Pagina 13 van 19

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 11 apr 2005 21:47
door Gast
Een kennis van me, heeft een packard Bell computer,

Als ik hem vraag hoe het systeem draait, hoor ik hem zeggen:

Dat weet je toch wel?, het is een PACKARD HELL!

Dus niet echt een tevreden klant....

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 12 apr 2005 19:42
door devil
nou deja......

Als je de algemene voorwaarden leest zul je zien dat je toch niet bij de winkel moet zijn voor de service,maar bij packard bell.
wettelijk is het zelfs toegestaan. verder is het zelfs zo dat als je de pc/laptop hebt geregistreerd je hiermee akkoord bent gegaan.
spreek uit ervaring. dit geldt bij merken zoals: packard bell, acer, sony, HP,fujitsu siemens.als je als consument een koopovereenkomst sluit geef je in principe al aan dat je ermee accoord gaat. je mag er ook niet op terugvallen als de verkoper je er niets over heeft gezegd want het wordt verworpen. reden:consument heeft zelf ook zijn plichten om goed te informeren over zijn/haar aankoop.de winkel zal verweten KUNNEN worden dat er onvoldoende informatie verstrekt is,maar de koper heeft net zoveel plichten als zijn/haar rechten.

nogmaals:wat ik hierboven geschreven heb komt bijna letterlijk uit een rechtszaak die ik heb mogen bijwonen.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 20 apr 2005 17:26
door yvonjeannet
In 2001 een PB computer met Windows ME gekocht en 2 jaar zonder problemen gebruikt. In 2004 een nieuwe 'zwaardere' pc van PB gekocht i.v.m. bewerken van digitale foto's. De vorige werd in januari door mijn zoon meegenomen, maar toen in december gebleken was dat het doosje met recover cd's zoekgeraakt was tijdens een op hande zijnde verhuizing, bij PB Contact Center geinformeerd of deze opnieuw geleverd konden worden, kregen we als antwoord dat dit geen probleem was, voor 60 euro hadden we een nieuwe set. De HD werd alvast leeggemaakt in afwachting van de nieuwe recover cd's...

Okè, in januari dus de cd's besteld, maar plotseling ging het hele verhaal niet door. Ze mochten het niet meer leveren van Microsoft, werd geschreven. Bij iedere email werd er weer een andere reden opgegeven, maar steeds lag de schuld bij Microsoft. Keer op keer bij Microsoft geinformeerd, maar voor hen was het geen enkel probleem, het ging niet om een nieuwe licentie, want die had ik al, de OEM software mocht gewoon geleverd worden.
(Veel later bleek het in opdracht van de PB directie te zijn, en niet door een verbod van Microsoft!)
Vanaf januari zijn er dagelijkse mailtjes heen en weer gegaan, maar PB weigerde de cd's te leveren. Ook een brief geschreven naar de directie, maar de directie heeft zelfs nooit de moeite genomen om de brief te beantwoorden. Ook de meeste e-mails werden ook behoorlijk neerbuigend beantwoord. Zie PB forum/Garantie/service!

Omdat zonder de PB cd's de computer niet werkt, ze zijn zo aangepast dat er ook geen nieuw besturingssyteem probleemloos op kan funcioneren, heb ik eind maart van Microsoft nl geheel gratis de complete versie van Windows XP Home Editon aangeboden gekregen, om mij tegemoet te komen. Dit vind ik zelf een buitengewoon aardige geste van Microsoft, zij hadden hier uiteindelijk niets mee te maken!

Vandaag is het hele pakket binnengekomen! Een installatie cd, een cd met SP2 en de complete BeveiligingsUpdates en de volledige Windows XP Home Edition! Mijn zoon kan er nu eindelijk mee aan de slag.
Er zijn zo vaak negatieve berichten over Microsoft, maar ik vind dat dit ook wel eens gezegd mag worden. Waar kom je dit nog tegen?

Mijn eigen PB computer wordt nog natuurlijk nog gebruikt, op zich geen problemen mee. Maar de manier waarop PB in z'n totaliteit met zijn klanten omgaat is voor mij reden om nooit meer een Packard Bell computer aan te schaffen, ondanks het gemak (als 55er) van de voorgeinstalleerde software. Alleen moet je NOOIT de recover cd's kwijt raken, dan beginnen de problemen pas echt.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 20 apr 2005 22:26
door acjzr1
PB en kwaliteit zijn bij Packard-Bell tegenstrijdige begrippen.
Ik heb vorig jaar een AMD3200 PC gekocht omdat ik mijn oude AMD 1800(eigenbouw) niet meer snel genoeg vond.Tot mijn grote verbazing was mijn nieuwe PB de helft trager dan mijn oude computer.Reclameren bij PB (zowel schriftelijk als via mail)haalde niets uit,De enige reacties waren onjuist of onbeschoft.Na 6 maanden heb ik het systeem volledig gestript en heb met alleen de processor en de harde schijven een nieuw systeem gebouwd wat ruim twee keer zo snel is dan mijn oude PC.Ik als leek kan het dus wel! Waarom PB dan niet? :evil:

