Waarom 3x dezelfde link? En dan zonder begeleidende tekst?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
Re: Pretium Telecom
MementoMori
Jouw advies om dit soort handelspraktijken te blijven melden bij de OPTA, de ConsumentenAutoriteit en Consuwijzer, is een goed en verstandig advies. Uiteindelijk moeten deze praktijken met wortel en al uitgeroeid worden en dat kan alleen maar langs die weg.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Jouw advies om dit soort handelspraktijken te blijven melden bij de OPTA, de ConsumentenAutoriteit en Consuwijzer, is een goed en verstandig advies. Uiteindelijk moeten deze praktijken met wortel en al uitgeroeid worden en dat kan alleen maar langs die weg.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Ik heb consuwijzer gemaild ga nu de andere twee mailen.
Pretium belt mijn moeder van 80 's morgens vroeg. Vertelt haar dat ze van de KPN zijn en dat ze goedkoper kan bellen, en er verder niets veranderd. Mijn moeder zegt dat ze wel informatie wil. Vevolgens zit ze vast aan Pretium wat ze niet wil. We zeggen dit direct af. De brief is de dag dat de bevestiging aankwam direct terug op de post gegaan. Vervolgens heeft KPN haar telefoon overgezet, ze kan geld niet terugboeken moet dan extra betalen en ze zeggen dat ze te laat afgemeld heeft. Dit bedrijf is bekend en is al vele jaren bezig met deze smerige oneerlijke en duistere zaken. Altijd bij ouderen en ze kunnen er niet meer vanaf. Hoe kan mijn moeder hier vanaf? Dit is toch echt te gek, gaat haar heel veel geld kosten want ze belt regelmatig met haar geemigreerde zoon via een voordeliger nummer wat nu niet meer kan.
Ik wordt hier woedend van. smeerlapperij is het
Pretium belt mijn moeder van 80 's morgens vroeg. Vertelt haar dat ze van de KPN zijn en dat ze goedkoper kan bellen, en er verder niets veranderd. Mijn moeder zegt dat ze wel informatie wil. Vevolgens zit ze vast aan Pretium wat ze niet wil. We zeggen dit direct af. De brief is de dag dat de bevestiging aankwam direct terug op de post gegaan. Vervolgens heeft KPN haar telefoon overgezet, ze kan geld niet terugboeken moet dan extra betalen en ze zeggen dat ze te laat afgemeld heeft. Dit bedrijf is bekend en is al vele jaren bezig met deze smerige oneerlijke en duistere zaken. Altijd bij ouderen en ze kunnen er niet meer vanaf. Hoe kan mijn moeder hier vanaf? Dit is toch echt te gek, gaat haar heel veel geld kosten want ze belt regelmatig met haar geemigreerde zoon via een voordeliger nummer wat nu niet meer kan.
Ik wordt hier woedend van. smeerlapperij is het
Tjonge, ik heb niet de tijd om 148 pagina's te lezen en geen ervaringen met Pretium. Wel de tijd gevonden om de eertste 3 pagina's even te lezen.
Ik zie wel mensen beargumenteren waarom Pretium niet uit kan. Zelfs met rekenvoorbeelden en eigen ervaringcijfers.
Vervolgens zie ik allemaal mensen er tussendoor komen die het van alle daken afschreeuwen dat Pretium de allergoedkoopste is. Zonder enige vorm van argumentatie of nuance.
Ik mag mensen niet van iets beschuldigen maar dit zet je toch aan het denken wie er achter die namen zit ...
Ik zie wel mensen beargumenteren waarom Pretium niet uit kan. Zelfs met rekenvoorbeelden en eigen ervaringcijfers.
Vervolgens zie ik allemaal mensen er tussendoor komen die het van alle daken afschreeuwen dat Pretium de allergoedkoopste is. Zonder enige vorm van argumentatie of nuance.
Ik mag mensen niet van iets beschuldigen maar dit zet je toch aan het denken wie er achter die namen zit ...
-
- Contacteer:
Gebeurt wel vaker. Welkom in de wereld van de TrollenBHHVenema schreef: Vervolgens zie ik allemaal mensen er tussendoor komen die het van alle daken afschreeuwen dat Pretium de allergoedkoopste is. Zonder enige vorm van argumentatie of nuance.
Er zijn soms bedrijfjes die namen aanmaken - en zichzelf de hemel inprijzen.
Echter - na pagina 4 van dit topic neem je deze niet serieus meer.
-
Pretium is gewoon niet OK.
