LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Knisse

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Knisse »

Van Gerecht Incasso BV te Haarlem ontving ik een aanmaning tot betaling van een betalingsverplichting bij Pretium Telecom. De hoofdsom zou 30,95 euro bedragen, te vermeerderen met 4% rente en 45,00 euro incassokosten.
Ik heb evenwel nooit een nota van Pretium Telecom voor dit bedrag ontvangen, wel voor andere bedragen. Hierover heb ik in 2009 gecorrespondeerd, maar Pretium heeft die correspondentie nooit tot een voor mij bevredigend einde gebracht.
Is Gerecht Incasso BV inderdaad als onderdeel van Pretium Telecom te beschouwen? En is het dus geen "onecht" incassobureau?
Ik ben van plan een aangetekende brief te sturen Naar Gerecht Incasso BV op het adres Surinameweg 8 , 2035 VA Haarlem. Weet iemand of dit het juiste adres is?
Knisse

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

knisse

Surinameweg 8/BG
2035 VA Haarlem
Telefoonnummer : 020-7510290

Note: Dit incassobureau is voorzover ik weet, opgericht door Pretium zelf.

Maxiem

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Knisse,

In De Telefoongids kan je inspiratie opdoen voor jouw brief aan Gerecht Incasso (brief voorbeeld 10).

En KrikvdKruk,

Dat is geweldig nieuws wat je daar brengt. Je zit goed op het vinkentouw bij de rechtbank :lol: De navordering van CPM van bijna 3 Euroton zal vast ook andere bedrijven inspireren om met een callcenter in zee te gaan :mrgreen: De Telepiraten vreten elkaar op.

Groetjes,
MementoMori

bart-luuk

Ongelezen bericht door bart-luuk »

mijn moeder heeft sinds julie vorig jaar telefoon van pretium. zei zou maandelijks minder betalen dan bij kpn maar de werkelijkheid is anders. de maandkosten zijn hetzelfde als de 2 maandelijkse kosten bij kpn en stijgen per maand terwijl zij (doordat ze de laatste 3 maanden heel vaak weg is voor haar werk) steeds minder belt. er is ook een raadselachtig bedrag van 80 euro van haar rekening afgeschreven. raadselachtig bedrijf is dat pretium.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bart-luuk schreef:mijn moeder heeft sinds julie vorig jaar telefoon van pretium. zei zou maandelijks minder betalen dan bij kpn maar de werkelijkheid is anders. de maandkosten zijn hetzelfde als de 2 maandelijkse kosten bij kpn en stijgen per maand terwijl zij (doordat ze de laatste 3 maanden heel vaak weg is voor haar werk) steeds minder belt. er is ook een raadselachtig bedrag van 80 euro van haar rekening afgeschreven. raadselachtig bedrijf is dat pretium.
Die 80 euro - als dat 'zomaar' is - kan je laten storneren.
Er is - ALS er al sprake is van een rechtmatig abonnement - namenlijk alleen overeenstemming en toestemming voor kosten per maand, en eventuele belkosten. Voor 'diversen' en 'omdat-we-er-zin-in-hebben' kosten heeft uw moeder geen toestemming gegeven.

Ik zou KPN eens bellen of ze weer terug zou kunnen - PT moet gemeden worden als ware het de pest.

Tommd

Ongelezen bericht door Tommd »

Beste Forum leden,

Ook mijn moeder van 86 is het slachtoffer geworden van de laaghartige Pretium- Praktijken. Mijn moeder wilde niet we bij KPN en is opeens lid geworden van Pretium.
Volgens mijn moeder is ze gebeld door de KPN met het verhaal of ze nog steeds tevreden was en of ze niet goedkoop in het weekend wilde bellen dmv een speciale aktie.
Enfin; weliswaar heeft ze recht op annuleren van de overeenkomst; maar de eerste brief was al niet aangekomen bij Pretium.Opzeggen blijkt geen sinecure..

Kan zo'n bedrijf zo maar straffeloos 10 jaar lang dit soort praktijken volhouden??

We moeten in dit land af van telefonische toezegmogelijkheden mbt tot een abbonnement. Bij gebleken interresse zouden bedrijven eerst een contract moeten kunnen sturen die met een handtekening dienen te worden bekrachtigd. Waarom doet de wetgever hier nietsaan??

MementoMori

Beste Tommd,

Inderdaad, je kan alleen door aangetekende brieven met ontvangstbevestiging communiceren met Pretium. Communicatie is bij Pretium een onderontwikkeld gebied.

