Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

xflorisx schreef:
10 jan 2024 18:52
Het is nooit goed. Als ze zo' n baan niet aannemen krijgen ze een hele poos een heel hoge werkloosheidsuitkering.
Hoe je het ook wendt of keert: het is gewoon een (rot)baan. Kan mij wel voorstellen dat ze de politiek verlaten.
Het is inderdaad een rotbaan en ik zou ook liever bij een bedrijf als Shell gaan werken als ik de kans kreeg. Ze betalen het 10-voudige.

Daarbij zijn de meeste Nederlanders zo ingesteld dat alleen de partij waar zij voor kiezen het goed kan doen, de rest niet.

Onkruid71
Berichten: 3021
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is een moeilijk baan inderdaad, door verwaarlozing de laatste jaren is er veel wat gefixt niet worden.
Ik heb ook nooit gezegd dat het makkelijk is. Maar dan zullen de handen in elkaar geslagen moeten worden en alles aangepakt moeten worden. Een dat is een hele klus. Kan nog wel enkele kabinetten duren voordat alles weer een beetje op orde is.

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
10 jan 2024 19:04
Heel logisch dat politici ergens anders gaan werken. Je gaat je talenten toch niet inzetten in een land waar mensen massaal op de dorpsgek stemmen. We gaan nog terug verlangen naar dit kaliber bestuurders als straks dat zooitje van de PVV de ministeries gaat aansturen.... Die gaan compleet falen maar zullen helaas zoveel schade aanrichten in binnen- en buitenland dat we nog jaren bezig zullen zijn om terug te komen op het niveau waar we nu zitten.
Dit is weer zo'n 'als het niet mijn kant op gaat, dan is het niet goed' reactie. Je kan Wilders een dorpsgek vinden, maar het is de beste debater in de tweede kamer. Rutte was van datzelfde niveau, daarachter kwam heel lang niets.

De enige reden dat ik blij ben met de verkiezingsuitslag is dat de partijen die allemaal klimaatplannen hebben er niet bij zitten. Het had onze hele economie gekost, waar we jaren van moesten bijkomen, terwijl het helemaal voor niets is. Want als je eerlijk bent gaat het grootste deel van de wereld toch niet mee. En die 0,000038 graad die het dan beter wordt, daarvoor moeten wij onze economie niet ten gronde richten.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
10 jan 2024 19:48
rwolters schreef:
10 jan 2024 19:04
Heel logisch dat politici ergens anders gaan werken. Je gaat je talenten toch niet inzetten in een land waar mensen massaal op de dorpsgek stemmen. We gaan nog terug verlangen naar dit kaliber bestuurders als straks dat zooitje van de PVV de ministeries gaat aansturen.... Die gaan compleet falen maar zullen helaas zoveel schade aanrichten in binnen- en buitenland dat we nog jaren bezig zullen zijn om terug te komen op het niveau waar we nu zitten.
Dit is weer zo'n 'als het niet mijn kant op gaat, dan is het niet goed' reactie. Je kan Wilders een dorpsgek vinden, maar het is de beste debater in de tweede kamer. Rutte was van datzelfde niveau, daarachter kwam heel lang niets.

De enige reden dat ik blij ben met de verkiezingsuitslag is dat de partijen die allemaal klimaatplannen hebben er niet bij zitten. Het had onze hele economie gekost, waar we jaren van moesten bijkomen, terwijl het helemaal voor niets is. Want als je eerlijk bent gaat het grootste deel van de wereld toch niet mee. En die 0,000038 graad die het dan beter wordt, daarvoor moeten wij onze economie niet ten gronde richten.
Als Wilders en ook het NSC de zin krijgen, dan gaat onze economie nog veel hardere klappen krijgen dan welke klimaatplannen ooit zouden hebben kunnen veroorzaakt. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast. Niet eens voor mezelf, maar wel voor al die anderen die echt in de problemen gaan komen daardoor.

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk hoop ik juist dat dat samen met de BBB en VVD, vanuit de kamer aangevuld met Ja21, CU, SGP en CDA, wat minder streng wordt. Aangezien je het waarschijnlijk hebt over de arbeidsmigranten. Persoonlijk heb ik met arbeidsmigranten geen probleem, zolang ze bijdragen aan de maatschappij. Vaak zijn het mensen die kennis meebrengen (zoals bijvoorbeeld bij ASML) of juist fysiek werk willen doen wat wij Nederlanders niet willen doen voor een schamel loon. Over het algemeen is de laatste groep ook veelal afkomstig uit Oost Europa en passen die zich relatief makkelijk aan aan de cultuur. Hier in de regio hebben we ook velen Oost Europeanen en eigenlijk zie je hier wel dat ze contacten leggen met de Nederlanders (in goed Engels), hier bij de sportclubs gaan, de kroeg ingaan tussen de Nederlanders en op de taal na weinig van ons verschillen. Dezelfde humor, kunnen tegen een stootje, drinken graag een glaasje met ze of vragen je voor de barbecue. En het is fijn dat ze ongeveer met evenveel mannen als vrouwen ons land binnen komen (aldus CBS, punt 3.2.2: https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/stati ... resultaten).

Erthanax
Berichten: 10097
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, dan onze goede vriend Van Haga, een echte democraat in hart en nieten, die in de Kamer in felle bewoordingen streed tegen de wachtgeldregeling, en nu hij geen zetel meer heeft doorgaat als een buitenparlementaire fractie — en natuurlijk lekker zijn wachtgeld pakt (naast de huurpenningen die hij als miljonair en huisjesmelker opstrijkt).

