Kuipers weg is toch positief
Huiskamer
Re: Huiskamer
Waaruit maak jij op, dat ik verder niet positief in het leven sta, ondanks alles?witte angora schreef: ↑10 jan 2024 19:21Maar iemand die blind is kan wél positief in het leven staan. En dan nog... er bestaat ook nog zoiets als braille, weet je?
Mijn leven zit niet in het typen.
-
Geen idee. Ik heb jaren geleden al geleerd om vanuit zelfreflectie te denken. En het vreemde is dat zelfs lastige kwesties ineens volkomen duidelijk kunnen worden, en dat je soms ineens tot conclusies komt waar je anders nooit op was gekomen. Zit al langere tijd in een bizarre situatie, met uiteindelijk de reden dat ik er dus een paar weken niet was. Maar het is mij nu volkomen duidelijk waar het probleem is ontstaan, en het is me nu ook volkomen duidelijk welke weg ik het beste kan bewandelen om er relatief goed uit te komen. Juist door niet met de vingertjes te wijzen, maar vanuit zelfreflectie de hele situatie te benaderen.Onkruid71 schreef: ↑10 jan 2024 19:14Jij snapt het blijkbaar echt niet.witte angora schreef: ↑10 jan 2024 19:10Tuurlijk mag je een mening hebben. Maar ook vanaf je bed kun je prima mensen aansturen, dat lukt je hier ook prima. Ik zou zeggen: probeer het gewoon, het is toch maar voor een paar maanden. Krijg je daarna een prima wachtgeldregeling, en je kan tegen iedereen met recht en reden zeggen: 'ik heb het geprobeerd, maar het lukte niet'. En misschien blijken er ineens mogelijkheden te zijn waar niemand ooit aan had gedacht...
Exact waarom ik vrijwilligerswerk doe: ik kan proefondervindelijk aangeven waar mijn grenzen liggen, mocht er ooit nog een herkeuring komen. Plus dat ik nog een positieve bijdrage aan de maatschappij geef.
Misschien een tip voor jou, om eens uit die slachtofferrol te komen en vanuit zelfreflectie te kijken wat je kunt doen om dingen in je voordeel te sturen?
-
Je bent anders maar druk met al dat typen...Onkruid71 schreef: ↑10 jan 2024 19:23Waaruit maak jij op, dat ik verder niet positief in het leven sta, ondanks alles?witte angora schreef: ↑10 jan 2024 19:21Maar iemand die blind is kan wél positief in het leven staan. En dan nog... er bestaat ook nog zoiets als braille, weet je?
Mijn leven zit niet in het typen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Wil jij ff stoppen met victim blaming, voordat je iets zegt tegen iemand een je denkt te weten waar het over gaat, Controleer eerst ff de facts ipv je eigen mening. Ik zit niet in een slachtoffer rol. Wat niet kan kan niet. Ik accepteer het zoals het is.witte angora schreef: ↑10 jan 2024 19:27Geen idee. Ik heb jaren geleden al geleerd om vanuit zelfreflectie te denken. En het vreemde is dat zelfs lastige kwesties ineens volkomen duidelijk kunnen worden, en dat je soms ineens tot conclusies komt waar je anders nooit op was gekomen. Zit al langere tijd in een bizarre situatie, met uiteindelijk de reden dat ik er dus een paar weken niet was. Maar het is mij nu volkomen duidelijk waar het probleem is ontstaan, en het is me nu ook volkomen duidelijk welke weg ik het beste kan bewandelen om er relatief goed uit te komen. Juist door niet met de vingertjes te wijzen, maar vanuit zelfreflectie de hele situatie te benaderen.Onkruid71 schreef: ↑10 jan 2024 19:14Jij snapt het blijkbaar echt niet.witte angora schreef: ↑10 jan 2024 19:10Tuurlijk mag je een mening hebben. Maar ook vanaf je bed kun je prima mensen aansturen, dat lukt je hier ook prima. Ik zou zeggen: probeer het gewoon, het is toch maar voor een paar maanden. Krijg je daarna een prima wachtgeldregeling, en je kan tegen iedereen met recht en reden zeggen: 'ik heb het geprobeerd, maar het lukte niet'. En misschien blijken er ineens mogelijkheden te zijn waar niemand ooit aan had gedacht...
