LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

En meer controle door de milieupolitie op overlast van honden die schijten waar het niet toegestaan is. En een vette bekeuring ook nog 'ns. Opvoeden die baasjes! Niet goedschiks dan maar met veel hondenbelasting en veel bekeuringen. Die hondeneigenaren denken dat alles gepermitteerd is omdat ze hondenbelasting betalen. Mooi niet dus.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zitten tenslotte in de katten strond met onze handen
En mijn kinderen ook
Wat een overdreven reactie(s)!
Alsof jij en je kinderen de hele dag, 7 dagen per week, in je tuin aan het wroeten zijn. Kom op zeg. Wel een beetje realistisch blijven.

En dan die lui die de hele buurt op visite krijgen. Geloof er geen snars van. Of geven jullie de katten stiekem iets lekkers? Ja, dan kan ik dat nog begrijpen, maar dat de hele buurt jullie tuin als toilet gebruikt.....sterk overdreven volgens mij.

En die verhalen dat hele vijvers leeggevist worden....geloof je toch zelf niet hè? Dat er wel eens een visje gevangen wordt, dat is mogelijk. Maar toch geen hele vijver leeg vissen, hè? Ook dat lijkt me sterk aangedikt.....

Ach ja, sommige mensen overdrijven niet, ze herinnerren zich de dingen alleen erg groot....... :shock:

ditisnogsteedsdiegast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ditisnogsteedsdiegast »

ik vind dat iedereen een mens als huisdier moet hebben. gewoon aan de lijn in de tuin, zonder belasting of wat. je eigen vijver leeg vissen, je eigen tuin onderschijten. kun je het zien door de ogen van een kat :).
dit is geen argument, iedereen weet het al beter. ben gewoon zat van de hond vs. kat liefhebbers. gelijke rechten voor vrouwen ? waarom dan niet ook voor honden en katten? tuurlijk ze veroorzaken allebei problemen. met elkaar en tegen elkaar. maar doen wij dat zelf niet ook? zijn wij niet gewoon hypocriet bezig en willen we onszelf beter laten voordoen dan dat we eigenlijk zijn? Want het voelt toch zeker beter om een ander te dissen dan zelf gedisst te worden. en al die mensen die bang zijn dat je infecties krijgt, so what, daar bouw je a) alleen maar weerstand mee op en b) je gaat toch wel dood. of dat nou door een infectie moet komen of door een vliegtuig ongeluk.

DIt verhaal heeft geen samenhang. het slaat eigenlijk helemaal nergens op, maar dat idee krijg ik ook van de huidige regering en onze mentaliteit. heb je hier een probleem mee: leuk voor jou, maar ik ga er niet wakker om liggen. zoals ik zei. de samenhang is ver te zoeken :)

vies,

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door vies, »

Gast 16.49

Ik vind 1x per week al veel als mijn kinderen katten stront aan hun hadden hebben
wat ben jij een vies ding zeg gast 16.49

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ach gast, maak je niet zo druk :)

Ik hoor niemand klagen over die vogels die de tuinen onderschijten, als er een vogel in de tuin zit dan is men vertedert en trots, kinderen spelen tussen de vogelstront maar ik hoor er niemand over :lol:

komt er een kat voorbij die liefdevol je tuin wilt beschermen tegen de vogelkak, heeft dat arme beest het weer gedaan... :roll:

Ik dacht overigens dat katten normaal gesproken hun behoefte tussen de planten deden, dus vraag ik me af waarom iedereen maar tussen de planten zit te wroeten :?:

En wat die hondenbezitters betreft.... laat ze gerust uit in de tuin van degenen die de kat buiten laat schijten in jouw tuin, men heeft toch gelijke rechten en plichten? Ze moeten niet gaan zeuren als je hond een keertje zijn behoefte doet in de tuin als hun kat dat ook mag toch?

Een paard laat je toch ook uit op het fietspad? Hoor je zelden iemand over :wink:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Jan 2005 19:18 door vies,


--------------------------------------------------------------------------------

Gast 16.49

Ik vind 1x per week al veel als mijn kinderen katten stront aan hun hadden hebben
wat ben jij een vies ding zeg gast 16.49
Waar baseer je die opmerking van "een vies ding" op?
Misschien dat ik met mijn reactie een "gevoelige" snaar heb geraakt. Nou prima toch??

Ik heb alleen geopperd dat veel reacties zwaar overdreven zijn en worden. Dat veel reacties niet realistisch zijn. Ja, dat er wel eens een kat in je tuin komt, geloof ik best. Maar dat JOUW tuin "uitverkoren is" als kattentoilet voor de hele buurt....daar heb ik moeite mee. Dat noem ik de irritatie flink aandikken om je reactie meer overtuigender te doen lijken.

