LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
renegade66

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door renegade66 »

ok, ander voorbeeld van huftergedrag.

je ziet een ongeluk gebeuren, zet je auto 100 meter verder neer naast een andere geparkeerde auto.
je doet je knipperlichten aan en jij gaat helpen.

terwijl je netjes hulp bied komt er een parkeerwachter of agent langs en beboet je vanwege dubbel parkeren.

wie vertoond hier nu huftergedrag? jij omdat je ff niet hebt nagedacht?
of ga je hiertegen in beroep omdat je hulp hebt gegeven?

zoals jullie nu redeneren moet dus gewoon die boete ook betaald gaan worden, had je maar beter na moeten denken want je mag volgens de wet niet dubbel parkeren.

de wet is er om gehandhaafd te worden, volledig mee eens.\
maar diezelfde wet is er om te kijken naar de omstandigheden waaronder zoiets is overtreden.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

renegade66 schreef:ok, ander voorbeeld van huftergedrag.

je ziet een ongeluk gebeuren, zet je auto 100 meter verder neer naast een andere geparkeerde auto.

terwijl je netjes hulp bied komt er een parkeerwachter of agent langs en beboet je vanwege dubbel parkeren.

wie vertoond hier nu huftergedrag? jij omdat je ff niet hebt nagedacht?
of ga je hiertegen in beroep omdat je hulp hebt gegeven?

zoals jullie nu redeneren moet dus gewoon die boete ook betaald gaan worden, had je maar beter na moeten denken want je mag volgens de wet niet dubbel parkeren.

de wet is er om gehandhaafd te worden, volledig mee eens.\
maar diezelfde wet is er om te kijken naar de omstandigheden waaronder zoiets is overtreden.
Helpen bij een mogelijk levensgevaarlijke situatie kun je nou niet echt vergelijken met 'ik had die kaart niet, maar ik gokte het toch maar', terwijl er genoeg andere parkeerplaatsen waren.
Appels en peren!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

ok, ander voorbeeld van huftergedrag.

Het is inderdaad een ander voorbeeld, maar heeft met de situatie van TS niets te doen.
Ik denk, dat in jouw geval de agent best kan inschatten, waarom 100 meter verder iets gebeurd is.
Helemaal niet te spreken, over een speciale situatie.
Als deze kan aantonen bij het ongeluk geholpen te hebben, denk ik toch, dat deze boete wordt geschorst.
Maar zoals Violet al geschreven heeft, niet vergelijkbaar.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Blijft toch een eeuwige discussie, en helemaal hier :mrgreen:

Fout is fout, maar als een persoon zoveel moeite neemt om voor te laten komen met bewijzen en dan nog het volledige bedrag moeten betalen, ja dan is diegene dit beoordeelt in mijn optiek ook een *(&(^*^&%^^*&%&*%....vul zelf maar in. Diezelfde beoordeler laat moordenaars, verkrachters, etc etc etc met minder wegkomen.......maar das een andere discussie.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:Blijft toch een eeuwige discussie, en helemaal hier :mrgreen:

Fout is fout, maar als een persoon zoveel moeite neemt om voor te laten komen met bewijzen en dan nog het volledige bedrag moeten betalen, ja dan is diegene dit beoordeelt in mijn optiek ook een *(&(^*^&%^^*&%&*%....vul zelf maar in. Diezelfde beoordeler laat moordenaars, verkrachters, etc etc etc met minder wegkomen.......maar das een andere discussie.
Het is nu eenmaal niet aan de mensen zelf om te bepalen wanneer het wel of geen oneigenlijk gebruik is. Dat is nu eenmaal niet controleerbaar. Het is toch vrij simpel alleen parkeren op een GPP met een GPK, althans dat zou iedereen moeten weten die een rijbewijs heeft. De volgende vind het eigenlijk gebruik omdat ie die dag pijn aan de kleine teen heeft. Zo werkt het niet.

Dit is niet veel anders als "vergeten een kaartje te trekken en achter de ruit te leggen" of gokken en een prent vinden bij terugkomst. Boete is nu eenmaal x en er zijn geen halve bekeuringen in dit soort gevallen.

Er zijn voldoende mogelijkheden geschetst waarbij de persoon in kwestie het anders had kunnen doen, zonder prent.

johnes

Ongelezen bericht door johnes »

