LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste mensen,
In het andere topic Privilege (Pretium) wet overtredend? kwam Trebelski met het nieuws over de uitspraak van de rechter, zie hier, dat dit forum niet gecensureerd hoeft te worden, zoals Pretium eiste. Maar de rechter wees wel de eis toe dat de Tros de complete opnamen van de undercover operatie bij het foute callcenter (uit september 2008 alweer) aan Pretium moest overhandigen.
Het lijkt mij een aardig idee als Tros Rader de hele film 'streaming' online zet bij uitzending gemist of zo, met de bandopnames van Vara Kassa er achteraan. Dan kunnen wij samen met Hans Nyks meegenieten van de beroemde openingszin van het Pretium verkoopscript: "Goedenavond mevrouw, Ik ben Priscilla van Preeteeteetelecom en ik mag u namens KPN een korting aanbieden op uw telefoonabonnement bij ons" Ik weet dat Hans daar geen genoeg van kan krijgen, want hij heeft hem zelf bedacht.
Groetjes,
MmentoMori
In het andere topic Privilege (Pretium) wet overtredend? kwam Trebelski met het nieuws over de uitspraak van de rechter, zie hier, dat dit forum niet gecensureerd hoeft te worden, zoals Pretium eiste. Maar de rechter wees wel de eis toe dat de Tros de complete opnamen van de undercover operatie bij het foute callcenter (uit september 2008 alweer) aan Pretium moest overhandigen.
Het lijkt mij een aardig idee als Tros Rader de hele film 'streaming' online zet bij uitzending gemist of zo, met de bandopnames van Vara Kassa er achteraan. Dan kunnen wij samen met Hans Nyks meegenieten van de beroemde openingszin van het Pretium verkoopscript: "Goedenavond mevrouw, Ik ben Priscilla van Preeteeteetelecom en ik mag u namens KPN een korting aanbieden op uw telefoonabonnement bij ons" Ik weet dat Hans daar geen genoeg van kan krijgen, want hij heeft hem zelf bedacht.
Groetjes,
MmentoMori
Re: Pretium Telecom
2.9.Pretium vordert in het exhibitie-incident dat de rechtbank bij incidenteel vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, op de minuut en op alle dagen en uren:
I Tros gebiedt binnen 24 uur na het vonnis afschrift van het volledige beeld- en geluidsmateriaal dat zij tijdens de infiltratie van het callcenter in kwestie heeft verkregen af te geven aan Pretium;
II bepaalt dat Tros een dwangsom verbeurt van € 25.000,- voor iedere dag of gedeelte daarvan dat zij geen gevolg geeft aan onderdeel I;
III Tros veroordeelt in de kosten van het incident.
UItspraak:
4.4.gebiedt Tros binnen 24 uur na betekening van dit vonnis afschrift van het volledige beeld- en geluidsmateriaal dat zij tijdens de infiltratie van het callcenter in kwestie heeft verkregen af te geven aan Pretium;
4.5.bepaalt dat Tros een dwangsom verbeurt van € 10.000,- voor iedere dag of gedeelte daarvan dat zij geen gevolg geeft aan het voorgaande gebod in rov. 4.4, tot een maximum van € 500.000,-;
Hm,.......eigenlijk zouden wij ook dit soort exorbitante bedragen moeten vorderen als we niet de voice log krijgen.
Medio vorig jaar heb ik die namelijk (middels aangetekend schrijven!) opgevraagd van mijn 83jarige vader. In datzelfde schrijven heb ik teven het lidmaatschap, met terugwerkende kracht opgezegd. (ze pretenteerden eerst namelijk de eerste opzegging niet ontvangen te hebben, wat later wel weer bleek, maar wat ze niet als off. aanmerkten omdat het niet aangetekend verstuurd was! Tevens was er het Pretium geneuzel over opzeggen/beeindigen.)
De voice log heb ik Nooit gekregen!! Daarentegen wel verschillende betalings herinneringsbrieven.
