Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

juliomariner schreef:
22 nov 2023 18:17
....... Daar moeten we in Nederland toch niet aan denken dat wappie Baudet premier woedt.
Wat is hij anders dan Wilders? En als een van hen gekozen wordt met de meeste stemmen dan krijgt Nederland toch zijn gedroonde premier?

Zo werkt democratie toch?

Nijogeth
Berichten: 10196
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Behalve dat Wilders een leuker kapsel heeft, doet Wilders niet echt aan complottheorieën, zijn ideeën zijn al lang en breed bekend en veranderen door de jaren heen niet zoveel, het is iemand die tegen een stootje kan in de kamer en zich niet direct in de slachtoffer rol zet. Maar bovenal is het een best wel amicale man met heel veel gevatte humor.

Daar waar Baudet overkomt als een soort cultleider met zijn volgers.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bezorgdeburger schreef:
22 nov 2023 18:31

Wat is hij anders dan Wilders? En als een van hen gekozen wordt met de meeste stemmen dan krijgt Nederland toch zijn gedroonde premier?

Zo werkt democratie toch?
Let op: hier volgt een mening:
Wilders geloofd wel dat de maanlanding heeft plaatsgevonden bijvoorbeeld. Daarbij gelooft hij niet in allerlei complottheorieen en is het geen bewonderaar van Putin. Dus met andere woorden Wilders is wat reeeler dan Baudet.
Aangezien Wilders nu ook inziet dat de Islam niet het grootste probleem in Nederland denk ik dat hij als hij de kans krijgt misschien wel helemaal niet zo slecht voor Nederland hoeft te zijn.
Daarbij is Wilders de beste debater in de politiek en heeft hij soms humor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
22 nov 2023 17:04
Ik denk dat ik hem vandaag maar bestel want morgen kost hij € 158,00, dat voordeel kan je toch niet laten lopen.
Gelukkig blijven die 30 minuten -uuuuuuren en daaaaaagen doorlopen :lol: .

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

juliomariner schreef:
22 nov 2023 18:47
Bezorgdeburger schreef:
22 nov 2023 18:31

Wat is hij anders dan Wilders? En als een van hen gekozen wordt met de meeste stemmen dan krijgt Nederland toch zijn gedroonde premier?

Zo werkt democratie toch?
.... Daarbij gelooft hij niet in allerlei complottheorieen en is het geen bewonderaar van Putin.
Ik dacht toch dat Wilders nauwe contacten heeft met Poetin en bv alle steun aan Oekraine wilt stopzetten? https://www.hln.be/buitenland/wilders-w ... ~aea4d3e6/

Blijft staan dat de Nederlandse kiezers elke kandidaat op het stembiljet kan kiezen en wie de meeste stemmen krijgt in principe de winnaar is.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bezorgdeburger schreef:
22 nov 2023 19:02
juliomariner schreef:
22 nov 2023 18:47
Bezorgdeburger schreef:
22 nov 2023 18:31

Wat is hij anders dan Wilders? En als een van hen gekozen wordt met de meeste stemmen dan krijgt Nederland toch zijn gedroonde premier?

Zo werkt democratie toch?
.... Daarbij gelooft hij niet in allerlei complottheorieen en is het geen bewonderaar van Putin.
Ik dacht toch dat Wilders nauwe contacten heeft met Poetin en bv alle steun aan Oekraine wilt stopzetten? https://www.hln.be/buitenland/wilders-w ... ~aea4d3e6/

Blijft staan dat de Nederlandse kiezers elke kandidaat op het stembiljet kan kiezen en wie de meeste stemmen krijgt in principe de winnaar is.
Dat laatste is een waarheid als een Bos Taurus

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
21 nov 2023 21:14
(...)
En dan naar Baudet. Waar ik vandaag was (overleg op WO-niveau) en dit ter sprake kwam, was er niemand, die ook maar één seconde medelijden of medeleven had. 'Terecht' vat de privémeningen het beste samen. Ik denk eerder, dat er lichtjaren verschil zit in hoe officieel, politiek correct, wordt gereageerd en in het echte leven.
" Terecht " ? Een politicus aanvallen? Geen medelijden of medeleven ?
Wordt hij straks misschien vermoord ? Een 2e Pim Fortuin?
"Eigen schuld -dikke bult ?"
WO- niveau ? Móet dat erbij? :roll:
Geweld is, in bijna alle gevallen , nóóit goed te praten.
Voor hetzelfde geld krijgt ie een hamerslag ( p.o ) tegen zijn slaap , dan is het wel gebeurd met hem.
Laten we dit toch nóóit toejuichen en/of goedkeuren.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezorgdeburger schreef:
22 nov 2023 19:02
juliomariner schreef:
22 nov 2023 18:47
Bezorgdeburger schreef:
22 nov 2023 18:31

Wat is hij anders dan Wilders? En als een van hen gekozen wordt met de meeste stemmen dan krijgt Nederland toch zijn gedroonde premier?

Zo werkt democratie toch?
.... Daarbij gelooft hij niet in allerlei complottheorieen en is het geen bewonderaar van Putin.
Ik dacht toch dat Wilders nauwe contacten heeft met Poetin en bv alle steun aan Oekraine wilt stopzetten? https://www.hln.be/buitenland/wilders-w ... ~aea4d3e6/

Blijft staan dat de Nederlandse kiezers elke kandidaat op het stembiljet kan kiezen en wie de meeste stemmen krijgt in principe de winnaar is.


