LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
mopssie

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door mopssie »

ik kan mezelf echt wel voor me kop slaan als ik dit allemaal lees. Wij hebben vorig jaar augustus ook onze mops hier gekocht. In tilburg op t industrieterrein.ook bij ons werden er 2 hondjes in een plastic bak gedaan en ze stonken vreselijk maar waren verder wel schoon en zagen er goed uit wel iets klein...we waren verkocht dus ze ging mee naar huis.. na 1 dag begon de ellende diarree en braken dus naar de dierenarts die gelijk al zei deze hond is 5 a 6 weken oud. Ze moest aan t vochtinfuus we hebben nachten over haar gewaakt want dit was echt niet goed. We moesten haar met een spuitje voeding toedienen.Torenhoge rekeningen van de dierenarts, wat niet uitmaakt want alles voor ons hondje. Toen ik haar chip wou activeren wat niet lukte heb ik op t buitenland gezocht op t nummer en jahoor in tjechie was ze gechipt 1 dag voordat we haar hebben gekocht, dus in 1 dag is ze van tjechie naar nl gekomen en met ons mee naar huis gegaan. Ik vind het echt vreselijk dat deze dierenbeulen zo hun werk kunnen doen en dat er ook een dierenarts uit bladel aan meewerkt. Zulke mensen moeten gewoon gestopt worden!het gaat nu erg goed met ons mopsie wij hebben echt geluk gehad

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@jo

Jij voelt je aangevallen,het is geen aanval,een waarschuwing voor iedereen...
dat jij je aangevallen voelt ja?

hier proberen we iedereen te waarschuwen voor broodfokkers en pas reageerde iemand ben ik blij dit gelezen te hebben,zijn nog meer topics,ze vertrouwde het niet en niet gedaan....slim!! was dus oridinaire broodfokker en je wilt zelf dat het stopt

HET IS ALLEEN TE STOPPEN ALS NIEMAND MEER BIJ DEZE FOKKERS KOOPT!!

EN HOE ERG IK HET VOOR JE VIND DAT JE PUP OVERLEDEN IS,VERSCHRIKKELIJK...MAAR .....VIND HET VOOR HET BEEST VERSCHRIKKELIJK DIE HEEFT GELEDEN...
en ja mensen moeten gewoon goed ogen open houden blijkbaar heb je toch wat over hoofd gezien...

en hoe jij het opvat tja...maar dit is mijn mening en die van vele ! en een rechtzAAK ja joh die vent krijt een boete en gaat weer door...net zo hard.want hij lacht mensen kopen toch wel weer bij me,
leuke websites,leuke schattige foto,s en hoppa men gaat voor de bijl...

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Inderdaad. Er zijn al vaker zaken geweest, maar na een paar jaar starten ze doodleuk ergens anders opnieuw. De enige manier om het te stoppen is inderdaad, zoals Rozemarijntje ook al blijft herhalen, niet meer kopen.

Te goeder trouw...ik weet niet of dat van toepassing is hier (dat heeft toch meer te maken met gestolen spullen enzo?) maar ik vind het wel erg makkelijk gezegd. U had minder naïef moeten zijn. U vind dat u daar niets mee opschiet, en in uw rechtszaak kunt u er inderdaad niets mee, maar dat u een arme gedupeerde bent die nergens wat aan kan doen, tja, dat gaat er bij velen niet helemaal in. Als je je ook maar énigzins verdiept in de aanschaf van een pup, en zéker met raspups (weet niet of die van u ras zijn), kom je via internet iig direct op websites die stukken hebben over waar je op moet letten enzovoorts...

Kijk, die hondjes waren sowieso ziek geworden, daar kunt u niets aan doen. Maar dat u helemaal nergens iets aan kunt doen is wel érg kort door de bocht.

irmpys

Ongelezen bericht door irmpys »

Ook wij zijn het slachtoffer geworden van deze broodfokker.

