LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Niet Dell medewerker

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Niet Dell medewerker »

Het zal me niet verbazen dat vele DELL medewerkers te druk zijn met het beantwoorden van de telefoontjes omdat ze bezig zijn om al die zogenaamde "positieve" berichten op deze site te plaatsen....

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Gellukig heb ik geen notebook besteld bij DELL na het horen van al die horror verhalen. Trouwens, bespaar je de moeite om een Dell Inspiron aan te schaffen, deze komt middelmatig uit de tests van het tijdschrift PC Consument in mei van dit jaar. Dus al dat wachten, bellen, frustatie voor zo´n notebook is het zeker niet waard!
P.S. De Promedion notebooks kwam het beste uit de tests, volgens mij kun je die in de winkel kopen! :D

Loek van Kooten

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Loek van Kooten »

Het verhaal in het kort:
1. Twee jaar geleden een systeem besteld van ettelijke duizenden euro. Daarvoor waren reeds twee van dergelijke systemen besteld. Wij mogen ons dus een goede klant van Dell noemen.
2. Na 2 weken ging de monitor kapot. Deze is kosteloos door Dell vervangen.
3. Na 14 maanden ging de cd-brander kapot. Volgens Dell was de garantie verlopen. We hebben op eigen kosten een nieuwe cd-brander aangeschaft bij Dell.
4. Na 24 maanden ging de vervangende monitor kapot. Dell weigert deze te vervangen en heeft gezegd dat we maar een nieuwe moeten kopen. Op het forum www.dell.com is een klacht te vinden van een grootafnemer die 500 stuks van dezelfde monitor (P1130) heeft besteld. Binnen ettelijke weken hadden reeds tientallen monitors het begeven. De kwaliteit van Dell-componenten is dus gewoon ongelooflijk slecht.
5. Nu blijkt dat het in het systeem geïnstalleerde RIMM-geheugen niet kan worden uitgebreid. Dit geheugen is nergens meer te krijgen en Dell weigert het uit te leveren voor uitbreidingen. Dit terwijl Dell het geheugen wel uitlevert aan klanten wiens geheugen defect is. Kortom: binnen 2 jaar zit ik met een systeem dat niet meer kan worden uitgebreid, terwijl het systeem wel steeds zwaarder wordt belast. Volgens Dell moesten we maar een nieuw systeem kopen.

De service van Dell is schandalig. Wij beschikken gelukkig over een rechtsbijstandsverzekering - op 25 juni wordt Dell door ons voor het gerecht gesleept.

MAXIEM

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Loek,
Heel goed dat je dit bijna malafide bedrijf voor de rechter sleept. Ik hoop dat je deze zaak gaat winnen. Sukses, groeten, Ton.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ben geen dell mederwerker trouwens :-)

Maar RIMM geheugen is zeker te krijgen en zal altijd te krijgen zijn, veel beter dan normale DDR geheugen maar wel duurder (dus vandaar dat het niet zoveel meer verkocht wordt hoewel bedrijven het wel afnemen) en mensen die die extra performance nodig hebben.

Over een monitor of hardware die na de garantie nog kapot gaat kun je hoog of laag springen maar dat is een gemaakte zaak.

Ik weet vrijwel zeker dat je de zaak verliest omdat je net zoals de meeste heikneuters die steen en been klagen /dev/null verstand hebt van wat je koopt.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

maar je mag er wel vanuit gaan dat een monitor langer dan de garantie periode meegaat, en aangezien dell ook de verkoper is mag die dit dus mooi repareren. ken je wetkennis

Loekvankooten

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Loekvankooten »

Gast,

Je hebt wel een erg grote mond voor iemand die niets van de details afweet. Je spreekt hier met een programmeur machinetaal, die meer van computers weet dan jij ooit zult weten. Dus probeer niet slim te doen met je /dev null-commando.

De Geschillencommissie denkt heel anders over garantie dan jij. Van een monitor mag verwacht worden dat deze acht jaar meegaat, of een leverancier nu hoog of laag springt. Er zijn grensgevallen te bedenken voor monitors die het na een jaar of 4-7 begeven, maar twee monitors in een tijdspanne van 2 jaar is een bijzonder duidelijke zaak, temeer omdat er enkele grootafnemers zijn die kunnen aantonen dat een groot percentage van het betreffende model binnen enkele weken defect raakt door een fabricagefout in de flyback-transformator.

Daarnaast is er in California bijvoorbeeld een Lemon Law, die afnemers het onherroepelijke recht geeft om apparatuur die meer dan drie keer stuk gaat onmiddellijk te retourneren. In Nederland is vergelijkbare jurisprudentie te vinden.

En of ik kans maak of niet, maakt ARAG nog wel uit. Zij hebben aangeraden de zaak door te zetten, dus dat doe ik ook. Aangezien ARAG voor de kosten opdraait en niet ik, neem ik aan dat die beslissing echt niet uit de lucht komt vallen.