Uiteindelijk zijn die herinnerings brieven gestopt. De onterechte geincasseerde vorderingen had ik namelijk steeds weer gestorneerd. Zo is het doodgebloed.
Het Privilege gedoe blijft echter een probleem. Want WAAR ???????? moet je dit opzeggen?
Op Pretium Telecom staat hierover niets vermeld, terwijl dit wel duidelijk middels een koppelverkoop heeft plaatsgevonden.
Een website van Privilege is er niet. Dat wil zeggen verder dan : http://www.mijnprivilege.nl/ kom je niet. Nergens staan er contactgegevens of voorwaarden vermeld.
Jaja, ik ken de site van herdoktoroetker (geen off. privilege website). Maar het is te zot voor woorden dat je via deze overigens erg goede!) website moet uitzoeken 'hoe en wat'! Het is namelijk niet het officiele kanaal.
Kortom storneren die 69,- als die afschrijving weer plaatsvindt.
Re: Pretium Telecom
Shine
Bij het opzeggen van Pretium Privilege, dit adres gebruiken:
Pretium B.V.
Postbus 6128
2001 HC Haarlem
óf
Amerikaweg 10
2035 RA Haarlem
Tip: verstuur de opzegging wel aangetekend.
Maxiem.
Bij het opzeggen van Pretium Privilege, dit adres gebruiken:
Pretium B.V.
Postbus 6128
2001 HC Haarlem
óf
Amerikaweg 10
2035 RA Haarlem
Tip: verstuur de opzegging wel aangetekend.
Maxiem.
-
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19
Re: Pretium Telecom
Valt dit formeel gesproken wel op te zeggen? Want via een illegale constructie (koppelverkoop) is er iets, in de ogen van Pretium althans dan, tot stand gekomen, wat eigenlijk niet kan bestaan. Dus ook niet opgezegd kan worden.Shine schreef:Het Privilege gedoe blijft echter een probleem. Want WAAR ???????? moet je dit opzeggen?
Op Pretium Telecom staat hierover niets vermeld, terwijl dit wel duidelijk middels een koppelverkoop heeft plaatsgevonden.
Mensen hebben niet-wetend dus een abonnement op iets wat hen niets oplevert, behalve ellende.
Re: Pretium Telecom
Ik ben even verder op onderzoek uitgegaan. Wat blijkt: Met ingang van 1 januari 2011 geis de nieuwe wet van kracht inzake stilzwijgende verlengingen en opzeggingen.
Zie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 0-789.html
Het komt er op neer dat:
De stilzwijgende verlenging is vervangen door abonnementen en lidmaatschappen met onbepaalde termijn, maar met een opzegtermijn van maximaal een maand. Abonnementen en lidmaatschappen die in de wet worden aangepakt, zijn die van sportscholen, boekenclubs, internet- en telefoniebedrijven en autopechtdiensten. Consumenten krijgen verder het recht om op dezelfde manier (post, internet, telefoon) op te zeggen als het abonnement was aangegaan. Als men bijvoorbeeld een rechtsverhouding telefonisch aangaat mag de aanbieder de afnemer niet meer verplichting om de rechtsverhouding schriftelijk (eventueel aangetekend) op te zeggen.
Daarnaast wordt de opzegtermijn beperkt tot één maand, bijvoorbeeld ingeval de stilzwijgende verlenging geschiedt voor een periode van meer dan drie maanden. Deze opzegtermijn is alleen anders - met een maximum van drie maanden - indien de zogeheten geregelde aflevering van een dienst (denk aan een abonnement op een kwartaalmagazine) minder dan eens per maand geschiedt.
Je hebt dus als leverancier van diensten aan consumenten straks nog maar een beperkte keuzevrijheid. Je kunt je klant hooguit houden aan een stilzwijgende verlenging van drie maanden. Het enige alternatief is het contract voor onbepaalde tijd laten aangaan, waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt.
