Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bezorgdeburger schreef:
31 jan 2024 17:40
Wat Sheila Sitalsing uitsprak bij haar Eredoctoraat
spreekt mij aan. Ik hoop dat er hier ook mensen zijn die dit aanspreekt:

https://archive.ph/2024.01.31-065511/ht ... ~b91348e5/
Die zijn er hier zeker, u kunt ook naar de Joop gaan, daar zijn er nog veel meer van die soort.

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

J. Deltoer schreef:
31 jan 2024 18:05
Bezorgdeburger schreef:
31 jan 2024 17:40
Wat Sheila Sitalsing uitsprak bij haar Eredoctoraat
spreekt mij aan. Ik hoop dat er hier ook mensen zijn die dit aanspreekt:

https://archive.ph/2024.01.31-065511/ht ... ~b91348e5/
Die zijn er hier zeker, u kunt ook naar de Joop gaan, daar zijn er nog veel meer van die soort.
Ik weet niet wie de Joop is maar wat vindt @j.deltoer van Sheila Sitalsing haar uitspraken?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
31 jan 2024 18:35
Ik weet niet wie de Joop is ..............
De nogal linkse, met belastinggeld gefinancierde, website van BNNVara onder hoofdredacteurschap van Francisco van Jole waar nogal streng gecensureerd wordt in de reacties, zodat de verkeerde mening niet toegestaan zijn.
https://www.bnnvara.nl/joop
Oh ja, met FvJ als meneertje #MeToo. Bij de joop werd zeer geageerd tegen vermeende #MeToo-ers, tot hun eigen baas zich er schuldig aan bleek te hebben gemaakt.
https://www.ad.nl/binnenland/francisco- ... ~ab4639b0/
https://www.geenstijl.nl/5139290/te-moo ... ar-te-zijn

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wie kan het nou niet eens zijn met wat mevrouw Sitalsing daar schrijft?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
31 jan 2024 20:03
Wie kan het nou niet eens zijn met wat mevrouw Sitalsing daar schrijft?
Bij het lezen van het woord 'abnormaal' in de headline, ben ik gestopt. Van dergelijke kreten gaan mijn haren altijd overeind. Iedereen heeft zijn of haar persoonlijke invulling van (ab)normaal. Ga voor mij of voor anderen dus zeker niet bepalen wat 'abnormaal' is.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wil helemaal niet voor anderen bepalen wat abnormaal is. (Ik stel alleen een vraag :D )

ZeerPrivé

Erthanax schreef:
31 jan 2024 20:27
Ik wil helemaal niet voor anderen bepalen wat abnormaal is. (Ik stel alleen een vraag :D )
Nee, maar zij wel en daarom kan ik je geen antwoord geven op je vraag. :wink:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind het maar apart dat men zo ageert tegen partijen die schijnbaar door een groot deel van Nederland verkozen zijn.

De verkiezingsuitslag geeft in mijn ogen aan dat veel mensen een beetje klaar zijn met het opgedrongen klimaatbeleid, de verdeeldheid die veroorzaakt wordt door de woke groepen en met de vrije intrek van mensen die helemaal niets met onze samenleving hebben. Schijnbaar wil het grootste deel van de stemmers (zij die op NSC, VVD, BBB en PVV hebben gestemd) dat deze coalitie er komt en dat daarvoor bepaalde grondwetten aangepast kunnen worden om vooral die punten waar men zo op hamert er door te krijgen. Tenminste, dat idee krijg ik uit alle peilingen binnen partijen en buiten partijen.

Het zegt wat dat VVD stemmen verliest omdat ze niet in de coalitie willen. Niet omdat ze bij de VVD weggaan, dat is begrijpelijk als je als 1 van de grootste partijen weigert mee te regeren en daarmee een grote middelvinger opsteekt naar jouw stemmers, maar vooral omdat die stemmers lijken over te stappen naar de PVV.

ZeerPrivé

Ik zie een huishoudrobot best wel zitten, graag zelfs, maar wel eentje die sneller is dan deze
https://www.telegraaf.nl/video/25380979 ... n-platform

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat zou voor mij ideaal zijn. Is wel beter als elke keer verschillende mensen over de vloer.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
31 jan 2024 20:52
Ik vind het maar apart dat men zo ageert tegen partijen die schijnbaar door een groot deel van Nederland verkozen zijn.

De verkiezingsuitslag geeft in mijn ogen aan dat veel mensen een beetje klaar zijn met het opgedrongen klimaatbeleid, de verdeeldheid die veroorzaakt wordt door de woke groepen en met de vrije intrek van mensen die helemaal niets met onze samenleving hebben. Schijnbaar wil het grootste deel van de stemmers (zij die op NSC, VVD, BBB en PVV hebben gestemd) dat deze coalitie er komt en dat daarvoor bepaalde grondwetten aangepast kunnen worden om vooral die punten waar men zo op hamert er door te krijgen. Tenminste, dat idee krijg ik uit alle peilingen binnen partijen en buiten partijen.

