tenormin schreef:"schrijft de 4 dagen ingeschreven lid van dit forum.Wepshopper schreef: Dit gaat over de hobby roken. Je kan zo een nieuw topic "algemene overlast" starten
Dank je tenormin!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
tenormin schreef:"schrijft de 4 dagen ingeschreven lid van dit forum.Wepshopper schreef: Dit gaat over de hobby roken. Je kan zo een nieuw topic "algemene overlast" starten
De rookruimtes hoeven niet gesloten te worden. Een verbod op het roken op het terrassen wordt binnen 10 jaar gerealiseerd. Een paar maanden voordat de eerste kamer akkoord geeft op de nieuwe wetgeving geeft de Hoge Raad opnieuw aan dat het FCTC-verdrag directe werking heeft.Josephien12 schreef:Deze topic is gewoon weer de zoveelste kletstopic. Op naar de 20 bladzijdes.
Ik gooi er ff een stelling tegenaan: Wanneer wordt een totaalverbod voor roken in de horeca van kracht (dus ook niet meer op de terrassen en moeten ook aparte rookruimtes worden gesloten) :
a. 2 jaar
b 5 jaar
c 10 jaar
Link graag waar dat staat!Een verbod op het roken op het terrassen wordt binnen 10 jaar gerealiseerd.
Onder het mom van het kan altijd erger: Man gooit vrouw op de rails na woordenwisseling over rookverbodpuma73 schreef:In de tijd dat er nog gerookt mocht worden in b.v. een trein waren de rokers zo asociaal om gewoon in de niet-roken coupe te gaan zitten roken.
Die nam zijn werk als timmerman wel erg letterlijk. Vreselijk overigens om dit als niet rookster - de mevrouw in het artikel - te hebben moeten meemaken.alfatrion schreef: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... oking.html
Dan kun je je ook afvragen waarom de rokerscoupes in treinen wel opgeheven zijn. Dat had dan ook niet gehoeven. En bij mij op het bedrijf waren verschillende rookruimtes. Ze zijn nu allemaal gesloten op een na. Ik voorzie dat die binnen een a twee jaar ook dicht gaat. Gewoon de volgende stap. Uiteindelijk komt er dan de wetgeving dat er in ruimtes helemaal niet meer gerookt mag worden. Over tien jaar weten we niet beter.alfatrion schreef: De rookruimtes hoeven niet gesloten te worden.
Dan kun je je ook afvragen waarom de rokerscoupes in treinen wel opgeheven zijn. Dat had dan ook niet gehoeven. En bij mij op het bedrijf waren verschillende rookruimtes. Ze zijn nu allemaal gesloten op een na. Ik voorzie dat die binnen een a twee jaar ook dicht gaat. Gewoon de volgende stap. Uiteindelijk komt er dan de wetgeving dat er in ruimtes helemaal niet meer gerookt mag worden. Over tien jaar weten we niet beter.[/quote]Josephien12 schreef:alfatrion schreef: De rookruimtes hoeven niet gesloten te worden.
De conducteur moet er door op het moment dat er rook in de coupes bevond. De rookruimtes in de horeca kunnen worden afgezogen voordat de schoonmakers naar binnen gaan. Als het nu zo is dat schoonmakers aan rook worden bloot gesteld dan moet daar wat aan gedaan worden.Josephien12 schreef:Dan kun je je ook afvragen waarom de rokerscoupes in treinen wel opgeheven zijn.
Jij hebt blijkbaar (te) veel tijd om je aan heel veel dingen te ergeren.moederslink schreef:@webshopper Huh? Iedereen mag doen en laten wat ie wil , heb al vaker aangegeven , leven en laten leven,
wat ik aanhaalde was niet " overlast " maar het onfatsoen.
Maar misschien een generatiekloof/ verschil?
Misschien ben jij 20 en ik 80 , maar fatsoen is wat hoort in een beschaafd land.
Zou jij het tof vinden als een zuipschuit in zn autootje jou of je vriend/ vriendin dood rijdt?
Of noem jij het geweld in uitgaanscircuit geen overlast?
Misschien zit jij ook wel de hele tijd te appen terwijl iemand met jou praat?
Ik ken je niet , dus dat weet ik niet dus kan er niets over invullen , mijn punt was gewoon fatsoen , en het topic ging over het roken wel of niet in de kroeg, de discussie ging verder over de overlast vh roken , dus het onfatsoen op dat moment van rokers.
Misschien even beter lezen eerst? Goed lezen dan begrijpen , dan reageren , ok?
Nb ik ga geen topic starten over fstsoen , komt vaak zat voorbij op dit forum.
Ja ik had het over overlast dat mede wordt veroorzaakt door onfatsoen
tenormin schreef:[quote="Josephien12"
Over tien jaar weten we niet beter.
Nee niet zo negatief madame...Nou, hoef ik dat tenminste niet meer mee te maken, hele geruststelling.
Wepshopper schreef: Jij hebt blijkbaar (te) veel tijd om je aan heel veel dingen te ergeren.
Appen doe ik uit principe nooit
Als ik met mensen een gesprek inga zet ik mijn smartphone altijd op stil
Voorbeeldig gedrag dus
Vind het heel erg vergezocht in een topic over een rookverbod het iemand doodrijden of uitgaansgeweld te betrekken. Zie niet in waarom een roker dit zou veroorzaken.
Als roken een gewoonte is, dan is het wel een gewoonte die met forse ontwenningsverschijnselen gepaard gaat op het moment dat deze gewoonte gestaakt wordt.Wepshopper schreef:Roken is een gewoonte net als koffiedrinken.
Niemand kent elkaar hier, je ziet alleen een naamje kent me helemaal niet, dus tabee!
Denk dat dit niet helemaal waar is hoor, Ciskeciske schreef:Niemand kent elkaar hier, je ziet alleen een naam