Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:22
PGros schreef:
27 nov 2023 13:20
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:09
Zoek de verschillen...
Je kunt beter zelf even vertellen wat je bedoelt.
Ik ga ervan uit dat voor iedereen zeer duidelijk is wat ik bedoel.
Nou, nee. Verkeerde aanname.

Als je een punt wilt maken, is het wel zo verstandig om dat ook gewoon te doen.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
27 nov 2023 13:24
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:22
PGros schreef:
27 nov 2023 13:20

Je kunt beter zelf even vertellen wat je bedoelt.
Ik ga ervan uit dat voor iedereen zeer duidelijk is wat ik bedoel.
typisch
Blijkbaar zijn er twijfelaars: ik vind het ronduit schandalig wat DH flikt.

witte angora
Berichten: 31937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb zo het idee dat ik wel weet wat er bedoeld wordt. Asielzoekers worden in (dure? Kan de prijzen niet zien) hotels geplaatst terwijl daklozen een paar nachten in de opvang mogen bivakkeren, en als het minder koud wordt dan vinden ze vast wel weer een plekje onder de brug.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:26
angel1978 schreef:
27 nov 2023 13:24
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:22


Ik ga ervan uit dat voor iedereen zeer duidelijk is wat ik bedoel.
typisch
Blijkbaar zijn er twijfelaars: ik vind het ronduit schandalig wat DH flikt.
Kijk, dat is nu precies het probleem bij het er van uit gaan dat het wel duidelijk is. Dat is het dus niet, waardoor je zelf nu ook de verkeerde conclusie trekt. Net zoals MM al zegt, als je een punt wil maken, maak 'm dan en kom niet met zo'n halfslachtige opmerking aan die iedereen kan invullen zoals ze zelf willen en waarbij je dan achteraf je keutel kan intrekken door te zeggen dat je dat nooit hebt gezegd of bedoeld.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, WA begrijpt het duidelijk wel. Dus zo onduidelijk was mijn post niet.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:32
Nou, WA begrijpt het duidelijk wel. Dus zo onduidelijk was mijn post niet.
De nieuwsberichten zijn duidelijk. Welke conclusie je eruit trekt en/of welk punt je dacht te maken is echter niet eens onduidelijk, maar het ontbreekt gewoon volledig. Feitelijk zeg je immers letterlijk precies niets. En juist als het om dit soort makkelijke populistische en/of tendentieuze berichten gaat, mag wel wat zorgvuldigheid verwacht worden.

Tenzij je echt het huiskamer-niveau van Ome Jan die op een verjaardag al 10 borreltjes op heeft niet wenst te overstijgen, natuurlijk.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
27 nov 2023 13:37
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:32
Nou, WA begrijpt het duidelijk wel. Dus zo onduidelijk was mijn post niet.
De nieuwsberichten zijn duidelijk. Welke conclusie je eruit trekt en/of welk punt je dacht te maken is echter niet eens onduidelijk, maar het ontbreekt gewoon volledig. Feitelijk zeg je immers letterlijk precies niets. En juist als het om dit soort makkelijke populistische en/of tendentieuze berichten gaat, mag wel wat zorgvuldigheid verwacht worden.

Tenzij je echt het huiskamer-niveau van Ome Jan die op een verjaardag al 10 borreltjes op heeft niet wenst te overstijgen, natuurlijk.


Mag jij populistisch vinden hoor. Maar ik vind het schandalig dat het de gemeente niet lukt om fatsoenlijke opvang voor de Haagse daklozen (niemand mag in de kou op straat, maar wel de Haagse daklozen) te vinden https://zoetermeersdagblad.nl/Den%20Haa ... zuidenhout maar in diezelfde periode wel een prachtige opvangplek voor asielzoekers vindt (die overdag vanzelfsprekend niet de straat op hoeven).

PGros
Berichten: 1200
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Voor daklozen opvang krijg je geen geld en voor de opvang van asielzoekers wordt je rijkelijk betaald.

