LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Blijft nog steeds de vraag waarom ik nu precies 162 euro moet betalen voor het tweede gesprek
Als je nu goed had gelezen was die vraag er niet meer geweest.
Er wordt 162 Euro voor een Service pakket betaald,
Dus je betaalt niet voor een tweede gesprek !!!
Wat doet die adviseur nou meer dan een simpel testje wat ik al tig keer heb gekregen van elk "pensioenadviesbureau"?
Die komt dus persoonlijk op een duidelijke manier uitleggen hoe het pensioenstelsel in Nederland in elkaar zit.
Dat weet jij ongetwijfeld al, maar 99% van de bevolking heeft er geen enkel benul van.
maar ik zie niets, maar dan ook helemaal niets wat jullie onderschieds van bijvoorbeeld SpaarSelect, Aegon of Dexia met hun geweldige producten.
Dan vergelijk deze produkten maar eens met elkaar.
Blijkbaar ken je het HM produkt dus niet.

Sofie

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Sofie »

"Daarvoor krijg je hypotheek/pensioen/verzekering en fiscaal advies. "
Zo'n gesprek krijg je bij iedere adviseur hoor, niks bijzonders

"Daarnaast wordt bij afname van ons product de blastingaangifte gratis verzorgd tot 65 jarige leeftijd."
Inderdaad bij AFNAME van het product ja en anders....inderdaad ja dan krijg je NIKS voor dat geld.

"En inderdaad eerst wordt het servicepakket gesloten en daarna wordt pas definitief de verzekering behandeld door de tussenpersoon"
Ja ja mensen lees door....

"Maar wanneer de adviseur komt is de klant al geinteresseerd in het product of is de klant zich bewust van de rirsico's die hij loopt"
Ja de klant is geinteresseerd, maar NEE de klant is NIET op de hoogte van de risico's!!!!!!!
Waarom niet? Nou omdat de eerste verkoper geen verzekeringsman is met papieren, maar deze heeft dus volgens jullie WEL de risico's uit mogen leggen?? Mijn hemel, hier ben ik dus zo boos over, is dat concreet en onderbouwd genoeg, waarom ik boos ben?
En dat jullie zeggen dat het zonder die interesse geen zin heeft een tweede gesprek te krijgen begrijp ik ook ja, dan hebben jullie meer kans niks te verkopen.

"Wil de klant om welke reden dan ook toch geen verzekering dan kan het servicepakket gewoon geannuleerd worden en betaal je dus helemaal niets"
Is dus NIET waar mensen. Dit kun je lezen in de kleine letters. Ik heb het de bank waar ik zit laten zien en zij zeiden dat de enige manier om de boel terug te halen is door binnen 5 dagen de eenmalige machtiging terug te halen.
Je kunt het pakket alleen betalen via een eenmalige machtiging, de kleine lettertjes zeggen echter : "Bij een eenmalige incassomachtiging bestaat er voor uzelf geen mogelijkheid tot terugboeking" Tja..


Ik vraag me af wat er niet onderbouwd is aan mijn mailtjes. Ik wil hier alleen een eerlijk verhaal vertellen en mijn mening geven en ja dat doe ik op een gepeperde manier ja, want ik ben boos.

Als ik een soort van neergehaald word door mijn eigen openheid door te zeggen niet veel te weten van verzekeringen vind ik erg jammer. Het is maar een klein deel van de mensheid die in verzekeringen zit. Iedereen die werkt is even belangrijk voor de maatschappij en draagt zijn steentje bij.


groet
Sofie

HMI

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door HMI »

