Niet!Frantic2 schreef:ik vraag me altijd af met die dingen... hoe makkelijk sleep je ze mee naar boven? Of zouden de eigenaren van een Kirby boven een andere stofzuiger hebben?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Niet!Frantic2 schreef:ik vraag me altijd af met die dingen... hoe makkelijk sleep je ze mee naar boven? Of zouden de eigenaren van een Kirby boven een andere stofzuiger hebben?
De prijs gaat echt nergens over, een veel te duur apparaat dat nog een stinkherrie(mijn jongste zoon had zo een onding) maakt ook.Ook blijft deze kirby geld kosten want er is ieder jaar een servicebeurt nodig om de stofzuiger goed te laten werken. Als het je werkelijk zo om u man te doen is kijk dan eens wat bv in grote ziekenhuizen word gebruikt. Dat zijn vaak de chromen Nillfisks met bovenop een kostbaar filter (rond de €400.- ) dat alle allergieën makkelijk verslaat.Kosten stofzuiger inclusief dat filter is rond de €900.- en dan heb je ''je van het''. De kirby is in een normale winkel totaal onverkoopbaar en moet het hebben van de mooie praatjes van de verkopers die speciaal voor jou aan huis komen. Een stofzuiger van die prijs is een hebbeding om anderen te imponeren net als een bed van paardenhaar dat €25000.- kost.hanneke89 schreef: Maar wij zijn ook zeker overtuigd dat hij veel beter zuigt en reinigt dan onze goedkope stofzuiger van rond de 100 euro voor mensen met astma en allergieën voor huisstofmijt.
Geloof elke dag je huis van top tot teen stoffen en zemen om het leven voor je man dragelijker te maken is ook geen pretje.
.
JeanLoyens schreef:In 1997 hebben wij zulk een toestel gekocht, de Kirby G5. We hebben daar destijds ongeveer 1860 Euro voor betaald. Dat was toen ook best veel geld. Ja, hij maakt lawaai en ja, hij is niet licht, maar ...
- Het gewicht valt best mee als je 'm op de juiste manier draagt, namelijk in de uitsparing tussen de steel en het aanhechtingspunt van de motor. Klinkt misschien gek maar dan is het gewicht wat verdeeld. Mijn vrouw is geen robuuste van lichaam en ze draagt het toestel vlot op en af.
- Het toestel werkt na bijna 16 jaar nog zoals voordien. Onderhoud is geen must, maar best laat het je het om de twee jaar doen. Hier in België vragen ze daar 65 Euro voor en daarvoor merk je echt wel dat ie binnen geweest is. Nieuwe koolstofstaafjes, zuiver gemaakt ed.
3000 Euro voor zulk een ding, ja, het is echt wel te veel, vind ik zelf ook. Wij hadden, toen we deze kochten, al vooraf besloten dat we er een gingen nemen, omdat we van vrienden wisten dat ie goed was. We hebben ons dus niet laten "omlullen", al lieten we de verkoper wel zijn best doen toeneer we kochten...
Gebruik je het toestel enkel maar om wekelijks te stofzuigen, ja, dan is ie duur. Mijn vrouw echter doet er veel meer mee en niet in het minst de matrassen, tapijten met dieptereiniger ed. Je mag ervan zeggen wat je wil, maar we hebben zijn gelijke nog niet gezien (niets tegen Dyson, maar sorry, voor wekelijks gebruik is die prima, maar niet waarvoor wij deze allemaal gebruiken). De meeste mensen zullen de Kirby alleen maar gebruiken om simpelweg te stofzuigen en ja, dan moet je de kosten maar eens goed bekijken. Weet echter dat je vandaag nog steeds een G5 kan kopen, gereviseerd, soms haast nieuw, voor iets boven 500 Euro, met twee jaar garantie (via een Kirbyverdeler in Nederland). Mijn advies dus: koop zulk een toestel aan die prijs en gebruik het zoals het wordt aangegeven en dan is het best zijn investering waard.
Tegenhanger: ik weet niet of ie nog bestaat, maar de Vortech Force (waar ook een artikel over staat op Tros Radar en waar ook negatieve reacties op zijn) kon ik iets later kopen voor 1435 Euro. Toen ik de demo gezien had vond ik het zelfs wat jammer van de Kirby, omdat dit toestel me nog beter leek, een stuk lichter was en ook minder luid. Al bij al echter... we blijven bij onze Kirby...
Beste Slobberbone,Slobberbone schreef:Quote:
Tot slot, over de prijs. De prijs is zo hoog vanwege de hoge invoerrechten. Tja, als jij genoegen neemt met een stofzuiger die 30%-40% van de stof die je opzuigt er weer uit blaast.... Niet iedereen kan zich een Bentley, Rolls Royce, Aston Martin of welk ander luxe merk veroorloven. Such is Life!
Ik heb Kirby gehad meerdere en zo nog tig verschillende merken, en het is echt veel te duur heeft niks met stofzuigen te maken en ook vergelijk met filtratie is ook opmerkelijk want juist een Kirby met zijn papieren zakken is echt niet bijzonders net als stofopname ,zuigkracht en handelbaarheid.
De betere Miele,Sebo,Lindhaus is echt vele malen beter als een Kirby voor een veel vriendelijker prijs, toch wel vreemd dat dit makkelijk te ontdekken is op het internet maar u blijft vasthouden aan u veel te dure investering,
Fijn dat u even in mijn vakgebied komt neuzen want daarmee kan ik in ieder geval één pertinente leugen de wereld uit helpen. De invoerrechten voor stofzuigers zijn slechts 1.7% indien boven de 1500 watt vermogen, 2.2% daaronder. Dat kan je niet echt hoog noemen, eerder het tegenovergestelde.gdeman schreef:Tot slot, over de prijs. De prijs is zo hoog vanwege de hoge invoerrechten.
1600 Watt en het sleutelwoord hier is die huis aan huis verkoop waardoor dit bedrijf zich onttrekt aan deze regelgeving. Er is trouwens geen importverbod en stofzuigers met hoger wattage mogen nog steeds geimporteerd worden voor bijv. zakelijk gebruik..gemist schreef:In Nederland mogen toch geen stofzuigers met een vermogen van meer dan 2000Watt verkocht worden? Of was dat al 1000Watt?
Vanaf volgend jaar slechts 900 watt. Maar laat je niet misleiden minder wattage betekent niet automatisch mindere prestaties, de vloermondstukken worden ook steeds beter voor betere stofopname.En voor lastige tapijten bv kun je ook goed uit de voeten met slechts 900 Watt zeker met een motorborstel.gemist schreef:In Nederland mogen toch geen stofzuigers met een vermogen van meer dan 2000Watt verkocht worden? Of was dat al 1000Watt?