Toen wij onze pup {franse bulldog} gingen ophalen stonden er bij zn oprit allemaal lege benches opgestapeld bij zn bus. Toen we aanbelde zaten vader en zoon aan de shoarma volgens mij net thuis van een lange autorit. De zoon ging onze pup halen uit een achterafschuurtje die wij uiteraard niet te zien kregen. De pup werd in onze handen gedrukt ,. We vroegen om de benodigde papieren die konden ze ons niet geven . werden nagestuurd zeiden ze.
Thuisgekomen met de pup zagen we eigenlijk al meteen dat t niet goed met m ging Zakte door zn pootjes en moest regelmatig overgeven. was dus echt ziek.
de andere dag bij de dierenarts werd er geconstateerd dat ie ernstig uigedroogd was. De dierenarts heeft m gelijk aan infuus gelegd maar ze was zeer bezorgd over de afloop. Ook vertelde ze ons dat de pup waarschijnliijk nog maar 5 weken oud was. De pup is de 2e nacht bij de dierenarts thuis overleden.
DE pup had een maag darminfectie waarschijnlijk parvo.
Aangezien we ons geld niet terugkregen eiste ik een andere pup. De dierenartskosten werden voor de helft vergoed door hem.
Het was een nachtmerrie allemaal
Toen we de andere pup gingen halen waren ze er niet wat wel heel verdacht was. De kinderen waren alleen in huis die hebben de pup meegegeven.
Heb indertijd marktplaats gewaarschuwd voor deze broodfokker maar ze wilde er niets van weten. De advertenties bleven op marktplaats verschijnen. We vermoeden ook dat hij zn pups in het oostblok haalt.
Wordt echt tijd dat daar eens de dierenbescherming gaat kijken en dat hij gestopt wordt.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb je ook de dierenbescherming etc allemaal ingeschakeld of alleen marktplaats ?

Chocomelk

Koninklijke Hondenbescherming
Statenlaan 108, 2582 GV Den Haag
Telefoon: 070 - 3388538 (van maandag t/m donderdag van 9.30 - 14.30 uur)
E-mail: [email protected]

Chocomelk

Annikaatje

irmpys schreef:Ook wij zijn het slachtoffer geworden van deze broodfokker.

Toen wij onze pup {franse bulldog} gingen ophalen stonden er bij zn oprit allemaal lege benches opgestapeld bij zn bus. Toen we aanbelde zaten vader en zoon aan de shoarma volgens mij net thuis van een lange autorit. De zoon ging onze pup halen uit een achterafschuurtje die wij uiteraard niet te zien kregen. De pup werd in onze handen gedrukt ,. We vroegen om de benodigde papieren die konden ze ons niet geven . werden nagestuurd zeiden ze.
Thuisgekomen met de pup zagen we eigenlijk al meteen dat t niet goed met m ging Zakte door zn pootjes en moest regelmatig overgeven. was dus echt ziek.
de andere dag bij de dierenarts werd er geconstateerd dat ie ernstig uigedroogd was. De dierenarts heeft m gelijk aan infuus gelegd maar ze was zeer bezorgd over de afloop. Ook vertelde ze ons dat de pup waarschijnliijk nog maar 5 weken oud was. De pup is de 2e nacht bij de dierenarts thuis overleden.
Aangezien we ons geld niet terugkregen eiste ik een andere pup. De dierenartskosten werden voor de helft vergoed door hem.
Toen we de andere pup gingen halen waren ze er niet wat wel heel verdacht was. De kinderen waren alleen in huis die hebben de pup meegegeven.
Heb indertijd marktplaats gewaarschuwd voor deze broodfokker maar ze wilde er niets van weten. De advertenties bleven op marktplaats verschijnen. We vermoeden ook dat hij zn pups in het oostblok haalt.
Wordt echt tijd dat daar eens de dierenbescherming gaat kijken en dat hij gestopt wordt.

Wacht even. Je haalt daar een hondje, die is doodziek en waarschijnlijk veelste jong verkocht, en dan haal je er doodleuk een tweede dier weg???

rozemarijntje

irmpys schreef:Ook wij zijn het slachtoffer geworden van deze broodfokker.

Mijn god,dat je je geld terug eist oke,

Je vertrouwd de boel niet?
Pup uit de schuur gehaald??
Heb je ubberhaubt kunnen kiezen of kijken of de pup wel jullie aantrok,een pup hoort iemand vertrouwd aan te voelen,als hij miks van je wilt weten loopt hij weg,vind hij je intressant komt ie kroelen...en als dat gebeurd weet je oke deze is geschikt voor ons...

Nee zo hop uit de schuur meenemen en een raar gevoel erbij,

Sorry hoor,maar ik vraag me echt af waar sommige mensen mee bezig zijn!!!
En dan nee geef maar een nw...man man man en dat dierenbescherming ingeschakeld wordt oke,maar zou toch ook eens naar mezelf kijken..