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 22 apr 2005 14:23
door DrDeathhand
Beste Mensen,

Packard Bells zijn gewoon ZIJK computers, je weet nooit wat er in zit, tis allemaal meuk wat er in zit, valt niet normaal mee te werken. Ik zelf zit ook in de IT business, en heb al jaren lange ervaring met wat voor systeem dan ook, maar met die Packard Hells is altijd wel wat en is het altijd prijs. Het eerste wat ik ook doe als iemand naar mij toekomt en zegt van mijn computer doet het niet, kan jij me helpen, dan vraag ik, is het een packard bell??? zo jah, dan zeg ik, dat gaat je meer kosten, anders begin ik er niet aan, want als die mensen helemaal niks meer hebben kwa driver cd's enzo, wat eigenlijk altijd zo is, dan kan je het wel schudden. Dus mijn advies, die packard Hell in de kliko gooien, en koop een fatsoenlijke computer, zoals een Dell pc of zo, daar heb je in iedergeval in het algemeen nooit gezijk mee.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 23 apr 2005 17:45
door Gast
Zijk en gezijk????? Leer Nederlands. Drivers etc. kun je allemaal van de website van PB halen...dus niet zeuren!!!!!

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 23 apr 2005 18:10
door martin2010
Wil even zeggen dat het toch meestal aan de gebruiker ligt! Ikzelf verkoop al 8 jaar PB pc's en HP/Siemens, heb er zelf inmiddels al 5 aangeschaft, de eerste is inmiddels al 6 jaar oud die staat dag en nacht aan en doet het nog steeds! En verouderen ja dat gaat met iedere pc nogal snel, om de 3 maanden komt er een nieuw model uit, dus als ze je in de winkel een "oudje" aansmeren dan kan PB daar niks aan doen. Service is perfect, aan huis reparatie mocht het nodig zijn, kan ik van bijv. een HP of Aldi pc niet zeggen = opsturen of bijv de onderdelen mag de klant er zelf in gaan zetten.....kortom geen zorgen met PB!

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 23 apr 2005 18:12
door Gast
als we het dan toch over Dell hebben.....??geen gezIJk??? kost al 80 euro om hem thuis te laten brengen!! zit standaard nog geen virusscanner of word of wat dan ook op! ja zo lust ik er nog wel een paar.....plus adverteren met 499,- voor pc, uiteindelijk heb je ze aan de lijn.....nee sorry maar die hebben we niet, dat klopt niet....! en nog door blijven gaan op radio en tv.....jaja gezIJk dus (GEZEIK)

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 09 mei 2005 16:30
door Smullers
Ach....gewoon bij aankoop 3 jaar garantie afsluiten. De computer krijgt binnen 3 jaar diverse hardware problemen. Iedere probleem opgeven wanneer deze zich voor doet. En uiteindelijk zijn ze je zat en hebben ze er genoeg van om geld in je probleem computer te steken en krijg je gratis een nieuwe computer! Een verbeterde dat wel...alleen alle hardware zijn wel dezelfde goedkope prul als in je oude computer. Maarja...sluit daar ook weer een 3 garantie op af en 3 jaar later heb je weer een gratis nieuwe computer!

Het ligt niet aan het merk PB maar het ligt aan de goedkope rommel die in de PB kast zit. Packard Bell is niet meer dan een naam en een logo voor op de kast.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 14 feb 2006 12:29
door donnymarco
Nou ik heb ook een packard bell, en heb ook steeds problemen vooral met het branden van cd's.