Ron5300
Berichten: 417
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Het NRC is in het verleden van de verkenner gedoken, heeft iets gevonden en groot in de media gebracht maar blijft onduidelijk wie het zou kunnen zijn.
Drie (oud) medewerkers zouden iets misdaan hebben maar niemand weet nog wie en of ze zich daadwerkelijk misdragen hebben.
De verkenner wordt speculatief aan die medewerkers gelinkt en kan niet anders dat de verkenners taak teruggeven.
Het modder gooien is bij deze begonnen en hoever moet de media dan gaan want over iedereen is wel iets te vinden ook bij andere partijen.
De PVV ligt nu onder een vergrootglas en een nieuwe verkenner moet wel een zeer heilig boontje zijn waar niets over te vinden is zelfs geen parkeerboete want als die parkeerboete wel te vinden is wordt dat weer breed uitgelicht.
Voorop gesteld ik ben ook niet blij met de verkiezingsuitslag maar het is niet anders maar ik ben het er niet mee eens dat de media het de PVV onmogelijk maakt om de verkenning voor een nieuwe samenwerking met andere partijen te starten.

kuklos
Berichten: 10097
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 13:44
Mag jij populistisch vinden hoor. Maar ik vind het schandalig dat het de gemeente niet lukt om fatsoenlijke opvang voor de Haagse daklozen (niemand mag in de kou op straat, maar wel de Haagse daklozen) te vinden https://zoetermeersdagblad.nl/Den%20Haa ... zuidenhout maar in diezelfde periode wel een prachtige opvangplek voor asielzoekers vindt (die overdag vanzelfsprekend niet de straat op hoeven).
Ik ben het hier wel mee eens.
Dat is nog afgezien van het feit dat de bewoners voor een voldongen feit staan, ná de verkiezingen geïnformeerd worden en de samenstelling van de groep asielzoekers.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ron5300 schreef:
27 nov 2023 14:07
Het NRC is in het verleden van de verkenner gedoken, heeft iets gevonden en groot in de media gebracht maar blijft onduidelijk wie het zou kunnen zijn.
Drie (oud) medewerkers zouden iets misdaan hebben maar niemand weet nog wie en of ze zich daadwerkelijk misdragen hebben.
De verkenner wordt speculatief aan die medewerkers gelinkt en kan niet anders dat de verkenners taak teruggeven.
Het modder gooien is bij deze begonnen en hoever moet de media dan gaan want over iedereen is wel iets te vinden ook bij andere partijen.
De PVV ligt nu onder een vergrootglas en een nieuwe verkenner moet wel een zeer heilig boontje zijn waar niets over te vinden is zelfs geen parkeerboete want als die parkeerboete wel te vinden is wordt dat weer breed uitgelicht.
Voorop gesteld ik ben ook niet blij met de verkiezingsuitslag maar het is niet anders maar ik ben het er niet mee eens dat de media het de PVV onmogelijk maakt om de verkenning voor een nieuwe samenwerking met andere partijen te starten.


Lichtelijk overdreven. 😁 Misschien even verder lezen. Het is bekend over wie het gaat. De verkenner, zijn opvolger bij dat bedrijf en de buurman, plus de echtgenote van de verkenner en de opvolger.

Twee miljoen in de zak gestoken. Dus iets meer dan een parkeerboete.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ron5300 schreef:
27 nov 2023 14:07
Het NRC is in het verleden van de verkenner gedoken, heeft iets gevonden en groot in de media gebracht maar blijft onduidelijk wie het zou kunnen zijn.
Drie (oud) medewerkers zouden iets misdaan hebben maar niemand weet nog wie en of ze zich daadwerkelijk misdragen hebben.
De verkenner wordt speculatief aan die medewerkers gelinkt en kan niet anders dat de verkenners taak teruggeven.
Het modder gooien is bij deze begonnen en hoever moet de media dan gaan want over iedereen is wel iets te vinden ook bij andere partijen.
De PVV ligt nu onder een vergrootglas en een nieuwe verkenner moet wel een zeer heilig boontje zijn waar niets over te vinden is zelfs geen parkeerboete want als die parkeerboete wel te vinden is wordt dat weer breed uitgelicht.
Voorop gesteld ik ben ook niet blij met de verkiezingsuitslag maar het is niet anders maar ik ben het er niet mee eens dat de media het de PVV onmogelijk maakt om de verkenning voor een nieuwe samenwerking met andere partijen te starten.
Dit is wel een heel gekleurde manier om weer te geven dat:
Dit weekeinde onthulde NRC dat Van Strien door de Universiteit Utrecht is aangeklaagd wegens oplichting en omkoping.
Bron: https://www.ad.nl/politiek/opnieuw-onta ... ~a0b259e6/

Daar is echt weinig speculatief en onduidelijk aan. De aanklacht wordt ook niet weersproken, enkel dat deze door de aangeklaagde als onterecht wordt beschouwd, maar dat is uiteindelijk aan het OM en de rechter.
Dat kun je moddergooien noemen, maar is uiteindelijk niet veel meer dan benoemen van de feiten. Als het NRC dit ter ore was gekomen, maar ze hadden niets gemeld, dan was ze ook weer eenzijdige berichtgeving verweten.

