LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

IK gebruik nu al meer dan een jaar de wasmiddelen en schoonmaakmiddelen van Amway. Ik ben er zeer tevreden over (nee, ik ben geen distributeur). En ja het is duurder dan in de winkel. So what.
Producten verkocht via mlm zouden goedkoper zijn omdat er niet allerlei schakels tussen zitten.
Dat blijkt dus niet te kloppen.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn ze veroordeeld dan?
Nee, zo slim ben ik inmiddels al. Er loopt een grootschalig onderzoek. En als het woord veroordeeld was gebruikt, wordt er overheen gel*ld dat ze nog niet veroordeeld zijn.

Maar er loopt wel een gerechtelijk onderzoek naar de praktijken van ACN. Dit doen ze natuurlijk niet zomaar, en heeft ook niets met Belgacom te maken. De Belgische justitie is van mening dat ACN zich van oplichterspraktijken bediend.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Dit onderzoek is al afgerond en er zijn geen verdere gerechtelijke stappen ondernomen tegen ACN. Kortom een storm in een glas water.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Oh, is dat zo? En ACN, die grote Amerikaansee marktveroveraar, gaat niet naar de procureur om te eisen dat deze site wordt gesloten? Wel een hele slechte reclame dus ik denk dat dit nog niet afgesloten is, maar dat het een onderzoek betreft van het parket van Antwerpen naar ACN en de hen benadeelden.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

grappig dat je iets naar voren haalt terwijl je de reacties erop niet naar voren haalt. Typerend.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

grappig dat je iets naar voren haalt terwijl je de reacties erop niet naar voren haalt. Typerend.
Sorry maar wat bedoel je? Er wordt gezegd dat dit een storm in een glas water is en dat het onderzoek is afgerond. En dan moet ik geloven dat een Amerikaans moederbedrijf met een batterij advocaten dit verhaal op een site laat staan. Het bedrijf raakt hierdoor ernstig beschadigd, als de politie op deze manier tegen ACN waarschuwt. Wat haal ik niet naar voren?

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry gast maar deze site neemt toch niemand serieus Laat staan een goed bedrijf.
Is het veel moeite om eens de definitie van een "GOED" bedrijf te geven?
Ik lees deze bewering zo vaak. Er bestaan blijkbaar "GOEDE" en "SLECHTE" bedrijven in de MLM.
Namen van deze bedrijven zijn ook welkom.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Ok een aantal goede bedrijven : Enron, AH, KPN, Philips, Nuon 8)

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk nou toch eens aan, wederom zijn het de voorstanders die het goede voorbeeld geven en gewoon antwoord geven.
Zouden jullie dat goede voorbeeld niet eens gaan volgen, tegenstanders?!
Maar dat kunnen jullie niet, dat is het probleem. Veel geschreeuw en weinig wol; geen wonder dat jullie er voorstanders van zijn om maar op de traditionele manier producten te promoten met veel reklame. Ook dat is meestal veel geschreeuw en weinig wol.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Ik mis nog steeds een inhoudelijke respons op de opmerking dat mlm producten blijkbaar niet goedkoper zijn dan in de winkel.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Ok een aantal goede bedrijven : Enron, AH, KPN, Philips, Nuon
Kijk nou toch eens aan, wederom zijn het de voorstanders die het goede voorbeeld geven en gewoon antwoord geven.
Het goede voorbeeld? Weet jij niet wat ironie is? Dit zijn precies de voorbeelden met beursschandalen of gebrekkige service.

Goede voorbeelden:
De geweldige groenteboer bij mij om de hoek, die nooit rotzooi verkoopt.
De fantastische slager die wij hebben, en die steeds meer bio-vlees verkoopt en je ook nooit troep verkoopt.

Dat zijn bedrijven die ik vertrouw. En ik koop wel philipsproducten, maar ik zou nooit aandelen kopen van welk bedrijf ook. Dat is het hele punt.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Het valt helemaal stil. Geen goede argumenten meer voorstanders?Want goede bedrijven zijn de gewone bedrijven waar wij allemaal mee te maken hebben, een keus tussen kunnen maken of wij wat meer (AH) of weinig (Bas) willen betalen. Bij jullie kunnen wij geen keuze maken in de producten bij wie we ook verkopen. De prijzen zijn hetzelfde. Maar AH is duurder dus voor DEZELFDE produkten ga ik lekker naar Bas.

En de beursschandalen? Daar heb ik weinig mee te maken, kost mij ook geen geld. Enron, welke goeddenkende Hollander heeft daar pijn van? Ja, in Leasconstructies maar dat is een ander item.

Jan van Eechoud

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Low, (i.t.t. hi)
Ben nog ééééven komen kijken of nog steeds dezelfde ruggegraatloze roddelaars zoals Madeleintje, Verkennertje en vele andere anonieme figuurtjes, hun gal over hun zielloze leventjes uitspuwen.

En ja hóór...! Ze zijn er nog steeds!
Doen jullie ook wel eens wat OPbouwends?

Lekker volharden in domme redeneringen?

Veel plezier.

Over een dag of 10 kom ik wel weer eens kijken.

Vr. gr. Jan van Eechoud

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jan, heb jij wel eens iets opbouwends te melden, of loop je hier alleen maar kinderachtig te doen?

Slim

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Slim »

Over een dag of 10 kom ik wel weer eens kijken.
Je kunt ook wegblijven hoor. :roll: :roll: :shock:

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

JA, dat had je ook beloofd, Jan. Weg te blijven!
En als je toch terug komt, dan zoeken wij nog even eerst op welke antwoorden wij nog van jou te goed hadden!

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Wij hanteren daarom ook een 90-dagen-geld-terug-garantie. Als je om wat voor reden dan ook besluit om niet met ons verder te gaan.
Als je de moeite neemt om terug te bladeren naar 4 sept. zul je zien dat ik toen precies hetzelfde heb verteld.
wat hierboven staat dus... :roll:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Maarschalk,

Waarom denk je dat het bij een mlm bedrijf anders is?
Je schrijft je meteen in bij de k.v.k. en je vraagt i.d.d. een btw nummer aan.
Wel degelijk een eigen bedrijf!
Het verschil met een reguliere bedrijf is dat onze 'opstart kosten' aanzienlijk lager zijn.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hi Kristina,

Jouw woorden betekenen dat je dus voor 108 euro nog geen bedrijf hebt.

Ten tweede geloof ik niet dat alle mlm bedrijven dit doen. Ze werven mensen die gaan doorverkopen waarbij dit niet gegoten hoeft te worden in een bedrijf.

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het exact bij HL gaat, maar ik heb wel mijn twijfels dat iedereen die bij HL distributeur wordt ook direct een eigen bedrijf start.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik vergeet nog te vermelden dat je aan een urencriterium moet voldoen om voor de inkomstenbelasting als ondernemer te worden aangemerkt.

Gesloten