Het bericht van de Die-Hard in dit forum is het eerste wat mij als pa van een gedupeerde van de "opleidingen" van deze charlatan aanspreekt.
Koppen bij elkaar, bewijslast verzamelen en ACTIE.
Als de argeloze jongeling op het net naar vacatures zoekt, wordt er veel naar de opleidingen van BBC gelinkt. En Bestjob staat nr.1 voor arbeids-
bemiddeling? Voor het echtpaar Kantelberg dus! En voor niemand anders
Dat dhr. Kantelberg z'n gang kan gaan heeft te maken met: GÉÉN VAN BBC's 9 "STUDIERICHTINGEN" ZIJN ERKEND! En daarom ook NOG GEEN wettelijk beoordelingscyclus op kwaliteit verplicht is. Tevens is er geen ONAFHANKELIJK KLACHTEN- ORGAAN verplicht waar men een toetsing over wanprestatie, kwaliteit, bejegening, enz.enz. kan neerleggen. Voor BVE's (Beroeps Volwassenen Educatie) ligt er voor 2004 een wetsvoorstel in de 2e Kamer in het verschiet om dit te regelen. (Hr. K. pompt tussentijds wellicht nog veel geld rond, zie de advertenties voor BBC in vrijwel alle dagbladen, en je kunt het geld inderdaad net zo goed in de sloot kiepen om ergenis en frustratie te vermijden.) Voor de (potentiële)
gedupeerden is het ontbreken van wettelijke kaders nu het grootste gemis en de bewijslast om voor je recht te vechten stagneert. Nu zijn er wellicht op vrijwel alle individuele zaken GEEN JURIDISCHE GRONDEN te formuleren om succesvol stappen te nemen. Enige kwaliteitstoetsing nu zou BBC, dhr. K., onherroepelijk opbreken en zijn faillissement onvermijdelijk maken.
Het is dus de kracht van het getal (gedupeerden) die de Onderwijs Inspectie en de politiek zal bewegen hier hogere prioriteit aan te geven.
Graag heb ik contact met de Die-Hard groep via TrosRadar (mijn e-mail)
om mijn (bak)steentje te kunnen bijdragen.
TrosRadar verzoek ik hierbij zich te focussen op Min. OCW/Inspectie en politiek, want ik zie niet hoe de consument beter van malafide onderwijsinstellingen gevrijwaard kan worden.
Pa van Daan