Ja, zeg leven doe je maar in je vrije tijd. Erg lief je aanbod, maar ik drink nooit koffie op station of in de trein. WA, kun je er denk ik wel blij mee maken.
Huiskamer
Re: Huiskamer
Lowieze
vindt dit leuk
-
ZeerPrivé schreef: ↑10 dec 2023 11:25Ja en voor een godsvermogen parkeren. Dan sta ik in Enschede terwijl ik naar achterhoek moet. Dus via Deventer Zutphen. Dn heb je er fus al een halve werkdag opzitten.juliomariner schreef: ↑10 dec 2023 11:14[quote=ZeerPrivé post_id=2956726 time=1702201471
Je kan toch binnen 15 minuten met de auto naar het station? Kan je daar toch parkeren?
Meen je dit? Eerst klaagde je dat Nederland niet investeerde in long covid onderzoek. Ik zei dat ze beter zich konden aansluiten bij al bestaande onderzoeken in het buitenland.Onkruid71 schreef: ↑09 dec 2023 20:37Misschien kijken naar hoe het in Duitsland gaat.Lowieze schreef: ↑09 dec 2023 20:30ZonMw is op dit moment met 22 onderzoeken bezig m.b.t. long covid, er is 32 miljoen vrijgemaakt voor een meerjarig onderzoeksprogramma en in Nederland zijn de voorbereidingen begonnen voor grootschalig Europees onderzoek om te testen of bestaande medicijnen symptomen bij longcovidpatiënten kunnen verzachten.
Dit is nog maar een klein deel wat ik hier noem, maar ik kan dat toch niet ‘niks doen’ noemen.
Maar als u betere ideeën hebt, zou ik die zeker voordragen als ik u was.
Nu wordt er geïnvesteerd in onderzoeken in Nederland en ga je naar onderzoeken in het buitenland wijzen?
Er wordt nog niks besteed door VWS. Het potje staat klaar maar wordt volgens jaar pas verdeeld.Nijogeth schreef: ↑10 dec 2023 16:02Meen je dit? Eerst klaagde je dat Nederland niet investeerde in long covid onderzoek. Ik zei dat ze beter zich konden aansluiten bij al bestaande onderzoeken in het buitenland.Onkruid71 schreef: ↑09 dec 2023 20:37Misschien kijken naar hoe het in Duitsland gaat.Lowieze schreef: ↑09 dec 2023 20:30
ZonMw is op dit moment met 22 onderzoeken bezig m.b.t. long covid, er is 32 miljoen vrijgemaakt voor een meerjarig onderzoeksprogramma en in Nederland zijn de voorbereidingen begonnen voor grootschalig Europees onderzoek om te testen of bestaande medicijnen symptomen bij longcovidpatiënten kunnen verzachten.
Dit is nog maar een klein deel wat ik hier noem, maar ik kan dat toch niet ‘niks doen’ noemen.
Maar als u betere ideeën hebt, zou ik die zeker voordragen als ik u was.
Nu wordt er geïnvesteerd in onderzoeken in Nederland en ga je naar onderzoeken in het buitenland wijzen?
En Duitsland heeft veel meer geïnvesteerd, omdat ze ook gekeken hebben wat voor maatschappelijke impact dit zou hebben op een land.
De kar wordt niet getrokken door Nederland zoals dhr Kuipers beloofde.
Ben wel benieuwd naar de uitspraak https://archive.ph/RcG6f
Duitsland zit ook op het randje van een politieke crisis doordat de begroting aan alle kanten rammelt en de regering buiten hun boekje is gegaan. Niet specifiek op dit onderwerp maar als het een zooitje us heeft alleels daar uiteindelijk onder te lijden. Maar blijf gewoon geloven dat het elders altijd beter is als je daar blij van wordt.Onkruid71 schreef: ↑10 dec 2023 16:29Er wordt nog niks besteed door VWS. Het potje staat klaar maar wordt volgens jaar pas verdeeld.Nijogeth schreef: ↑10 dec 2023 16:02Meen je dit? Eerst klaagde je dat Nederland niet investeerde in long covid onderzoek. Ik zei dat ze beter zich konden aansluiten bij al bestaande onderzoeken in het buitenland.
En Duitsland heeft veel meer geïnvesteerd, omdat ze ook gekeken hebben wat voor maatschappelijke impact dit zou hebben op een land.