Daarvoor krijg je hypotheek/pensioen/verzekering en fiscaal advies. "
Zo'n gesprek krijg je bij iedere adviseur hoor, niks bijzonders
* Inderdaad, dit gesprek kan men overal krijgen en heeft als enige toegevoegde waarde dat men weet dat men 1 aanspreekpunt heeft waaraan overigens veel mensen waarde aan hechten.
Daarnaast wordt bij afname van ons product de blastingaangifte gratis verzorgd tot 65 jarige leeftijd."
Inderdaad bij AFNAME van het product ja en anders....inderdaad ja dan krijg je NIKS voor dat geld.
* Klopt bij afname van het Zekerheidsplan. Anders heeft het servicepakket overigens ook geen toegevoegde waarde en kan deze worden geannuleerd, door binnen 20 dagen schriftelijk het servicepakket te annuleren. Kortom, dan betaal je dus ook niks.
Waarom niet? Nou omdat de eerste verkoper geen verzekeringsman is met papieren, maar deze heeft dus volgens jullie WEL de risico's uit mogen leggen?? Mijn hemel, hier ben ik dus zo boos over, is dat concreet en onderbouwd genoeg, waarom ik boos ben?
*Concreet en onderbouwd genoeg waarom je boos bent? Voor mij wel.
Terecht? Nee, vind ik niet.
Iemand hoeft geen verzekeringspapieren te hebben om de klant uit te leggen op welke manieren er een pensioentekort ontstaat. Er zijn tal van hiaten in het pensioen. Hetzij in de AOW of via de pensioenregeling van de werkgever. Deze hiaten worden besproken op het basisseminar en worden ook nog getraind in de meetings. Daarnaast wordt het boxenstelsel ook nog behandeld. Verzekeringspapieren komen pas om de hoek kijken wanneer we praten over de invulling van het probleem en de details.
En dat jullie zeggen dat het zonder die interesse geen zin heeft een tweede gesprek te krijgen begrijp ik ook ja, dan hebben jullie meer kans niks te verkopen.
* Ik had al door dat je negatief was, maar dit is toch ook echt van belang voor de klant. Het 'erdoor heen drukken' wordt niemand beter van. Het heeft geen zin om over pensioen te praten wanneer iemand dit niet interesseert (of het verstandig is is een 2e....).
Wil de klant om welke reden dan ook toch geen verzekering dan kan het servicepakket gewoon geannuleerd worden en betaal je dus helemaal niets"
Is dus NIET waar mensen. Dit kun je lezen in de kleine letters. Ik heb het de bank waar ik zit laten zien en zij zeiden dat de enige manier om de boel terug te halen is door binnen 5 dagen de eenmalige machtiging terug te halen.
Je kunt het pakket alleen betalen via een eenmalige machtiging, de kleine lettertjes zeggen echter : "Bij een eenmalige incassomachtiging bestaat er voor uzelf geen mogelijkheid tot terugboeking" Tja..

* Zoals eerder aangegeven kan het SP schriftelijk binnen 20 dagen na ondertekening geannuleerd worden.
Storno via je eigen bank is iets heel anders.
Ik vraag me af wat er niet onderbouwd is aan mijn mailtjes. Ik wil hier alleen een eerlijk verhaal vertellen en mijn mening geven en ja dat doe ik op een gepeperde manier ja, want ik ben boos.

Als ik een soort van neergehaald word door mijn eigen openheid door te zeggen niet veel te weten van verzekeringen vind ik erg jammer. Het is maar een klein deel van de mensheid die in verzekeringen zit. Iedereen die werkt is even belangrijk voor de maatschappij en draagt zijn steentje bij.
* Ik geloof zeker dat je goede bedoelingen hebt. Ik haal dan ook niet je openheid neer, maar wel de onjuiste feiten.
Daarnaast trek je conclusies die iedereen maar moet aannemen terwijl de meeste ervan slecht tot niet onderbouwd zijn.
Het is een goed iets als je je mening geeft. Maar keiharde oordelen vellen gegrond op onwaarheden is naar mijn mening geen juiste manier.
Het is dus ook zeker niet erg dat je niet alles van verzekeringen weet, maar dan kun je ook geen hard oordeel vellen over onze verzekering in vergelijking tot andere verzekeringen. Doe je dit wel, is het wel zo logisch dat ik van je vraag dit op een juiste manier te onderbouwen....

