LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
langste adem

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Waarschijnlijk laat Pretium niets van zich horen binnen 10 dagen, ze vertragen en rekken en manipuleren de boel , en zodoende hopen ze dat mensen het teveel moeite vinden om er heel veel tijd aan te spenderen.
Als je niet binnen 2 weken een oplossing aangeboden krijgt, schrijf dan nog 1 (aangetekende) brief dat je vervolgstappen gaat ondernemen, zoals je nummer terug laat porteren door KPN met nummerbehoud, dat je je klacht meld bi de geschillencommissie, en stel hen aansprakelijk voor alle kosten (aangetekende brieven, heraansluitkosten KPN,klachtengeld geschillencommissie, en een bedrag aan smartegeld voor de slapeloze nachten die je eraan gehad hebt) .En vooral, betaal NIET aan pretium, en als ze al afgeschreven hebben van je rekening laat het dan terugstorten door de bank en meld meteen dat je niet wil dat pretium ooit nog iets afschrijft van je rekening.
Misschien is het raadzaam om te wachten met het terugstorten van het bedrag wat pretium heeft afgeschreven totdat je weer bij KPN zit, anders sluiten ze nog je telefoonlijn af ook !
Dit heb ik ook gedaan en uiteindelijk heb ik een paar honderd euro schadevergoeding gekregen door middel van een schikking. Ik heb ook geweigerd om de gemaakte belkosten bij Pretium te betalen (ook al had ik wel gebeld toen ik "lid"was bij de oplichters). Ik wilde gerust betalen daarvoor, maar dan alleen aan KPN en absoluut niet aan Pretium.

Achteraf heb ik spijt dat ik het geschikt heb met het advocatenkantoor van pretium Bird en Bird , ik had het beter kunnen laten voorkomen om zodoende pretium op kosten te jagen met advocaten, en niet te vergeten negative publiciteit.
Ik word nog steeds regelmatig gebeld door pretium, de laatste maand zelfs 3x. maar zodra ik de naam pretium hoor gaan mijn nekharen overeind staan. De bloedhonden !

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Langste adem,

Onze voormalige bezetter :lol: Herrdoktoroetker is al weer een paar jaar geleden hier van het forum afgetrapt, in de tijd dat Pretium nog alle rechtszaken won. Dat is gebeurd op verzoek van Bird&Bird advocaten nadat Oetker op ouderwets duitse wijze dit forum gezuiverd had van Pretiumhelpers en "Der Pretiumführer" had gepubliceerd (de voorloper van De Telefoongids). Hij schrijft nu nog wel eens wat op het Vara Kassa forum over CV ketels, want Pretium leeft daar niet zo.

Voor Miep73 en de anderen, die misschien het naadje van de kous willen weten over aanpak en voorbeelden: De Telefoongids en er is ook veel wetenswaardigs op deze site.

Groetjes,
MementoMori

Willem1957

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Dag allen

Ik zie nog steeds dezelfde discussie voorbij komen als 2 jaar geleden. Triest. Waar ik wel blij van word is dat PT ondanks al hun pogingen niet veel verder zijn gekomen in ledenaantal en marktaandeel na hun initiële tsunami van belterreur. Ze hebben nog steeds maar een onbeduidend marktaandeel van slechts een paar procent.

Het is al eerder aangetoond dat klagen op de iets langere termijn wel degelijk zin heeft. Een bericht uit de krant van wakker nederland over belterreur van verschillende bedrijfjes: "Telecomwaakhond Opta heeft inmiddels 48 onderzoeken gestart naar overtredingen van het Bel-me-niet-register. Daarnaast heeft de Opta twee forse boetes, die kunnen oplopen tot 450.000 euro, opgelegd."
(hele artikel: http://www.telegraaf.nl/digitaal/879478 ... n=digitaal)

groet, Willem

Denko

Ongelezen bericht door Denko »

Ik had gehoopt dat ik via dit forum snel een antwoord zou vinden, maar 147 pagina's doorspitten is wel wat veel, dus doe ik het maar via een posting, wellicht dat iemand me kan helpen.

De situatie is als volgt, mijn oma is 22 december van het afgelopen jaar overleden, en ik heb op 30 december een aangetekende brief naar Pretium gestuurd (met een kopie van de overlijdensakte), met de opdracht het abonnement per direct (de 30e dus) te beëindigen en het nummer op te heffen.