•Op de zwarte lijst van verboden algemene voorwaarden (6:236 BW) komt een verbod op stilzwijgende verlenging of vernieuwing met meer dan drie maanden, behalve als het contract wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
•Op de grijze lijst van vervelende maar niet per se verboden algemene voorwaarden (6:237 BW) komt een bepaling over contracten die langer dan een jaar lopen. Deze moeten per maand opzegbaar zijn.
•Op de grijze lijst komt verder een verbod op opzegtermijnen die langer zijn dan een jaar.
•op de zwarte lijst komt verder een verbod op het eisen dat mensen aangetekend op moeten zeggen. Wie elektronisch een contract aangaat, moet dat elektronisch kunnen opzeggen.
En hiermee lijkt het me duidelijk. Niks aangetekend meer versturen. Gewoon een brief, eventueel nog een telefoontje is en MOET dus WETTELIJK voldoende zijn. Ook inzake Privilege (Pretium BV)
Natuurlijk blijft van kracht....blokkeren deze club, want natuurlijk zullen ze de automatische afschrijving gaan proberen.
Zie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 0-789.html
Het komt er op neer dat:
De stilzwijgende verlenging is vervangen door abonnementen en lidmaatschappen met onbepaalde termijn, maar met een opzegtermijn van maximaal een maand. Abonnementen en lidmaatschappen die in de wet worden aangepakt, zijn die van sportscholen, boekenclubs, internet- en telefoniebedrijven en autopechtdiensten. Consumenten krijgen verder het recht om op dezelfde manier (post, internet, telefoon) op te zeggen als het abonnement was aangegaan. Als men bijvoorbeeld een rechtsverhouding telefonisch aangaat mag de aanbieder de afnemer niet meer verplichting om de rechtsverhouding schriftelijk (eventueel aangetekend) op te zeggen.
Daarnaast wordt de opzegtermijn beperkt tot één maand, bijvoorbeeld ingeval de stilzwijgende verlenging geschiedt voor een periode van meer dan drie maanden. Deze opzegtermijn is alleen anders - met een maximum van drie maanden - indien de zogeheten geregelde aflevering van een dienst (denk aan een abonnement op een kwartaalmagazine) minder dan eens per maand geschiedt.
Je hebt dus als leverancier van diensten aan consumenten straks nog maar een beperkte keuzevrijheid. Je kunt je klant hooguit houden aan een stilzwijgende verlenging van drie maanden. Het enige alternatief is het contract voor onbepaalde tijd laten aangaan, waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt.
•Op de zwarte lijst van verboden algemene voorwaarden (6:236 BW) komt een verbod op stilzwijgende verlenging of vernieuwing met meer dan drie maanden, behalve als het contract wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
•Op de grijze lijst van vervelende maar niet per se verboden algemene voorwaarden (6:237 BW) komt een bepaling over contracten die langer dan een jaar lopen. Deze moeten per maand opzegbaar zijn.
•Op de grijze lijst komt verder een verbod op opzegtermijnen die langer zijn dan een jaar.
•op de zwarte lijst komt verder een verbod op het eisen dat mensen aangetekend op moeten zeggen. Wie elektronisch een contract aangaat, moet dat elektronisch kunnen opzeggen.
En hiermee lijkt het me duidelijk. Niks aangetekend meer versturen. Gewoon een brief, eventueel nog een telefoontje is en MOET dus WETTELIJK voldoende zijn. Ook inzake Privilege (Pretium BV)
Natuurlijk blijft van kracht....blokkeren deze club, want natuurlijk zullen ze de automatische afschrijving gaan proberen.
Re: Pretium Telecom
@Maxiem
Amerikaweg 10 in [strike]Alkmaar[/strike] Haarlem staat te huur.
Zie: http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfsh ... ikaweg-10/
Dit adres lijkt me dus niet meer te kloppen.
Amerikaweg 10 in [strike]Alkmaar[/strike] Haarlem staat te huur.
Zie: http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfsh ... ikaweg-10/
Dit adres lijkt me dus niet meer te kloppen.