Heb natuurlijk PB gebeld. maar die wilden mij niet helpen omdat mijn garantie/hulp via de telefoon was afgelopen. Na 79 euro te hebben betaald om alsnog advies/hulp van hun te krijgen werd mij het volgende meedegedeeld:Intalleer XP opnieuw. Sorry hoor maar van zo'n antwoord word ik echt misselijk.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 15 feb 2006 09:37
door MrCarrey
Sorry hoor. Maar dit is mijn 2e PB computer al en ik heb weinig tot geen problemen met de pc. Bij elke pc is er wel weer wat.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 16 feb 2006 22:22
door acjzr1
Beste MR Carrey,Waar het mij om gaat is het volgende; Bij ieder merk van ieder product kan wel eens iets fout gaan.Daar heb ik dan ook volledig begrip voor...**** Happens.Packard Bell is een totaal ander verhaal.Om te beginnen levert men systemen welke nooit of te nimmer aan de te stellen verwachtingen kunnen voldoen,om vervolgens alle klachten te beantwoorden met ronduit onbeschofte en onjuiste antwoorden.Dat een product in eerste instantie niet helemaal bevalt kan altijd gebeuren.De manier waarop PB met klachten om gaat kan echt niet.Ik heb nog nooit zo een asociaal onprofessioneel en onkundig zooitje meegemaakt als Packard Bell/NEC.Het zijn wat mij betreft gewoon criminelen die wat mij betreft gewoon opgesloten moeten worden.PB mag hier op reageren op dit forum.Op de PB site durft men niet en worden kritische reacties verwijderd.Groetjes vanaf een eigenbouw PC acjzr1 :evil: :evil: :evil:

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 17 feb 2006 16:33
door @tje
Omdat zonder de PB cd's de computer niet werkt, ze zijn zo aangepast dat er ook geen nieuw besturingssyteem probleemloos op kan funcioneren, heb ik eind maart van Microsoft nl geheel gratis de complete versie van Windows XP Home Editon aangeboden gekregen, om mij tegemoet te komen. Dit vind ik zelf een buitengewoon aardige geste van Microsoft, zij hadden hier uiteindelijk niets mee te maken!
Maar die kon je niet installeren wand PB functioneert niet met een ander besturingssysteem. (schrijf je althans. Volgends mij is dit tegenstrijg!)
Ik zit zelf ook in de IT business
Als wat? De IT business is een erg breed spectrum. Iemand die de hele dag met databases werkt is ook een ITer, maar hoeft geen bal verstand van computers te hebben.
van mijn computer doet het niet, kan jij me helpen, dan vraag ik, is het een packard bell??? zo jah, dan zeg ik, dat gaat je meer kosten, anders begin ik er niet aan, want als die mensen helemaal niks meer hebben kwa driver cd's enzo, wat eigenlijk altijd zo is, dan kan je het wel schudden.
Dan wordt het eigenlijk gewoon te moeilijk voor je? Het werkt nl. precies hetzelfde zoals willekeurig ander systeem, alleen moet je een paar drivers ophalen van de PB website.....
en koop een fatsoenlijke computer, zoals een Dell pc of zo, daar heb je in iedergeval in het algemeen nooit gezijk mee.
Ja, jij bent een echte IT-er die verstand van computer heb. Tssssss

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 04 mar 2006 22:43
door Easynote E1260
Wij hebben hier inmiddels 2 Packard Bell desktop's (nog maar 3 dagen) staan en 1 laptop, nog nooit problemen mee gehad, de laptop gaat na bijna 1 jaar niet zo lang meer op de accu maar dat maakt voor ons niet uit. over de service kan ik tot nu dus niks zeggen (gelukkig :P )

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 05 mar 2006 13:09
door NONO
Heb van vroeger af aan mijn twijfels gehad over computers van Packard Bell.

Als ik ze zag vielen hun apparaten direct af. Schijnbaar dat anderen daar minder op letten en toch een computer van het merk aanschaffen. En als ik zo lees met die gevolgen die ik er van verwacht had (al zullen er zoals altijd wel weer gunstige uitzonderingen zijn zoals dat andersom bij kwaliteitsmerken ook gebeurt).

En waar Dell jaren geleden nog kwaliteit leverde, heb ik het idee dat dit merk de laatste jaren in haar streven om de goedkoopste te blijven inmiddels ook die richting ingeslagen is.

Acer, idem dito met een sterretje.

Blijkbaar is er toch een minimaal bedrag nodig om echte kwaliteit te kunnen leveren. En dat minimaliseren is al vele jaren aan de gang.

Kochten in 1990 een Citizen matrixprinter die een stuk goedkoper was dan Epson printers; één van de redenen hoe die lagere prijs tot stand kwam was de bedrijfspolitiek die Citizen volgde.

Zij gingen er van uit dat een X-deel van de productie niet goed is, maar dat bij gebleken ondeugdelijkheid er niet gezeurd zou worden over garantie en direct tot reparatie of vervanging overgegaan wordt.

Epson daarentegen testte ieder apparaat uit ten treure waardoor de kwaliteit op zich gegarandeerd was, maar wel tegen een hogere prijs.

