Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
25 nov 2021 09:16
16again schreef:
25 nov 2021 08:30
Albert1955 schreef:
25 nov 2021 00:44
De gemiddelde covid patient op ic ligt daar 16 dagen. (Bijna 4 weken). Dus reken even met me mee.
Bedoel je 26 dagen?
Het gemiddelde vorige maand was 16 dagen ic en 4 weken reguliere afdeling.
Dan klopt de rekensom dus niet

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Moederslink, ook van mijn kant sterkte!

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het plan is nu dus om horeca om 17.00 te sluiten, maar scholen open te laten.

Dus jij kan jouw restaurant net zo goed om 15.00 sluiten, na de lunch, terwijl de groep die lekker vrij kan verspreiden, niet gevaccineerd, de besmettingen lekker laten doorlopen.

Is er nou niemand die logica heeft bij de mensen die erover gaan? Of wordt die enkeling net als Omtzigt vooral als vervelend gezien? Met zijn cijfers en feiten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gewoon aanpakken bij waar de meeste besmettingen zijn en dat is bij de scholen.

Dat de kroegen om 17.00 uur dicht moeten was te verwachten, het is maar tijdelijk en het is ook nog eens de groep die de grootste schreeuwerds hebben, wat een klaagbakken.

Trouwens wat ze ook kiezen, er zal altijd geklaagd worden van waarom wij.....

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
25 nov 2021 14:40
Gewoon aanpakken bij waar de meeste besmettingen zijn en dat is bij de scholen.
En dat is naast de zorg een sector waarin alles heel langzaam gaat en eindeloos overlegd wordt.

Dat het op school van zoon goed loopt, ligt aan twee dingen: denken in oplossingen en goed kunnen netwerken.
Vorig jaar met de anderhalve meter afstand was het niet 'de helft kan maar komen' maar eerst uitrekenen hoe groot een leslokaal dan zou moeten zijn en daarna op zoek naar plekken van 90 tot 120 m2 groot en goede ventilatie (momenteel horeca en leegstaande kantoren-scholen-winkels).
Hetzelfde met het rooster. Als een docent 6 verschillende lesuren heeft, dan is dat goed voor 150 tot 180 contacten. Per dag. En daar kwam het blokrooster, waardoor de docenten per dag de helft minder verschillende leerlingen zien.

Vergelijk ik het met de basisschool van onze vaste kleine bezoeker (8/9 jaar), dan is het daar een drama. Hij heeft drie juffen, iedereen gaat tegelijk naar binnen en buiten, ventilatie is iets voor een andere planeet en afstand houden is sowieso lastig voor kinderen tot tien, twaalf jaar. Geen wonder dat het virus zo rondgaat.

Beginnen op de scholen? Ja, maar met hele duidelijke instructies, anders wordt alles kapot overlegd.

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Men had natuurlijk ook de restaurants tegemoet kunnen komen door te zeggen dat ze dan wel tussen 15 & 18 moeten sluiten, maar tussen 18 & 21 open kunnen zijn voor de klanten. Daar hebben ze natuurlijk wat aan. Nu kunnen ze om 15 dicht, als de lunches zijn geweest en restaurants die alleen diner doen, die kunnen gewoon helemaal sluiten.

Maar ja, het zijn nog maar dingen die doorsijpelen, nog niets staat vast en de hoge heren in Den Haag houden natuurlijk graag rekening met ondernemend Nederland (behalve de VVD, die niet meer opkomt voor hun stemmers).

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat hebben wij toch een slakken demissionair regering, we hobbelen overal achter de feiten aan.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
25 nov 2021 14:40
Gewoon aanpakken bij waar de meeste besmettingen zijn en dat is bij de scholen.
Daarover las ik vanmorgen dit steekhoudende Twitter-draadje van Diederik Smit.

Een quote:
Het is best absurd dat het biomedisch adviesteam van het kabinet, op het ernstigste punt in de epidemie opschrijft dat alles bespreekbaar is, behálve de maatregel die het virus verreweg het meest zou bestrijden. Het toont de politisering van het OMT, maar dat terzijde.
Met daarbij nog een link naar dit plaatje:
Corona in afvalwater: Loopt op sinds begin scholen in september, lichte daling tijdens de herfstvacantie en weer sterke stijging na de herfstvacantie.
Afbeelding
Het zal mij benieuwen...