VioletPrue schreef: Maar ik vind het in uw geval nog kwalijker, u bent zelf in staat om op een gewone parkeerplaats te parkeren.
U bent op dat moment de mantelzorger en u kunt dus prima op een normale parkeerplaats staan om vervolgens de persoon met de beperking op te halen met de rolstoel.
Stel nu dat er iemand die alleen op een GPP kan parkeren niet naar revalidatie kon, omdat die toen die persoon aankwam niet kon parkeren?
En dat omdat u zonder kaart en dus illegaal op een GPP staat?
Is het dan nog steeds niet hufterig?
Ik zal het doorgeven aan mijn vriendin als ze daar weer staat om haar moeder te brengen en gebruik maakt van de kaart, dat het volgens de theorie van VioletPrue toch hufterig gedrag is omdat ze elders kan parkeren. Blijkbaar ben je alleen op de hoogte van het bestaan van invalidenkaarten voor invaliden zelf en niet voor invaliden die vervoerd worden. Volgens mij snap jij niet eens waar die laatste voor dienen.
Laatst gewijzigd door johnes op 17 okt 2012 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

renegade66 schreef:wat zijn het hier toch allemaal brave burgers zeg.
jullie verdienen allemaal een lintje voor braaf gedrag.
er bestaat in nederland echt geen menselijk denken meer blijkbaar.
de situatie die ik aanhaalde was verzonnen.
maar zoals hier gesproken wordt komt het er wel op neer.
zo'n situatie zal zich wel degelijk voor kunnen doen zodat aan alle regeltjes en wetten wordt voldaan.
ohnee, het zijn hier allemaal brave burgers.
Helemaal niet, in dit topic heb ik meerdere keren duidelijk laten weten wat ik van de hoogte van deze boetes vind.
Maar wat @johnes gedaan heeft, vond ik gewoon niet slim, het had met gemak anders gekund.

VioletPrue

johnes schreef:
VioletPrue schreef: Maar ik vind het in uw geval nog kwalijker, u bent zelf in staat om op een gewone parkeerplaats te parkeren.
U bent op dat moment de mantelzorger en u kunt dus prima op een normale parkeerplaats staan om vervolgens de persoon met de beperking op te halen met de rolstoel.
Stel nu dat er iemand die alleen op een GPP kan parkeren niet naar revalidatie kon, omdat die toen die persoon aankwam niet kon parkeren?
En dat omdat u zonder kaart en dus illegaal op een GPP staat?
Is het dan nog steeds niet hufterig?
Ik zal het doorgeven aan mijn vriendin als ze daar weer staat om haar moeder te brengen en gebruik maakt van de kaart, dat het volgens de theorie van VioletPrue toch hufterig gedrag is omdat ze elders kan parkeren. Blijkbaar ben je alleen op de hoogte van het bestaan van invalidenkaarten voor invaliden zelf en niet voor invaliden die vervoerd worden. Volgens mij snap jij niet eens waar die laatste voor dienen.
Ik weet dondersgoed waar die kaart voor dient, ik heb zelf ook een passagierskaart.
Maar heb ik die niet bij me, dan mag de bestuurder dus niet parkeren op een GPP!!
Dat u daar nou niet in gelooft is uw goed recht, maar ga nou niet lopen aannemen wat ik wel en niet snap.

johnes

Een mantelzorger met kaart mag parkeren, een mantelzorger zonder kaart is in overtreding. Maar daarnaast is een mantelzorger zonder kaart een *****- die elders kan parkeren en een invalidenplaats bezet houdt, maar een zorger met kaart blijkbaar niet. Dit alles volgens de onnavolgbare theorie van VioletPrue....

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

johnes schreef:Een mantelzorger met kaart mag parkeren, een mantelzorger zonder kaart is in overtreding. Maar daarnaast is een mantelzorger zonder kaart een *****- die elders kan parkeren en een invalidenplaats bezet houdt, maar een zorger met kaart blijkbaar niet. Dit alles volgens de onnavolgbare theorie van VioletPrue....
Een mantelzorger die een kaart heeft en die de persoon bij zich heeft die verzorgt moet worden is
geen h*fter.
Maar een mantelzorger die de persoon niet bij heeft die verzorgt moet worden ja die is een h*fter
want die hoort niet op een invalideparkeerplaats op dat moment.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 17 okt 2012 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

johnes

Volgens mij ben ik niet geschikt voor forums........

Chocomelk

johnes schreef:Volgens mij ben ik niet geschikt voor forums........
Want ?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

johnes schreef:Volgens mij ben ik niet geschikt voor forums........
Natuurlijk ben je geschikt ook voor dit forum, alleen wil je niet begrijpen, dat je fout was, en voor de gevolgen moest opkomen.
De rest van jouw redenatie heeft niets mee te doen, al lang geen aanval op personen welke hier hun mening geven. :wink:

johnes

Ik zeg de hele tijd al dat ik fout zat, maar het gaat om de hoogte van het bedrag. En de gevolgen voor mij, het bedrag is keurig door mijn vriendin op mijn rekening gestort. Dus ook daar draait het niet om. Maar er zijn er zoveel die er steeds op terugkomen dat ik mijn fout niet snap, die lezen maar half en daar word ik nogal moe van. En dan dat gezeur dat iemand met kaart correct is en iemand zonder kaart die hetzelfde doet wel een *****- is......niets voor mij dit soort forums. Ik krijg de indruk dat hier veel invaliden tussen zitten die te vuur en te zwaard hun parkeerplaatsen verdedigen en nergens naar willen luisteren als ze maar even ruiken dat het om hun plaatsen gaat.