In de loop der jaren is kennelijk iedereen tot het Citizen systeem overgegaan, echter met die aanpassing, dat er wel gezeurd wordt over de garantie.

En met de gevolgen daarvan worden we dus nu geconfronteerd.

Vraag is dus of dit min of meer een kwestie is van eigen schuld, dikke bult?

Per slot van rekening willen we alles zo goedkoop mogelijk, zo niet geheel gratis hebben (terwijl we anderzijds voor onze eigen arbeidsinspanningen wel zo veel mogelijk betaald willen krijgen; maar ja, de mens is nu eenmaal een vat van tegenstellingen).

En het ergste is dat het er op lijkt dat deze éénmaal in gang gezette ontwikkeling zich niet meer zal laten keren, nee, eerder alleen nog maar erger zal gaan worden.

Of ben ik daarmee een te grote misantroop?

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 05 mar 2006 13:38
door kanovaarder
Hier een vogel die nog van NCR de century 1000 en 2000 heeft meegemaakt , de 1000 met 32 Kb geheugen, de 2000 met 62 Kb geheugen, een amber monochroomschermpje en een regelprinter die regel voor regel stampte!

De begin van het XT-tijdperk meegemaakt met alle ellende van gekgemaakte mensen die via bedrijfs(leen)constructies zo'n (nog dure) XT aanschaften, er de ballen er niet van begrepen zodat waarschijnlijk ook nu nog op menig zolder of in een kast een spiksplinternieuwe XT staat waar verder nooit meer mee is gedaan dan het doorlezen van de eerste drie bladzijden van het instructieboekje (ik wil die overigens graag hebben omdat ik er nog de programma's voor heb--liefst Tulip/Philips en deze weer ter beschikking stel aan bijstandsmoeders/vaders).

Ook een lange tijd lid geweest van een computerclub.
Met deze langdurige ervaring is mijn advies altijd geweest; Laat altijd uw PC samenstellen naar datgene wat u er graag mee zou willen doen.

Koop wel vooraf een aantal computerbladen en kijk eens naar testresultaten, de PC-bouwboeren die voor het lagere en middensegment bouwen komen daar vaak toch erg gunstig uit.

Bovendien, wat nu super is is morgen al weer verouderd zodat u juist de vraag wat u ermee wil gaan doen heel goed voor uwzelf duidelijk moet maken om het geen teleurstelling te laten worden en om niet door rappe verkopers overdonderd te worden.

Tenslotte: Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel!
Als staat er dat u de snelste pentiumprocessor krijgt dan is het helemaal niet gezegd dat ook de PC supersnel is omdat een verouderd type videokaart en/of geheugenbankjes en dergelijke het zaakje weleens een stuk langzamer (vaak ook onstabieler) maakt.

Ik zou zeggen, succes!
Deze Vrije Vogel kijkt vol belangstelling naar beneden.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 11 mar 2006 20:21
door acjzr1
Hey Kanovaarder ik heb nog een draaiende XT staan met monochroom groen beeldscherm(retestabiel maar oertraag ding).Helaas heb ook ik ooit een PB gekocht.Ik koos voor veel harddiskruimte en een snelle prosessor.Het barrel bleek echter trager dan een oud eigenbouwsysteem.Reacties van PB onbeschoft en onjuist,op het forum onbeschoft en onbeschoft.Resultaat,Herbouwd en nooooooooit meer PB.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 13 mar 2006 14:23
door queenfan
inderdaad, maar ook een stuk duurder :? :cry:

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 13 mar 2006 14:23
door michel93
Als onwetende computerkoper val je meteen voor het mooie design van deze computers. En daar zit meteen ook het grote gevaar!
apple computers zijn ook mooi hoor,, en zóveel beter als windows-pc's

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Geplaatst: 24 mar 2006 21:28
door Aibola
Helaas helaas, Ik mag mij ook aansluiten bij dit leger gedupeerde goedgelovige consumenten. Ik kocht een nieuwe notebook en alles is er aan kapot gegaan wat je maar kunt bedenken. Nu was het moederbord aan de beurt. Na de eerste keer opsturen bleek de harddisk te zijn vervangen. Na de 2e keer bleek er niets te zijn vervangen en was de kast kapot. Na de derde keer was de kast vervangen en ergens anders beschadigd en nog steeds geen nieuw moederbord. Drie maal is scheepsrecht denk ik en ik zal er nu aan beginnen om een ingebrekestelling te starten tegen Packard Bell. Ik raad andere mensen aan dit ook te doen. indien er na 3 pogingen niet een goed resultaat is behaald door Packard Bell.