Nu krijg ik toch gewoon weer een rekening, aanmaning van die rekening, en nogmaals een aanmaning van die rekening. Ik heb de 27e december nog een openstaande rekening overgemaakt. Die zal best van een aantal weken eerder geweest zijn, maar een eventuele rekening van de periode erna (een week of twee hooguit) erna kan nooit een heel maandbedrag zijn lijkt mij.

Verder heb ik pas op de 12e januari een bevestigingsbrief gehad van Pretium dat ze de aangetekende brief hebben ontvangen, met daarin de boodschap dat ze afhankelijk zijn van KPN voor opheffing van het telefoonnummer (wat overigens 25 euro zal gaan kosten) en dat ze tot die tijd het telefoonnummer niet kunnen afsluiten. Kan dit zomaar? Ik heb atijd begrepen dat op een moment van overlijden één rechtspersoon is weggevallen en het contract dus ongeldig wordt (mijn oma was alleenstaand overigens).

Nu was ik al een beetje bekend met Pretium. Mijn oma is ook geronseld, al was ik te laat om het nog om te zetten. En eerlijk is eerlijk, ze is ook echt goedkoper uit geweest. Maar vanwege de beruchtheid van Pretium heb ik, toen ik haar rekeningen ben gaan betalen, nooit toestemming gegeven voor automatische afschrijving, dus is het geen kwestie van geld terugkrijgen of iets dergelijks. En het zijn ook maar kleine rekeningen, maar het gaat ook om het principe.

Het gaat er dus om:
-of zij de rekening nog na de 30e kunnen laten doorlopen ondanks dat ze weten dat er een overlijden is geweest en er een aangetekende brief is verstuurd, ook al komt de brief pas na de 30e binnen bij hun.
-of zij die 25 euro opheffingskosten mogen rekenen
-of zij een volle maandrekening kunnen sturen terwijl het nog maar hooguit om een aantal weken kan gaan.

Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

maheer

Ongelezen bericht door maheer »

Afgelopen november heeft Pretium mijn moeder van 86 jaar met verwarrende praatjes waarbij KPN wordt genoemd een contract aangesmeerd.
Ze zeggen dat je er niet meteen aan vast zit maar wel een paar dagen laten een welkomsbrief sturen waar je dan binnen 7 dagen op moet reageren anders zit je er voor een jaar aan vast. Mijn moeder is zich van geen kwaad bewust dus ik lees het verhaal natuurlijk net een paar dagen te laat wat dus resulteert in een contract met Pretium en gehele afsluiting van telefoon terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
Nu nog steeds brieven aan het schrijven want zo simpel kom je er niet vanaf! En er wordt geld van die ouderen afgetroggeld terwijl het al helemaal niet zo'n vetpot is voor mijn moeder!! Wat een rotbedrijf!
Is hier nu werkelijk niets tegen te doen? Mag je ouderen dan van alles maar aansmeren wat geld kost met leuke gladde praatjes?

Vrgr EJB

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

maheer

Verwijzing naar modelbrieven:

http://herrdoktoroetker.angelfire.com/

Sukses, Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Denko schreef: De situatie is als volgt, mijn oma is 22 december van het afgelopen jaar overleden, en ik heb op 30 december een aangetekende brief naar Pretium gestuurd (met een kopie van de overlijdensakte), met de opdracht het abonnement per direct (de 30e dus) te beëindigen en het nummer op te heffen.

Nu krijg ik toch gewoon weer een rekening, aanmaning van die rekening, en nogmaals een aanmaning van die rekening. Ik heb de 27e december nog een openstaande rekening overgemaakt. Die zal best van een aantal weken eerder geweest zijn, maar een eventuele rekening van de periode erna (een week of twee hooguit) erna kan nooit een heel maandbedrag zijn lijkt mij.
Denko,

allereerst condoleances met het verlies van je Oma.
Ik kan me zo voorstellen dat die zooi van PT het laatste is waar je mee bezig wilt zijn.
Het is heel simpel - de klant is in dit geval niet meer in staat tot betalen.
Je hebt, best op tijd, aangegeven wat er gebeurt is, en zelfs bewijs meegezonden.

Formeel gezien zou men kunnen stellen dat tot aan datum van verzenden (of desnoods ontvangst) van de brief, abonnementsgeld vereist is - maar ook niet meer dan dat. Het lijkt mij logisch dat van het nummer geen gebruik is gemaakt sinds het overlijden.

