LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Julie4444

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sanskrit schreef:Diana181080,
Je was duidelijk in jouw bezwaarschrift dat ze maar naar de rechter moeten gaan toch. Ik zou dan ook verder niet meer reageren op enkel even bellen na met de mededeling dat je niet meer zal reageren daar ze er geen rechtszaak van maken gezien je bezwaarschrift. Meld ze ook wel dat ze schriftelijk laten weten als ze het dossier sluiten.
Bellen is niet nodig. Gewoon negeren en brieven in een map bewaren. V. heeft toch geen poot om op te staan, en je hebt duidelijk gemaakt niet gedient te zijn van hun brieven en de vordering betwist.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@Sanskrit -

Ik denk dat nauwelijks mensen aangifte doen.
Ze laten zich of overbluffen en betalen gewoon, of ze negeren het, en er gebeurt niets - maar echt naar de politie gaan voor een aangifte??

mici

Ongelezen bericht door mici »

Zelf heb ik de situatie bij consuwijzer gemeld, en wacht nu maar af wat er nog komen gaat.V. z'n woorden tegen mij waren "als u gelijk heeft hoeft u niks te vrezen".Maar toch zou hij de deurwaarder inschakelen om alles uit te zoeken.Sinds wanneer is dat de taak van een deurwaarder?De 5 dgn die ik nog had om alsnog te betalen zijn inmiddels verstreken

Julie4444

mici schreef:Zelf heb ik de situatie bij consuwijzer gemeld, en wacht nu maar af wat er nog komen gaat.V. z'n woorden tegen mij waren "als u gelijk heeft hoeft u niks te vrezen".Maar toch zou hij de deurwaarder inschakelen om alles uit te zoeken.Sinds wanneer is dat de taak van een deurwaarder?De 5 dgn die ik nog had om alsnog te betalen zijn inmiddels verstreken
Dat soort onzin zegt hij om je alsnog maar bang te maken zodat je "voor de zekerheid" toch maar betaalt. Hij weet dondersgoed dat hij een oplichter is. Een deurwaarder inschakelen doet hij toch niet, want dat kost hem geld en gaat hem niets opleveren.

sanskrit

Ongelezen bericht door sanskrit »

Nee hij weet donders goed wat het hem wel gaat opleveren. Sluiting van zijn oplichtersbedrijven, onkosten vergoeden aan alle gedupeerde omdat wij onze uren, reis en overige kosten gaan claimen, boetes, etc. Het mag niets kosten moet alleen maar opleveren. Daarom gaat hij ook enkel naar no cure no pay incassobureaus toe.

Zolang er mensen zijn die zich laten bang maken en overmeesteren toch (maar) te betalen neemt hij die paar zoals ons voor lief (en blijft hij die graag plagen door zo af en toe weer een ander incassobureau in te schakelen). Het blijkt lucratief anders was hij er allang mee gestopt.

Guardian72
Contacteer:

sanskrit schreef: Het blijkt lucratief anders was hij er allang mee gestopt.
En daarom is mensen voorlichten over hun rechten, de werkwijze van dergelijke "bedrijven" ook zo belangrijk. Kennis is macht.

Rioso

Ongelezen bericht door Rioso »

Er is op mijn sms bericht terug gereageerd :D ! hij schrijft alleen het bedrag,klantnummer en kinderboeken op. Helemaal niet netjes in zinsvorm geschreven.
Ik denk wel dat hr.V. niet bij was toen hij het berichtje stuurde,want in de brieven staan een heel ander bedrag dan wat hij gesmst heeft :lol: . Hij laat zijn vuile sporen zelf achter als bewijs dat hij niet goed bezig is !

Na zoveeeeel bedreigingen heb ik helaas nogsteeds niets ontvangen van GGN :lol: .
Heb de eerdere berichten gelezen en vraag me af,zal ik wel een aangifte doen tegen hr.V. zijn brieven en sms?

Julie4444

Rioso schreef:Er is op mijn sms bericht terug gereageerd :D ! hij schrijft alleen het bedrag,klantnummer en kinderboeken op. Helemaal niet netjes in zinsvorm geschreven.
Ik denk wel dat hr.V. niet bij was toen hij het berichtje stuurde,want in de brieven staan een heel ander bedrag dan wat hij gesmst heeft :lol: . Hij laat zijn vuile sporen zelf achter als bewijs dat hij niet goed bezig is !