En het is hier al menig malen gezegd: veel hondeneigenaren (DUS NIET IEDEREEN!!!!) laten hun hond(en) gewoon hun behoefte doen waar dat ook niet mag. Ook op speelveldjes (hoezo bezorgde ouders?), stoepen, tuinen, enz.. En dat interesseert hen ook niet.
En veel hondeneigenaren (DUS NIET ALLEMAAL!!!) vinden dat zij dat recht hebben omdat ze hondenbelasting betalen.
En veel van diezelfde ouders die hier hun beklag doen over "kattenoverlast" laten zelf hun hond ook overal maar schijten waar het de hond uitkomt (hoezo bezorgde ouders?).

Ik denk dat de ergernis bij veel hondeneigenaren zit in het feit dat zij hondenbelasting moeten betalen en er voor katten geen vorm van belasting geheven wordt. Tsja, dat is een politieke kwestie. Moet je daar waar het hoort je gal spuien, maar niet hier op een consumentenforum de katten en hun evt. eigenaren als zondebok aanwijzen.

joukje

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joukje »

in onze gemeente hoef je geen honden belasting te betalen.
ze hebben hier ook een hondenpoep beleid en er zijn dus speciale plaatsen en zone's waar je hond mag poepen.
honden mogen dus hier ook niet op de speelplaatsen en trapveldjes komen.
zelf hebben wij 1 hond die poept op eigen erf als ie dat een keer niet doen ruimen we het gelijk op.(zakje schepje prullebak)
wel vind ik dat sommige katten eigenaars wel heel makkelijk zijn kat naar buiten zij aan het werk kat er s'avonds weer in.
wat in houd dat als het slecht weer wordt poes een droog plekje bij in ander op zoekt waar hij zijn haren ect weer lekker achter laat.
ik ben geen katte hater maar vind wel dat ze er wel wat meer aan kunnen doe om de kat op zijn eigen erf te houden met idd schrikdraad.
wij hadden een kat die is helaas overleden (15jr) die zat altijd aan touw buiten wij hadden een touw van voor naar achter in de tuin en daaraan zat hij vast met een flexi riem zo kon hij door de gehele tuin( de onze)
komen en hij vond dat altijd prima.
hoe zouden jullie het vinden als alle honden los liepen.
dat we doe smorgens naar buiten zouden doen en savonds weer naar binnen ???? met een bakje brokken bij de deur.
dat van die pijp insmeren met viezigheid vond ik wel een goeie.
ik ben tegen dierenmishandeling maar dat kan geen kwaad en je pakt de baas er mooi mee.
wij hebben hier in de openbare speeltuin een net over de zandbak maar dat helpt niet wat ze pissen gewoon door het net dus dat zal een deksel moeten worden maar het is zeer vervelend want 1 kind vergeet ff het deksle er op te doen en poes zit er al weer in er loopt ook altijd een rondjes om de zandbak en wacht dan zijn kans af.
zodra het kind er uit is zit hij er in en als de kids hem er uit willen halen dan valt ie hen aan.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Zoals ik al zei: sommige mensen overdrijven niet, ze herinneren zich de dingen alleen groter.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

zelf hebben wij 1 hond die poept op eigen erf als ie dat een keer niet doen ruimen we het gelijk op.(zakje schepje prullebak)
Misschien een rare vraag, maar spelen je kinderen niet op je eigen erf? Het lijkt me ook niet helemaal fris om je hond maar een beetje op je eigen erf te laten kakken, maar wat men vies vind is natuurlijk allemaal relatief... schrikdraad, buizen met zwarte olie of schotelvet.. allemaal tamelijk diervriendelijk :roll:

En waarom eigelijk? Waarom spreek je de eigenaar niet aan? Waarom pak je het probleem niet aan waar het hoort? Bij de eigenaar van het dier, niet bij het dier want die doet alleen wat zijn natuur hem ingeeft...

Ik zet toch ook geen honden onder 220v wanneer ze voor mijn deur schijten? Ik gooi toch ook geen afgewerkte olie op kinderen die in mijn tuin komen omdat ze een motoriek hebben van een dooie zeeend tijdens het voetballen en zo de bal in mijn tuin komt? Ergens mis ik de essentie, namelijk het aanspreken van degenen die verantwoordelijk zijn...

Het zal wel te maken hebben met de deur ervoor uitmoeten of zo, ik weet het niet, maar goed...

