Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach ja. Eerst moet die heks weg. Maar als ze, na jaren van schofferingen, scheldpartijen en bedreigingen, weggaat om zich in te zetten voor de opbouw van een zwaar getroffen gebied, moet ze ineens blijven.
Nee, dan die werkelijk voortreffelijke dames Kroes en Van Nieuwenhuizen, die lichtende bakens van ethiek, zij zetten zich volledig in voor zichzelf en het grootkapitaal. Daar mogen we trots op zijn. Samen voor ons eigen!

Nevyn
Berichten: 1365
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Kaag integer, laat mij niet lachen.
Een narcist tot in den top, die veel kapot heeft gemaakt en nu weer een dik betaald baantje krijgt aangeboden.
Wat een autoritair hautain persoon.
Deze vrouw wordt ook de ondergang van de VVD.

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als iets de ondergang van de VVD wordt dan is het wel de VVD zelf. Daar hebben ze echt Kaag niet voor nodig, dat hebben ze duidelijk laten zien. Kan er dan ook niet rauwig om zijn overigens.

Nevyn
Berichten: 1365
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Eigenlijk heeft de VVD het nog lang volgehouden na de teloorgang van CDA en PVDA.
En alhoewel ik de VVD altijd de minst slechte vond, gun ik ze ook een standje nederigheid.
Denk nu dat alleen Klaas Dijkhof de partij nog enigszins zou kunnen redden, maar ja die wil niet meer.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe verder weg die Kaaij gaat hoe beter. Zij en haar partij hebben zoveel afgebroken. Laat haar maar ergens een goed verdienende baan hebben zolang ze het bestuur maar aan mensen die er wel verstand van hebben overlaat.
Als er een verkiezing slechtste politicus van de eeuw zo zijn is haar nominatie een formaliteit.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
27 dec 2023 14:38
Ach ja. Eerst moet die heks weg. Maar als ze, na jaren van schofferingen, scheldpartijen en bedreigingen, weggaat om zich in te zetten voor de opbouw van een zwaar getroffen gebied, moet ze ineens blijven.
Dat is niet de mening van iedereen. Gezien haar gebrek aan kwaliteiten op finance heb ik liever dat ze gisteren dan vandaag vertrekt. Maar Gaza op gaan bouwen als je getrouwd bent met iemand die hoog in de boom bij de PLO zat (en dus door Israël niet gepruimd zalworden) en je tijdens je ministerschap als MinBuza in luren hebt laten leggen door de leugens van de Taliban te geloven? En oh ja, tijdens je ministerschap ook nog eens geld hebt gegeven aan terroristen (onbedoeld weliswaar), dan mag er echt wel kritisch gekeken worden naar je geschiktheid voor de functie.
Erthanax schreef:
27 dec 2023 14:38
Nee, dan die werkelijk voortreffelijke dames Kroes en Van Nieuwenhuizen, die lichtende bakens van ethiek, zij zetten zich volledig in voor zichzelf en het grootkapitaal. Daar mogen we trots op zijn. Samen voor ons eigen!
Hoeveel kritiek kreeg Kroes tijdens haar ministerschap aangaande haar functioneren als minister? Daar ging het mij om, om aldus aan te tonen dat de kritiek op Kaag geen kritiek is omdat ze een vrouw is, maar kritiek op haar functioneren is.

=====

Sterke intelligente vrouwen in de politiek? Graag. We hadden er een in Engeland toen ik opgroeide, Margaret Thatcher. En ik herinner me ook nog hoe link haar overlijden vierde met liedjes als "The Witch is Dead".

