Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
24 nov 2021 12:32
De verwachtingen van 2G zijn te hoog gespannen. De komende tijd zal pijnlijk en verdrietig zijn.

We zullen moeten accepteren dat de dood bij het leven hoort. Wellicht geeft deze berusting ons de moed te stellen dat de dood het niet waard is om zoveel leven voor op te geven.

https://www.volkskrant.nl/cs-b7d71807
Tja, als zo velen weigeren om preventieve maatregelen te treffen, dan krijg je dus die volle ziekenhuizen.

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
24 nov 2021 12:25
Ja, ik ben tenminste mijn rekenmachine aan het gebruiken. Niemand hier heeft al een idee geponeerd hoe we het dan kunnen oplossen. Mensen die alleen maar nieuwe problemen zien, die zullen nooit helpen met het oplossen van die problemen.
Dan is de batterij van je bril kennelijk ook al leeg? Hoe vaak is er hier niet gezegd dat mensen zich gewoon aan de maatregelen moeten houden? Of wacht, de batterijen van je hoorapparaten zijn natuurlijk ook leeg.

ZeerPrivé
Berichten: 5792
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
24 nov 2021 13:30
Jose2501 schreef:
24 nov 2021 12:32
De verwachtingen van 2G zijn te hoog gespannen. De komende tijd zal pijnlijk en verdrietig zijn.

We zullen moeten accepteren dat de dood bij het leven hoort. Wellicht geeft deze berusting ons de moed te stellen dat de dood het niet waard is om zoveel leven voor op te geven.

https://www.volkskrant.nl/cs-b7d71807
Tja, als zo velen weigeren om preventieve maatregelen te treffen, dan krijg je dus die volle ziekenhuizen.

Tja, 1 van de preventieve maatregelen was dat ook gevaccineerden 1,5 mtr afstand hielden van mensen buiten hun huishouden. En die maatregel vond/vind jij zelf ook niet nodig.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker, maar in zeer bekende kring. En iedereen is gevaccineerd, en niemand heeft klachten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
24 nov 2021 12:25
Ja, ik ben tenminste mijn rekenmachine aan het gebruiken. Niemand hier heeft al een idee geponeerd hoe we het dan kunnen oplossen. Mensen die alleen maar nieuwe problemen zien, die zullen nooit helpen met het oplossen van die problemen.
Tenzij ik het mis heb, is niemand hier IC-arts of IC-verpleegkundige, dus het zou me zéér verbazen als op een forumpje als dit, even de oplossing op zou duiken.

Recent zat die Marcel Levi, arts en voormalig ziekenhuisbestuurder in Londen weer es bij Jinek, en die noemde wel wat oplossingsrichtingen, maar gaf ook aan dat daarvoor pas tijd is, zowel in de politiek als in de zorg, als we deze pandemie endemisch hebben gemaakt, maw we kunnen er ala de griep mee leven. Nu is het alle hens aan dek, en is er niemand vrij om aan een tekentafel te gaan zitten.

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Lockdown van 5 maanden, waarvan 2 voorwaardelijk......
https://nos.nl/artikel/2406907-eerste-r ... -meeslepen

Seinhuis
Berichten: 2391
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vrijdag een nieuwe persco.

Ik heb weinig over mijn mening vertelt. Ik weet niet of ik voor of tegen extra maatregelen ben. Ik laat het over aan de experts.

Wat ik wel zie is dat veel horeca gelegenheden niet aan de huidige maatregelen houden, mijn ID is sinds de invoering maar 2x gecontroleerd na QR code scan. Tevens ben ik ook in cafés en restaurants geweest (en heel snel eruit) waar geen QR code wordt gescand. Zelfs politieagenten lopen rond zonder mondkapje waar het wel moet (ik weet natuurlijk niet wat de achterliggende gedachte is).

Je kunt veel strengere maatregelen nemen, maar als burgers (inclusief eigenaren van bedrijven) niet eraan houden (of massaal op zoek gaan naar uitzonderingen of mazen) en de overheid niet (of amper) op controleer, dan heeft geen enkele maatregel nut!

