Ik ben het met je eens dat Wilders niet echt aan de toekomst denkt. Maar dat vind ik van heel veel partijen. Te weinig focussen op het verbeteren van onze economische positie en het laten groeien van de welvaart. Teveel bezig met zaken als minimumloon, klimaat, immigratie, terwijl men vergeet dat al deze dingen samenvallen met economische ontwikkeling. Des te meer inkomsten wij vergaren, des te meer wij kunnen uitgeven aan oplossingen voor het klimaat. Andersom werkt dat bijvoorbeeld niet. Nu oplossingen voor het klimaat doordrammen, zorgt voor economische neergang (omdat andere landen geen dure oplossingen doordrukken) en dan kunnen we uiteindelijk minder doen voor het klimaat.Jablan schreef: ↑13 dec 2023 20:47Nou Scharrelschipper, denk anders aan de toekomst van je kinderen/kleinkinderen.
Ad 1: de partijen, die van Nederland een republiek willen maken, geven direct aan, dat dit via een herziening van de Grondwet moet.
Ad 2: Bij wet is niet geregeld, dat ministers lid moeten zijn van een politieke groepering.
Je voorbeelden zijn klein bier in vergelijking met wat Wilders en andere extreme partijtjes willen en denken. Dat komt neer op regelrechte ontkenning van de staatsinrichting.
En die Ad1 van je is leuk, maar gewoon een rommelende onderbuik. Wilders heeft nooit gezegd dat de grondwet niet aangepast hoeft te worden voor zijn standpunten.
Wat betreft de Ad2, heb ik iets te snel de vorming van het kabinet genoemd bij zijn standpunt over het zakenkabinet. In zijn partijprogramma valt dat allemaal onder het kopje 'Goed Bestuur' en daarin geeft hij onder andere aan: "Daarom willen wij het verbod op toetsing aan de Grondwet opheffen en een constitutioneel hof instellen dat aangenomen wetten toetst aan de Grondwet.". Daarvoor zal de grondwet aangepast moeten worden, aangezien de wetten nu door de Staten-Generaal worden vastgesteld en hij daar dus nog een constitutioneel hof naast wil zetten.
Die laatste zin van je komt puur uit het feit dat jij niets met de PVV hebt en andere zaken belangrijker vindt. Iemand die heel gepassioneerd is over het koningshuis, denkt vast net zo over PvdA/GL. De rest is klein bier vergeleken met die partij die wil tornen aan de monarchie.