LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Durion
Re: Durion
Ik werk bij durion....en van al deze mensen is er bijna geen een van die echt het contract aangaat en het uitzit 2 jaar...pas dan mag je klagen!! want je b etaald serieus minder...op rtl4 nieuws hebben ze gezegd dat het de goedkoopste van NL is en dat je wel dom bent als je er niet op in gaat want bijna niks veranderd.
Naar nuon moet je ook niet luisteren want die wilt gewoon dat je klant blijft bij hun...en btw! de telefonische overeenkomst bestaat uit 12 stappen...en als u daar geen ja opzegt dan telt het niet..ook staat er in: durion is een onafhankelijk energieleverancier en werkt dus niet samen met uw huidige energieleverancier!!!
Fssa...goed zo! Ik werk dus bij dat nieuw callcenter en het is heel betrouwbaar!
En een telefonische overeenkomst mag al een tijdje..
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben...en btw ik heb ook durion, maar ik heb er nooit problemen mee gehad...
xxx mayo
Naar nuon moet je ook niet luisteren want die wilt gewoon dat je klant blijft bij hun...en btw! de telefonische overeenkomst bestaat uit 12 stappen...en als u daar geen ja opzegt dan telt het niet..ook staat er in: durion is een onafhankelijk energieleverancier en werkt dus niet samen met uw huidige energieleverancier!!!
Fssa...goed zo! Ik werk dus bij dat nieuw callcenter en het is heel betrouwbaar!
En een telefonische overeenkomst mag al een tijdje..
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben...en btw ik heb ook durion, maar ik heb er nooit problemen mee gehad...
xxx mayo
Triest dat sommige werknemers van call centers echt niet weten wat ze verkopen.
Vraag eens aan je werkgever (durion) hoe de korting er in werkelijkheid uitziet als ze de verhoging van de REB op groene stroom per 1 januari meenemen in de berekening. Tip: het juiste antwoord is dan dat er geen sprake is van een korting maar van een opslag... en dat verkoopt nu juist niet zo lekker.
Kortom, je belazert klanten terwijl je het niet eens weet.
Onra_mon
Vraag eens aan je werkgever (durion) hoe de korting er in werkelijkheid uitziet als ze de verhoging van de REB op groene stroom per 1 januari meenemen in de berekening. Tip: het juiste antwoord is dan dat er geen sprake is van een korting maar van een opslag... en dat verkoopt nu juist niet zo lekker.
Onra_mon
Dit forum is dus gedegradeerd tot praatgroepje voor durion stroom colporteurs.
Gelukkig troost ik mij met de gedachte dat ik al heel wat inmiddels ex klanten van durion juridisch heb mogen bijstaan en dat ze dit heel erg veel geld heeft gekost.
Gelukkig troost ik mij met de gedachte dat ik al heel wat inmiddels ex klanten van durion juridisch heb mogen bijstaan en dat ze dit heel erg veel geld heeft gekost.
Triest dat sommige werknemers van call centers echt niet weten wat ze verkopen.
Onra_mon
Uit het contract van Durion:
Tevens krijgt u voor 2 jaar onze unieke laagste prijs garantie. Als u schriftelijk kunt aantonen dat de totale kosten van levering bij een andere leverancier lager zijn dan passen we onze tarieven aan of kunt u de overeenkomst beeindigen.
Lijkt me geen kwestie van belazeren...
Net nog even bij mn teamleader geinformeerd, Durion gaat de prijzen per 1 januari VERLAGEN.
Dwz dat wij nog steeds de goedkoopste blijven.
Nog andere argumenten waarom mensen GEEN Durion zouden moeten nemen? Ik kan er geen verzinnen namelijk
Nog andere argumenten waarom mensen GEEN Durion zouden moeten nemen? Ik kan er geen verzinnen namelijk
Geplaatst op 08 Oct 2004 19:03 door Durion
--------------------------------------------------------------------------------
Net nog even bij mn teamleader geinformeerd, Durion gaat de prijzen per 1 januari VERLAGEN.