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Beter opa en/of oma en/of je lievelingstante kwijt door Corona dan een paar weken online les te moeten krijgen. Zoiets?

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
26 nov 2021 09:57
Beter opa en/of oma en/of je lievelingstante kwijt door Corona dan een paar weken online les te moeten krijgen. Zoiets?
Snel gelezen en goed samengevat. Of goed ingeschat ;)

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Goed ingeschat op basis van informatie die er al een paar dagen ligt. En ook wel snel gelezen ja. ;)

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zo lang we het nog belangrijker vinden om te kunnen lunchen in een restaurant of jongeren in een bus naar een discotheek te laten gaan om te feesten is wat mij betreft het sluiten van (basis)scholen geen optie.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
26 nov 2021 09:57
Beter opa en/of oma en/of je lievelingstante kwijt door Corona dan een paar weken online les te moeten krijgen. Zoiets?
Die paar weken worden eerder maanden, en leveren forse leerachterstanden op voor de generatie die mijn aow moet gaan opbrengen, dat gaan oma en opa niet meer doen

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
26 nov 2021 10:12
Zo lang we het nog belangrijker vinden om te kunnen lunchen in een restaurant of jongeren in een bus naar een discotheek te laten gaan om te feesten is wat mij betreft het sluiten van (basis)scholen geen optie.
Eens. Het wordt tijd dat we stoppen met dat halfslachtige geplease van de afgelopen tijd.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een analyse van De Correspondent: Mark Rutte is een slechte leraar - en een machthebber.
Rutte is zijn gezag verloren – niet alleen vanwege zwalkend coronabeleid, maar ook om de toeslagenaffaire – maar weigert het over te dragen. Dat is absurd. Welke leraar wordt ontslagen, maar kan zelf besluiten toch les te blijven geven – om het schooljaar daarop gewoon weer voor de klas te gaan staan alsof er niets gebeurd is?

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ach ja, die beste stuurlui toch...

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
26 nov 2021 10:12
Zo lang we het nog belangrijker vinden om te kunnen lunchen in een restaurant of jongeren in een bus naar een discotheek te laten gaan om te feesten is wat mij betreft het sluiten van (basis)scholen geen optie.
Niet mee eens. Zolang we de grote problemen, dus de scholen, niet aanpakken, vind ik het ethisch niet uit te leggen dat ondernemers de dupe zijn.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 10:52
angel1978 schreef:
26 nov 2021 10:12
Zo lang we het nog belangrijker vinden om te kunnen lunchen in een restaurant of jongeren in een bus naar een discotheek te laten gaan om te feesten is wat mij betreft het sluiten van (basis)scholen geen optie.
Niet mee eens. Zolang we de grote problemen, dus de scholen, niet aanpakken, vind ik het ethisch niet uit te leggen dat ondernemers de dupe zijn.
Doet me denken aan het schaakspel. Soms zijn offers onvermijdelijk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 10:52

Niet mee eens. Zolang we de grote problemen, dus de scholen, niet aanpakken, vind ik het ethisch niet uit te leggen dat ondernemers de dupe zijn.


De scholen moeten ze sluiten ja, maar helaas gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren met als resultaat dat we zo blijven zwabberen.

Nu een harde lockdown is beter dan iedere keer dit gezwabber.

met de horeca heb ik totaal geen medelijden, die zeuren aan een stuk door.

En niet stappen overleef je wel Nijogeth.,....er zijn ergere dingen ,

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 10:52
angel1978 schreef:
26 nov 2021 10:12
Zo lang we het nog belangrijker vinden om te kunnen lunchen in een restaurant of jongeren in een bus naar een discotheek te laten gaan om te feesten is wat mij betreft het sluiten van (basis)scholen geen optie.
Niet mee eens. Zolang we de grote problemen, dus de scholen, niet aanpakken, vind ik het ethisch niet uit te leggen dat ondernemers de dupe zijn.
Je denkt niet aan de ondernemers Nijogeth, het gaat je vooral om je eigen biertje. En daar gaan we wat mij betreft niet een toekomstige generatie voor opofferen. Ondernemers kun je prima compenseren, dat blijkt ook wel heel duidelijk uit het aantal faillissementen dat nog steeds erg laag ligt.

Gesloten