Laatst gewijzigd door Shine op 21 feb 2011 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Pretium Telecom
@ Shine - Haarlem, niet alkmaar.
Maar, als je die advertentie ziet, en de huurprijs, dan snap je direct waarom men zo graag incasseert.. je moet je huur en je parkeerplaats toch kunnen betalen.
Maar, als je die advertentie ziet, en de huurprijs, dan snap je direct waarom men zo graag incasseert.. je moet je huur en je parkeerplaats toch kunnen betalen.
Re: Pretium Telecom
Shine
De feitelijke ingangsdatum van deze wet is 1 januari 2012 (zie het laatste artikel). Tot die datum verandert er dus niets.
Maxiem.
De feitelijke ingangsdatum van deze wet is 1 januari 2012 (zie het laatste artikel). Tot die datum verandert er dus niets.
Maxiem.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Pretium Telecom
Bij mijn weten heeft Pretium geen kantoor in alkmaar...MAXIEM schreef:Guardian72
Wat is dan het adres in Alkmaar?
Maxiem.
Dat was een tikfoutje van Shine..
Als men in Alkmaar had gezeten, was ik al wel eens langsgeweest...
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste mensen,
Amerikaweg 10 in Haarlem is een kantoorgebouw waar nog enkele andere bedrijven dan Pretium in zitten. De 310 m2 die te huur staan hoeven dus niet per sé het stuk van Pretium te zijn.
Ook de door Shine opgemerkte wetswijziging is uitstekend nieuws. Dit komt eindelijk in de buurt van wat Oetker schreef in De Telefoongids, dat als je met een lullig telefoontje er in kan worden geluisd, dan moet je jezelf er ook weer met een lullig telefoontje uit kunnen luizen. Het kwartje van 'rechtsgelijkheid' is dan toch eindelijk gevallen bij de wetgever. Zouden ze De Telefoongids gelezen hebben? Telepiraterij wordt hier een stuk minder aantrekkelijk mee gemaakt voor de Hansen Nyks onder de ondernemers. Ik zal Herrdoktor een mailtje sturen met de felicitaties voor zijn late succes. Hij kan die wel gebruiken, want hij zit daar bij Kassa maar wat te mokken onder de knoet van de bolsjewistische rode haan
Groetjes,
MementoMori
Amerikaweg 10 in Haarlem is een kantoorgebouw waar nog enkele andere bedrijven dan Pretium in zitten. De 310 m2 die te huur staan hoeven dus niet per sé het stuk van Pretium te zijn.
Ook de door Shine opgemerkte wetswijziging is uitstekend nieuws. Dit komt eindelijk in de buurt van wat Oetker schreef in De Telefoongids, dat als je met een lullig telefoontje er in kan worden geluisd, dan moet je jezelf er ook weer met een lullig telefoontje uit kunnen luizen. Het kwartje van 'rechtsgelijkheid' is dan toch eindelijk gevallen bij de wetgever. Zouden ze De Telefoongids gelezen hebben? Telepiraterij wordt hier een stuk minder aantrekkelijk mee gemaakt voor de Hansen Nyks onder de ondernemers. Ik zal Herrdoktor een mailtje sturen met de felicitaties voor zijn late succes. Hij kan die wel gebruiken, want hij zit daar bij Kassa maar wat te mokken onder de knoet van de bolsjewistische rode haan
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Beste mensen!!!!