Een "Achterkamer"bedrijf.
Nooit op enig aanbod ingaan.
Brieven in slecht Nederlands, àls je tenminste nog een brief krijgt.
Nogmaals: Negeren!!!
Gewoon de telefoon op de haak gooien
Ze zijn zo brutaal als de beul.
Hopeloos.
Een "Achterkamer"bedrijf.
Nooit op enig aanbod ingaan.
Brieven in slecht Nederlands, àls je tenminste nog een brief krijgt.
Nogmaals: Negeren!!!
Gewoon de telefoon op de haak gooien
Ze zijn zo brutaal als de beul.
Hopeloos.
Martin Langen
Je schrijft:
Met dank, Maxiem.
Je schrijft:
Kun je over die uitspraak wat meer informatie geven?Een "Achterkamer" bedrijf.
Met dank, Maxiem.
Ook wij werden weer benaderd door pretium, wekte de indruk dat het om KPN ging en om van het telefoontje af te zijn ( tijdens het koken) om nadere info gevraagd. Deze kwam snel en we werden terug verwelkomt als nieuwe klant. Meteen gebeld en na discussie oa over indruk die ze gaven van KPN te zijn en het gezegde dat alles op band was opgenomen werd ons toch toegezegd een annuleringsbrief te sturen. Het is toch raar dat één onduidelijk telefoontje genoeg is om je abonnement te veranderen. Zou zo moeten zijn dat voor veranderingen eerst een handtekening van betrokkene nodig is.
We zijn aangemeld bij het belmeniet register maar medewerkster gaf aan dat dat voor hen niet van toepassing is omdat wij in het verleden klant zijn geweest en zij ons dus mogen blijven benaderen. terwijl we juist aangemeld zijn om oa door hen niet meer gebeld te worden
We zijn aangemeld bij het belmeniet register maar medewerkster gaf aan dat dat voor hen niet van toepassing is omdat wij in het verleden klant zijn geweest en zij ons dus mogen blijven benaderen. terwijl we juist aangemeld zijn om oa door hen niet meer gebeld te worden
majomosu
De ***praktijken van dit bedrijf zijn inmiddels berucht in dit land. Zij mogen je overigens NIET bellen omdat je ooit klant was. Ze mogen wél bellen als er sprake is van een bestaande klantrelatie en het aanbod in het verlengde van die relatie ligt. Hiervan is dus in jouw geval geen sprake.
Maxiem.
De ***praktijken van dit bedrijf zijn inmiddels berucht in dit land. Zij mogen je overigens NIET bellen omdat je ooit klant was. Ze mogen wél bellen als er sprake is van een bestaande klantrelatie en het aanbod in het verlengde van die relatie ligt. Hiervan is dus in jouw geval geen sprake.
Maxiem.
Een vraagje tussendoor. Weet iemand hoe je je accountgegevens voor het radar forum kunt wijzigen ? In dit geval wil ik mijn emailadres aanpassen.
Ik heb het op de radar site nog niet kunnen vinden.
Ik heb het op de radar site nog niet kunnen vinden.
-
Whaarman:
Ga linksboven naar "gebruikerspaneel". Klik in het menu aan de linkerkant op "profiel".
En dan op "wijzig registratiedetails". Daar staat je emailadres, wat je bij wijziging twee keer moet opgeven.
succes!
Ga linksboven naar "gebruikerspaneel". Klik in het menu aan de linkerkant op "profiel".
En dan op "wijzig registratiedetails". Daar staat je emailadres, wat je bij wijziging twee keer moet opgeven.
succes!
Majomosu,
Ik heb hetzelfde ondervonden.
Ik werd gebeld door Pretium en toen ik zei dat ik aangesloten ben bij het "Bel me net register", beweerde hij dat in het verleden van hun diensten gebruik had gemaakt.
(Ja, op onrechtmatige wijze, dat klopt!) Maar zonder mijn toestemming!!!
Dus ik mij toen onmiddelijk geregistreerd bij het BELMENIET register, maar dit helpt dus ook niet om van dit bedrijf af te komen.
Ik wil de naam van dit bedrijf helemaal NOOIT MEER door mijn telefoon horen!!!
En toen ik toch weer door Pr. werd gebeld, was ik ontzettend boos en teleurgesteld.
Ik heb hetzelfde ondervonden.
Ik werd gebeld door Pretium en toen ik zei dat ik aangesloten ben bij het "Bel me net register", beweerde hij dat in het verleden van hun diensten gebruik had gemaakt.