Exact waarom ik vrijwilligerswerk doe: ik kan proefondervindelijk aangeven waar mijn grenzen liggen, mocht er ooit nog een herkeuring komen. Plus dat ik nog een positieve bijdrage aan de maatschappij geef.
Misschien een tip voor jou, om eens uit die slachtofferrol te komen en vanuit zelfreflectie te kijken wat je kunt doen om dingen in je voordeel te sturen?
Het is inderdaad een rotbaan en ik zou ook liever bij een bedrijf als Shell gaan werken als ik de kans kreeg. Ze betalen het 10-voudige.
Daarbij zijn de meeste Nederlanders zo ingesteld dat alleen de partij waar zij voor kiezen het goed kan doen, de rest niet.
Het is een moeilijk baan inderdaad, door verwaarlozing de laatste jaren is er veel wat gefixt niet worden.
Ik heb ook nooit gezegd dat het makkelijk is. Maar dan zullen de handen in elkaar geslagen moeten worden en alles aangepakt moeten worden. Een dat is een hele klus. Kan nog wel enkele kabinetten duren voordat alles weer een beetje op orde is.
Ik heb ook nooit gezegd dat het makkelijk is. Maar dan zullen de handen in elkaar geslagen moeten worden en alles aangepakt moeten worden. Een dat is een hele klus. Kan nog wel enkele kabinetten duren voordat alles weer een beetje op orde is.
Dit is weer zo'n 'als het niet mijn kant op gaat, dan is het niet goed' reactie. Je kan Wilders een dorpsgek vinden, maar het is de beste debater in de tweede kamer. Rutte was van datzelfde niveau, daarachter kwam heel lang niets.rwolters schreef: ↑10 jan 2024 19:04Heel logisch dat politici ergens anders gaan werken. Je gaat je talenten toch niet inzetten in een land waar mensen massaal op de dorpsgek stemmen. We gaan nog terug verlangen naar dit kaliber bestuurders als straks dat zooitje van de PVV de ministeries gaat aansturen.... Die gaan compleet falen maar zullen helaas zoveel schade aanrichten in binnen- en buitenland dat we nog jaren bezig zullen zijn om terug te komen op het niveau waar we nu zitten.
De enige reden dat ik blij ben met de verkiezingsuitslag is dat de partijen die allemaal klimaatplannen hebben er niet bij zitten. Het had onze hele economie gekost, waar we jaren van moesten bijkomen, terwijl het helemaal voor niets is. Want als je eerlijk bent gaat het grootste deel van de wereld toch niet mee. En die 0,000038 graad die het dan beter wordt, daarvoor moeten wij onze economie niet ten gronde richten.
Als Wilders en ook het NSC de zin krijgen, dan gaat onze economie nog veel hardere klappen krijgen dan welke klimaatplannen ooit zouden hebben kunnen veroorzaakt. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast. Niet eens voor mezelf, maar wel voor al die anderen die echt in de problemen gaan komen daardoor.Nijogeth schreef: ↑10 jan 2024 19:48Dit is weer zo'n 'als het niet mijn kant op gaat, dan is het niet goed' reactie. Je kan Wilders een dorpsgek vinden, maar het is de beste debater in de tweede kamer. Rutte was van datzelfde niveau, daarachter kwam heel lang niets.rwolters schreef: ↑10 jan 2024 19:04Heel logisch dat politici ergens anders gaan werken. Je gaat je talenten toch niet inzetten in een land waar mensen massaal op de dorpsgek stemmen. We gaan nog terug verlangen naar dit kaliber bestuurders als straks dat zooitje van de PVV de ministeries gaat aansturen.... Die gaan compleet falen maar zullen helaas zoveel schade aanrichten in binnen- en buitenland dat we nog jaren bezig zullen zijn om terug te komen op het niveau waar we nu zitten.
De enige reden dat ik blij ben met de verkiezingsuitslag is dat de partijen die allemaal klimaatplannen hebben er niet bij zitten. Het had onze hele economie gekost, waar we jaren van moesten bijkomen, terwijl het helemaal voor niets is. Want als je eerlijk bent gaat het grootste deel van de wereld toch niet mee. En die 0,000038 graad die het dan beter wordt, daarvoor moeten wij onze economie niet ten gronde richten.