Het zegt wat dat VVD stemmen verliest omdat ze niet in de coalitie willen. Niet omdat ze bij de VVD weggaan, dat is begrijpelijk als je als 1 van de grootste partijen weigert mee te regeren en daarmee een grote middelvinger opsteekt naar jouw stemmers, maar vooral omdat die stemmers lijken over te stappen naar de PVV.
We stemmen helemaal niet voor een coalitie, maar voor een parlement. Ik ben overigens wel benieuwd hoe die mensen reageren als de grondwet daadwerkelijk wordt aangepast en ze daar de gevolgen van gaan merken. Veel mensen hebben geen benul wat er allemaal is geregeld in de grondwet en welk profijt vrijwel iedereen daarvan heeft. En qua klimaat: dit is voor velen een ver van hun bedsheets, maar waarvan we de gevolgen steeds vaker gaan zien. Dit is typisch een onderwerp waar leiderschap voor nodig is een geen populisten die het volk naar de mond praten.

En ergens tegen ageren mag natuurlijk gewoon. Vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen voor extreeemrechts. Het is nog altijd beschaafder dan hoe die smeerlappen van de PVV tegen meerderheden ageerden. Ik heb links partijen nog niet over heksen en trutten horen praten. Wilders en Agema vinden dat blijkbaar wel normaal, wat erg veel zegt over hun niveau.
Laatst gewijzigd door rwolters op 01 feb 2024 08:48, 2 keer totaal gewijzigd.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
31 jan 2024 18:55
Bezorgdeburger schreef:
31 jan 2024 18:35
Ik weet niet wie de Joop is ..............
De nogal linkse, met belastinggeld gefinancierde, website van BNNVara onder hoofdredacteurschap van Francisco van Jole waar nogal streng gecensureerd wordt in de reacties, zodat de verkeerde mening niet toegestaan zijn.
https://www.bnnvara.nl/joop
Oh ja, met FvJ als meneertje #MeToo. Bij de joop werd zeer geageerd tegen vermeende #MeToo-ers, tot hun eigen baas zich er schuldig aan bleek te hebben gemaakt.
https://www.ad.nl/binnenland/francisco- ... ~ab4639b0/
https://www.geenstijl.nl/5139290/te-moo ... ar-te-zijn
Wat is er zo gek aan dat de bnnvara links is? Als je dat niet snapt moet je misschien weer eens wat geschiedenislessen gaan volgen een leren wat de achtergrond van ons omroepbestel is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
01 feb 2024 08:45
Wat is er zo gek aan dat de bnnvara links is? Als je dat niet snapt moet je misschien weer eens wat geschiedenislessen gaan volgen een leren wat de achtergrond van ons omroepbestel is.
Waar haal jij die onzin vandaan dat ik niet zou snappen dat BNNVara links is?

Nijogeth

rwolters schreef:
01 feb 2024 08:44
We stemmen helemaal niet voor een coalitie, maar voor een parlement. Ik ben overigens wel benieuwd hoe die mensen reageren als de grondwet daadwerkelijk wordt aangepast en ze daar de gevolgen van gaan merken. Veel mensen hebben geen benul wat er allemaal is geregeld in de grondwet en welk profijt vrijwel iedereen daarvan heeft. En qua klimaat: dit is voor velen een ver van hun bedsheets, maar waarvan we de gevolgen steeds vaker gaan zien. Dit is typisch een onderwerp waar leiderschap voor nodig is een geen populisten die het volk naar de mond praten.

En ergens tegen ageren mag natuurlijk gewoon. Vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen voor extreemrechts. Het is nog altijd beschaafder dan hoe die smeerlappen van de PVV tegen meerderheden ageerden. Ik heb links partijen nog niet over heksen en trutten horen praten. Wilders en Agema vinden dat blijkbaar wel normaal, wat erg veel zegt over hun niveau.
Volgens mij stem je op een partij in de hoop dat die gaat regeren. Maar dat is ook helemaal niet wat ik zei. Het is uit onderzoek gebleken dat veruit de meeste stemmers, die op de 4 partijen die nu in gesprek zijn stemden, willen dat deze coalitie er komt.

De grondwet wijzigt meerdere keren per jaar, maar nu moet er door een bepaalde op gehamerd worden dat partijen deze willen wijzigen. Terwijl iedere partij standpunten heeft waarbij een wijziging in de grondwet noodzakelijk is. Een wijziging in de grondwet is wat mij betreft prima, daar zijn we een democratie voor. Die zal mij persoonlijk waarschijnlijk minder raken dan maatregelen tegen klimaatsverandering.

Wat betreft klimaat, daar kunnen we van alles willen, maar we moeten ook realistisch blijven. De laatste jaren zijn we vooral niet realistisch geweest. We hebben afspraken gemaakt die niet realistisch zijn. Behalve als we heel veel van onze welvaart willen inleveren. En dan zullen we bij andere landen de welvaart zien stijgen, terwijl die van ons achteruit loopt.