(Ja, op onrechtmatige wijze, dat klopt!) Maar zonder mijn toestemming!!!
Dus ik mij toen onmiddelijk geregistreerd bij het BELMENIET register, maar dit helpt dus ook niet om van dit bedrijf af te komen.
Ik wil de naam van dit bedrijf helemaal NOOIT MEER door mijn telefoon horen!!!
En toen ik toch weer door Pr. werd gebeld, was ik ontzettend boos en teleurgesteld.
-
Beste Jante,
Vergeet je niet om te melden bij Consuwijzer? Want daar tikt het aan uiteindelijk. Tros Radar en Vara Kassa vonden het wat duur worden om Pretium aan te pakken door de rechtszaken.
Groetjes,
MementoMori
Vergeet je niet om te melden bij Consuwijzer? Want daar tikt het aan uiteindelijk. Tros Radar en Vara Kassa vonden het wat duur worden om Pretium aan te pakken door de rechtszaken.
Groetjes,
MementoMori
beste mensen,
slecht voor ieders bloeddruk Pretium belt nog steeds senioren met het verhaal dat ze van kpn zijn, en zelfs zonder enige toestemming je abonnement opzeggen en rekeningen sturen..
zonder dat je ook maar getekend hebt of andere toestemming gegeven te hebben.
kpn weet van de praktijken maar kan er niets aan doen.
wel ben je genoodzaakt alles opte zeggen waar je geen toestemming voor hebt gegeven.
dit gebeurde mijn moeder van 68 jaar die omdat deze mensen erg netjes zijn opgevoed bij een telefoon gesprek niet botweg nee kunnen zeggen en op te hangen maar gewoon antwoord te geven op vragen,
ik ben een enorm rustig persoon met veel geduld maar hiervan gaan echt mijn nekharen overeind staan.
zeker als ik de geschiedenis lees van radar,en blijkt dat er na jaren niets veranderd is.
is hier nou geen halt aan te roepen??
kort;
1;er is geen toestemming gegeven telefonisch als op papier
2;brieven verscheurd niets getekend.
3;krijgen weer een brief huidige abonnement Kpn op te zeggen omdat ze dit niet zelf zouden kunnen// brief niet op gereageerd//
4;Kpn stuurt een brief dat abonnement is opgezegd?
5;kortom zonder enige toestemming ineens bij Pretium??
6;Kpn weet ervan maar kan niets doen?
inmiddels de molen maar ingegaan met het opzeggen bij Pretium en opnieuw aanvragen bij Kpn.(die overigens een veiligheid pakket van 5 euro per maand aan bieden) u begrijpt dat wij die niet willen gezien bovenstaande..
ik wordt weer iets rustiger van deze brief,en hoop dat u weer een keer hier iets mee aan kan slingeren,zodat Pretium eens echt uit de lucht gaat.
er is inmiddels al genoeg luchtvervuiling.
met vriendelijke groet,
Martin Hendrix
slecht voor ieders bloeddruk Pretium belt nog steeds senioren met het verhaal dat ze van kpn zijn, en zelfs zonder enige toestemming je abonnement opzeggen en rekeningen sturen..
zonder dat je ook maar getekend hebt of andere toestemming gegeven te hebben.
kpn weet van de praktijken maar kan er niets aan doen.
wel ben je genoodzaakt alles opte zeggen waar je geen toestemming voor hebt gegeven.
dit gebeurde mijn moeder van 68 jaar die omdat deze mensen erg netjes zijn opgevoed bij een telefoon gesprek niet botweg nee kunnen zeggen en op te hangen maar gewoon antwoord te geven op vragen,
ik ben een enorm rustig persoon met veel geduld maar hiervan gaan echt mijn nekharen overeind staan.
zeker als ik de geschiedenis lees van radar,en blijkt dat er na jaren niets veranderd is.
is hier nou geen halt aan te roepen??
kort;
1;er is geen toestemming gegeven telefonisch als op papier
2;brieven verscheurd niets getekend.
3;krijgen weer een brief huidige abonnement Kpn op te zeggen omdat ze dit niet zelf zouden kunnen// brief niet op gereageerd//
4;Kpn stuurt een brief dat abonnement is opgezegd?
5;kortom zonder enige toestemming ineens bij Pretium??
