Nog gekker is dat de mensen die dit soort dingen bedenken anti-Trump, anti-Wilders, anti-Milei en dergelijke zijn en totaal niet doorhebben dat ze met dit soort doorgeslagen gekte deze politici juist in de kaart spelen en meer steun bezorgen.
Juist heel goed. Die paarden lopen maar steeds dezelfde rondjes, moeten iedereen op hun rug toelaten. Ik heb ook nog nooit gezien dat ze te eten kregen.
Je begint haast te denken dat alle groepen die van andere mensen dingen willen afdwingen gewoon gezamelijk in een instelling moeten. Houten paarden mogen niet, snelwegen blokkeren, banden lek prikken, hooibalen in de fik steken, Sinterklaasintochten verpesten en weet ik wat nog meer. Prima dat je een mening hebt, verkondig die dan gewoon, onderbouw hem wat mij betreft en kijk wat mensen er mee doen, maar dat eeuwige irriteren om maar je zin te krijgen, dat zorgt ervoor dat ik je al direct niet meer serieus neem.
Het enige waar ik wel een beetje mee kan leven is wanneer je gaat demonstreren tegen mensen die demonstreren op de plek waar die mensen demonstreren. Dus als KOZP mag demonstreren bij een Sinterklaasintocht, dat je er dan netjes naast gaat staan en sinterklaasliedjes met zwarte piet erin gaat zingen als collectief. Dat kan ik nog wel hebben, want dan breng je de discussie naar hen die de discussie niet willen voeren, maar gewoon hun zin willen.
Maar in mijn ogen, als je wil dat mensen ergens mee stoppen, dan ga je op een normale manier (vaak werkt humor ook nog mee) het gesprek aan en probeer ze met argumenten te overtuigen. En als dat niet werkt, dan is jouw punt misschien niet zo sterk. KOZP, de klimaataanpak, de alfabet mensen, de standpunten van de boeren. Het blijven allemaal meningen en standpunten en daar hoeft in theorie niets mee te gebeuren omdat jij of jullie als groep het anders willen. Dat mag anders, als je met overtuigende argumenten komt waarom dat beter zou zijn. Maar zelfs die argumenten die jij misschien heel goed vindt, die vindt een ander helemaal niet belangrijk.
Ik probeer nog steeds om dit stukje op me in te laten werken...:
,,Er is een Lego-boerderijset waarin koeien en varkens vrolijk en vredig rond lopen. Dat strookt niet met de werkelijkheid waarin dieren in de vee-industrie ellendige levens leiden en op een verschrikkelijke aan hun einde komen. Kinderen worden op deze manier misleid.”
Dat je wilt protsteren tegen dierenuitbuiting: prima. Maar als je gaat ageren tegen iets wat de situatie laat zien die je juist zo graag wilt bereiken, dan ben je echt de weg kwijt.
Ik probeer nog steeds om dit stukje op me in te laten werken...:
,,Er is een Lego-boerderijset waarin koeien en varkens vrolijk en vredig rond lopen. Dat strookt niet met de werkelijkheid waarin dieren in de vee-industrie ellendige levens leiden en op een verschrikkelijke aan hun einde komen. Kinderen worden op deze manier misleid.”
Dat je wilt protsteren tegen dierenuitbuiting: prima. Maar als je gaat ageren tegen iets wat de situatie laat zien die je juist zo graag wilt bereiken, dan ben je echt de weg kwijt.
Ik mis trouwens wel de vader dieren. Sorry, maar dit kan echt niet!
Moet je een zien hoe er gereageerd wordt als kleuter van die Lego varkentjes onverdoofd de staartjes mogen afknippen. Of de koetjes met stroomstootwapens in de vrachtwagens mogen drijven.
Misschien moeten we Peta met z’n allen vertellen dat de paardjes niet leven. Misschien is dat een goed plan.
Alleen heb ik hier dan weer een probleem mee:
Peta stelt voor de draaimolens voortaan te voorzien van autootjes, vliegtuigjes, bulldozers, ruimteschepen of regenbogen, vallende sterren en bezems.
Het mag toch te hopen zijn dat het allemaal elektrische voertuigen zijn. Kindertjes moeten leren dat de CO2 uitstoot flink naar beneden moet, en de huidige voertuigen werken daar echt niet aan mee.
Ik vraag me alleen af hoe een vallende ster in een draaimolen er uit moet zien...
Inderdaad, het is toch van de zotte dat je kinderen leert dat je niet op een paard mag zitten, maar wel in een fossiele auto of zelfs in een vliegtuig?! De luchtvervuiling die dat geeft! (Ik zie dat WA er ook zo over denkt.)
Ja, die zijn al gecancelled...
Maar daarmee wordt wel een verkeerd voorbeeld gegeven! Kinderen gaan daardoor denken dat vaders in alle rust hele dagen achter de t.v. kunnen hangen of in de kroeg.
Ja, die zijn al gecancelled...
Maar daarmee wordt wel een verkeerd voorbeeld gegeven! Kinderen gaan daardoor denken dat vaders in alle rust hele dagen achter de t.v. kunnen hangen of in de kroeg.
Nee, de vaders zijn helemaal niet aanwezig. Die bestaan niet. Moeders hebben in de toekomst geen vaders meer nodig om kindjes te maken, wist je dat niet?
Inderdaad, het is toch van de zotte dat je kinderen leert dat je niet op een paard mag zitten, maar wel in een fossiele auto of zelfs in een vliegtuig?! De luchtvervuiling die dat geeft! (Ik zie dat WA er ook zo over denkt.)
Ik verlang naar de tijd dat Den Haag nog heerlijk naar paardenstront stonk. Oh uhh uhh was voor mijn tijd.
Nee, de vaders zijn helemaal niet aanwezig. Die bestaan niet. Moeders hebben in de toekomst geen vaders meer nodig om kindjes te maken, wist je dat niet?
Arme jongetjes...
Oh ja, da's waar. Maar wist jij dan nog niet dat moeders op termijn worden vervangen door een broedmachine?
Er wordt overigens wel degelijk gewerkt aan een kunstmatige baarmoeder; zelfs “onze eigen” TU Eindhoven levert daaraan een bijdrage. Het gebeurt natuurlijk met de beste bedoelingen (betere overlevingskansen bij extreem vroeggeboorte), maar er zitten wel wat ethische haken en ogen aan, dunkt me, mocht het op termijn allemaal lukken.
Daarmee vergeleken is een speelgoedpaard in een draaimolen kinderspel.
maar wel in een fossiele auto of zelfs in een vliegtuig?!
Hoho, zolang ik me kan herinneren zijn dat elektrische voertuigen die in de draaimolen staan. Vroeger had je brandweerauto's en ziekenwagens op de kermis in de draaimolen, daar hoorde je nooit de verbrandingsmotor van.
Edit: voor die vallende ster zetten ze meneer Borsato in. Dan mag je op hem zitten, terwijl ie op en neer beweegt.