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sterke intelligente vrouwen in de politiek? Graag. We hadden er een in Engeland toen ik opgroeide, Margaret Thatcher. En ik herinner me ook nog hoe link haar overlijden vierde met liedjes als "The Witch is Dead".
Waarmee je eigenlijk precies dat zegt: Een sterke vrouw wordt beoordeeld op basis van het vrouw zijn en door de andere kant ( ongeacht welke kant dat is ) weggezet als heks. Dat staat los van links of rechts.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk aan Marga Klompé. Geen heks, deskundig.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
27 dec 2023 20:21
Ik denk aan Marga Klompé. Geen heks, deskundig.
Dat herinner ik me ook zo.
Maar het blijft altijd subjectief.
Een voorbeeld:ooit was er Smit-kroes op waterstaat,vast wel een kundige dame.
Maar voor ons als binnenvaart bedrijven desastreus,zie jaren 80/granaria affaire.
Daarna mevr.Jorritsma,heb eens een "werkontbijt"op het ministerie in den Haag met haar gedaan,vriendelijk,joviaal,goede eetlust en ter zake redelijk kundig.
Probleem was echter dat voor beide dames onze belangen niet de hunne waren.
En daar wringt de schoen,heeft niet met de mens (vrouw of man) te maken maar met de politieke richting.
Als dat niet jouw richting is ben je snel geneigd zo iemand af te branden.
Neemt niet weg dat ook mevr.Kaag niet mijn favoriet is,in tegendeel, maar ook dat heeft weer niets met haar als mens te maken want ik ken haar niet persoonlijk, maar wel met de partij waar ze bij hoort en waar die partij voor staat.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
27 dec 2023 20:21
Ik denk aan Marga Klompé. Geen heks, deskundig.
Was natuurlijk ook een van de eerste vrouwelijke smaakmakers in de toenmalige politiek,dat hielp.
Overigens,als mijn achternaam Klompe was zou ik er ook een streepje opzetten :wink:

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
27 dec 2023 20:16
Sterke intelligente vrouwen in de politiek? Graag. We hadden er een in Engeland toen ik opgroeide, Margaret Thatcher. En ik herinner me ook nog hoe link haar overlijden vierde met liedjes als "The Witch is Dead".
Waarmee je eigenlijk precies dat zegt: Een sterke vrouw wordt beoordeeld op basis van het vrouw zijn en door de andere kant ( ongeacht welke kant dat is ) weggezet als heks. Dat staat los van links of rechts.
Nee, dat zeg ik dus niet.

Onkruid71
Berichten: 3018
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zou Cora van Nieuwenhuizen ook afgerekend worden omdat ze vrouw is?

Nijogeth
Berichten: 10539
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vorig jaar had ik dus lange vingers in mijn kerstpakket zitten. Die lagen nog steeds in de kast, maar waren bijna over datum. Ik gebruik ze eigenlijk nooit, maar weggooien vond ik ook zonde. Ik heb er dus met wat melk, eieren en kokos kleine pannenkoekjes van gemaakt. Prima te eten als ontbijt met wat honing of zoals in mijn geval een plak kaas.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook heel geschikt om te verwerken in een toetje, al dan niet geweekt in sterke drank.
- Twee naast elkaar, slagroom met monchou of mascarpone erover en je hebt een soort minitiramisu. Voor de smaak de lange vingers weken in koffie, Tia Maria, limoncello, rum, whisk(e)y, wat je maar lekker vindt. Bijpassend afwerken met bv cacao, citroenrasp, amande, pistache, vers fruit.
- Pudding met lange vingers. Eigenlijk hetzelfde, maar dan in een paar lagen in een schaal. Als er bezoek is, mag je het dan ook trifle noemen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ze gewoon soppen in je koffie is ook lekker.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Die dingen bevatten zoveel suiker en zijn zo droog dat je ze een jaar over datum nog prima kunt eten.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat over de datum is onzin. Het is geen vlees of melk.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik weet niet of demissionair minister Kuipers hierin gelijk heeft. Maar afschaffen van het eigen risico leek mij voor de verkiezingen al geen goed idee vooral om de redenen die Kuipers hier geeft.

https://www.ad.nl/geld/minister-waarsch ... ~ab700291/

Nijogeth
Berichten: 10539
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
28 dec 2023 15:05
En ze gewoon soppen in je koffie is ook lekker.
Helaas vind ik koffie dan weer niet lekker. Kijken mensen altijd raar van op en dan vragen ze wat ik dan de hele dag drink en hoe ik wakker wordt. Dat is gewoon water uit de kraan, prima te drinken, en als ik mijn ogen open doe ben ik altijd klaarwakker.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
28 dec 2023 15:37
Ja, dat over de datum is onzin. Het is geen vlees of melk.
En ook daarvoor geldt voor mij: kijk, ruik, proef. Als alles normaal lijkt eet ik het gewoon. Heb nog nooit een voedselvergiftiging opgelopen.

Plaats reactie