Persoonlijk hoop ik juist dat dat samen met de BBB en VVD, vanuit de kamer aangevuld met Ja21, CU, SGP en CDA, wat minder streng wordt. Aangezien je het waarschijnlijk hebt over de arbeidsmigranten. Persoonlijk heb ik met arbeidsmigranten geen probleem, zolang ze bijdragen aan de maatschappij. Vaak zijn het mensen die kennis meebrengen (zoals bijvoorbeeld bij ASML) of juist fysiek werk willen doen wat wij Nederlanders niet willen doen voor een schamel loon. Over het algemeen is de laatste groep ook veelal afkomstig uit Oost Europa en passen die zich relatief makkelijk aan aan de cultuur. Hier in de regio hebben we ook velen Oost Europeanen en eigenlijk zie je hier wel dat ze contacten leggen met de Nederlanders (in goed Engels), hier bij de sportclubs gaan, de kroeg ingaan tussen de Nederlanders en op de taal na weinig van ons verschillen. Dezelfde humor, kunnen tegen een stootje, drinken graag een glaasje met ze of vragen je voor de barbecue. En het is fijn dat ze ongeveer met evenveel mannen als vrouwen ons land binnen komen (aldus CBS, punt 3.2.2: https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/stati ... resultaten).
Nee, dan onze goede vriend Van Haga, een echte democraat in hart en nieten, die in de Kamer in felle bewoordingen streed tegen de wachtgeldregeling, en nu hij geen zetel meer heeft doorgaat als een buitenparlementaire fractie — en natuurlijk lekker zijn wachtgeld pakt (naast de huurpenningen die hij als miljonair en huisjesmelker opstrijkt).
Dit slaat dus op het vertrek van diverse ministers uit het demissionaire kabinet, onder aan pag. 1182. Er bleek nog anderhalve pagina achteraan te komen. Excuus.
Dit slaat dus op het vertrek van diverse ministers uit het demissionaire kabinet, onder aan pag. 1182. Er bleek nog anderhalve pagina achteraan te komen. Excuus.
Even iets luchtigers.
Mooi idee voor alle Bruna's annex postagentschappen in Nederland: een pashokje bij het postkantoor om direct niet passende kleding terug te kunnen sturen. Stuwt ongetwijfeld ook de verkoop van verpakkingsmaterialen omhoog![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mooi idee voor alle Bruna's annex postagentschappen in Nederland: een pashokje bij het postkantoor om direct niet passende kleding terug te kunnen sturen. Stuwt ongetwijfeld ook de verkoop van verpakkingsmaterialen omhoog
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Laat ik nou denken dat ik op de site van Nieuwspaal terecht zou komen... ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik vind het wel een leuk experiment eigenlijk. Ik vraag me af of het niet iets uitgebreid kan worden, bv met een kleine voorraad in andere maten en kleuren, zodat er ook direct geruild kan worden als het bestelde niet past of tegenvalt.
-
Je zou ook kunnen regelen dat er per postagentschap één specifiek merk besteld kan worden, maar dan het hele assortiment. Wil je een ander merk, dan kun je naar een ander postagentschap. En als het dan toch al in het postagentschap hangt, dan hoef je ook nog eens niet te wachten op bericht dat de bestelling daar afgeleverd is. Je kunt erheen wanneer je wil!
Het enige nadeel is dat het wel eens erg druk kan worden voor die enkele postzegelkoper. Maar voor het postagentschap zou het heel goed kunnen werken.
Het enige nadeel is dat het wel eens erg druk kan worden voor die enkele postzegelkoper. Maar voor het postagentschap zou het heel goed kunnen werken.
Ja nog even en online bestellen van kleren is niet meer mogelijk omdat ze het postagentschap altijd gebruiken waar het op voorraad ligt.
Hadden we vroeger al niet zoiets in winkelstraten?
Hadden we vroeger al niet zoiets in winkelstraten?
-
Geen idee. Je bedoelt iets als kledingwinkels? Maar daar kon je toch geen postzegels kopen? Of de nieuwste radiobode?
Je weet toch, ik ben altijd (nou ja, bijna dan) serieuswitte angora schreef: ↑11 jan 2024 09:10Laat ik nou denken dat ik op de site van Nieuwspaal terecht zou komen...![]()
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
-
Ja klopt ik begreep het al niet.Moneyman schreef: ↑11 jan 2024 16:35Je weet toch, ik ben altijd (nou ja, bijna dan) serieuswitte angora schreef: ↑11 jan 2024 09:10Laat ik nou denken dat ik op de site van Nieuwspaal terecht zou komen...![]()
![]()
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)