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
24 nov 2021 14:20
Nu is het alle hens aan dek, en is er niemand vrij om aan een tekentafel te gaan zitten.
Zwak excuus.
Er zijn inmiddels 2 zomers gepasseerd, waarin alle tijd was om de tekentafel van stal te halen.
Laatste griepgolf 2018 maakte capaciteit probleem al duidelijk, daar is niets mee gedaan.

En ook tijdens een calamaiteit mag je visie hebben. Juist dan, iets met ijzer smeden als het heet is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
24 nov 2021 13:48
Zeker, maar in zeer bekende kring. En iedereen is gevaccineerd, en niemand heeft klachten.




Je kan nog steeds elkaar besmetten.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 nov 2021 16:18
sjohie schreef:
24 nov 2021 14:20
Nu is het alle hens aan dek, en is er niemand vrij om aan een tekentafel te gaan zitten.
Zwak excuus.
Er zijn inmiddels 2 zomers gepasseerd, waarin alle tijd was om de tekentafel van stal te halen.
Laatste griepgolf 2018 maakte capaciteit probleem al duidelijk, daar is niets mee gedaan.

En ook tijdens een calamaiteit mag je visie hebben. Juist dan, iets met ijzer smeden als het heet is.
Zwak excuus. Nu met vingers gaan wijzen lost niets op en helpt niemand.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
24 nov 2021 16:20
Lady1234 schreef:
24 nov 2021 13:48
Zeker, maar in zeer bekende kring. En iedereen is gevaccineerd, en niemand heeft klachten.




Je kan nog steeds elkaar besmetten.
Dat zullen we dan wel gedaan hebben, maar niemand heeft er iets van gemerkt.

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 nov 2021 16:21
16again schreef:
24 nov 2021 16:18
sjohie schreef:
24 nov 2021 14:20
Nu is het alle hens aan dek, en is er niemand vrij om aan een tekentafel te gaan zitten.
Zwak excuus.
Er zijn inmiddels 2 zomers gepasseerd, waarin alle tijd was om de tekentafel van stal te halen.
Laatste griepgolf 2018 maakte capaciteit probleem al duidelijk, daar is niets mee gedaan.

En ook tijdens een calamaiteit mag je visie hebben. Juist dan, iets met ijzer smeden als het heet is.
Zwak excuus. Nu met vingers gaan wijzen lost niets op en helpt niemand.
Allereerst, ik maak geen excuus, ik presenteer voornamelijk feiten.
Het idee van het evalueren van besluitvorming is zorgen dat besluitvorming verbetert, en niet weer dezelfde fouten gemaakt worden. Wat nuttiger is dan louter schuldigen aanwijzen.

Moneyman
Berichten: 30462
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
24 nov 2021 16:14
Wat ik wel zie is dat veel horeca gelegenheden niet aan de huidige maatregelen houden, mijn ID is sinds de invoering maar 2x gecontroleerd na QR code scan. Tevens ben ik ook in cafés en restaurants geweest (en heel snel eruit) waar geen QR code wordt gescand. Zelfs politieagenten lopen rond zonder mondkapje waar het wel moet (ik weet natuurlijk niet wat de achterliggende gedachte is).
Herkenbaar. Ik was vanmiddag bij de Subway bij de Erasmusbrug in Rotterdam. Geen bordje bij de ingang met toegangseisen, geen mondkapjesgebod, volledig vrije zitplaatsen, en geen klant die zich aan de 1,5 meter hield of een mondkapje droeg. Eet smakelijk... :roll:

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
24 nov 2021 16:12
Lockdown van 5 maanden, waarvan 2 voorwaardelijk......
https://nos.nl/artikel/2406907-eerste-r ... -meeslepen
Die twee kunnen anderen in ieder geval niet meer besmetten. :wink:

Vind de straf ook wel terecht eerlijk gezegd. Heb geen inzage in het dossier natuurlijk, en weet ook weinig van de rellen. Maar ik hoop dat dit voldoende is om veel mensen na te laten denken over hun rol in het geheel.

