-40% gaan verminderen. Heb er nog geen tel spijt van.
-
De adviezen van de Rabobank zijn de grootste problemen. Jouw idee komkommer.
-
Aangezien we wel een biefstukje willen maar er niet genoeg voot willen betalen komt het goedkope rundvlees uit Zuid Amerika. Om plaats voor al dat vee en het benodigde voer te maken wordt het oerwoud door afgegikt.
Wel eens afgevraagd waar opeens al dat vlees voor de Angus burgers vandaan komt. In west europa hebben we bij geen rundvee van het ras Angus. Waar komt dat vlees dus vandaan? Juist Zuid- en Noord Amerika. Volgende keer dus misschien gewoon weer een biefstukje uit Nederland?
Wel eens afgevraagd waar opeens al dat vlees voor de Angus burgers vandaan komt. In west europa hebben we bij geen rundvee van het ras Angus. Waar komt dat vlees dus vandaan? Juist Zuid- en Noord Amerika. Volgende keer dus misschien gewoon weer een biefstukje uit Nederland?
moederslink
vindt dit leuk
-
Ik heb zo.n idee dat ik nu in de rust en op mn ' ouwe dag ' wel goed in de gaten heb waar het uiteindelijk allemaal écht over gaat .....juliomariner schreef: ↑22 aug 2019 20:13Dat mag natuurlijk Moederslink echter de weereld zit iets ingewikkelder in elkaar als we denken.
-
Wij zijn hier al jaren vegetarisch . Een héél enkele keer eten we nog een stukje biologisch vlees.
Iedereen mag het uiteraard allemaal zelf bepalen.
Ik eet nooit meer vlees dat niet biologisch is .
Iedereen mag het uiteraard allemaal zelf bepalen.
Ik eet nooit meer vlees dat niet biologisch is .
-
Ik heb eerbied voor uw geijze haren ☺ echter hoe de wereldwijde landbouw en handel in landbouwproducten precies in elkaar zit weten maar erg weinig consumenten.
Wat de landbouwsector maar ook wat de pro vega en dierenrechten activisten naar buuten brengen is nooit de pure waatheid maar de waarheid naar eigenbelang
Wat de landbouwsector maar ook wat de pro vega en dierenrechten activisten naar buuten brengen is nooit de pure waatheid maar de waarheid naar eigenbelang
-
Elk verhaal heeft idd 2 kanten Julio.
Ik ben geen handelsvrouw en geen zakenvrouw , maar ik weet wel het e.e.a van economie en handel natuurlijk.
Eenieder vecht voor zn eigen ' belang ' maar ik kom sowieso op voor dieren in erbarmelijke omstandigheden.
Ik ben geen handelsvrouw en geen zakenvrouw , maar ik weet wel het e.e.a van economie en handel natuurlijk.
Eenieder vecht voor zn eigen ' belang ' maar ik kom sowieso op voor dieren in erbarmelijke omstandigheden.
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 aug 2019 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Voor mij is het heel simpel.
In Nederland importeren we honing uit Zuid-Amerika, want die vinden we lekkerder dan de eigen honing. Aangezien de kindertjes in Zuid-Amerika ook honing willen, importeren ze daar weer honing uit Zuid-Afrika. Dus dan zitten ze in Zuid-Afrika weer zonder. Geen nood, in Nederland hebben ze nog aardig wat potjes die ze niet 'blieven'. Dus dat gaat naar Zuid-Afrika.
En zo worden er allerlei goederen de wereld rondgestuurd, want dat is goed voor 'de economie'. En natuurlijk maken we ons erg zorgen over het milieu, maar we willen hoe dan ook honing uit Zuid-Amerika.
Dat is heel simpel uitgelegd hoe het werkt.
In Nederland importeren we honing uit Zuid-Amerika, want die vinden we lekkerder dan de eigen honing. Aangezien de kindertjes in Zuid-Amerika ook honing willen, importeren ze daar weer honing uit Zuid-Afrika. Dus dan zitten ze in Zuid-Afrika weer zonder. Geen nood, in Nederland hebben ze nog aardig wat potjes die ze niet 'blieven'. Dus dat gaat naar Zuid-Afrika.
En zo worden er allerlei goederen de wereld rondgestuurd, want dat is goed voor 'de economie'. En natuurlijk maken we ons erg zorgen over het milieu, maar we willen hoe dan ook honing uit Zuid-Amerika.
Dat is heel simpel uitgelegd hoe het werkt.
Theotrucker
vindt dit leuk
-
Standaard (kogel)biefstuk van AH komt werkelijk overal vandaan. Staat in kleine letters op de achterkant. Landen die voorbij zijn gekomen: Nederland, België, Duitsland, GB, Ierland, Polen, Oostenrijk, Slovenië en Uruguay. De laatste drie zijn zeldzaam.
Virtueel alcoholist , wat een vondst!
Matigheid is bevorderlijk voor vrijwel alles: je gezondheid, je gewicht, je portemonnee, en ook nog voor de wereld. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Matigheid is bevorderlijk voor vrijwel alles: je gezondheid, je gewicht, je portemonnee, en ook nog voor de wereld. Dat zouden meer mensen moeten doen.
moederslink
en Meiklokje
vinden dit leuk
-
Virtuele aceetaldehyde is ook beter voor je lever.
Mag ik daar een gin-tonic op nemen met een schijfje citroen?
Erthanax
vindt dit leuk
-
Maar wel een virtuele gin-tonic met een virtueel schijfje citroen.
Nee, zeker niet, zo echt als maar zijn kan.
-
RABO adviseerde;
Ga bij ons veel geld lenen en koop grotere nieuwe stallen en nieuwe methodes voor meer vlees dus meer winst.
In werkelijkheid verdiende Rabo aan de boer die harder werkte voor meer vee en wij houden goedkoop vlees.
De adviseur wil leningen verkopen, net als de leverancier van nieuwe schuren en de bouwbedrijven die het neer zetten...
Alle bij de RABO dus de gehele keten een hoog WC eens gehalte, je moet groter of stoppen en dat laatste wil niemand!
Ik weet wel dat meer vlees het milieu spaarde, maar dat is andere kant van het verhaal.
Ga bij ons veel geld lenen en koop grotere nieuwe stallen en nieuwe methodes voor meer vlees dus meer winst.
In werkelijkheid verdiende Rabo aan de boer die harder werkte voor meer vee en wij houden goedkoop vlees.
De adviseur wil leningen verkopen, net als de leverancier van nieuwe schuren en de bouwbedrijven die het neer zetten...
Alle bij de RABO dus de gehele keten een hoog WC eens gehalte, je moet groter of stoppen en dat laatste wil niemand!
Ik weet wel dat meer vlees het milieu spaarde, maar dat is andere kant van het verhaal.
-
Dat topic van MatthewBartlett was snel weer weg....ik had het gequote ( om veilig te stellen) en daaronder gezet: gaat er weer shampoo en bodylotion extra mee in die koffer ? oid..
Ik kreeg een PB van Radar dat de quote niet mocht en mijn reactie niet inhoudelijk was
Heeft een van jullie ook zo.n soort PB gekregen?
Ik kreeg een PB van Radar dat de quote niet mocht en mijn reactie niet inhoudelijk was
Heeft een van jullie ook zo.n soort PB gekregen?
Meiklokje
vindt dit leuk