Er is al zoveel over deze telepiraat Pretium bekend, maar toch gaat deze Pretiumbende gewoon op dezelfde voet verder. De Pretiumtop voelt zich boven de WET verheven en trekt zich daarom NIETS aan van alle waarschuwingen van geschillencommissie, opta, consumentenbond enz.!! Al zoveel gedupeerden hebben hun geschil met Pretium laten voorkomen bij de Geschillencommissie, maar wat heeft het voor zin?! Wordt deze Pretium daadwerkelijk aangepakt?! De gehersenspoelde medewerkers van Pretium (het zijn een soort robots lijkt wel) bieden daar hun verontschuldigingen aan en kunnen zogenaamd nergens iets aan doen, want zij voeren het verkoopgesprek niet, maar medewerkers van het Callcentrum; waarom kan dan niet het hele verkoopgesprek opgenomen worden, dan zal de medewerkster van het Callcentrum niet meer zeggen: "U spreekt met de KPN", maar dan heeft Pretium een probleem, want er komen op die manier géén nieuwe klanten bij!!!! Het is te gek voor woorden dat dit nu al 7 jaar (?) aan de gang is en onze overheid niet in staat is om hier daadwerkelijk een eind aan te maken. Heeft het nog zin om er tijd en energie in te steken om het 'Pretium-geschil' bij de Geschillencommissie te melden?!
Er is al zoveel over deze telepiraat Pretium bekend, maar toch gaat deze Pretiumbende gewoon op dezelfde voet verder. De Pretiumtop voelt zich boven de WET verheven en trekt zich daarom NIETS aan van alle waarschuwingen van geschillencommissie, opta, consumentenbond enz.!! Al zoveel gedupeerden hebben hun geschil met Pretium laten voorkomen bij de Geschillencommissie, maar wat heeft het voor zin?! Wordt deze Pretium daadwerkelijk aangepakt?! De gehersenspoelde medewerkers van Pretium (het zijn een soort robots lijkt wel) bieden daar hun verontschuldigingen aan en kunnen zogenaamd nergens iets aan doen, want zij voeren het verkoopgesprek niet, maar medewerkers van het Callcentrum; waarom kan dan niet het hele verkoopgesprek opgenomen worden, dan zal de medewerkster van het Callcentrum niet meer zeggen: "U spreekt met de KPN", maar dan heeft Pretium een probleem, want er komen op die manier géén nieuwe klanten bij!!!! Het is te gek voor woorden dat dit nu al 7 jaar (?) aan de gang is en onze overheid niet in staat is om hier daadwerkelijk een eind aan te maken. Heeft het nog zin om er tijd en energie in te steken om het 'Pretium-geschil' bij de Geschillencommissie te melden?!
Re: Pretium Telecom
tedo
Maxiem
In principe heeft dat geen zin, omdat dit fraaie bedrijf na door de Commissie in het ongelijk gesteld te zijn, alsnog naar de rechter stapt.Heeft het nog zin om er tijd en energie in te steken om het 'Pretium-geschil' bij de Geschillencommissie te melden?!
Maxiem
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Maxiem,
Pretium heeft geprobeerd om uitspraken van de Geschillencomissie aan de rechter voor te leggen, maar dat is ze publicitair heel slecht bekomen. Voor zover bekend hebben ze geen van deze zaken door kunnen zetten en hebben ze zich bij de uitspraak van de Geschillencommissie neer moeten leggen....
Hoe zo’n uitspraak uitvalt is uiterst ongewis, want de door de Geschillencommissie gepubliceerde uitspraken over ontbinding van een overeenkomst zijn zeer oud, foutief en achterhaald.
De Geschillencommissie is voor een getergde consument te doen en heeft bij eventueel verlies geen echt grote consequenties.
Voor Pretium is het echter uiterst vervelend, tijdrovend en kostbaar, zeker als je ook via internet over de gang van zaken schrijft . Pretium zal meestal proberen de zaak te schikken onder de conditie, dat je niets meer over het schikkingsvoorstel en Pretium publiceert.
In de ontbindingsbrief en bij de Geschillencommissie kan vanaf heden een voicelog van het volledige gesprek ge-eisd worden.