6;Kpn weet ervan maar kan niets doen?
inmiddels de molen maar ingegaan met het opzeggen bij Pretium en opnieuw aanvragen bij Kpn.(die overigens een veiligheid pakket van 5 euro per maand aan bieden) u begrijpt dat wij die niet willen gezien bovenstaande..
ik wordt weer iets rustiger van deze brief,en hoop dat u weer een keer hier iets mee aan kan slingeren,zodat Pretium eens echt uit de lucht gaat.
er is inmiddels al genoeg luchtvervuiling.
met vriendelijke groet,
Martin Hendrix
ja hoor, mijn moeder is ook weer de klos, nadat ik haar 5 jaar gelden ook al eens met heel veel moeite afgremeld had, hadden ze haar nu weer te pakken ,de schoften, mijn moeder is 86 jaar, en begrijpt ook alles niet zo goed meer, dus ze blijkt nog steeds na jaren..... in hun adressen bestand te zitten!! Dus nu weer een aangetekende brief gestuurd dat ze per direct niet meer lid wil zijn van die pretium club en zo, gemeen he!!! Dus nu ook kon ze nog een paar rekeningen verwachten, die nog wel betaald moeten en ondertussen gaat dat vreselijke bedfrijf nog steeds door!
-
Het is 1 februari 2011 geweest en Pretium schrijft ondanks aangetekende opzegging in febr 2010 gewoon weer het abonnement voor de pretium club af.
Pretium is voor het predicaat betrouwbaar bedrijf:
Pretium is voor het predicaat betrouwbaar bedrijf:
ebvandevechte
Advies: storneren die hap en een sellectieve blokkade laten aanleggen.
Maxiem.
Maxiem.
-
- Contacteer:
Eventueel nog aangifte doen?MAXIEM schreef:ebvandevechte
Maxiem.
Als opzegging verzonden is - en dus machtiging is komen te vervallen - is het incassofraude danwel diefstal.
Vergeet trouwens ook niet dat blaadje op te zeggen - anders heb je straks die ellende ook nog.
-
U kunt het bedrag laten storneren. Indien uw bank moeilijk doet, maak dan gebruik van de procedure melding onterechte incasso. Dit kan tot 14 maanden na de afschrijving. Stuur ook een klacht naar ING bank, de huisbankier van Pretium. Pretium Telecom kan inmiddels niet meer automatisch incasseren zonder schriftelijke machtiging. Pretium BV is hierbij over het hoofd gezien en gaat dus nog vrolijk verder om onrechtmatig geld van rekeningen af te schrijven.
Na 5 jaar dat dit bedrijf mensen het leven zuur maakt, wordt het eens tijd voor een tegen offensief. Politiek, media, overheid, consumentenorganisatie krijgen het namelijk niet voor elkaar. Tijd voor een opstand, protesten in Haarlem voor het kantoor of bij het huis van de heer Nyks.
Na 5 jaar dat dit bedrijf mensen het leven zuur maakt, wordt het eens tijd voor een tegen offensief. Politiek, media, overheid, consumentenorganisatie krijgen het namelijk niet voor elkaar. Tijd voor een opstand, protesten in Haarlem voor het kantoor of bij het huis van de heer Nyks.
-
Beste mensen,
Tros Radar en vara Kassa houden zich waarschijnlijk nog steeds gedeisd vanwege het nog steeds lopende cassatie beroep van Pretium bij de Hoge Raad tegen de voor de Tros en Vara gunstige uitspraken van het Gerechtshof in 2009 en begin 2010. De Hoge Raad zou zo'n beetje dit voorjaar er mee af moeten komen. De beste methode om Pretium aan te pakken is om met z'n allen het geld terug te boeken en de bankrekeningen te blokkeren. In De Telefoongids staat hoe je dat moet doen. Dan kan Hans Nyks zijn winkel sluiten. We kunnen het ook zonder de Consumentenautoriteit. Leve de vrije Markt!
Groetjes,
MementoMori
Tros Radar en vara Kassa houden zich waarschijnlijk nog steeds gedeisd vanwege het nog steeds lopende cassatie beroep van Pretium bij de Hoge Raad tegen de voor de Tros en Vara gunstige uitspraken van het Gerechtshof in 2009 en begin 2010. De Hoge Raad zou zo'n beetje dit voorjaar er mee af moeten komen. De beste methode om Pretium aan te pakken is om met z'n allen het geld terug te boeken en de bankrekeningen te blokkeren. In De Telefoongids staat hoe je dat moet doen. Dan kan Hans Nyks zijn winkel sluiten. We kunnen het ook zonder de Consumentenautoriteit. Leve de vrije Markt!
Groetjes,
MementoMori