Lees je eerst in, alvorens zo onbenullig te reageren. Je hebt jezelf zojuist volstrekt belachelijk gemaakt.

Loekvankooten

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Loekvankooten »

De tweede gast heeft het beter door :)

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Loek, ik ben je gast :-)

Machinetaal ? Welke ? Voor de Z80 zeker ? of wasmachines ?
En /dev/null is geen commando :) Dus hou maar gauw op voordat je jezelf nog meer voor schut zet. Voor de rest ga ik hierop niet in aangezien dit niks met de topic te maken heeft.

Zoals ik al zei, het is een verloren zaak, vooral als men na de garantie alsnog Dell probeert te dwingen tot vervanging e.d

Maar evengoed success ermee !

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Datasink, whatever. Zoals je zei gaat het daar even niet om. Maar bedankt voor je gelukswensen.

Dell heeft inderdaad geweigerd om de monitor te repareren. Daarmee zijn ze automatisch in gebreke.

Loekvankooten

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Loekvankooten »

Dat laatste bericht was van mij dus :)

RTFM

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door RTFM »

Iedereen schijnt wel een hele hoge dunk van zichzelf te hebben op dit forum. Je hoeft geen programmeur te zijn om te bedenken dat als je een computer of wat voor ander apparaat koopt, je akkoord gaat met de garantie die je op dat moment met de leverancier afsluit tijdens de koop. Dit geldt niet alleen voor computers, maar voor alle andere duurzame produkten...

Hoe kun je garantie claimen als het product buiten de afgesproken garantie periode valt???????

Acht jaar levensduur voor een monitor is belachelijk... Er is geen een bedrijf die acht jaar garantie op z'n monitor of TV geeft..

en nog wat... aangezien ik niet technisch begaafd ben wil ik wel een weten wat een "fly back" transformator is..!!!

Enne ..waar staat ARAG eigenlijk voor?????

RTFM

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door RTFM »

Maar ja Dell wordt steed groter.... Aantal zeikers neemt dus ook toe.................................................................................... :lol:

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

>Je hoeft geen programmeur te zijn om te bedenken dat als je een computer of wat voor ander apparaat koopt, je akkoord gaat met de garantie die je op dat moment met de leverancier afsluit tijdens de koop.

Da's onzin. Een rechter kan een contract direct van tafel vegen als het indruist tegen principes van redelijkheid en billijkheid. En wat dat betreft staat de consument heel erg sterk.

rtfm

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door rtfm »

Veel succes met de rechtzaak..

Blijkbaar wordt er niet gelezen wat precies de inhoud is van de garantiebepalingen en algemene voorwaarden. :roll:

japiejoo

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door japiejoo »

Eerlijk gezegd geef ik je ook weinig kans, maar ik heb slechts zijdelingse kennis van consumentenrecht. Dus kop op! :)

Ik hoop wel dat je ons op de hoogte houdt, ben zeer benieuwd naar het verloop van deze zaak.

Dell? yeah right....

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Dell? yeah right.... »

Jaa!!!! eindelijk mijn geld teruggekregen na een paar maanden wachten nadat ik mijn bestelling had geannuleerd!! Voor mij is het duidelijk: DELL SUCKS. Ga met mijn geld lekker een ander merk laptop kopen (in de winkel). Mijn advies is: Koop geen DELL!!

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, koop je laptop maar bij Beunhaas VOF om de hoek in je dorp.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg gast, werk jij bij DELL? vast wel...

McGeez

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door McGeez »

@Jacqueline; ten eerste: hoe krijg je het voor elkaar om een pc ipv laptop te bestellen? Daarnaast mag je blij zijn dat die order wordt teruggedraaid. Je hebt hem tenslotte al bevestigd, en aangezien je bljikbaar betaald hebt zijn je 5 dagen bedenktijd ook al voorbij. Dat Dell niet onmiddelijk zijn complete administratie van vele duizenden systemen per dag stopzet om jouw geld terug te storten omdat iemand blijkbaar zonder te kijken vanalles besteld vind ik niet meer dan logisch.

Mijn ervaringen met Dell zijn goed. De apparatuur is iig van bijzonder goede kwaliteit. Dat er wel eens iets mis gaat in een logistiek proces waarin dagelijks 18000 units worden uitgeleverd is niet meer dan logisch. En in veel gevallen zou Dell beter kunnen omgaan met klachten. Dat is dus zeker een verbeterpunt. Maar hierover nog even een tip: vaak vind je in de orderbevestiging een naam van de verkoper die jou order heeft overgeboekt/gecontroleerd. Als je daar contact mee opneemt om je klacht te melden kan je eea vaak sneller regelen.

Gesloten