Nog andere argumenten waarom mensen GEEN Durion zouden moeten nemen? Ik kan er geen verzinnen na
Reden voor mij om GEEN Durion te nemen: IK HEB GELD ZAT
Beste dhr van dijk,bij deze kan ik u mededelen dat u nog welleens lang op teruggave van uw betaling aan durion zou kunnen wachten...hun beleid is er niet op gemaakt terug te betalen maar puur ontvangen.ik wordt nu met hetzelfde praatje dat ze u verkopen al 8,5 aan de lijn gehouden en heb durion nu de laatse mogelijkheid geboden via aangetekende brief om per direct over te gaan op terugbetaling van onterecht geiinde bedragen en tevens heb ik ook via een advocaat mijn gemaakte kosten voor o.a aangetekende brieven en verbelde kosten naar het 0900 nummer van durion als extra schadevergoedeing teruggeeist.....voldoen ze niet per omgaande aan dit laatste verzoek dan zou het voor durion nogal eens een financiele stro kunnen worden in aanloop tot een rechtzaak en volgens mijn advocaat sta ik volledig in mijn recht en heb ik 95% kans van slagen deze zaak te winnen
mvg dhr J. vd Sterren
mvg dhr J. vd Sterren
Ik merk dat er iemand is op dit forum die bij durion werkt. Waarom krijg je in vredesnaam een kattig antwoord van iemand van de klantenservice als je de vraag stelt "waar blijft mijn jaarafrekening?". En nog erger, waarom krijg je daar nooit antwoord op?
Meld je na het aangaan van zo'n 'overeenkomst' bij de Consumentenbond: ik was binnen de kortste keren uit de problemen met Durion . Keurig briefje met excuses, geld terug en zelfs nog een bloemetje
Ik heb vorige week op een zeer agressieve manier benaderd door Durion, en op een zeer ongepast tijdstip, tegen 10 uur 's avonds. Ik had de bewuste beller zo stil en hij zou mijn gegevens uit het bestand verwijderen.
Hij wist me al te vertellen dat ik stroom heb van Essent, wat me al goed verbaasde. Vervolgens begint hij te zeuren en te drammen over goedkope groene stroom van DUrion, die ik dan voor minimaal 2 jaar veel goedkoper van Durion kon afnemen. Nou vind ik dat hele groene stroom gedoe en andere leveranciers al grote onzin, dus hij kon me wat.
Hij bleef drammen, dus toen heb ik hem de mond gesnoerd met een simpele vraag: hoe komen jullie aan mijn telefoonnummer? Zijn reactie was dat ik iets via Internet of de TV gekocht zou hebben en dat daar mijn gegevens vandaan komen. Dat is de grootste smoes die ik ooit gehoord heb, want zoiets heb ik nog nooit van mijn leven gedaan. En toen ik zei dat ik een geheim telefoonnummer had en dat zijn verhaal ook nog eens niet waar kon zijn, kreeg ik te horen dat ik uit het bestand zou worden verwijderd en werd er opgehangen!
Hij wist me al te vertellen dat ik stroom heb van Essent, wat me al goed verbaasde. Vervolgens begint hij te zeuren en te drammen over goedkope groene stroom van DUrion, die ik dan voor minimaal 2 jaar veel goedkoper van Durion kon afnemen. Nou vind ik dat hele groene stroom gedoe en andere leveranciers al grote onzin, dus hij kon me wat.
Hij bleef drammen, dus toen heb ik hem de mond gesnoerd met een simpele vraag: hoe komen jullie aan mijn telefoonnummer? Zijn reactie was dat ik iets via Internet of de TV gekocht zou hebben en dat daar mijn gegevens vandaan komen. Dat is de grootste smoes die ik ooit gehoord heb, want zoiets heb ik nog nooit van mijn leven gedaan. En toen ik zei dat ik een geheim telefoonnummer had en dat zijn verhaal ook nog eens niet waar kon zijn, kreeg ik te horen dat ik uit het bestand zou worden verwijderd en werd er opgehangen!
Ben enkele dage geleden benaderd door callcenter van Durion met aanbod van ruim 16% minder kosten dan NUON, alles lijkt ok. Deel van het gesprek, nl. opzegging NUON, overname Bankmachtiging,etc., werd, na aankondiging, opgenomen. Zal binnen 4 - 6 weken worden overgezet. Ontvang nog schriftelijke bevestiging met 7 dagen bedenktijd. Zo te zien niets verkeerd, of het zou de telefonische toezegging, waarmee de banken genoegen nemen, moeten zijn. Of heb ik het fout? Heeft iemand slechte ervaringen met naleven contrct of levering?
Toen ik gebeld werd door Durion werd het verhaal eerst helemaal uitgelegd door iemand die niet zo goed Nederlands sprak. TOen ik naar haar manager vroeg kreeg ik haar aan de lijn en zij legde alles duidelijk uit over 2 rekeningen (netwerk en levering) vastrecht en de kortingen en hoe het leveren van groene stroom in elkaar zit. Daarna werd er een zogehten voicelog opgenomen, een mondeling contract dus. Waarna ik binnen 2 a 3 dagen het contract zou krijgen. Na 4 dgaen had ik het contract in huis en had ook nog eens 7 dagen de tijd om te annuleren. Voorlopig betaal ik nu dus minder ook al is het maar 3 euro per maand is toch 36 euro per jaar. Nu heb ik ook een brief gekregen of ik op mijn gasrekening wil besparen. Zeker weten dat ik dat ga doen. Want je hoeft dan ook nog eens geen vastrecht te betalen.