En iedereen is inderdaad even belangrijk. Maar besef dan ook dat jouw woorden invloed kunnen hebben op vooroordelen van anderen.

Zijn buitenlanders slechter als ons? Er zijn vele mensen die er zo over denken.
Of is het misschien toch verstandig om zelf op onderzoek te gaan alvorens we over iemand gaan oordelen zonder gegronde redenen????
Misschien wat overdreven, maar denk maar aan de gevolgen die zoiets kan hebben.......

Ook wij als bedrijf vinden het niet leuk dat er vooroordelen zijn die vaak gebaseerd zijn op onjuistheden. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel en je nadenkt voordat je iets neerzet. Heb je vragen omdat je over iets twijfelt? Vraag het dan gewoon, is geen schande.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Sofie, in de kleine letters van het SP staat toch duidelijk dat deze binnen 20 dagen schriftelijk kan worden geannuleerd, en dat het geld wordt teruggestort.
Dit valt nl onder de colportagewet, en deze zegt simpel gesproken dat produkten die aan huis zijn verkocht, binnen 8 dagen kosteloos kunnen worden opgezegd.
Wij van HM vinden dit te kort en hebben daar 20 dagen van gemaakt.
In deze tijd is ook de tussenpersoon bij u langs geweest en kan er een goede beslissing genomen worden.
Mocht om wat voor reden dan ook de TP nog niet zijn langs geweest, dan worden de 20 dagen gewoon verlengt.

Dus de bank heeft gelijk dat u niet zelf de machtiging in kunt trekken.
Maar via een schriftelijke annulering van het SP, wordt het geld gewoon geretourneerd.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Leg me toch eens uit:

Het geld krijg ik terug, zo laat je zien althans.
Waarom moet ik dit dan eerst betalen?

Peetr

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Peetr »

Ik vind het hartstikke duidelijk:

Je neemt geen servicepakket, er volgt geen 2de gesprek, je betaalt niets.

Je neemt wel een servicepakket en betaalt E162, maar je krijgt spijt en annuleert schriftelijk binnen 20 dagen. Je ontvangt E162 terug.

Je neemt wel een servicepakket en betaalt E162, er volgt een 2de gesprek, de polis wordt afgesloten, je ontvangt E158,82 premiekorting.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Precies Peetr,
Het is fijn om hier een keer iemand met een normaal stel hersens tegen te komen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar waarom moet ik nu betalen als ik het geld toch terugkrijg.

Hoe jullie dat geld ook alloceren, of hoe je het noemt. Vanuit het perspectief van een "klant" kost een tweede gesprek geld.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Sofie, in de kleine letters van het SP staat toch duidelijk dat deze binnen 20 dagen schriftelijk kan worden geannuleerd, en dat het geld wordt teruggestort.
Dit valt nl onder de colportagewet, en deze zegt simpel gesproken dat produkten die aan huis zijn verkocht, binnen 8 dagen kosteloos kunnen worden opgezegd.
Tadaaa!

En met deze constructie wordt het verbod op verkoop van verzekeringen onder de colportagewet omzeilt.

HMI biedt onder het mom van een servicepakket gewoon verzekeringen aan. Heel slim bedacht, volledig legaal, maar daarom nog altijd wel een heel erg bedenkelijke werkwijze.

Peetr

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Peetr »

Waarom een bedenkelijke werkwijze, EchteMeisje?
Ik ben er blij mee dat die adviseur bij mij is gekomen!
Ik had hier en daar verzekeringen lopen, echt een puinhoop. Nu betalen wij wat minder. Onze belastingformulieren werden voor f100 per stuk ingevuld. Nu regelt de verzekeringsman van hamburgmanheimer alles voor ons, belastingen worden gratis ingevuld, en heb toch maar 1 contactpersoon hiervoor.
Vanaf 1999 een tevreden klant.
Het wordt tijd dat jij (ook maarschalk en student) je allergie voor hamburgmannheimer naast je neer legt.