Chocomelk

johnes schreef:Ik zeg de hele tijd al dat ik fout zat, maar het gaat om de hoogte van het bedrag. En de gevolgen voor mij, het bedrag is keurig door mijn vriendin op mijn rekening gestort. Dus ook daar draait het niet om. Maar er zijn er zoveel die er steeds op terugkomen dat ik mijn fout niet snap, die lezen maar half en daar word ik nogal moe van. En dan dat gezeur dat iemand met kaart correct is en iemand zonder kaart die hetzelfde doet wel een *****- is......niets voor mij dit soort forums. Ik krijg de indruk dat hier veel invaliden tussen zitten die te vuur en te zwaard hun parkeerplaatsen verdedigen en nergens naar willen luisteren als ze maar even ruiken dat het om hun plaatsen gaat.
Nee hoor ik heb geen invalide kaart. :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

rollertje schreef:Ik heb een Europese invalideparkeerkaart vanwege mijn rolstoelgebruik. Een tijd geleden heb ik mijn auto op een invalideparkeerplaats in mijn eigen woonplaats gezet en vergeten om de parkeerkaart voor de voorruit te leggen. Dat leverde me een terechte bekeuring op. Ik heb natuurlijk nog wel geprobeerd of met het laten zien van mijn parkeerkaart de boete nog kwijtgescholden zou worden. :wink: Ondanks dat de parkeerwachter die de boete heeft opgelegd, wist dat ik inderdaad altijd zelf rij in deze auto, kreeg ik toch te horen dat ik moest betalen. Is ook terecht. Ik was met mijn stomme kop vergeten om de kaart goed zichtbaar neer te leggen en moet de gevolgen op de koop toenemen.
Johnes is zelf niet gehandicapt en kon dus inderdaad de auto neerzetten, passagier uitladen en de auto op een normale parkeerplaats zetten. De bekeuring is dan ook terecht. En geen kaart bij je en zelf niet even bedenken dat je in staat bent om elders te parkeren.
Dan ben je dus een h u fter..... :-|

VioletPrue

johnes schreef:Ik zeg de hele tijd al dat ik fout zat, maar het gaat om de hoogte van het bedrag. En de gevolgen voor mij, het bedrag is keurig door mijn vriendin op mijn rekening gestort. Dus ook daar draait het niet om. Maar er zijn er zoveel die er steeds op terugkomen dat ik mijn fout niet snap, die lezen maar half en daar word ik nogal moe van. En dan dat gezeur dat iemand met kaart correct is en iemand zonder kaart die hetzelfde doet wel een *****- is......niets voor mij dit soort forums. Ik krijg de indruk dat hier veel invaliden tussen zitten die te vuur en te zwaard hun parkeerplaatsen verdedigen en nergens naar willen luisteren als ze maar even ruiken dat het om hun plaatsen gaat.
Iemand mèt kaart mag daar parkeren.
Iemand zonder kaart niet.
Het feit dat dit er bij u niet in wil (want hier geeft u toch duidelijk aan dat u dat raar vindt) ligt niet aan het forum, maar aan u.
Als u weet dat u fout zat, waarom dan miepen over het bedrag dat aan de overtreding verbonden is?
U heeft zelf neergezet dat u wist dat het niet mocht en dat u de gok willens en wetens nam.
Als u gokt, kunt u verliezen.
Wees dan ook een stoere vent en accepteer de gevolgen van uw acties zonder te zeuren!

Overigens is geen enkele GPP 'van mij', want ik heb geen GPP op kenteken.
Maar oneigelijk gebruik van GPPs irriteert mij inderdaad mateloos, omdat mensen die dat doen er compleet poep aan hebben wat voor impact hun overtreding op een ander heeft.
En daar word ik inderdaad een beetje boos om, zeker als zij iets dat krom is, recht willen kletsen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

johnes schreef:Ik word zo moe van dit soort mensen die niet inhoudelijk maar alleen geobsedeerd kunnen lezen.....
En ik word zo moe van gasten die willens en wetens een risico nemen, daarvoor beboet worden en zich in allerlei kromme bochten wenden om er onderuit te komen. En iedereen is een *****, behalve de overtreder...

da's pas krom....of gewoon te bespottelijk om er ook nog maar één letter aan te wijden....

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@johnes, ik heb de discussie gevolgd. Wat denk je nu zelf? Jij overtreed de regels en gaat vervolgens mekkeren en iedereen die het niet met je eens is wordt beledigd.

johnes

Als je goed terugleest dan zie je dat veel 'tegenstanders' niet reageren op wat ik geschreven heb, maar op wat zijzelf al geschreven hebben of wat andere 'tegenstanders' over mij hebben geschreven. En dan blijven ze maar keer op keer terugkomen daarop.

Maar ik stop hier nu definitief mee, lijkt me beter voor allemaal, dit roept wederzijds ergernis op realiseer ik mij.

Gesloten