De kar wordt niet getrokken door Nederland zoals dhr Kuipers beloofde.
Die verhuurders grijpen gewoon een actueel nieuwsbericht aan om een fout die ze al sinds jaren maken, namelijk illegale verhuur, nu alsnog goed te praten.
Volgens het artikel jaren geleden het huis gekocht, later de kinderen het huis uit, en nu ook al weer jaren een paar kamers verhuren. Dan is het niet sterk om je op een nieuw plannetje van de minister te beroepen. Bovendien verandert dat plannetje niets aan de hypotheekakte van jaren plus jaren geleden.
Het is wel zuur om zo je huis kwijt te raken en iets anders vinden zal niet gemakkelijk zijn. Maar als ze hun zaken goed geregeld hadden was er nu geen gedwongen verkoop. Kennelijk hebben ze de ontvangen huurpenningen ook niet gebruikt om de hypotheek af te lossen. Eerlijk gezegd heb ik er geen medelijden mee.
Het is wel zuur om zo je huis kwijt te raken en iets anders vinden zal niet gemakkelijk zijn. Maar als ze hun zaken goed geregeld hadden was er nu geen gedwongen verkoop. Kennelijk hebben ze de ontvangen huurpenningen ook niet gebruikt om de hypotheek af te lossen. Eerlijk gezegd heb ik er geen medelijden mee.
Moneyman
vindt dit leuk
Een interessant onderzoek in de Volkskrant vandaag (via remove paywall gewoon te lezen):
Met als afsluiter een kleine, maar relevante disclaimer:
Onder andere gebaseerd op dit al wat oudere onderzoek en op de vandaag gepubliceerde cijfers hierover van het CBS. In de reacties onder een discussie hierover op LinkedIN zijn overigens nog meer lezenswaardige onderzoeken te vinden.
Maar, waarschuwt Van Gaalen: ‘Of we alle puzzelstukjes ooit precies op hun plek kunnen leggen, dat geloof ik niet. Ook afgelopen decennia waren er altijd fluctuaties in de sterftestatistieken, die we niet tot achter de komma konden verklaren.’
Interessant artikel om te lezen. Dat één van de oorzaken minder tijd en aandacht voor de reguliere zorg zou kunnen zijn heb ik vanaf het begin al kunnen zien in mijn eigen omgeving. Ik denk zelf dat dat zeker meetelt.
Moneyman
vindt dit leuk
Ik lees in een ander artikel:Erthanax schreef: ↑11 dec 2023 10:28Volgens het artikel jaren geleden het huis gekocht, later de kinderen het huis uit, en nu ook al weer jaren een paar kamers verhuren. Dan is het niet sterk om je op een nieuw plannetje van de minister te beroepen. Bovendien verandert dat plannetje niets aan de hypotheekakte van jaren plus jaren geleden.
-Daarnaast hebben ze het vanwege een veranderde inkomenssituatie zelf ook niet ruim, erkent ze. ,,Dankzij de huuropbrengsten kunnen we de hypotheek betalen.” -
Ze proberen nu de huurders eruit te krijgen, maar die genieten huurbescherming.
Ik vind het wel sneu.
Sneu is het zeker.
Maar er moet wel meer spelen dan sec die verhuur, anders start de bank geen executieverkoop op. Zolang iemand kamers verhuurt én gewoon de hypotheek betaalt, kraait er geen haan naar en ligt geen bank er wakker van. Pas als er zaken als betalingsachterstand, verwaarlozing of overlast gaan spelen, wordt dat een ander verhaal.
Kortom, we lezen 100% zeker maar een deel van het verhaal.
En ze verhuurden niet één kamer, maar enkele. Dan zal het fiscaal ook wel niet kloppen.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Kan het niet lezen,dus ook geen oordeel erover.Moneyman schreef: ↑11 dec 2023 10:28Een interessant onderzoek in de Volkskrant vandaag (via remove paywall gewoon te lezen):Onder andere gebaseerd op dit al wat oudere onderzoek en op de vandaag gepubliceerde cijfers hierover van het CBS. In de reacties onder een discussie hierover op LinkedIN zijn overigens nog meer lezenswaardige onderzoeken te vinden.
Met als afsluiter een kleine, maar relevante disclaimer:Maar, waarschuwt Van Gaalen: ‘Of we alle puzzelstukjes ooit precies op hun plek kunnen leggen, dat geloof ik niet. Ook afgelopen decennia waren er altijd fluctuaties in de sterftestatistieken, die we niet tot achter de komma konden verklaren.’