Sorry hoor wordt hier gewoon boos om,

irmpys

Ongelezen bericht door irmpys »

Hoi mensen,
Ik heb dierenbescherming, politie en marktplaats benaderd. Marktplaats betichtte mij van het zwart maken van deze persoon want ik had daar een bericht opgezet dat ze niet bij deze fokker moeten kopen.
Ik kom me ook niet voorstellen dat er niet meer mensen slachtoffer zijn van deze dierenmishandelaars babah .
Nu maar hopen dat er uiteindelijk ingegrepen wordt

Annikaatje

Maar voor reageren geen tijd?

rozemarijntje

Annikaatje schreef:Maar voor reageren geen tijd?
:wink:

rozemarijntje

irmpys schreef:Hoi mensen,
Ik heb dierenbescherming, politie en marktplaats benaderd. Marktplaats betichtte mij van het zwart maken van deze persoon want ik had daar een bericht opgezet dat ze niet bij deze fokker moeten kopen.
Ik kom me ook niet voorstellen dat er niet meer mensen slachtoffer zijn van deze dierenmishandelaars babah .
Nu maar hopen dat er uiteindelijk ingegrepen wordt
Ja als je nu voortaan zelf ook. Goed vooronderzoek doet,...ipv erna.
Kom je heel eind.
Maar sorry alle alarmbellen hadden moet gaan rinkelen,of zijn die niet aanwezig

Poantje

Ongelezen bericht door Poantje »

Misschien moet iedereen elkaar wat minder aanvalen hier.. Die dingen gebeuren en dat is *....* maar elkaar er dan ook nog over aanvallen schiet ook niet op. Ik geloof dat de mensen die hier hebben gereageerd en wel genoeg van hebben geleerd en het niet snel nog eens zullen doen, toch?

Ikzelf heb mijn hond van de andere hier-welbekende "fokker" uit Arendonk. Ik had smorgens gebeld en zou daar savonds langsgaan voor een langharige chihuahuapup. Toen we daar aankwamen en de woonkamer in liepen, stond daar om het hoekje een plastic opbergbox (zonder deksel uiteraard) met een kleine, springende, kwispelende, enthiousiaste pup. We kregen daar te horen dat ze helaas geen langharige chihuahuas meer hadden, alleen deze kortharige. Achteraf kan ik uiteraard zat redenen bedenken waarom hij geen langharige meer had zoals bijv. dat hij ze niet meer op tijd kon regelen, etc. Op zo'n moment denk je daar niet aan.
De pup werd uit de box gelaten op de vloer en toen wij erover begonnen dat we eigenlijk voor een langharige kwamen (mijn moeder en ik) vertelde die dus bovenstaand verhaal. Natuurlijk was ik meteen verkocht aan dit kleine ding. Hij gaf mij de pup zodat hij niet op het tapijt zijn behoefte zou doen en liet ons even alleen om te beslissen of we het uber haubt nog een kans wilden geven (ook altijd een erg goede verkooptruc, een pup aan iemand geven).

Het hondje was razendenthousiast in mijn armen, bleef maar kwispelen etc. Hij stonk inderdaad heel erg maar ik kan niet omschrijven waar naar. Hij rook niet naar een schuur of stro of varkens etc. Ik heb zelf familie op het platteland en dat zou ik dus meteen herkend hebben. Verder zag hij eruit zoals een pup eruit hoorde te zien, gezonde vacht, gezonde neus, gezonde ogen, etc.

We besloten om niet direct weg te gaan maar nog even verder te praten met de man.
Er was een excuus waarom wij zijn moeder niet konden zien, maar aangezien het al 8 jaar geleden is, kan ik me die niet meer herinneren. Op dat moment kwam het niet als raar op ons over, al denk je er achteraf nog weleens aan dat dat een teken had moeten zijn.

Uiteindelijk besloten we om het hondje mee te nemen, de dochter van die man was dierenarts en was ook aanwezig dus die zou hem ook direct nog even helemaal nakijken. Dit gebeurde dus ook en daar kwam uit dat die alleen wat had met zijn oortjes, niks groots of ernstigs, daar zou die nog een paar dagen druppels voor moeten hebben en dan zou het over zijn. (Ook hiervan kan ik me niet meer precies herinneren wat het was, maar ik wist dat dit niks ernstigs was). Hij kreeg de chip terwijl ik hem vast had en was als een speenvarken aan het gillen, zoals alleen een chihuahua zich kan aanstellen. Ze checkte met een apparaatje of hij werkte en liep zien dat hij het deed.

Vervolgens rekende ik af en kregen we de chip-stickertjes en het paspoort mee (en het hondje natuurlijk).

Als hij dan wordt nagekeken en een chip krijgt waar je bij bent etc., dan vertrouw je erop dat alles in orde is. Achteraf blijkt dat hij nog geen 10 weken was i.p.v. 12 weken en heeft hij waarschijnlijk nooit die 1e enting en wormenkuur gehad.