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
24 nov 2021 17:03
Seinhuis schreef:
24 nov 2021 16:14
Wat ik wel zie is dat veel horeca gelegenheden niet aan de huidige maatregelen houden, mijn ID is sinds de invoering maar 2x gecontroleerd na QR code scan. Tevens ben ik ook in cafés en restaurants geweest (en heel snel eruit) waar geen QR code wordt gescand. Zelfs politieagenten lopen rond zonder mondkapje waar het wel moet (ik weet natuurlijk niet wat de achterliggende gedachte is).
Herkenbaar. Ik was vanmiddag bij de Subway bij de Erasmusbrug in Rotterdam. Geen bordje bij de ingang met toegangseisen, geen mondkapjesgebod, volledig vrije zitplaatsen, en geen klant die zich aan de 1,5 meter hield of een mondkapje droeg. Eet smakelijk... :roll:
Ach, ik was afgelopen zaterdag in een zeer bekend restaurant op Marken. Er werd inderdaad gecontroleerd, er werd me keurig een plaats toegewezen, na lange tijd wachten werd keurig de bestelling opgenomen. Alleen jammer dat de tafel niet schoon werd gemaakt. Toen ik een langslopende diender er op wees zei hij gepikeerd dat het erg druk was. Exact op dat moment kwam de bestelling, wist hij niet hoe hij reageren moest... Eet smakelijk dus. Overigens een megaklein stukje zelfgebakken appeltaart voor best wel een flink bedrag. Die zien me dus niet meer terug. Anderhalve meter kennen ze daar ook niet, tenzij het kabouter-centimeters zijn. Dan zal het vast wel kloppen.

Nijogeth
Berichten: 10208
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jose2501 schreef:
24 nov 2021 12:32
Wellicht geeft deze berusting ons de moed te stellen dat de dood het niet waard is om zoveel leven voor op te geven.
Met deze uitspraak kan ik het alleen maar eens zijn.

Nijogeth
Berichten: 10208
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
24 nov 2021 13:38
Nijogeth schreef:
24 nov 2021 12:25
Ja, ik ben tenminste mijn rekenmachine aan het gebruiken. Niemand hier heeft al een idee geponeerd hoe we het dan kunnen oplossen. Mensen die alleen maar nieuwe problemen zien, die zullen nooit helpen met het oplossen van die problemen.
Dan is de batterij van je bril kennelijk ook al leeg? Hoe vaak is er hier niet gezegd dat mensen zich gewoon aan de maatregelen moeten houden? Of wacht, de batterijen van je hoorapparaten zijn natuurlijk ook leeg.
Ja, maar die maatregelen lossen toch niets op. Die maatregelen worden genomen omdat de problemen niet opgelost kunnen worden. Het probleem is dat we maatregelen nodig hebben voor dit virus, als maatregelen de oplossing zijn voor dit probleem, zouden we ook simpelweg de maatregelen kunnen opheffen. Maar, dan krijgen we nog meer problemen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
24 nov 2021 18:15

Ja, maar die maatregelen lossen toch niets op.


Als mensen zich er niet aan houden lossen ze inderdaad niks op....op dat gebied zijn Nederlanders behoorlijke dwarsliggers.

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
24 nov 2021 18:15
Het probleem is dat we maatregelen nodig hebben voor dit virus, als maatregelen de oplossing zijn voor dit probleem, zouden we ook simpelweg de maatregelen kunnen opheffen.
Hoe bedenk je dit? :shock:

scharrelschipper
Berichten: 1862
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
24 nov 2021 18:23
Nijogeth schreef:
24 nov 2021 18:15
Het probleem is dat we maatregelen nodig hebben voor dit virus, als maatregelen de oplossing zijn voor dit probleem, zouden we ook simpelweg de maatregelen kunnen opheffen.
Hoe bedenk je dit? :shock:
Deze vind ik ook nogal vaag.
maar misschien komt er nog verduidelijking?

Gesloten