Over het opheffen - bel eventueel met KPN, maar 25 euro hiervoor rekenen is wel heel erg kil.

Met betaling van de openstaande rekening en het melden van overlijden lijkt mij in elk geval de kous af. Je kan natuurlijk heel vervelend doen, en een 'adreswijziging' sturen - met het adres van de begraafplaats. Ik zou voor het geval dat wel alles bewaren - en even advies inwinnen bij het juridisch loket, of je rechtsbijstand - voor eventueel een voorbeeldbrief. (Voor als je het netjes wilt spelen).

In elk geval veel sterkte, zeker in deze nare tijd.

Denko

Bedankt voor je snelle reactie zeg.
Formeel gezien zou men kunnen stellen dat tot aan datum van verzenden (of desnoods ontvangst) van de brief, abonnementsgeld vereist is - maar ook niet meer dan dat. Het lijkt mij logisch dat van het nummer geen gebruik is gemaakt sinds het overlijden.
Volgens mij moet ik om het ruim te nemen 3 dagen na verzending van de aangetekende brief aanhouden, dan hebben ze zeker de brief binnen. Dus wordt het dus betalen tot aan 3/4 januari waarschijnlijk.
Over het opheffen - bel eventueel met KPN, maar 25 euro hiervoor rekenen is wel heel erg kil.
Ik heb je advies opgevolgd en er een belletje aan gewaagd met KPN, en volgens de mevrouw daar, die het voor de zekerheid nog even heeft nagevraagd, rekenen zij in dit soort situaties GEEN kosten bij opheffen van de lijn. Het slaat volgens haar sowieso helemaal nergens op dat Pretium in de brief schermt met de KPN naam en hen de schuld in de schoenen schuift voor het bedrag van 25 euro, mijn oma was klant bij Pretium en heeft dus helemaal niets te maken met de KPN. Dus het noemen van de naam KPN in de brief is belachelijk en zij gaf het advies om het op te nemen met de OPTA.

Het gaat maar om een klein bedrag, maar het is, ondanks dat ik inderdaad het liefst overal van af wil zijn, een principe kwestie geworden, en ik wil echt geen cent teveel aan die boevenbende betalen. Komt nog bij dat mijn oma op 4 oktober is opgenomen in het ziekenhuis, en dat er sinds die tijd niemand meer met de lijn heeft gebeld. Dus ze hebben in principe al bijna 3 maanden abonnementsgeld opgestreken zonder er iets voor terug te hoeven leveren. Nou weet ik ook wel dat dat geen argument is, maar gevoelsmatig werkt dat toch mee.

In ieder geval bedankt, ik ga in ieder geval eens een belletje plegen naar de OPTA.

MAXIEM

Denko

Ik zou jouw ervaringen melden bij Consuwijzer. Die schuift dan jouw klacht door naar de OPTA. Als die voldoende soortgelijke klachten hebben, dan kunnen ze (weer!) een flinke boete opleggen aan dit bedrijfje onder het motto "wie kwaad doet, kwaad ontmoet".

Maxiem.

MementoMori

Beste Denko,

Je bent al uitstekend voorgelicht door Guardian72, Maxiem en de mevrouw van KPN.

Ik zet het nog even op een rij:

Het overlijden van klanten is een ondernemingsrisico voor een telefonieaanbieder. Kijk maar hoe ik heet. De kosten voor de beëindiging van een abonnement, nadat de aanbieder over het overlijden is ingelicht, zijn voor rekening van de aanbieder.

Er is geen recht op betaling van welke kosten dan ook, anders dan de rest van de lopende maand van het abonnement. Een fatsoenlijke aanbieder berekent echter slechts de abonnementskosten tot en met de datum / dag van overlijden van de klant. Bijvoorbeeld de klant overlijdt op de 6e dag van de maand van 30 dagen, dan wordt nog slechts 1/5 e deel van het maandtarief van het abonnement berekend plus nog de gemaakte gesprekskosten in de eerste 6 dagen. Een niet fatsoenlijke aanbieder wil blijven profiteren. Zie de werkwijze van Pretium.

De KPN mevrouw heeft volkomen gelijk. Pretium schermt met de naam van KPN vanwege 'afsluitkosten' die zij er nog even uit willen knijpen, terwijl KPN die zelf nooit berekent. Niet bij overlijden en ook niet bij opzeggen om wat voor reden dan ook. Afsluitkosten bestaan namelijk niet, want alles wat wordt aangesloten wordt ooit ook afgesloten. Afsluiten is dus altijd inbegrepen in de prijs.