Eind dit jaar wordt hij alweer 9 jaar oud en we beseffen we heel goed dat we echt geluk hebben gehad. Behalve soms gevoelige oren mankeert hij niet zo veel. Eens in de paar maanden heeft hij last van wat kleine dingen, maar niets levensbedreigends.

Ook wil ik nog even terugkomen op het geld. Volgens mij hadden verschillenden hier vermeld dat je het ook ziet aan de prijs, maar ik ben het hier absoluut mee oneens! Ik heb geen 300 euro voor hem betaald maar € 850,- , mijn 2e chihuahua die wel bij een echte fokker vandaan komt en inmiddels alweer 5 jaar wordt, een zeldzame kleur heeft en een teefje is, heb ik € 990,- voor betaald. Niet zoveel verschil dus gezien de verschillen tussen hen.

Annikaatje

Poantje schreef:Misschien moet iedereen elkaar wat minder aanvalen hier.. Die dingen gebeuren en dat is *....* maar elkaar er dan ook nog over aanvallen schiet ook niet op. Ik geloof dat de mensen die hier hebben gereageerd en wel genoeg van hebben geleerd en het niet snel nog eens zullen doen, toch?
In het laatste verhaal dat gepost werd duidelijk niet, die ging gewoon een tweede dier halen toen het eerste dood ging.

Bovendien blijft dit gebeuren omdat mensen huisdieren aanschaffen alsof het een pak melk is. Ze denken er amper over na, verdiepen zich niet en gaan naar puppyfarms. Dat is gewoon ontzettend achterlijk. Vervolgens komen ze hier om te huilen dat hun onrecht is aangedaan, en welke stappen ze kunnen nemen.

Een aantal mensen op het forum proberen dan uit te leggen dat hen geen onrecht aangedaan is, maar dat ze zelf een dier onrecht hebben aangedaan. En dat de enige manier om die puppyfarms en broodfokkers uit de wereld te krijgen is, niet meer kopen.
Poantje schreef: Ook wil ik nog even terugkomen op het geld. Volgens mij hadden verschillenden hier vermeld dat je het ook ziet aan de prijs, maar ik ben het hier absoluut mee oneens! Ik heb geen 300 euro voor hem betaald maar € 850,- , mijn 2e chihuahua die wel bij een echte fokker vandaan komt en inmiddels alweer 5 jaar wordt, een zeldzame kleur heeft en een teefje is, heb ik € 990,- voor betaald. Niet zoveel verschil dus gezien de verschillen tussen hen.
Dit zal ongetwijfeld best eens anders zijn. Toch is ook een deel van de slachtoffers hier voor de lage(re) prijs gevallen. Dit zie je in de kattenwereld ook veel, rasdieren zonder stamboom die toch als 100% raszuiver worden aangeboden bijvoorbeeld. Die zijn een stuk goedkoper, en ook een stuk minder gezond (ongeteste ouderdieren etc).

Poantje

Natuurlijk, ik begrijp wat de mensen willen bereiken door zo te reageren en ik begrijp dat ze hier boos van worden, maar ik kan me ook voorstellen dat een hoop mensen niet eens een bericht durven te posten vanwege diezelfde reacties. Ik weet dat het niet makkelijk zal zijn om hier iets tegen te beginnen en dat de kans zeer klein is dat dit ooit zal stoppen, hoe erg dat ook is. Maar we kunnen alleen iets bereiken als we open kaart spelen en iedereen wel zijn verhaal verteld.

Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor de volle 100%. IK ben erin getrapt. IK was zo dom dat ondanks alle signalen en dat ik beter wist, toch besloot om hem mee te nemen. Dit is absoluut mijn fout geweest! Ik zou hem voor geen goud willen missen en heb geluk gehad, maar ook ik kon mezelf voor mijn kop slaan dat ik er was ingetrapt.

Maar vergeet niet, deze mensen zijn erop getraind na zoveel jaren en verzinnen van alles zodat je de pup toch meeneemt. Nogmaals, dit is geen excuus! Maar als we er niet over praten hoe ze mensen zover hebben gekregen, weet de volgende (die ondanks wat voor reden dan ook) die daar aankomt en een pup in haar handen krijgt gedrukt niet hoe ze zijn en wat ze zullen zeggen. We moeten met zijn allen zorgen dat iedereen alle excusen herkent. Dat direct alle alarmbellen gaan rinkelen zodra ze maar beginnen met praten. En of dat nu een excuus is over de moederhond of over dat er iets mis was met een eerste hond zodat ze een tweede mogen uitzoeken. Dat is belangrijk voor iedereen om te horen.