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Het wordt tijd dat jij (ook maarschalk en student) je allergie voor hamburgmannheimer naast je neer legt.
Dat moet eenieder voor zichzelf beslissen.
Maar in die heilstaat die jij blijkbaar voor ogen hebt beslis jij wel voor een ander wat hij moet doen.
Ga maar naar Cuba, of Noord Korea zou ik zeggen, daar wordt voor je besloten wat je moet doen en wat je mening dient te zijn.

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

De NVA is een brancheorganisatie die de belangen van assurantieadviseurs behartigt en zo tegelijkertijd de belangen van de Nederlandse consument nastreeft. Want die is gebaat bij een professioneel, vakbekwaam, integer en onafhankelijk adviseur.

Een kantoor dat is aangesloten bij de NVA heeft kwaliteit. Kwaliteit die wordt gegarandeerd door de strenge eisen die de NVA aan haar leden stelt. U herkent een NVA-kantoor aan het bekende groene parapluutje naast de kantoornaam. Een logo om trots op te zijn! Deze website biedt informatie voor verschillende groepen geïnteresseerden.

Consumenten
Bent u consument en wilt u zeker zijn van een betrouwbare assurantieadviseur? Dan kunt u terecht op het tabblad Consumenten. Daar vindt u meer informatie over verzekeren in het algemeen en de NVA en haar leden in het bijzonder.

Branchegenoten
Behoort u zelf tot het professionele intermediair van Nederland, maar bent u nog niet aangesloten bij de NVA, dan kunt u terecht op het tabblad Branchegenoten. Wat kan de NVA voor u betekenen en wat kunt u betekenen voor de NVA? Ook de (vak)pers is hier aan het goede adres, voor bijvoorbeeld persberichten en achtergrondinformatie.

NVA-leden
Bent u al NVA-lid en wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen de branche, dan kunt u terecht op het tabblad NVA-leden, het zogenoemde extranet. Daar vindt u alle informatie die u kunt gebruiken in uw dagelijkse adviespraktijk, exclusief voor NVA-leden.
www.nva.nl

Peetr

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Peetr »

Dat moet eenieder voor zichzelf beslissen.
Maar in die heilstaat die jij blijkbaar voor ogen hebt beslis jij wel voor een ander wat hij moet doen.
Nee hoor, helemaal niet. Ik zeg alleen maar dat ik een tevreden klant ben. En dat ik me erger aan steeds dezelfde personen die dit bedrijf steeds weer afkraken.


student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

die dit bedrijf steeds weer afkraken.
Ik kraak HM niet af, want ik ken het bedrijf verder niet (qua producten e.d.). Ik heb alleen iets tegen de gehanteerde marketing- en distributiemethode.

jeseis

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jeseis »

oke... ik heb net al die 17!!!!! paginas gelezen maar heb dus nog een vraag en hoop dat iemand me daar een kort antwoord op kan geven.
voor 4 weken geleden kwam mijn vriendin met mannheimer. ik heb haar gezegt dat ik wel wilde luisteren naar het verhaal om haar daar mee te helpen.
maar ik ben dus ook degene die meteen getekend heeft. en dus moet ik dan straks ook dat bedrag gaan betalen?
de tussenpersoon komt nl pas volgende week langs en aangezien ik al die verhalen hier heb gelezen... heb ik er op dit moment niet zo heel veel vertrouwen meer in.
vraag me niet waarom ik ben ook maar een leek.
maar het is gewoon het idee dat ik erbij heb...dat is mijn mening.
maar mijn vraag is dus krijg ik mijn geld wel of niet weer?????