Na zoveeeeel bedreigingen heb ik helaas nogsteeds niets ontvangen van GGN :lol: .
Heb de eerdere berichten gelezen en vraag me af,zal ik wel een aangifte doen tegen hr.V. zijn brieven en sms?
Wat hij doet is bedreiging. Dat mag niet.
Even naast het feit dat het een erkende oplichter is.

mici

En ja hoor heb vandaag een brief van ggn ontvangen.Iemand nog tips voor mij wat ik het beste kan.doen? Bedrag is inmiddels opgelopen tot bijna €100.Vuile oplichter

Julie4444

mici schreef:En ja hoor heb vandaag een brief van ggn ontvangen.Iemand nog tips voor mij wat ik het beste kan.doen? Bedrag is inmiddels opgelopen tot bijna €100.Vuile oplichter
E-mail sturen waarin u duidelijk maakt dat er geen overeenkomst is en dat u niet zal betalen. Dat u eist dat zij het dossier sluiten omdat splendid oplichters zijn (met korte uitleg van hun handelspraktijk) en dat u verder met rust gelaten wil worden, of anders de dagvaarding graag ontvangt.

Dat wat u betreft de zaak bij deze dus ook gesloten is dat u op dergelijke incassobrieven niet nogmaals zal reageren.

sanskrit

En stuur bij die e-mail deze linken mee van de openbare politieberichten:
- http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1210334 ... nclub.html
- http://debunschoter.nl/scripts/edoris/e ... &webdept=1

Verder niet teveel meer aan vuil maken, blijf duidelijk dat Splendid Club naar de rechter moet gaan om hun gelijk te bewijzen voordat jij over de brug komt. En meld ze dat bij het sluiten van het dossier GGN dit altijd schriftelijk aan jouw moet bevestigen.

Rioso

Ongelezen bericht door Rioso »

Ook hier heb ik eindelijk een brief van GGN ontvangen. Met een bedrag van ongeveer €91,- inclusief incassokosten. Ik ga sowieso een bezwaar maken maar wat is het verstandiger per mail of schriftelijk (per post)?

sanskrit

Bij GGN kan dat gewoon simpel via de login op hun website. Je kunt een bezwaarschrift (DOC, PDF, etc) digitaal als bijlage meesturen. Vergeet de linken naar de politieberichten niet en vereis schriftelijke bevestiging bij sluiten van het dossier.

ElGee

Ongelezen bericht door ElGee »

Goedenavond, hier ook een gedupeerde. Ik lees mee op het topic.

Mij hebben ze in de luren gelegd met een gratis proefabonnement van 3 maanden en pas betalen als je daar uitdrukkelijk voor zou kiezen na ommekomst van de 3 maanden. Afgeschreven bedrag van 49,80 direct laten storneren en rekeningnummer geblokkeerd.

Ik heb 2 aangetekende brieven gestuurd kort na de 'overeenkomst' met vernietiging wegens dwaling/misleiding. De 1e 2 dagen nadat ik die (snelsprekende kerel) tegen het lijf liep) en de tweede een paar weken later (waarbij het eerste pakket ook retour ging). Tweede pakket ook ongeopend retour. Nooit een inhoudelijke reactie gehad op de brieven, nooit meer een pakket ontvangen...maar wel aanmaningen en vandaag van GGN een sommatie. Gelijk bezwaar gemaakt via de site en per mail nog aanvullende stukken zoals de tweede brief en foto's van het pakket dat retour afzender ging. Ik werd wel wat zenuwachtig van de sommatie van GGN, maar toen ik dit topic las sterkte het me wel weer.

Zijn er ook mensen die bijv. twee jaar geleden met ze te maken hebben gehad, dit traject hebben doorlopen incl. incassobureaus en er nu helemaal niets meer van horen? M.a.w. succesverhalen a la de volhouder wint?

mici

Gister meteen bezwaarschrift verstuurd naar GGN met de linken erbij van Sanskrit.Dus afwachten nu.