Groetjes,
MementoMori

dokma1725

Ongelezen bericht door dokma1725 »

Helaas is mijn vader (87 jaar en dementerend) hier ook ingetrapt. Volgens zijn zeggen heeft hij gezegd dat hij NIET wilde overstappen. Vervolgens is het wel gebeurd! Als kinderen zijn wij hier toevallig op tijd achtergekomen en beroepen ons nu op de "coulance-regeling".
Wat ik me nu afvraag is hoe ze aan allerlei gegevens komen, zoals bankrekening. Volgens mijn vader heeft hij die niet gegeven. Zou je verder het gevoerde gesprek kunnen opvragen? Volgens mij nemen ze toch de gesprekken op? Wie weet dit?

dokma1725

Moet ik dat Petrium zelf opvragen bij het servicenummer?

MAXIEM

dokma1725

Om op safe te spelen, zou ik het schriftelijk opvragen (per brief) en ook bij het "service"nummer.

Maxiem.

MementoMori

Beste dokma1725,

Ik zou er niet te veel moeite in steken. Waarschijnlijk krijg je nooit te horen hoe ze aan dat bankrekeningnummer kwamen. Het is ook nog mogelijk dat je vader het voor ze heeft opgezocht, nadat hij door ze om de tuin was geleid.

Het beste is gewoon om volgens het recept uit De Telefoongids het abonnement te beëindigen. Dan ben je er het snelst van af. En dien vooral ook een klacht in bij Consuwijzer.

Groetjes,
MementoMori

dokma1725

Bedankt voor alle info en tips. We zijn, met "hulp" van de telefoongids bezig om alles op te lossen en weer terug te draaien. We hopen dat dat zonder veel verdere problemen zal lukken.
Als je alles hier op dit forum leest, dan is het toch te triest voor woorden dat dit bedrijf nog steeds kan doorgaan.

Ikkebee

Ongelezen bericht door Ikkebee »

Beste mensen,

Wat een beerput gaat hier open! Ik kende "Pretium" vagelijk met een ongustige klank. Vandaar dat ik even googelde nadat ik gister bij mijn alleenstaande tante van 84 op bezoek was en het gesprek opving toen zij gebeld werd door de incassoafdeling van Pretium: waar het geld bleef en of zij niet beter automatsiceh incasso kon doen ivm de administratiekosten. Uit een brief die ze op mijn verzoek tevoorschijn haalde bleek dat ze 16 februari j.l. 'zich aangemeld had'. Tegen haar wil uiteraard, enfin ik hoef dat hier niet toe te lichten. Ze wil bij KPN blijven.

Ik hoop dat het nog niet te laat is. Uit de eerdere berichten maak ik op:

- schriftelijk, aangetekend en met ontvangstbevestiging
- beroep doen op de 72+ regeling
- uitdrukkelijk aangeven dat er GEEN toestemming voor incasso is verleend
- opdracht geven alles terug te laten draaien

Is het adres nog steeds:

Pretium Telecom
Amerikaweg 10
2035 RA Haarlem

Aanvullende tips, adviezen e.d. zijn erg WELKOM. Ik hoor het graag, Ikke

MementoMori

Beste Ikkebee,

Ook voor jou als vanouds De Telefoongids "Situatie 5". Het adres klopt ook nog steeds. :wink:

Groetjes,
MementoMori

lodewijk001

Ongelezen bericht door lodewijk001 »

ik kwam er gisteren achter dat mijn moeder van 86 slachtoffer is geworden van Pretium. Ik heb inmiddels ook al bergrepen dat het zeer lastig is om er weer vanaf te komen. Op de aan haar gestuurde persoonlijke gegevenskaart is haar naam echter onjuist opgenomen, dan kan er toch nooit sprake zijn van een rechtsgeldige overeenkomst? wie kan daar meer over vertellen? De overige adres en bankgegevens hadden zijn waarschijnlijk al jaren geleden bemachtigd toen mijn vader nog leefde hebben zij hem ook al eens gestrikt, dat is toen wel teruggedraaid, hoe weet ik niet. Ik ga er dus van uit dat zij die persoonlijke gegevens al die jaren hebben bewaard en dat is volgens mijn in strijd met de wet bescherming persoonsgegevens, weet iemand hier iets van? Ik ga morgen gelijk bellen met Pretium om te horen wat zij te vertellen hebben, ik zal jullie op de hoogte houden

han-karin

Ongelezen bericht door han-karin »

2 jaar geleden lag er bij mijn dementerende moeder plots een contract van Pretium. Heb dit afgezegd en mijn moeder aangemeld voor het bel-me-niet-register.
Verleden week vond ik plots tussen haar oud papier een contract van Pretium. Ze wist niet wat het was of hoe ze er aankwam. Heb ze een aangetekende brief gestuurd met een niet mis te verstane inhoud.
Dit zijn boevenpraktijken!!!

MementoMori

Beste Han-karin,

Pretium gaat gewoon hardnekkig door, ook al is het niet meer zo druk. Vergeet niet om een klacht in te dienen bij Consuwijzer dat Pretium zich niets aantrekt van het Bel me niet register.

