Pagina 13 van 13
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 14 nov 2013 18:30
door PCM01
Het bestellen ging uitstekend, met prettige telefonisch geleverde informatie. In verband met de grote van de bestelling waren er, bij vooruitbetaling, geen verzendkosten. De bestelling werd eind januari 2013 geplaatst en betaald en de levering zou zo'n 8 weken later zijn. Dit werden uiteindelijk 20 weken, maar er werd slechts een kwart van de bestelling geleverd. Bij navraag waren er nog wat hout- en vervoersproblemen, maar binnen een maand zou de rest geleverd worden. Nu 6 weken later werd er nogmaals 1 van de 4 meubels geleverd en daar bleef het bij. Design247 was niet meer te bereiken, zowel telefonisch (telefoonnummer was opgeheven) als via de email! Wij begonnen ons in de loop van september behoorlijk ongerust te maken en lazen op internet dat wij niet de enige waren. Tot onze grote opluchting werden wij begin oktober plotseling gebeld door een medewerker met de mededeling dat er wederom een deellevering aankwam en dat zij de opgelopen achterstand in de leveringen aan het inhalen waren. Er werden excuses aangeboden en wij zouden een mailtje ontvangen wanneer deze deellevering plaats zou vinden. Nu dat duurde nog geen 2 weken en ondertussen is ook het laatste onderdeel van de bestelling geleverd. Dus voor ons geldt: "Eind goed al goed". En verder kunnen wij nog zeggen: "De geleverde meubels zijn werkelijk van uitzonderlijke klasse!!"
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 14 nov 2013 18:51
door crazyme
U bent er vast blij mee
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 07 dec 2013 08:28
door BVM
Eind april heb ik een eettafel en een salon tafel besteld bij design 247. Ze hadden destijds nog de showroom en ik ben daar wezen kijken naar de meubels om een keuze te maken. Al snel was ik er uit en heb ik 2 tafels besteld. Leertijd 6-8 weken zou precies mooi uitkomen. Na 8 weken hadden we niets gehoord dus maar gemaild omdat telefonisch contact niet mogelijk was. Redelijk snel kregen we mail terug dat er wat vertraging was en dat we nog tot begin van de volgende maand moesten wachten. Die tijd hebben we hoopvol gewacht maar helaas geen bericht gehad. Dus opnieuw gemaild, opnieuw het zelfde antwoord.. Weer gewacht maar opnieuw geen tafels, opnieuw mailde we en kregen we een mail met dat binnenkort de zomervakantie zou beginnen en dat het ze voor die tijd niet meer zou lukken maar wel snel na de zomervakantie en dat we daarom 10procent korting zouden krijgen. Maar ruim na de zomervakantie opnieuw geen tafels. We zijn er toen achtergekomen dat de showroom al niet meer was en onze hoop op de tafels die we hadden besteld verdween een beetje. Toch mailde we opnieuw maar ditmaal kregen we bericht terug van een ander mail adres met daarin dat ze bezig waren en het zo spoedig mogelijk probeerde te regelen. Dit maal stond er in de mail die we kregen een telefoon nummer. Die we snel gebeld hebben omdat we er eigenlijk een beetje klaar mee waren en nu echt duidelijkheid wilde. De man die ik aan de lijn kreeg vertelde dat ze het bedrijf hadden overgenomen en dat ze eerst alle mensen die aanbetalingen hadden gedaan zouden leveren. Maar hij kon kijken ik de computer er verwachte dat onze producten binnen 4 weken bij ons thuis konden staan. Na 2 weken ben ik voor de zekerheid gaan Bellen en konden ze mij vertellen dat ze de meubelen op de woensdag of donderdag in de opslag loods verwachte en dat er dan met ons contact zou worden opgenomen. En dit werd tot onze vreugde werkelijkheid. De week erop zou het geleverd worden. En daar kwamen ze van de week. We zijn erg tevreden over de tafels en ze staan helemaal top in de woonkamer. Als we langer hadden moeten wachten hadden we afgebeld maar omdat we ze eigenlijk hadden uitgekozen bij de rest van onze nieuwe meubels wilde we toch graag wachten ondanks dat we er zelf achteraan hebben moeten gaan en we nu 8 maanden hebben gewacht i.p.v 8weken.zijn we tevreden met de verdere afhandeling naar ons idee lijkt het een goede overname van het bedrijf te zijn!!
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 21 dec 2013 13:20
door Astral
Na een bestelling en vooruitbetaling van een dressoir bij 247 meubelen begin april, kregen wij ook niet geleverd en volgde er na tal van beloftes een radio stilte. We hebben aangifte gedaan, onze rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en toen kwam ik op internet een verhaal over Multisafepay tegen.
Omdat mijn betaling via hen was gegaan heb ik ze benaderd met het verzoek tot terugbetaling.