Ik ben hier niet om een discussie te starten over reacties of over wat dan ook, dus vat het a.u.b. niet zo op. Ik hoop alleen dat iedereen dit leest en weet waar ze aan toe zijn. Bepaalde dingen van 8 jaar geleden herken ik nog van bij mij maar andere dingen zijn nu compleet anders. Hun zijn ook niet helemaal "gek" en veranderen mee met hoe wij reageren dus het is belangrijk dat alles naar buiten komt.

Poantje

En nog even over dat geld. Tuurlijk weet ik dat veel van deze "fokkers" heel weinig vragen en dat dat vaak wel een teken is. Maar ik wil er alleen mee zeggen dat dit niet altijd hoeft te kloppen. Er zullen best mensen zijn waarbij per ongeluk een hond buiten in het park gedekt is een nestje krijgen of die binnen niet goed hebben opgelet die er gewoon snel vanaf willen omdat ze in een klein huis wonen, etc. Ik verzin maar wat. Het is dus niet waterdicht dat zo iemand weinig geld vraagt of dat iedereen die weinig vraagt ook mindere dieren te koop heeft.

rozemarijntje

Annikaatje schreef:
Poantje schreef:Misschien moet iedereen elkaar wat minder aanvalen hier.. Die dingen gebeuren en dat is *....* maar elkaar er dan ook nog over aanvallen schiet ook niet op. Ik geloof dat de mensen die hier hebben gereageerd en wel genoeg van hebben geleerd en het niet snel nog eens zullen doen, toch?
In het laatste verhaal dat gepost werd duidelijk niet, die ging gewoon een tweede dier halen toen het eerste dood ging.

Bovendien blijft dit gebeuren omdat mensen huisdieren aanschaffen alsof het een pak melk is. Ze denken er amper over na, verdiepen zich niet en gaan naar puppyfarms. Dat is gewoon ontzettend achterlijk. Vervolgens komen ze hier om te huilen dat hun onrecht is aangedaan, en welke stappen ze kunnen nemen.

Een aantal mensen op het forum proberen dan uit te leggen dat hen geen onrecht aangedaan is, maar dat ze zelf een dier onrecht hebben aangedaan. En dat de enige manier om die puppyfarms en broodfokkers uit de wereld te krijgen is, niet meer kopen.
Poantje schreef: Ook wil ik nog even terugkomen op het geld. Volgens mij hadden verschillenden hier vermeld dat je het ook ziet aan de prijs, maar ik ben het hier absoluut mee oneens! Ik heb geen 300 euro voor hem betaald maar € 850,- , mijn 2e chihuahua die wel bij een echte fokker vandaan komt en inmiddels alweer 5 jaar wordt, een zeldzame kleur heeft en een teefje is, heb ik € 990,- voor betaald. Niet zoveel verschil dus gezien de verschillen tussen hen.
Dit zal ongetwijfeld best eens anders zijn. Toch is ook een deel van de slachtoffers hier voor de lage(re) prijs gevallen. Dit zie je in de kattenwereld ook veel, rasdieren zonder stamboom die toch als 100% raszuiver worden aangeboden bijvoorbeeld. Die zijn een stuk goedkoper, en ook een stuk minder gezond (ongeteste ouderdieren etc).

Totaal maar dan ook totaal anikaatje eens,ergste is mensen willen!! Het niet inzien

Chocomelk

Deze mensen zorgen ervoor dat broodfokkerij kan blijven bestaan.

Annikaatje

Poantje schreef:En nog even over dat geld. Tuurlijk weet ik dat veel van deze "fokkers" heel weinig vragen en dat dat vaak wel een teken is. Maar ik wil er alleen mee zeggen dat dit niet altijd hoeft te kloppen. Er zullen best mensen zijn waarbij per ongeluk een hond buiten in het park gedekt is een nestje krijgen of die binnen niet goed hebben opgelet die er gewoon snel vanaf willen omdat ze in een klein huis wonen, etc. Ik verzin maar wat. Het is dus niet waterdicht dat zo iemand weinig geld vraagt of dat iedereen die weinig vraagt ook mindere dieren te koop heeft.
Klopt. Maar volgens mij zijn de meeste hondjes uit de broodfok toch rasdieren (al dan niet zuiver en/of met stamboom). Dan willen mensen voor deen paar honderd euro een pitbull, em tja, dat gaat bij de "goede" fokker niet.

Maar je hebt helemaa gelijk. En ik zou mensen die minder willen besteden dan ook aan willen raden - ga zoeken naar zo'n slipnestje. Koop dan voor dat geld gewoon een lief, rasloos diedat een goede start in een liefhebbend huis heeft gehad!

Gesloten