Let op, het kan zijn dat je nog bij Infofilter hebt aangemeld. Die inschrijving is maar 3 jaar geldig, ook al is die door "Bel me niet" overgenomen. Infofilter is op 1 oktober 2009 gestopt. Een inschrijving bij "Bel me niet" is voor altijd. Je zult in de komende maanden de inschrijving bij "Bel me niet" moeten verversen.

Groetjes,
MementoMori

vincent1971

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Vandaag weer eens gebeld door Pretium. Sta ingeschreven bij Infofilter ( al een half jaar ). 'Helaas' was ik in het verleden klant bij Pretium. Ben er weggegaan omdat ik er het een en ander vervelends had meegemaakt. Weet iemand hoe ik van deze spam telefoontjes afkomen alsmede het blad privilege?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Schreef ik op 22 sep 2010 12:10 in dit topic dat ik een aangetekend schrijven naar Pretium Telecom heb gestuurd mbt een opzegging......
Daarna heb ik niets meer van deze club vernomen. Zelfs geen reactie gehad op mijn aangetekend schrijven die ik op 21 september 2010 heb verstuurd. Zie hieronder
Geachte heer/mevrouw,

Door middel van dit 2e schrijven geef ik u nogmaals te kennen het abonnement en de aansluiting van mijn vader XXXXX op XXXXX, tel: XXXXX, klantnummer XXX met uw organisatie te beëindigen. Mijn vader is in maart 2010 overgebracht naar een verpleeginstelling.
Tevens verzoek ik u met onmiddellijke ingang het correspondentie- en factuuradres te wijzigen in:
XXX XXX XXXX in XXXX. (= mijn adres)

Reeds in april 2010 hebben wij u een schriftelijke opzegging gestuurd welke telefonisch bevestigd is door 2 van uw medewerkers (YYY werkzaam op de afdeling betalingen alsook ZZZZ). Echter tot op de dag van vandaag blijft u maandelijkse abonnementsgelden afschrijven.
Nogmaals verzoek ik u, met inachtneming van de contractuele opzegtermijn tellende vanaf mijn eerste schrijven van april 2010, het abonnement per 1 juni 2010 in haar totaliteit beëindigen.
Door uw medewerker ZZZZ is, gedurende het telefoongesprek gevoerd op 8 september 2010, duidelijk te kennen gegeven dat het abonnement bij u de status heeft van ‘Voorlopige Opzegging’. Hieruit mag vastgesteld worden dat de opzegging u bereikt heeft en ook erkend is, maar om onduidelijke redenen door u niet is doorgevoerd.
Gedurende ditzelfde gesprek met ZZZZ werd mij duidelijk dat Pretium twee begrippen hanteert. Te weten ‘opzeggen’ en ‘opheffen’. De brief die door ons in april 2010 gestuurd was waarin ‘opzeggen’ stond, zou voor Pretium onvoldoende zijn. Volgens u had in de brief het begrip ‘opheffen’ gehanteerd moeten worden.
Aantekenen wil ik dat nergens in uw voorwaarden gesproken wordt over dit begrippen onderscheid maar dat er in uw eigen voorwaarden ook gesproken wordt over de dienst opzeggen en niet opheffen:
Art. 15: De Overeenkomst voor de Aansluiting in combinatie met de Telefoondienst (het Telefoonabonnement”) wordt aangegaan voor de overeengekomen contractperiode (te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de datum waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen) De Contractant kan de Overeenkomst opzeggen met in- achtneming van een opzegtermijn van een maand tegen het einde van deze overeengekomen contractperiode. De Overeenkomst zal stilzwijgend worden verlengd met telkens een termijn van één jaar, tenzij de Contractant na stilzwijgende verlenging de Overeenkomst al dan niet tussentijds opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. ‘

Ondanks dat in deze verschillende gevoerde telefonische gesprekken overduidelijk was dat de dienst destijds beëindigd had moeten worden, stelt Pretium dat dit niet telefonisch kon. Ik werd verplicht om nogmaals een brief naar u schrijven en daarin de term ‘opheffen’ te hanteren. Indien dit begrip er niet in zou staan dan werd de ontvangen opzegging niet erkend en derhalve ook niet doorgevoerd.
Zoals u zult begrijpen is deze gang van zaken volkomen ontoelaatbaar. Temeer daar u al een schrijven mijnerzijds in goede orde had ontvangen waarin de opzegging met onmiddellijke ingang, te weten 1 juni 2010 in verband met de inachtneming van 1 maand opzegtermijn, aan u kenbaar gemaakt was.
Over deze gang van zaken heb ik terstond contact gezocht met de consumenten autoriteit ConsuWijzer. Wellicht ten overvloede wijs ik u er op dat de toezichthouder OPTA hier onderdeel van uit maakt. Bij deze instelling heb ik een klacht neergelegd over uw handelswijze welke ook gemeld is bij de OPTA.
Uit het gesprek met ConsuWijzer bleek duidelijk dat u reeds bij de eerste brief het abonnement volledig had moeten beëindigen. Temeer daar uzelf ook het begrip ‘opzeggen’ hanteert in uw eigen gestelde voorwaarden en er nergens gesproken wordt over de verplichting van het woordgebruik ‘opheffen’. Welbeschouwd zijn het begrippen die hetzelfde zijn.
Aangezien mijn eerste opzegschrijven u in goede orde heeft bereikt, heb ik op advies van ConsuWijzer de door u onterecht geïncasseerde maandtermijnen: juni, juli, augustus 2010 gestorneerd. Iedere vervolg termijn incassering zal door mij ook steeds weer gestorneerd worden.

Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging ingaande per 1 juni 2010. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u hebben ontvangen dan beschouw ik de opzegging met ingang van 1 juni 2010 als definitief.

Tevens dien ik bij deze het verzoek in om mij de voice log van de telefonische verkoop van uw diensten aan mijn vader, welke heeft plaatsgevonden op 10 juli 2007 toe te sturen.

Met vriendelijke groet,
Zoals al gezegd, op bovenstaand schrijven heb ik totaal geen reactie van welke aard dan ook van hun kant gekregen. Daarmee was voor mij deze kwestie afgehandeld en afgedaan.
Wat schetst mijn verbazing...............

Vandaag, 29-4-2011 rolt er een brief van Pretium Telecom in mijn brievenbus. Stomverbaasd opende ik hem.
Wat staat er in:
Ondanks herhaalde waarschuwingen heeft u geen gehoor gegeven aan onze verzoeken uw openstaande facturen aan ons te voldoen. Het gevolg is dat uw telefoonlijn bij Pretium Telecom is afgesloten. Hiervoor hebben wij u in voorgaande brieven gewaarschuwd.

Wij verzoeken u met klem alsnog he topenstaande bedrag van € 31,90 binnen 5 werkdagen over te maken op ING bankrekening 661.433.099 te name van Pretium Telecom te Haarlem onder vermelding van uw klantnummer xxxxxxx.

Indien wij uw betaling niet binnen 5 dwerkdagen na dagtekening van deze brief hebben ontvangen, zullen wij deze ter invoering aan een incassobureau uit handen geven, waaraan voor u extra kosten verbonden zijn

Wacht niet en zorg vandaag nog voor de betaling.

Zo goed als een half jaar later spuugt Pretium Debiteuren er een of ander geautomatiseerde sommatie uit. Het bedrag dat volgens hun betaald moet worden zijn dus de gestorneerde maanden. Opvallend detail is dat ze spreken over een bedrag van 31,90. Omgerekend brengt me dit op twee maandtermijnen. (was destijds 15,95 per maand) Kijkende naar de gestorneerde maanden mist dus 1 maand. Hieruit valt al af te leiden dat hun administratie een rommeltje is. Tenzij zij de opzegging hebben doorgevoerd miv 1 augustus 2010. Maar dat is dan nu even mijn denk- en rekensom conclusie. Zoals mijn schrijven duidelijk aangeeft hanteer ik een 1 maand opzegtermijn en heb het in laten gaan miv 1 juni 2010 !
Verder spreekt men in de sommatiebrief dat men de telefoonlijn bij Pretium Telecom heeft afgesloten. (hehehe,...dat was vorig jaar toch al gebeurd!! Leuk deze standaard brieven!)
Bang van dit soort dreigende epistels word ik bepaald niet. Wel raak ik behoorlijk geaggiteerd. Het vreet weer tijd en energie en........wéér kosten maken voor het sturen van een aangetekende reactie of bellen naar een nummer waar ze 0,15 p/min. rekenen om ze te verwijzen naar mijn aangetekend schrijven van vorig jaar en waarop ze niet hebben gereageerd en dus...... Dan hun geneuzel weer te moeten horen wat je uiteindelijk niet verder brengt dan de welbekende patstelling.
Iets waar ik bar weinig voor voel. Al was het maar omdat deze kosten zo langzaam het sommatie bedrag gaan overstijgen en ik die Pretium club spuug- en spuugzat ben.
Laat dat incassoburau maar komen. Stuur ik hun de handel digitaal even toe vergezeld van weer een mooi schrijfsel en dat hun opdrachtgever deze case onterecht bij hun heeft gedeponeerd.

Ik houd jullie weer op de hoogte (helaas).

MAXIEM

Shine

Zo zie je maar dat je niet te gemakkelijk moet zeggen dat dit telecombedrijfje wel zal stoppen met het lastig vallen van vermeende klanten. Advies: werk alles schriftelijk af en leg een dossier aan voor het geval dat.

Sukses, Maxiem.

Gesloten