Ze hebben contact gehad met de webwinkel en in oktober heb ik mijn geld teruggekregen en kon ik het boek sluiten. Inmiddels had ik een ander dressoir gekocht en hier ben ik heel blij mee.
Al met al een goede afloop en ik ben blij dat ik het bestelde dressoir niet heb gekregen, want mijn huidige vind ik veel mooier !!
Groeten, Astrid
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 07 jan 2014 11:49
door Nimax
Na alle negatieve berichten over Design 247 wil ik toch een positief bericht plaatsen. Wij hebben nu voor de derde keer meubels besteld bij hun. Oke de levertijd klopt niks van maar er word wel steeds geleverd! Al duurt het soms een aantal maanden. Bij een ander meubelbedrijf moet je ook soms lang wachten. We hebben zelfs een keer een tafel gehad waarbij het bovenblad krom was getrokken. Ook dit zijn ze netjes op komen halen en een nieuwe geleverd. Het klopt ook dat ze telefonisch niet te bereiken zijn en ze pas laat op hun mails reageren. Mij baarde dat de eerste keer ook zorgen. Steeds weer beloftes maar het duurde maar en duurde maar. Ik had toen ook al vooraf betaald. Dat heb ik de tweede en derde keer niet meer gedaan.
Wat ik begrepen heb halen ze de meubels in het buitenland en worden deze maar af en toe verscheept. Vandaar de lange levertijd.
Dus als je daar geen problemen mee hebt kun je er gerust bestellen. De meubels zijn echt van super kwaliteit. Wij hebben de eiken serie Royal. Heel degelijk en zwaar spul!
Nu weer een tafel besteld en we gaan nu al uit van een langere levertijd als er op hun site staat. Maar goed dat weten we nu en we wachten het af.
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 07 jan 2014 12:00
door Nimax
Prolix schreef:geen idee, en daar ik geloof in eerlijkheid doe ik dus de aanname dat het goed gaat komen. Maar... gezien de geschiedenis hier, kan dat inderdaad heel anders uitpakken.
Zijn er nog meer mensen die wachten op meubels? En ook al langer een accounthier hebben. Forummers die 1 post zetten dat ze zoooo tevreden zijn, tja, da's niet erg betrouwbaar.
Waarom zouden die niet betrouwbaar zijn Prolix??
Ik zie nu pas dit forum en vond echt dat ik ook even een positief bericht moest plaatsen. En nee ik werk niet bij Design 247 of heb daar connecties. En alle verhalen over levertijd en niet reageren op mails hebben wij ook mee gemaakt. Maar zoals ik in mijn bericht ook schrijf hebben wij nog altijd de meubels ontvangen. Weliswaar veel langere levertijd zoals aangegeven maar goed. Als je daar geen problemen mee hebt kun je er gerust bestellen.
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 07 jan 2014 12:13
door crazyme
Nimax schreef:En alle verhalen over levertijd en niet reageren op mails hebben wij ook mee gemaakt. Maar zoals ik in mijn bericht ook schrijf hebben wij nog altijd de meubels ontvangen. Weliswaar veel langere levertijd zoals aangegeven maar goed. Als je daar geen problemen mee hebt kun je er gerust bestellen.
Wanneer er duidelijke afspraken zijn gemaakt over de levertijd en deze worden (stelselmatig) niet nagekomen en contact daarover is onmogelijk, dan begrijp ik niet dat iemand daar tevreden over kan zijn.
Re: DESIGN247 meubels
Geplaatst: 11 jun 2014 09:32
door kritisch2014
Op zoek naar een betaalbare eiken tafel voor mijn vader kwam ik bij Design247 uit.
Natuurlijk eerst even deze club gegoogled en "geschrokken" van de vele negatieve reacties.
Omdat ik ook las dat de kwaliteit van het geleverde wel ok is gezocht naar een oplossing waarbij ik niet de risico's loop die anderen wel hebben gelopen. (niet leveren of met heel veel vertraging en het gedoe om je geld terug te krijgen bij annulering)
Ik heb deze gevonden door telefonisch de order te plaatsen en af te spreken dat betaling plaatsvind bij levering en niet vooraf. Op deze manier loop ik geen risico en hoef nooit te vragen om restitutie bij annulering. Het risico ligt bij Design247.
Ik dien wel te vermelden dat ik een kleine eettafel heb besteld die ik met eigen vervoer ga ophalen in Houten.
De receptioniste/telefoniste heeft aangegeven dat deze werkwijze voor alle bestellingen beschikbaar is.
Zij geeft aan dat ze graag van hun slechte imago af willen en als dat op deze wijze kan dan werken ze daar graag aan mee.
Dus: telefonisch bestellen en betalen bij ophalen of levering en je loopt geen enkel risico.
Hooguit een te late levering maar dan stel je ze in gebreke en kun je gewoon annuleren.