Dit slaat dus op het vertrek van diverse ministers uit het demissionaire kabinet, onder aan pag. 1182. Er bleek nog anderhalve pagina achteraan te komen. Excuus.

Moneyman
Berichten: 31241
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even iets luchtigers.

Mooi idee voor alle Bruna's annex postagentschappen in Nederland: een pashokje bij het postkantoor om direct niet passende kleding terug te kunnen sturen. Stuwt ongetwijfeld ook de verkoop van verpakkingsmaterialen omhoog ;-)

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat ik nou denken dat ik op de site van Nieuwspaal terecht zou komen... :?

Erthanax
Berichten: 10097
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vind het wel een leuk experiment eigenlijk. Ik vraag me af of het niet iets uitgebreid kan worden, bv met een kleine voorraad in andere maten en kleuren, zodat er ook direct geruild kan worden als het bestelde niet past of tegenvalt.

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou ook kunnen regelen dat er per postagentschap één specifiek merk besteld kan worden, maar dan het hele assortiment. Wil je een ander merk, dan kun je naar een ander postagentschap. En als het dan toch al in het postagentschap hangt, dan hoef je ook nog eens niet te wachten op bericht dat de bestelling daar afgeleverd is. Je kunt erheen wanneer je wil!

Het enige nadeel is dat het wel eens erg druk kan worden voor die enkele postzegelkoper. Maar voor het postagentschap zou het heel goed kunnen werken.

PGros
Berichten: 1211
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Ja nog even en online bestellen van kleren is niet meer mogelijk omdat ze het postagentschap altijd gebruiken waar het op voorraad ligt.
Hadden we vroeger al niet zoiets in winkelstraten?

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Je bedoelt iets als kledingwinkels? Maar daar kon je toch geen postzegels kopen? Of de nieuwste radiobode?

Moneyman
Berichten: 31241
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
11 jan 2024 09:10
Laat ik nou denken dat ik op de site van Nieuwspaal terecht zou komen... :?
Je weet toch, ik ben altijd (nou ja, bijna dan) serieus :wink:

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
11 jan 2024 16:35



Je weet toch, ik ben altijd serieus
Echt waar? En iedereen maar denken dat u hier de hele tijd de dagkoersridder uithing.

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
11 jan 2024 16:35
witte angora schreef:
11 jan 2024 09:10
Laat ik nou denken dat ik op de site van Nieuwspaal terecht zou komen... :?
Je weet toch, ik ben altijd (nou ja, bijna dan) serieus :wink:
Ja klopt ik begreep het al niet. :?

Moneyman
Berichten: 31241
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
11 jan 2024 18:40
Moneyman schreef:
11 jan 2024 16:35
Je weet toch, ik ben altijd serieus
Echt waar? En iedereen maar denken dat u hier de hele tijd de dagkoersridder uithing.
En zelfs dat doe ik heel serieus.

Erthanax
Berichten: 10097
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook op deze wat grijze zaterdag mag onze bemoediging voor de zondag niet ontbreken. Deze week is het woord aan de weleerwaarde ds. Erthanax, voorganger in de Vrijvermaakte Gerenormeerde Kerk in Hersteld Biaisband.

Geachte forumleden! Wanneer in deze onrustige tijden discussies weer eens hoog oplopen, kunt u de brede rechte weg gaan, vlak geplaveid met woede en omzoomd door heldere hardnekkigheid. Aan het einde lokt een warm gloeiend vuur van vals genoegen.

Maar, forumleden, u kunt ook de smalle en kronkelige weg gaan, geplaveid met ongemakkelijk zelfinzicht en half verborgen achter dichte bosschages van eigendunk.

Toch is deze weg die leidt naar lichtheid en voldoening voor iedereen gemakkelijk te vinden. Ja, forumleden, er zijn zelfs tal van aanroepingen en verzuchtingen die deze weg voor u zullen openen als een dorstige mond die gretig zoekt gelaafd te worden. Probeer het eens met
— daaraan had ik niet gedacht;
— daarin heeft u gelijk;
— dat kan natuurlijk ook; of
— zo had ik het nog niet bekeken.

U zult versteld staan van het gemak waarmee u de angel der verongelijktheid verwijderd uit het vlees des gekrenkten trots. Heling zal uw deel worden!

En daarmede, geachte forumleden, laat ik u over aan de verpozing die het forum u pleegt te bieden,

Moneyman
Berichten: 31241
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Amen! :mrgreen:

Is deze ook verkrijgbaar als hedendaagse variant op de aloude, in sommige kringen overbekende plaat?

Afbeelding

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dominee Ethanax, wijs gesproken. Een vraag, gaat u ons voor, of is het slechts doe zoals ik zeg, niet zoals ik doe.

Wijsheid van de eenvoudige pater Deltoer.

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
13 jan 2024 20:39
Dominee Ethanax, wijs gesproken. Een vraag, gaat u ons voor, of is het slechts doe zoals ik zeg, niet zoals ik doe.

Wijsheid van de eenvoudige pater Deltoer.
Pater Deltour, wat een inzicht in het menselijk denken en handelen! Ook een vraag, is het een idee om samen met Dominee Erthanax op pad te gaan en elkaar de weg te wijzen?

Plaats reactie