Julie4444

Rioso schreef:Ook hier heb ik eindelijk een brief van GGN ontvangen. Met een bedrag van ongeveer €91,- inclusief incassokosten. Ik ga sowieso een bezwaar maken maar wat is het verstandiger per mail of schriftelijk (per post)?
Als algemene regel: mail. Dat is gratis en dan heb je bewijs van verzending. Van contactformulieren kan je screenshots maken, dan heb je ook bewijs. Als je het via de post zou willen doen moet je het aangetekend versturen en dat kost zo'n € 7,50.

maroes1976

Ongelezen bericht door maroes1976 »

Splendid keurig netjes via aangetekende brief opgezegd en dat ik na 8 dagen een schriftelijke bevestiging wilde. Natuurlijk geen reactie op gehad, maar ze hebben getekend voor ontvangst. Hier heb ik een foto van gemaakt!

Nu een paar weken later krijg ik toch een pakketje opgestuurd, zal ik die nu terug sturen of mijn openhaard mee aansteken.

Betalen?? Nee ga ik niet doen, heb opgezegd.

sanskrit

Als je zelf op zijn sterkst wilt staan, retour afzender op hun kosten. Met alles wat je houdt geef je Splendid Club een stok om mee terug te slaan namelijk. Al is hier een duidelijke wet over het ongevraagd producten toezenden zou ik het toch niet houden. Maak eventueel een foto/filmpje als je het in de brievenbus steekt als bewijs.

Guardian72
Contacteer:

sanskrit schreef:Als je zelf op zijn sterkst wilt staan, retour afzender op hun kosten. Met alles wat je houdt geef je Splendid Club een stok om mee terug te slaan namelijk. Al is hier een duidelijke wet over het ongevraagd producten toezenden zou ik het toch niet houden. Maak eventueel een foto/filmpje als je het in de brievenbus steekt als bewijs.
Als je het terugstuurt - zorg dan dat je dat wel met Track & Trace doet - en screenshot maken van wanneer het is afgeleverd.
Andere optie: mailtje sturen "Bedankt voor uw gratis pakket dat ik zojuist om niet heb mogen ontvangen, mocht dit abuis zijn, dan kunt u het na afspraak per mail afhalen op een nader te bepalen lokatie"
(Kan je dan op het politieburo doen o.i.d.

In elk geval - geen kosten maken, en niet te veel moeite doen - een mailtje is voldoende.

En anders - zij sturen het ondanks dat ze aantoonbaar een opzegging hebben ontvangen - dan is het een 'kado om tot aankoop te bewegen' - en mag je deze - van de wet - zonder meer houden.
Je moet alleen wel rekenen op meer geblaat en gedreig - maar daar kan je aangifte van doen.

Julie4444

maroes1976 schreef:Splendid keurig netjes via aangetekende brief opgezegd en dat ik na 8 dagen een schriftelijke bevestiging wilde. Natuurlijk geen reactie op gehad, maar ze hebben getekend voor ontvangst. Hier heb ik een foto van gemaakt!

Nu een paar weken later krijg ik toch een pakketje opgestuurd, zal ik die nu terug sturen of mijn openhaard mee aansteken.

Betalen?? Nee ga ik niet doen, heb opgezegd.
Niet terugsturen, gewoon houden, gebruiken, ritueel verbranden... Net wat u wil.

Het is wel aan te raden een mailtje te sturen, en geef dan aan dat u al had opgezegd en had aangegeven geen producten wenste te ontvangen en dat u eerst de kosten voor het retourneren wenst te ontvangen alvorens het terug te sturen, of anders dat ze het mogen komen ophalen. Doen ze toch niet, maar dan heeft u wel mooi bewijs.

Eigenlijk wat Guardian suggereert. De wet zegt dat u het mag houden en het is verder hun probleem dat ze expres iets opsturen waarvan ze weten dat het ongewenst is. Het is verboden om daar dan geld voor te vragen, dus in feite breken ze de wet al door dit te doen.

Verder is het allemaal niet zo boeiend. U kunt bewijzen dat u heeft opgezegd. Als ze gaan afschrijven uiteraard de bedragen storneren. Verder de incassobrieven verzamelen en misschien een standaardbrief naar de incassobureaus sturen wanneer het daar tijd voor is.

Ze hebben nog niet eens een teen om op te staan.

Gesloten