Ron5300
Berichten: 417
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Het NRC berichtte er al snel na de bekendmaking over en toen was er nog bar weinig bekend enkel dat het medewerkers van een bedrijf betrof.
Logisch dat de media nader onderzoek gaat doen maar uit niets blijkt dat de verkenner ook vervolgd wordt en daarmee nog steeds onschuldig is.
De media heeft veel vaker bekende mensen bij voorbaat carrières van bekende mensen om zeep geholpen zonder dat bewezen is dat ze ook schuldig waren want enkel een rechter kan de schuldigheid aan een strafbaar feit bewezen verklaren en niet de media.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard was er bij u bar weing bekend over die zaak.

Maar dit ook gelezen?

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/26/pv ... f-a4182340

rwolters
Berichten: 1806
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Ron5300 schreef:
27 nov 2023 15:12
Het NRC berichtte er al snel na de bekendmaking over en toen was er nog bar weinig bekend enkel dat het medewerkers van een bedrijf betrof.
Logisch dat de media nader onderzoek gaat doen maar uit niets blijkt dat de verkenner ook vervolgd wordt en daarmee nog steeds onschuldig is.
De media heeft veel vaker bekende mensen bij voorbaat carrières van bekende mensen om zeep geholpen zonder dat bewezen is dat ze ook schuldig waren want enkel een rechter kan de schuldigheid aan een strafbaar feit bewezen verklaren en niet de media.
Er is al een eerste rechtzaak geweest waar hij veroordeeld is. Daarnaast wil je niet dat iemand met zo'n rol onderdeel is van een rechtzaak.

rwolters
Berichten: 1806
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
27 nov 2023 13:27
Ik heb zo het idee dat ik wel weet wat er bedoeld wordt. Asielzoekers worden in (dure? Kan de prijzen niet zien) hotels geplaatst terwijl daklozen een paar nachten in de opvang mogen bivakkeren, en als het minder koud wordt dan vinden ze vast wel weer een plekje onder de brug.
De hotels waar asielzoekers in terecht komen zou ik niet boeken voor mijn vakanties of weekendjes weg.

kuklos
Berichten: 10097
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
27 nov 2023 16:42
witte angora schreef:
27 nov 2023 13:27
Ik heb zo het idee dat ik wel weet wat er bedoeld wordt. Asielzoekers worden in (dure? Kan de prijzen niet zien) hotels geplaatst terwijl daklozen een paar nachten in de opvang mogen bivakkeren, en als het minder koud wordt dan vinden ze vast wel weer een plekje onder de brug.
De hotels waar asielzoekers in terecht komen zou ik niet boeken voor mijn vakanties of weekendjes weg.
En dus is het prima dat asielzoekers wel opvang krijgen en daklozen niet?

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

rwolters schreef:
27 nov 2023 16:40
Ron5300 schreef:
27 nov 2023 15:12
Het NRC berichtte er al snel na de bekendmaking over en toen was er nog bar weinig bekend enkel dat het medewerkers van een bedrijf betrof.
Logisch dat de media nader onderzoek gaat doen maar uit niets blijkt dat de verkenner ook vervolgd wordt en daarmee nog steeds onschuldig is.
De media heeft veel vaker bekende mensen bij voorbaat carrières van bekende mensen om zeep geholpen zonder dat bewezen is dat ze ook schuldig waren want enkel een rechter kan de schuldigheid aan een strafbaar feit bewezen verklaren en niet de media.
Er is al een eerste rechtzaak geweest waar hij veroordeeld is. Daarnaast wil je niet dat iemand met zo'n rol onderdeel is van een rechtzaak.

Waar heb jij dat gelezen , er zijn wel onderzoeken gedaan .

witte angora
Berichten: 31937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier wat meer info over de noodsprongen die gemaakt worden inzake de asielopvang en wie dat betaalt. Gaat ook om een hotel in Kijkduin sinds gisteren, weet even niet of het om dat hotel in het genoemde artikel gaat.

https://nos.nl/artikel/2499473-45-weige ... huisvesten

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De nieuwe verkenner lijkt Ronald Plasterk te worden.

Plaats reactie