Inderdaad, dien een uitvoerige klacht in bij Consuwijzer en betaal de rekeningen van Pretium (behalve de rest van de maand december abonnement) niet. Zie De Telefoongids waar Maxiem al naar wees voor het niet betalen van Pretiumrekeningen.
Hoe eerder bij dit teringbedrijf (haags voor bellen) naar de eeuwige jachtvelden hebben geholpen hoe beter.

Groetjes,
MementoMori

Denko

Bedankt voor al jullie reacties, ze zijn enorm handig bij het bepalen van mijn positie in deze.

Nog even voor de duidelijkheid, rekening betalen gaat alleen over de maand december? Dus zelfs al hebben zij de aangetekende brief met overlijdensakte pas in januari ontvangen kan ik een eventuele rekening over januari (die ongetwijfeld gaat komen) naast me neerleggen?

MAXIEM

Denko

Naar mijn mening is er helemaal geen sprake meer van een kontrakt. Eén van de contractanten is immers overleden. De opzeggingsdatum is dus niet de 30ste, maar de 22ste december. Het is indenkbaar dat dit bedrijf de overeenkomst met ingang van 1-1-2011 ontbindt, maar het blijft natuurlijk onfatsoenlijk om de kaas op het brood te verdienen over de rug van iemand die is overleden.

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MementoMori schreef: Een fatsoenlijke aanbieder berekent echter slechts de abonnementskosten tot en met de datum / dag van overlijden van de klant.
Maar, laten we al ruim 145 pagina`s zeker weten dat PT nu net GEEN fatsoenlijke aanbieder is.... :(

MementoMori

Beste mensen,

Inderdaad, Pretium is juist geen fatsoenlijke aanbieder. Ik denk dat zij zich bij het verhaal van Denko met succes kunnen beroepen op de datum (begin januari) dat zij over het overlijden waren geïnformeerd. En dat het abonnement over januari nog wel moet worden betaald. In feite is dat dan precies hetzelfde is bij gewoon opzeggen.

Bij KPN betaal je na een overlijden eerst ook gewoon nog de volle rekening, doordat meestal automatisch vooraf wordt geïncasseerd over twee maanden. Nadat zij het bericht met de kopie overlijdensakte hebben ontvangen, berekent de KPN het bedrag wat teruggestort moet worden en dat komt dan na enkele weken terug op de bankrekening, die dan op naam van de erven staat.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori

O ja,

En er zit wat beweging bij de Consumentenautoriteit en de OPTA, zie hier en hier en vooral ook hier.

Het zou mij niet verbazen als Pretium nu toch eindelijk in de prijzen gaat vallen.

Groetjes,
MementoMori

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Van mij mag Pretium wel weer een hele hoge boete krijgen. Nog beter zou het zijn als daarnaast Pretium iedereen (die een klacht heeft neergelegd bij de OPTA over de oplichters van Pretium) weer kosteloos terug moet zetten naar de oude aanbieder.
Die 87000 euro van een tijdje terug is echt veel te weinig voor zo'n "bedrijf" wat totaal NIET klantvriendelijk bezig is.... :oops:

whaarman

Ongelezen bericht door whaarman »

Ik denk dat alle voorgaande reacties van mij van de radar server zijn verdwenen.
De kwestie tussen mijn vader en Pretium is opgelost met behulp van bijgevoegde aangetekende brief. Om "coulance" vragen bij dit bedrijf ging mij te ver. Ik heb verwezen naar de Wet koop op Afstand, en tevens melding gemaakt van een cc naar de reschtsbijstandsverzekering.
Hoewel in verzuimd heb om een reactietermijn aan te geven kwam binnen enkele dagen de bevestiging van Pretium dat ze van het abonnement afzien.

Pretium Telecom B.V.
t.a.v. dhr. J.M.K. Nyks
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM

Gorinchem, 07-01-2011
Uw referentie ------- t.n.v. ---naam
Betreft: Ongewenst abonnement
CC: Stichting Achmea Rechtsbijstand – Dhr. / Mevr. - - - - - - -

Heer Nyks,

In uw schrijven gedateerd 16 december 2010 verwelkomt u mij tot mijn grote verbazing “terug bij Pretium Telecom”. Volgens deze brief zou ik met Pretium een overeenstemming hebben voor een Avond & Weekend Vrij abonnement. Hierbij laat ik u weten dat er geen sprake kan zijn van een overeenkomst met Pretium Telecom. Het door u vermelde abonnement is door mij ongewenst, en ik acht mij op geen enkele wijze tot het hebben van enige verplichting ten aanzien van Pretium Telecom en wens geen gebruik te maken van Pretium Telecom voor telefonie, noch voor enige andere dienst van uw bedrijf.