In de laatste rechtszaak (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BP4605) geeft Pretium daar zelf uitgebreide argumentatie voor en de rechter geeft ze gelijk. In de uitspraak vervangen we Pretium door consument en TROS door Pretium:
Er bestaat echter aanleiding te veronderstellen dat de voor de consument belastende uitlatingen zijn uitgelokt door de infiltrant/reporter. De consument heeft er rechtmatig belang bij om aan de hand van het volledige beeld- en geluidsmateriaal, waarover Pretium beschikt, te onderzoeken in welke context de in de televisie-uitzending door de Pretium getoonde diffamerende uitlatingen en handelingen zijn gedaan en of er inderdaad sprake is van uitlokking. Voorts heeft zij er rechtmatig belang bij te onderzoeken of Pretium zich wellicht nog in andere opzichten schuldig heeft gemaakt aan manipulatie of onjuiste weergave van de feitelijke gebeurtenissen in het callcenter.
Alsof het voor een voicelog geschreven is.
Pretium kan met zijn eigen rechtszaken om de oren geslagen worden.
Pretium heeft geprobeerd om uitspraken van de Geschillencomissie aan de rechter voor te leggen, maar dat is ze publicitair heel slecht bekomen. Voor zover bekend hebben ze geen van deze zaken door kunnen zetten en hebben ze zich bij de uitspraak van de Geschillencommissie neer moeten leggen....
Hoe zo’n uitspraak uitvalt is uiterst ongewis, want de door de Geschillencommissie gepubliceerde uitspraken over ontbinding van een overeenkomst zijn zeer oud, foutief en achterhaald.
De Geschillencommissie is voor een getergde consument te doen en heeft bij eventueel verlies geen echt grote consequenties.
Voor Pretium is het echter uiterst vervelend, tijdrovend en kostbaar, zeker als je ook via internet over de gang van zaken schrijft . Pretium zal meestal proberen de zaak te schikken onder de conditie, dat je niets meer over het schikkingsvoorstel en Pretium publiceert.
In de ontbindingsbrief en bij de Geschillencommissie kan vanaf heden een voicelog van het volledige gesprek ge-eisd worden.
In de laatste rechtszaak (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BP4605) geeft Pretium daar zelf uitgebreide argumentatie voor en de rechter geeft ze gelijk. In de uitspraak vervangen we Pretium door consument en TROS door Pretium:
Er bestaat echter aanleiding te veronderstellen dat de voor de consument belastende uitlatingen zijn uitgelokt door de infiltrant/reporter. De consument heeft er rechtmatig belang bij om aan de hand van het volledige beeld- en geluidsmateriaal, waarover Pretium beschikt, te onderzoeken in welke context de in de televisie-uitzending door de Pretium getoonde diffamerende uitlatingen en handelingen zijn gedaan en of er inderdaad sprake is van uitlokking. Voorts heeft zij er rechtmatig belang bij te onderzoeken of Pretium zich wellicht nog in andere opzichten schuldig heeft gemaakt aan manipulatie of onjuiste weergave van de feitelijke gebeurtenissen in het callcenter.
Alsof het voor een voicelog geschreven is.
Pretium kan met zijn eigen rechtszaken om de oren geslagen worden.
Laatst gewijzigd door KrikvdKruK op 23 feb 2011 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pretium Telecom
Frips je hebt volkomen gelijk. Woeps, laat ik nou net over dat ene regeltje heen gelezen hebben in mijn grote euforieMAXIEM schreef:Shine
De feitelijke ingangsdatum van deze wet is 1 januari 2012 (zie het laatste artikel). Tot die datum verandert er dus niets.
Maxiem.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Shine,
Waps, maar je voicelog-verhaal was zeer verhelderend.
Waps, maar je voicelog-verhaal was zeer verhelderend.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36
Re: Pretium Telecom
Het kan nog iets gekker. Je hoeft er niets voor te doen. Je bent zakelijke klant bij de KPN en plots ligt er een brief van de KPN op de deurmat dat het abonnement is opgezegd per datum!
Ik weet van niets. Ben helemaal niet gebeld door een andere provider met de mededeling of ik over wilde stappen.
Dus KPN gebeld en gevraagd, wie onze nieuwe provider dan wel is! Je raadt het al, Pretium Telecom.