Wel wil ik opmerken dat dhr Keulemans bekend staat als een fervent voorstander van vaccinatie dus de kreet 'het ligt zeker niet aan de vaccins"is hier niet vreemd.
Wel goed dat er onderzoek gedaan word,misschien worden zaken dan duidelijker.
Ieder weldenkend mensen is voorstander van vaccinatie. Alleen mensen met geen kennis van de geschiedenis zijn tegen. Omdat vaccinatieprogramma's al zo lang bestaan en daardoor vele ziektes die in het verleden dodelijk waren niet meer bestaan, beseffen veel mensen niet meer waarom vaccinatie belangrijk is.scharrelschipper schreef: ↑11 dec 2023 11:34Kan het niet lezen,dus ook geen oordeel erover.Moneyman schreef: ↑11 dec 2023 10:28Een interessant onderzoek in de Volkskrant vandaag (via remove paywall gewoon te lezen):Onder andere gebaseerd op dit al wat oudere onderzoek en op de vandaag gepubliceerde cijfers hierover van het CBS. In de reacties onder een discussie hierover op LinkedIN zijn overigens nog meer lezenswaardige onderzoeken te vinden.
Met als afsluiter een kleine, maar relevante disclaimer:Maar, waarschuwt Van Gaalen: ‘Of we alle puzzelstukjes ooit precies op hun plek kunnen leggen, dat geloof ik niet. Ook afgelopen decennia waren er altijd fluctuaties in de sterftestatistieken, die we niet tot achter de komma konden verklaren.’
Wel wil ik opmerken dat dhr Keulemans bekend staat als een fervent voorstander van vaccinatie dus de kreet 'het ligt zeker niet aan de vaccins"is hier niet vreemd.
Tuurlijk wel, ik heb al aangegeven hoe.
@scharrelschipper
Keulemans verwijst naar cijfers en onderzoeken van het CBS, the Lancet en andere instellingen. Hij heeft het niet over zijn eigen voorkeuren.
Keulemans verwijst naar cijfers en onderzoeken van het CBS, the Lancet en andere instellingen. Hij heeft het niet over zijn eigen voorkeuren.
Ik heb ook geen medelijden met ze. Bovendien vind ik het erg hypocriet om te doen alsof je met kamerverhuur de maatschappij een dienst wilde bewijzen. Kom er gewoon voor uit dat je het geld nodig had om de hypotheek te kunnen betalen. Het schijnt een erg groot huis te zijn, dat hadden ze voor een mooi bedrag kunnen verkopen en een kleinere woning kunnen kopen.Erthanax schreef: ↑11 dec 2023 10:28Volgens het artikel jaren geleden het huis gekocht, later de kinderen het huis uit, en nu ook al weer jaren een paar kamers verhuren. Dan is het niet sterk om je op een nieuw plannetje van de minister te beroepen. Bovendien verandert dat plannetje niets aan de hypotheekakte van jaren plus jaren geleden.
Ook geloof ik niet dat ze niet goed op de hoogte waren van de regels voor verhuur.
Wat mij betreft wordt Obvion in het gelijk gesteld en trapt de rechter niet in hun 'wij hebben het niet geweten' verhaal en 'wij dachten de maatschappij een dienst te bewijzen'.
Ach ja, hunnie benne zielig.
-
Mee eens wat betreft alle bekende en al lang goed werkende vaccinaties.rwolters schreef: ↑11 dec 2023 11:40Ieder weldenkend mensen is voorstander van vaccinatie. Alleen mensen met geen kennis van de geschiedenis zijn tegen. Omdat vaccinatieprogramma's al zo lang bestaan en daardoor vele ziektes die in het verleden dodelijk waren niet meer bestaan, beseffen veel mensen niet meer waarom vaccinatie belangrijk is.scharrelschipper schreef: ↑11 dec 2023 11:34Kan het niet lezen,dus ook geen oordeel erover.Moneyman schreef: ↑11 dec 2023 10:28Een interessant onderzoek in de Volkskrant vandaag (via remove paywall gewoon te lezen):
Onder andere gebaseerd op dit al wat oudere onderzoek en op de vandaag gepubliceerde cijfers hierover van het CBS. In de reacties onder een discussie hierover op LinkedIN zijn overigens nog meer lezenswaardige onderzoeken te vinden.