Sorry dat iedereen van die nare berichten post maar je kunt duidelijk dus ook goede ervaringen hebben met Durion. Daarnaast krijg je echt ook die korting (bij gemiddeld verbuik) doorgerekend. Mensen die niet positief zijn over Durion moeten beter luisteren naar de callagent en het contract doorlezen.
Sorry dat iedereen van die nare berichten post maar je kunt duidelijk dus ook goede ervaringen hebben met Durion. Daarnaast krijg je echt ook die korting (bij gemiddeld verbuik) doorgerekend. Mensen die niet positief zijn over Durion moeten beter luisteren naar de callagent en het contract doorlezen.
Mij belden ze een week voordat ik op vakantie ging (heb ik ook duidelijk verteld aan de telefoon). Ik heb duidelijk vermeld dat ik VOORDAT ik op vakantie ging de informatie wilde ontvangen.
Toen ik terugkwam lag er een contract op de deurmat en was er al 10 euro afgeschreven, wat een grote schoften zijn het. Dit kan toch echt niet? Ik heb dus nooit binnen 7 dagen KUNNEN reageren en dat wisten ze volgens mij precies!
Toen ik terugkwam lag er een contract op de deurmat en was er al 10 euro afgeschreven, wat een grote schoften zijn het. Dit kan toch echt niet? Ik heb dus nooit binnen 7 dagen KUNNEN reageren en dat wisten ze volgens mij precies!
Durion heeft een zeer slechte financiele administratie. Bij mij is er op 12 augustus het maandbedrag automatisch afgeschreven.
Ik kreeg een herinnering, ik heb hierover gebeld en mij is gezegd dat ik de herinnering weg kon gooien want het was een fout van Durion.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik vorige week van Intrum Justitia een aanmaning met daarboven op een boete van € 10,00.
Ik was heel erg boos want ik heb nog nooit iets te maken gehad met een incassobureau.
Opnieuw gebeld en Durion snapt er ook niets van en gaan het weer uitzoeken. Voor mij een reden om op te zeggen en weer gewoon terug te gaan naar Eneco.
Ik kreeg een herinnering, ik heb hierover gebeld en mij is gezegd dat ik de herinnering weg kon gooien want het was een fout van Durion.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik vorige week van Intrum Justitia een aanmaning met daarboven op een boete van € 10,00.
Ik was heel erg boos want ik heb nog nooit iets te maken gehad met een incassobureau.
Opnieuw gebeld en Durion snapt er ook niets van en gaan het weer uitzoeken. Voor mij een reden om op te zeggen en weer gewoon terug te gaan naar Eneco.
Ongelooflijk wat een misleiding. Ik laat in het midden of het nu goedkoper en/of beter is dan Nuon. Het is gewoon de ZEER agressieve en misleidende toon van het hele gesprek. Het lijkt soms wel of ik een bandje aan de andere kant hoorde. Ik was al behoorlijk ver met het doorlopen van de punten toen ik ondertussen even via Google de naam van Durion had ingetikt. Toen ik alles las heb ik onmiddelijk het gesprek afgebroken, duidelijk gezegd dat ik het contract NIET aanging en dat ik dit gesprek niet voort wenste te zetten. Wat een overval techniek, bah! Als jullie Durion medewerkers hier op dit forum het dan zo goed voor hebben met ons klanten STOP DAN DIT TELEFONISCHE VERBAAL GEWELD!
GReetzz
GReetzz
Toen ik mijn bankrekeningnummer niet aan de beller door wilde geven reageerde hij verontwaardigd en hing meteen op. "Oh, nou dan stop ik ermee" tuut-tuut-tuut.
Nogal bot.
Nogal bot.
Durion speelt gewoon zeer slim in op de nieuwsgierigheid van ons Nederlanders als het om geld besparen gaat.
Geld besparen graag, maar we willen achteraf niet de indruk hebben dat we wellicht te gemakkelijk ja hebben gezegd.
Ik zou zeggen: maak je niet druk, het is tenslotte echt goedkoper (ook al scheelt het niet zoveel)! Iedere minuut die je hier verder aan verspilt, en zeker als je nog met aangetekende brieven en advocaten gaat werken, is volgens mij weggegooid geld (over advocaten gesproken, hebben de mensen die op dit moment met advocaten tegen Durion in de weer zijn zich al eens afgevraagd of DIE niet hun zakken aan het vullen zijn?).