In uw vervolgschrijven gedateerd 4 januari 2011 geeft u aan dat “het op 24-01-2011 zover is” en dat u van KPN bericht heeft ontvangen dat het door mij omstreden abonnement binnen vier weken ingaat.
Laat het duidelijk zijn dat ik dit abonnement niet wens. Ik ga ervan uit dat u na het lezen van dit schrijven de overgangsprocedure zult stop zetten en dat ik niet toch ongewild wordt overzet naar Pretium. Ik wens bij mijn huidige vastnet aanbieder te blijven.
Alle kosten die gemoeid zijn met een eventuele ongewenste omzetting zijn voor uw rekening en verantwoordelijkheid.

Verder geef ik geen toestemming voor het op welke wijze dan ook opnemen of gebruiken van mijn gegevens in of voor uw klantenbestand. Ook wens ik op geen enkele andere wijze aan Pretium Telecom of aan Pretium Telecom gelieerde rechtspersonen verbonden te zijn.

Ik ben 85 jaar oud en acht een reactietermijn van 3 maanden na ontvangst van uw schrijven gedateerd 16 december j.l. van toepassing, zoals omschreven in de Wet Koop Op Afstand.

Ik verzoek u de ontvangst van deze brief en het stopzetten van de overgangsprocedure per omgaande schriftelijk aan mij te bevestigen.

In afwachting van uw bevestiging verblijvend,

--- naam

brouwer937

Ongelezen bericht door brouwer937 »

Mijn schoonmoeder (84 en 70% doof, hart en long patiënt) lijdt behoorlijk onder het gedonder met Pretium Telecom.
Ongelooflijk hoe makkelijk KPN klanten oversluit, zonder dit direct per telefoon te controleren bij hun klanten. Eerst flikte Eufony ons dit zelfde spelletje en nu Pretium. Vooral het dreigen met betaling binnen 4 dagen en dreigen met deurwaarderprocedures drijft oudere mensen in de afgrond qua gezondheid en nachtrust. Na een coulance - aanvraag (waarmee men heeft instemd) blijft men echter giro's sturen en dreigen met afsluiting en de deurwaarder.
Inmiddels KPN verzocht om de aansluiting weer over te nemen tegen 0,0 kosten omdat - ik van mening ben - dat ook zij een deel van de ellende mede veroorzaken door geen telefoontje met hun klanten te plegen bij een overname door derden.
Ook de "belmenietlijn" is ingeschakeld en nu maar hopen dat dit oude, bijna dove mensje in alle rust nog eens kan bellen (via de versterker) met haar kinderen i.p.v al dit gedoe. Wanneer worden deze maffia-praktijken nu eens eindelijk, compleet, aan banden gelegd voorde ouderen in onze maatschappij. Deze vraag is natuurlijk bedoeld voor onze bestuurders in Den Haag

MementoMori

Beste mensen,

Allereerst mijn complimenten voor de uitstekende brief van whaarman. De duidelijke toonzetting en de cc naar de rechtsbijstand hebben hun uitwerking niet gemist. Pretium koos eieren voor zijn geld. Zo zie je dat dit de enige taal is die Pretium verstaat: "als je problemen wilt, zul je ze krijgen!" En uiteraard het juiste middel: de aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Jazeker, als telecommunicatiebedrijf met de reputatie van Pretium, kan je alleen maar vertrouwen op verzekerde schriftelijke communicatie op papier :lol: :lol: :lol:

Voor brouwer937 en de anderen: Blijf klagen bij Consuwijzer, tot ze er horendol van worden. Binnen niet al te lange tijd kunnen we ze ter verantwoording gaan roepen over de (niet) effectiviteit van de wetgeving en de handhaving. De Consumentenautoriteit en de OPTA hebben inmiddels zo zachtjes aan heel wat uit te leggen. Zij kunnen niet blijven volhouden dat het helemaal niet waar is wat er al weer een dik jaar geleden in Connexie en De Telefoongids stond.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten