quote=ëres"[qoute]
Geplaatst op: 08 Okt 2007 18:50 Onderwerp:
Janssen
Simpel gesteld, maar vertel me eventjes over welke rechten en welke polis het gaat, als yarden en ook jij het hebben over rechten van voor 01 01 2007
Beste eres.
Ik zal het nog een keer uitleggen. Yarden spreekt over rechten van voor 01/01/07/ dus de laatste polis die je ontvangen hebt voor 01/01/07
Alle nieuwe voorwaarden gelden vanaf ontvangst klopt, de brief praat over de oude rechten, dus dat worden de nieuwe voorwaarden, met een keuze mogelijkheid
.
Nee de oude rechten blijven van kracht, en de nieuwe rechten zijn niet veranderd.
Dus Yarden heeft voor ons protest verzekerden een keuze pakket van gemaakt, of je laat de nabstaanden alleen de oude rechten gebruiken, of zij maken een keuze, dus in princiepe hebben wij twee keuzes. dat is uitzonderlijk, niet dat Yarden dit gedaan heeft omdat zij blij zijn met onze protesten, maar omdat het maar gaat om ongeveer 1600 verzekerden, dat is t.o.v het geheel natuurlijk niets, nog geen 0,3
%.
Hadden zij ons de nieuwe rechten afgenomen, dan hadden wij weer kunnen protesteren, dat onze rechten beperkt waren t.o.v van hen
die niet geprotesteerd hebben, dus heeft Yarden om verdere werkzaam heden te voorkomen, ons maar de oude rechten weer gegeven, maar zal ons blijven behandelen gelijk hen die alleen de
nieuwe rechten hebben. m.u.v bij overlijden, want dan kunnen onze nabestaanden zich beroepen op de oude rechten, met de hun eigen brief ik heb daar ook nog het schrijven van KIFID bij ,dus van de verzekerings ombudsman.
Ok , die van mij worden dus die van 1993, dat was mijn laatst ontvangen polis, hoezo niet onduidelijk.
Ik bezit straks een polis (2007) met voorwaarden en een niet officieel aanhangsel met recht op oude voorwaarden(1993), die in mijn ogen elkaar tegen spreken.
Ken jij een normale verzekerings maatschappij die zo zijn polis afhandelt, ik niet.
Ja beste eres je polis en voorwaarden van 1993 zijn weer volledig van kracht. daarnaast heb je dan ook nog de brief van 2007 die is ook nog rechtsgeldig.
dus twee mogelijkheden. alleen kunnen de nabestaande maar gebruik maken van één mogelijk, of de voorwaarden 1993 of de voorwaarden 2007.
Zo simpel is het. alleen is het jou taak : want yarden gaat echt niet verder, de nabestaande duidelijk te maken welke rechten je hebt, en op welke van de twee zij zich moten beroepen, en die zal Yarden
moeten uitvoeren.
Dat staat zwart op wit.
Ik hoop dat het iets duidelijker is geworden, ik zou haast als voorbeeld willen nemen, van je krijgt een nieuw rijbewijs, dan is jou oude rijbewijs niets maar waard, (
Was v/h onze oude polis ook niet meer)
maar dat ponskaartje vind je maar niets, na veel protesteren maaken zij een uitzondering, mag je ook weer je oude rijbewijs gebruiken, maar nooit alle twee. te gelijk en je moet wel altijd het schrijven van de uigevende instantie bij je hebben. anders ga je de mist.
Dus wat Yarden heeft gedaan is niet volgens het verzekerings recht.Maar via algemene maatregel van bestuur. Dat wel verzekerings rechtsgeldig is.