Een Belgische krant uit 2017? Welja.

De partij met de meeste stemmen levert niet altijd de premier.

https://www.parlement.com/id/vkb6cupims ... e_grootste

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@lady1234 Artikel uit Trouw van enkele dagen geleden:

https://www.trouw.nl/opinie/in-zee-met- ... ~b0b90824/

witte angora
Berichten: 31206
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
22 nov 2023 18:54
Lady1234 schreef:
22 nov 2023 17:04
Ik denk dat ik hem vandaag maar bestel want morgen kost hij € 158,00, dat voordeel kan je toch niet laten lopen.
Gelukkig blijven die 30 minuten -uuuuuuren en daaaaaagen doorlopen :lol: .
Ik heb hem besteld! Net de track en trace gehad, ze komen hem vanavond nog met de raket brengen. Whoepie, net op tijd, want het begint koud te worden in huis.

Zal na de koffie de eerste positieve feedback op de site zetten!

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is dus een column dus een mening van een columnist in een krant die (al zeggen ze
zelfs dat ze breed zijn) van behoorlijk linkse signatuur.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 22 nov 2023 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31206
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens, wat dhr Baudet betreft: ik vond de reacties in de media deze keer erg lauw eigenlijk. Op de NOS-site heb ik er helemaal niks over gezien. Kan er geen conclusie aan verbinden, maar vond het wel enigszins opmerkelijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5777
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
22 nov 2023 19:37
Overigens, wat dhr Baudet betreft: ik vond de reacties in de media deze keer erg lauw eigenlijk. Op de NOS-site heb ik er helemaal niks over gezien. Kan er geen conclusie aan verbinden, maar vond het wel enigszins opmerkelijk.
Dat ligt toch echt aan jou dan https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... t-kan-zijn

witte angora
Berichten: 31206
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
22 nov 2023 19:39
witte angora schreef:
22 nov 2023 19:37
Overigens, wat dhr Baudet betreft: ik vond de reacties in de media deze keer erg lauw eigenlijk. Op de NOS-site heb ik er helemaal niks over gezien. Kan er geen conclusie aan verbinden, maar vond het wel enigszins opmerkelijk.
Dat ligt toch echt aan jou dan https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... t-kan-zijn
Inderdaad, die had ik gemist. Dank je!

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
22 nov 2023 19:28
Bezorgdeburger schreef:
22 nov 2023 19:02
juliomariner schreef:
22 nov 2023 18:47

.... Daarbij gelooft hij niet in allerlei complottheorieen en is het geen bewonderaar van Putin.
Ik dacht toch dat Wilders nauwe contacten heeft met Poetin en bv alle steun aan Oekraine wilt stopzetten? https://www.hln.be/buitenland/wilders-w ... ~aea4d3e6/

Blijft staan dat de Nederlandse kiezers elke kandidaat op het stembiljet kan kiezen en wie de meeste stemmen krijgt in principe de winnaar is.


Een Belgische krant uit 2017? Welja.

De partij met de meeste stemmen levert niet altijd de premier.

https://www.parlement.com/id/vkb6cupims ... e_grootste
Daar heb jij gelijk in maar welke partij vanavond de meeste zetels wint is in eerste instantie de winnaar.
Of bij de formatie diezelfde partij ook de premier gaat leveren is dan afwachten.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En of die “winnende” partij met de meeste zetels in de regering komt, is ook niet 100% zeker.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies want VVD wil niet met PVV als die de grootste wordt. NSC wil niet met PVV.VVDwil niet met GL-PVDA, deze wil ook niet met PVV . VVD wil niet meer met D66.
Helemaal over links zal hopelijk ook geen meerderheid opleveren.
Dan misschien VVD, PVV, NSC, BBB en eventueel CDA als NSC doordat BBB en CDA meedoen en daardoor de invloed van Wilders op de coalitie wat minder wordt toch met de PVV wil.
Zal wel een langdurige zoektocht worden.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik las ergens, maar heb het nergens bevestigd kunnen zien, dat 60% van de NSC (Omtzigt) stemmers wel een coalitie wil met de PVV en dat dat geldt voor 70% van de VVD stemmers. Als dit inderdaad waar is hebben NSC en VVD wat mij betreft niks te willen, anders dan luisteren naar hun kiezers.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Misschien zijn er hier mensen die mij wat wijzer kunnen maken.
EMA verklaart in een brief/mail op vragen uit het EP dat goedkeuring van de vaccins niet bedoeld was om massaal te gaan inenten,maar dat de bedoeling was om kwetsbare personen na overleg met en uitleg door een arts eventueel in te enten.
Daar was de tijdelijke goedkeuring voor bedoeld schrijft EMA.
Het is wel een beetje mosterd na de maaltijd,en niet meer te veranderen/terug te draaien,maar toch wel vreemd dat EMA dat nu als verklaring geeft?
Kan jullie geen link ofzo geven,zoals jullie weten kan ik dat niet,maar de slimmerikken onder jullie kunnen het vast wel vinden.
Misschien indepen.eu? Kwam ik tegen,geen idee of dat iets betrouwbaars is.
Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Sws een enquête zou wel nuttig zijn, vanwege onjuiste uitspraken van politici om vaccinatie te promoten. Een alles wat er in geen gebeurde.

Maar dat is wat mij betreft.

Plaats reactie