Blijkbaar lukt het PT om ongevraagd zakelijke klanten van KPN om te zetten van KPN naar PT. GEKKER MOET HET NIET WORDEN. Dit vind ik dus diefstal. Zomaar een abonnement omzetten. Ik vraag mij af hoe zij aan die gegevens komen.
Maar wij waren niet de enige! PT heeft meerdere zakelijke klanten zomaar overgezet, ja echt waar! KPN draait dit voor mij onmiddellijk terug en zij maken hier een grote zaak van namens alle zakelijke klanten waar PT het contract ongevraagd heeft overgenomen.
Dat PT graag abonnementen verkopen prima, maar doe dat dan op een nette manier!
Ik weet van niets. Ben helemaal niet gebeld door een andere provider met de mededeling of ik over wilde stappen.
Dus KPN gebeld en gevraagd, wie onze nieuwe provider dan wel is! Je raadt het al, Pretium Telecom.
Blijkbaar lukt het PT om ongevraagd zakelijke klanten van KPN om te zetten van KPN naar PT. GEKKER MOET HET NIET WORDEN. Dit vind ik dus diefstal. Zomaar een abonnement omzetten. Ik vraag mij af hoe zij aan die gegevens komen.
Maar wij waren niet de enige! PT heeft meerdere zakelijke klanten zomaar overgezet, ja echt waar! KPN draait dit voor mij onmiddellijk terug en zij maken hier een grote zaak van namens alle zakelijke klanten waar PT het contract ongevraagd heeft overgenomen.
Dat PT graag abonnementen verkopen prima, maar doe dat dan op een nette manier!
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste Boskabouter,
Dar vertel je toch wel heel bijzonder nieuws over de 'daadkracht' van KPN. Zoals je ongetwijfeld diverse malen hebt kunnen lezen, laat KPN de particuliere consumenten die door Pretium gekaapt zijn, gewoon zakken! KPN mag niets tegen Telepiraterij doen van de rechter, toch? Maar nu het zakelijke klanten betreft gaat het kennelijk wat anders.
Ik ben zeer benieuwd naar het verdere verloop van jouw zaak, dus hou ons hier op de hoogte. Dit inpikken van zakelijke klanten zou wel eens wat dingen in beweging kunnen zetten.
Groetjes,
MementoMori
Dar vertel je toch wel heel bijzonder nieuws over de 'daadkracht' van KPN. Zoals je ongetwijfeld diverse malen hebt kunnen lezen, laat KPN de particuliere consumenten die door Pretium gekaapt zijn, gewoon zakken! KPN mag niets tegen Telepiraterij doen van de rechter, toch? Maar nu het zakelijke klanten betreft gaat het kennelijk wat anders.
Ik ben zeer benieuwd naar het verdere verloop van jouw zaak, dus hou ons hier op de hoogte. Dit inpikken van zakelijke klanten zou wel eens wat dingen in beweging kunnen zetten.
Groetjes,
MementoMori
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste mensen,
Dit is wel heel bizar nieuws. In de rechterlijke uitspraak van vorige week werd de Tros opgedragen om alle beeldmateriaal van de undercover operatie bij het foute callcenter van Pretium aan Pretium te overhandigen. Ik schreef dat het misschien wat was om het hele spul streaming op uitzending gemist te zetten. Dan konden wij samen met Hans Nyks meegenieten. De Tros ging daar helaas niet op in en ging een kort geding aan tegen deze uitspraak van de rechtbank bij de voorzieningenrechter. En de Tros kreeg gelijk!
Die voorzieningenrechter zei dat zijn buurmannen in de rechtbank één deur verderop, de ‘vrijheid van meningsuiting’ als bepaald in het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens niet goed hebben getoetst. “De voorzieningenrechter ziet dit als een kennelijke juridische misslag.” Dit wordt ruzie in de rechterlijke tent! Zie je ze al driftig benen met wapperende toga's door de gangen van het Paleis van Justitie? "DAT ZULLEN WE NOG WEL EENS ZIEN!"
Dat is fijn voor de Tros maar veel gekker kan het toch niet worden!
Groetjes,
MementoMori