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Het zal wel te maken hebben met de deur ervoor uitmoeten of zo, ik weet het niet, maar goed...
Helemaal mee eens!
En wat dat "de deur voor uit moeten" betreft: dat zullen dan ook wel van die mensen zijn die 's-morgens de voordeur openzetten en de hond naar buiten sturen om z'n behoefte te doen en afwachten wanneer de hond zich weer meldt bij de voordeur. Ik zie het hier genoeg, vooral in het weekend en overdag juist veel moeders die de kinderen gaan ophalen van school en tegelijkertijd de hond bij de schoolpoort laten schijten.... als een ander kindje er maar intrapt....maar o wee, wanneer dat een eigen kind is.....dan moeten o.a. katteneigenaren het ontgelden....
Als ik het hier zo lees loopt iedere hondenbezitter met een schepje en zakje. Waarom ligt er dan zoveel hondenstront dat zelfs in diverse gemeenten een "poepzuiger" door de gemeente ingezet wordt?
Stelletje hypocrieten.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

elke hondenbezitter reageert asociaal op het schijtprobleem, let maar op! Zodra je er een opmerking overmaakt beginnen ze te z euren over hondenbelasting, katten en andere rotsmoesjes.

ja ja

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ja ja »

De voordeur open zetten en de hond buiten laten?
Doe toch niet zo achterlijk
Dat gebeurd alleen met katten
Je denkt toch zeker niet als iemand een hond heeft waar hij veel voor betaald heeft dat ie de hond los en vrij laat lopen
Voor hetzelfde geld word ie doodgereden
Kan je wel vertellen waar ik woon dat geen enkele hond buiten alleen loopt
Hier zetten ze de voordeur open voor de katten
Waarom denk je dat er zoveel kittens ongewenst geboren worden

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Je denkt toch zeker niet als iemand een hond heeft waar hij veel voor betaald heeft dat ie de hond los en vrij laat lopen
mooie sarcastische opmerking :lol:

Overigens moet ik het eerste kindje dat door een kattenaanval komt te overlijden nog meemaken... dat we dat wel van honden kennen komt doordat de baasjes er zo goed op letten, nooit los laten lopen en al zeker niet in de buurt bij speeltuinen komen...

gina

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door gina »

Gast 16.08
Dat moet toch verschrikkelijk zijn daar waar u woont
zomaar de deur opzetten en de hond weg sturen
En dan ook nog die katten stront van loslopende katten
Jonge wat een bende bij u zeg
Maar u weet toch wel dat honden niet los mogen lopen (katten mogen dat wel)
belt u toch gewoon de politie
En als u dan toch aan het bellen bent bel dan ook meteen de reinigings diest
En wie is nu eigenlijk wie hier want ik zie gast en gast en gast
makkelijk om je eigen zo te verschuilen

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

gewoon de politie bellen? En maar afvragen waarom de politie straks helemaal geen tijd meer heeft :?

En Gina, in welk dorp leef jij dat er geen loslopende honden zijn? Zijn alle brave hondenbezittertjes daar naartoe verhuisd of spreken we over een kwestie "selectief geheugen"?

In de echte wereld zijn toch echt mensen die hun hond los laten lopen of gewoon de voordeur open zetten, maar dat komt bij jullie daar ongetwijfeld niet voor. Maar mocht ik ooit neigen te willen verhuizen, dan ben ik wel benieuwd waar dit paradijs waar honden aangelijnd naast hun baasjes lopen, misdaad niet meer bestaat en normen en waerden nog bestaan?

allemaal van die vreemde verhalen...
"bij ons lopen de honden nooit los" & "in onze straat rijden ze nooit te hard".... je vind het toch niet erg dat ik daar totaal geen geloof aan hang?

gina

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door gina »

Ik weet niet waar jij woont z.g angelo
maar hier lopen de honden niet los
misschien heeft dat te maken met controle van de politie
en dat hoeft ook niet ,want op 5 minuten afstand is er een speciaal veldje waar de honden wel los mogen lopen
Gesnopen wijsneus
O ja, ik woon in een grote stad in brabant

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

Ik heb zelf een hond en ben daarmee redelijk verlost van het "kattenprobleem", de katten in de buurt weten de weg nog wel om in mijn tuin te komen en mijn hond vind ze hartstikke lekker, ergo geen probleem.
Ik woon heerlijk ruim, in een buitendorp in een vrijstaand huis met een ruime tuin, waar mijn hond regelmatig de orde bewaakt.
Orde en regelmaat daar draait het om.
En ook om een beetje verdraagzaamheid en het niet op alle slakken zout leggen, zeer dieronvriendelijk trouwens.

gina

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door gina »

En zo hoort het Joostw

Mir

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Mir »

Hoe zit het eigenlijk met fretten?

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

Mijn hond heeft nog nooit fretten gegeten.
Hem kennende zal hij ze ook wel lusten.

Gesloten