Durion, op wat schoonheidsfoutjes na: petje af!
(P.s. ik heb net een contract bij Durion afgesloten en praat mezelf een beetje moed in... )
Geld besparen graag, maar we willen achteraf niet de indruk hebben dat we wellicht te gemakkelijk ja hebben gezegd.
Ik zou zeggen: maak je niet druk, het is tenslotte echt goedkoper (ook al scheelt het niet zoveel)! Iedere minuut die je hier verder aan verspilt, en zeker als je nog met aangetekende brieven en advocaten gaat werken, is volgens mij weggegooid geld (over advocaten gesproken, hebben de mensen die op dit moment met advocaten tegen Durion in de weer zijn zich al eens afgevraagd of DIE niet hun zakken aan het vullen zijn?).
Durion, op wat schoonheidsfoutjes na: petje af!
(P.s. ik heb net een contract bij Durion afgesloten en praat mezelf een beetje moed in... )
Mijn moeder is ook gebeld door durion en op een of andere manier heeft ze en contract afgesloten met durion(ze spreekt en verstaat niet zo goed nederlands)
ik heb in september met ze gebeld en uitgelegd dat ze geen contract met hun wilde. Een vrouw aaan de telefoon zei dat we niet hebben gereageerd op de brief die zij hebben gestuurd ik uitleggen dat wij nooit en brief hebben gezien of per ongeluk is weggegooid tussen alle reclames wij waren op dat moment op vakantie.
Ik heb een brief gestuurd een fax gestuurd en nog wat telefoontjes maar niets helpt weet iemand wat ik kan doen
ik heb in september met ze gebeld en uitgelegd dat ze geen contract met hun wilde. Een vrouw aaan de telefoon zei dat we niet hebben gereageerd op de brief die zij hebben gestuurd ik uitleggen dat wij nooit en brief hebben gezien of per ongeluk is weggegooid tussen alle reclames wij waren op dat moment op vakantie.
Ik heb een brief gestuurd een fax gestuurd en nog wat telefoontjes maar niets helpt weet iemand wat ik kan doen
heel simpel: voordat je iets doet, eerst de naam opschrijven
als je geluk hebt, krijg je de echte voornaam of voor en achternaam.
vraag waar hun kantoor ergens ligt.
op internet zijn heel veel bronnen waarop je iemand met naam en regio kan opzoeken.
dan pak je ze op de eerste leugen(geloof mij die komt er), en zeg je dat als ze ooit nog eens naar jouw telefoonnummer bellen, dat je ze thuis komt opzoeken.
geweld is het enige dat dat soort nog af schrikt, niks anders.
ik ben tegen zinloos geweld, maar niet tegen mensen die als beroep liegen hebben.
ze trekken zich nergens wat van aan, die verkopers en als ik er ene van durion aan de deur krijg zal die zich nog een keertje bedenken voordat ie weer in mijn straat komt.
als je geluk hebt, krijg je de echte voornaam of voor en achternaam.
vraag waar hun kantoor ergens ligt.
op internet zijn heel veel bronnen waarop je iemand met naam en regio kan opzoeken.
dan pak je ze op de eerste leugen(geloof mij die komt er), en zeg je dat als ze ooit nog eens naar jouw telefoonnummer bellen, dat je ze thuis komt opzoeken.
geweld is het enige dat dat soort nog af schrikt, niks anders.
ik ben tegen zinloos geweld, maar niet tegen mensen die als beroep liegen hebben.
ze trekken zich nergens wat van aan, die verkopers en als ik er ene van durion aan de deur krijg zal die zich nog een keertje bedenken voordat ie weer in mijn straat komt.
je hebt niks getekend, of ze houden zich niet aan de voorwaarden:
stuur een aangetekende brief dat je (als ze zich niet aan de voorwaarden houden) je contract per direct beeindigd, en geloof mij volgens de wet heb je daar recht op.
als je niks hebt getekend hoef je NIKS ik herhaal NIKS te doen.
NIETS betalen, Geen brieven verzenden NIKS NIKS NIKS.
waarom zeg ik dat:
OMDAT DAT ZO IN DE WET STAAT
zie www.wetten.overheid.nl
stuur een aangetekende brief dat je (als ze zich niet aan de voorwaarden houden) je contract per direct beeindigd, en geloof mij volgens de wet heb je daar recht op.
als je niks hebt getekend hoef je NIKS ik herhaal NIKS te doen.
NIETS betalen, Geen brieven verzenden NIKS NIKS NIKS.
waarom zeg ik dat:
OMDAT DAT ZO IN DE WET STAAT
zie www.wetten.overheid.nl