Ons elektriciteitsnet kan het niet aan, geheel groene oplossingen zijn te duur (als er alleen nog maar elektrische voertuigen verkocht worden, dan blijven er namelijk veel langer auto's met oudere verbrandingsmotoren rondrijden) en zolang er geen kernenergie is dienen we gas of kolen te gebruiken als wind en zonne energie ontoereikend zijn.

Dus er moeten structureel heel veel kosten gemaakt worden, wil je mensen zover krijgen. Die mensen gaan dat niet ophoesten, dus moeten de belastingen omhoog. Echter, de belastingen zijn momenteel al heel hoog in dit land, waardoor we qua concurrentiepositie op het randje zitten. De kans is aanwezig dat een belastingverhoging zorgt dat we die positie kwijtraken en we in een nationale crisis komen.

Dat mensen iemand een heks noemen, dat is inderdaad niet netjes. Maar nog altijd een stuk beschaafder dan geweld gebruiken tegen Baudet of het vermoorden van Pim Fortuyn. Om dan maar even wat te noemen. De uitspraak van Frans Timmermans na de verkiezingen was van hetzelfde niveau als iemand heks noemen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

En ergens tegen ageren mag natuurlijk gewoon. Vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen voor extreemrechts. Het is nog altijd beschaafder dan hoe die smeerlappen van de PVV tegen meerderheden ageerden. Ik heb links partijen nog niet over heksen en trutten horen praten. Wilders en Agema v

Dus mensen die op pvv stemmen zijn smeerlappen .

Als die rode kliek geen gelijk krijgen gaan ze beledigen dat mag dus wel , om een voorbeeld te noemen

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik hoop niet dat je denkt, elke keer als je rechtsaf niet dat je dan denkt "PVVers zijn smeerlappen", anders zit het te diep.
😂🤣😂🤣

Bezorgdeburger

gosewijn schreef:
01 feb 2024 16:21

Dus mensen die op pvv stemmen zijn smeerlappen .
Dat heb ik niemand zien zeggen in deze huiskamer.

Zou wat zijn 2,5 miljoen smeerlappen. 😁

Bezorgdeburger

Matthijs van Nieuwkerk en de NPO hebben de toon gezet en hebben volgers zo te lezen.

https://www.nu.nl/binnenland/6299957/we ... traft.html

Nijogeth

Ik neem zulke berichtgeving altijd met een korreltje zout zolang ik niet kan beoordelen wat er zich heeft voorgevallen. Wij zagen dat van de NPO op het werk ook voorbijkomen en konden alleen concluderen dat onze werkplek voor sommigen ook niet geschikt zou zijn. Foute humor, grappen over elkaar en jezelf, dat komt er allemaal voor. Wij zijn nu een kleine groep met personen met zelfspot, die kunnen incasseren en uitdelen en houden van grappen die op het randje zijn. We weten ook van elkaar dat een grap niets zegt over de echte mening van iemand.

Stel je nu eens voor dat er iemand bij komt, die alles serieus neemt, erg onzeker is en zich niet echt uitspreekt. Die blijkt na een hele tijd het echt verschrikkelijk te vinden, iedereen te betichten van ongepast gedrag. Aan wie ligt dat dan?

Ik vind zulke berichtgeving daarom echt nutteloos zonder inhoudelijke informatie. Mijn eerste reactie is dan ook 'als je het zo'n verschrikkelijke werkplek vind, wat doe je er nog?' of 'mensen kunnen echt niets meer hebben'. En misschien is dat helemaal niet terecht. Maar ik heb het gevoel dat het vaak best terecht kan zijn.

Zoals bij Matthijs van Nieuwkerk. Die heeft mensen die hun werk niet goed deden schreeuwend laten weten dat ie dat niet leuk vindt. In mijn ogen is dat het noemen niet eens waard. Als mijn baas tegen mij staat te schreeuwen dan schreeuw ik terug of geef ik m gelijk en zal het wel terecht zijn. Dan ga ik niet achteraf erover klagen.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
31 jan 2024 20:52

Ik vermoed daar echter wel in dat dit het lastige zal zijn in de gesprekken die ze nu voeren, dat een PVV stemmer hele andere zaken wil dan een NSC, VVD en mogelijk zelfs BBB stemmer. Ik zie bijvoorbeeld een NSC, maar eigenlijk ook een VVD en BBB niet snel instemmen met wijzigingen waarbij verworven vrijheden worden ingeperkt door grondwetsaanpassingen die een PVV mogelijk wel wil inperken. Of alle neuzen wat dat betreft binnen die 4 partijen, maar ook onder de kiezers, wat dat betreft op een lijn staan vraag ik me dan ook af, ook al is het een gewilde coalitie om mogelijk andere redenen.

Plaats reactie