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Jeseis,

Begrijpelijk dat je gaat twijfelen, dat zou ik zelf ook doen als ik deze suggestieve berichten zou lezen, maar er is geen enkel probleem.
Waarschijnlijk is er 162 euro van uw betaalrekening afgeschreven.
Mocht u geen klant willen worden kan deze alsnog terugverhaald worden
nadat u met de tussenpersoon een afspraak hebt gehad.
De normale bedenktijd is dan wel 20 dagen, maar in deze tijd moet ook de tussenpersoon een afspraak met u hebben gehad/gemaakt volgens de regels van HM.
Mocht dit om één of andere reden niet gelukt zijn, dan kan alsnog het pakket schriftelijk worden geannuleerd.
Als u goed gelezen had, weet u ook dat het adviesgesprek u hooguit
3,17 euro zal gaan kosten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Laat ik dan nogmaals de vraag stellen.
Als ik het geld toch terugkrijg waarom moet ik dit dan eerst betalen?
Waarom geef je daar geen antwoord zjeflegrande?

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Osiris »

@Maarschalk,

Waarom benatwoord JIJ die vraag niet mbt tot het uitrekenen van de kosten cq inhoudingen van iemand die € 2000,- Bruto verdient!?

Je kwam met een simpel excuus dat je bepaalde info niet had.

Als ik aan een controller het belangrijkste gegeven geef - nl. het Brutosalaris - kan HIJ/ZIJ aan de hand van bepaalde tabellen simpel en binnen 10 minuten voor mij uitrekenen wat het Netto Salaris is en zelfs de percentages aan inhoudingen.

Aangezien JIJ dat niet kan, betekend dus dat het verhaal van "ik ben Controller" uit je duim gezogen moet zijn en je misschien wel een simpele "helpdesk medewerker" bent die graag Controller zou willen zijn.
Of je bent een simpel administratief medewerker bij de debiteuren of crediteuren administratie. Ook niet! Zelfs een adm. medewerker van de financiële administratie kan die gegevens zo hier neer kalken.

Maarschalk, wat dat betreft val je weer door de mand. En dan verwijten dat MLM-ers niet met waarheden en bewijzen komen.

Zielig, echt zielig!

Ik zou zeggen, neem revanche en bewijs mijn ongelijk! Als je daartoe in staat bent tenminste!

Groet,

Osiris :lol:

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Jeseis,

Zoals met alles in het leven doe je er wijs aan om advies in te winnen wanneer je een (belangrijke) beslissing moet maken. Wat je ook moet beslissen is van wie je advies wil aannemen. Als je echt alle 17 pagina's hebt doorgelezen zul je er achter gekomen zijn dat de meesten hier niet echt degelijk advies afleveren. Het op puberale manieren elkaar afzeiken is een beter omschrijving. Zielig komt ook in me op. Het is mijn gok dat de meesten hier nooit van Mannheim gehoord hebben (ik behoor ook tot deze categorie). Echter, omdat het mlm betreft zijn er een aantal op voorhand negatief.

Maar dat terzijde. Mijn advies is: Luister naar wat die vriendin te vertellen heeft. Vraag je zelf af: Kan ik hier wat mee. Voel ik me prettig bij dit concept. Als je hier positief op kunt antwoorden doe het dan gewoon. Het leven is te kort om je alles af te vragen en er later achter te komen dat je het 'gewoon had moeten doen'. Ben je negatief? Zeg dan tegen je vriendin: Even goede vrienden, maar dit is echt niks voor mij.

Stel vooral (goeie) vragen. Dus ook negatieve. Bijvoorbeeld over dit forum en waarom er zo negatief gedacht wordt over Mannheimer. Vraag ook naar informatie, zoals een jaarverslag. Wanneer je vragen naar tevredenheid beantwoord worden(of niet), kun je een besluit nemen.

Dus: In Gods naam. Ga niet af op dit forum. Als je even wilt lachen, log dan in. Voor de rest is dit forum (eigenlijk de schrijvers hier) niet echt serieus te nemen.

Gesloten