Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Heeft radar+ nou wel iets met radar te maken?

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik neem aan van wel. Het is een medium/uitgave van Avrotros (zie bv onder aan deze pagina en mevr. Hertsenberg staat prominent op de website. Op diezelfde website staat in het zwarte blok onder aan de pagina een verwijzing naar Radar op tv. Ik vind het wel opvallend dat de relatie tussen Avrotros Radar en Radar+ een beetje weggemoffeld wordt.

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het was mij ook onduidelijk, vandaar dat ik het hier ff vroeg.

rwolters
Berichten: 1810
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Erthanax schreef:
02 feb 2024 10:21
Ik neem aan van wel. Het is een medium/uitgave van Avrotros (zie bv onder aan deze pagina en mevr. Hertsenberg staat prominent op de website. Op diezelfde website staat in het zwarte blok onder aan de pagina een verwijzing naar Radar op tv. Ik vind het wel opvallend dat de relatie tussen Avrotros Radar en Radar+ een beetje weggemoffeld wordt.
Er staan behalve een telefoonnummers helemaal geen gegevens op die site. Geen KvK, geen adres. Geen bedrijfsnaam. Alleen via "Adverteren" komt je bij adresgegevens, maar dat is niet iets waar de klant op zou moeten klikken om uit te vinden wie er achter Radar+ zit. En de contacten daar zijn allemaal account manager. Klinkt dus als verkapte commerciele activiteiten van programma van de publieke omroep. En als je dan even verder denkt: als een bedrijf lekker veel adverteert in Radar+, worden ze dan niet aangepakt in het TV-programma? Wie garandeert een duidelijke scheiding tussen tv-programma en tijdschrift?

En nog iets wat niet klopt: je kunt online een abonnement afsluiten, maar je moet bellen om het op te zeggen. Mag niet volgens de ACM.

(en nu even kijken hoe lang het duurt voordat de moderator dit bericht weghaalt....)

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is nog niet verwijderd in ieder geval.

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren een pareltje gevonden bij de MM - al was ik het er niet mee eens dat ik geen 50% korting kreeg op de prijs die ze er op geplakt hadden. Niettemin: Natalie Cole (jawel, de dochter van), met de cd Unforgettable, With Love is prachtig. Wat een stem! En wat een songs!

Dit is een van de weinige waarvan ik zeker weet dat ik ze niet snel weg zal doen.

Moneyman
Berichten: 31086
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

‘SOEVEREINEN BIJSTAAN IS KOORDDANSEN’

Aldus een artikel in MROnline, waarin de overigens interessante suggestie wordt gegeven om het OM in voorkomende gevallen voor soevereinen onderbewindstelling aan te laten vragen... :D

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aardig dat mr Augustin ook eens aan het woord komt. “Mijn advocaat wat achter me staat” blijkt er toch heel anders over te denken dan de yourist zelf. Niet echt een verrassing.
Ik vraag me af waarom het OM geen onderbewindstelling wil aanvragen; dat wordt me uit t artikel niet helemaal duidelijk.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet het OM nog het handje gaan vasthouden van al die idioten.

Moneyman
Berichten: 31086
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
06 feb 2024 22:37
Ik vraag me af waarom het OM geen onderbewindstelling wil aanvragen; dat wordt me uit t artikel niet helemaal duidelijk.
Omdat onvrijwillige onderbewindstelling in de praktijk veel minder goed werkt dan op papier ;-)

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
06 feb 2024 22:37
Ik vraag me af waarom het OM geen onderbewindstelling wil aanvragen;
Maar wat zou de maatschappij als geheel daarmee opschieten? Die gasten kunnen hun praatjes nog steeds de wereld in sturen. Een onderbewindstelling gaat met name om financiële zaken.

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... %20stellen.

Moneyman
Berichten: 31086
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 feb 2024 09:10
Erthanax schreef:
06 feb 2024 22:37
Ik vraag me af waarom het OM geen onderbewindstelling wil aanvragen;
Maar wat zou de maatschappij als geheel daarmee opschieten? Die gasten kunnen hun praatjes nog steeds de wereld in sturen. Een onderbewindstelling gaat met name om financiële zaken.

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... %20stellen.
Het zou al heel veel tijd, geld en ellende schelen als die gasten hun verplichtingen na zouden komen en geen onnodige rechtszaken zouden voeren. En dat voorkomt een bewindvoerder.

juliomariner
Berichten: 5082
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat kan ook voorkomen worden door een verplichte langdurige logeerpartij in een hotel waar een overhemd met sluiting aan de achterzijde verplicht is.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo nu en dan wordt wel iemand opgenomen. “Edje zonder flatje” is nu weer even van de straat, zo blijkt. Zijn huis is hij al kwijt.
De grootste groep zijn volgens mij geen gekken of kwaadaardige geldwolven, maar minder begaafde sukkelaars met financiële problemen die zich laten misleiden door die eerste twee categorieën. Die grote groep arme stumpers is volgens mij beter geholpen met hulp/bewindvoering, dan met de uiteindelijk onvermijdelijke huisuitzetting en daklozenopvang. Bedenk daarbij dat er vaak ook kinderen in het spel zijn.

juliomariner
Berichten: 5082
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De eerste groep moet uit de samenleving worden gehaald zoals bijvoorbeeld de heer Plate.
De rest zijn meelopers die vanalles op de mouw is gespeld en die zelf niet kunnen beoordelen wat klopt en wat gewoon een loelverhaal is. Voor die groep is een goede financiele begeleiding een betere oplossing.

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
07 feb 2024 10:45
Dat kan ook voorkomen worden door een verplichte langdurige logeerpartij in een hotel waar een overhemd met sluiting aan de achterzijde verplicht is.
En als ik nou mijn Onafhankelijk Eiland ter beschikking stel? Met een paar voorwaarden vanuit Justitie er aan vast, dat ze hier niet meer mogen komen. Nederlanderschap leveren ze in, uitkeringen natuurlijk ook. Kunnen ze lekker hun gang gaan.

juliomariner
Berichten: 5082
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je kunt niet iemand de Nederlandse nationaliteit afnemen als ze geen dubbel paspoort hebben.
Voor de rest prima idee.

ZeerPrivé
Berichten: 6040
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
07 feb 2024 11:54
Je kunt niet iemand de Nederlandse nationaliteit afnemen als ze geen dubbel paspoort hebben.
Voor de rest prima idee.
Uitkeringen kun je ook niet afnemen als zij er recht op hebben.

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
07 feb 2024 11:54
Je kunt niet iemand de Nederlandse nationaliteit afnemen als ze geen dubbel paspoort hebben.
Voor de rest prima idee.
Ze hebben toch een eigen paspoort? Ze claimen in ieder geval geen staatsburger te zijn. Dan hebben ze ook geen recht op de Nederlandse nationaliteit.

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 11:56
juliomariner schreef:
07 feb 2024 11:54
Je kunt niet iemand de Nederlandse nationaliteit afnemen als ze geen dubbel paspoort hebben.
Voor de rest prima idee.
Uitkeringen kun je ook niet afnemen als zij er recht op hebben.
Ze zijn niet langer woonachtig in Nederland, en met het Onafhankelijk Eiland der Soevereinen is er geen verdrag gesloten. Ze hebben er dus geen recht meer op.

Plaats reactie