LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ELR

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ELR »

Ook ik heb sinds een aantal weken Wanadoo ADSL Direct + Telefonie. Op zich werkt dit best wel redelijk op een paar kleine dingen na:
-- Soms valt telefonie weg, meestal nadat ikzelf iets niet goed gedaan heb
-- Mensen die ons opbellen klagen over veel echo. Wijzelf horen daar niets van
-- Het terugkrijgen van telefonie gaat eigenlijk altijd ' vanzelf' : Of door een reset van de livebox door het indrukken van het rst knopje op de achterkant of door het uittrekken en vervolgens weer indoen van de voedingsstekker.

Ook heb ik meegemaakt dat ik de livebox heb gereset en dat ADSL niet meer bij kwam, althans dat dacht ik. Later bleek dat er een nieuwe software gedownload werd.

Kortom: Het werkt eigenlijk wel goed maar vergeleken bij KPN (dat eigenlijk altijd zonder problemen werkte) is er best eens wat.

ykekind

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ykekind »

Zo, hier weer eens een berichtje van mij. Het valt mij op dat de klagers van het eerste uur, waaronder ikzelf niet of nauwelijks meer opdit forum te vinden zijn. Ik hoop om dezelfde reden als waarom ik niet zoveel meer reageer n.l. omdat het eigenlijk gewoon heel goed gaat met de telefonie!!!! Ik had nooit meer verwacht dat ik dat ooit nog zeggen zou na al die ellende die ik (wij) hebben meegemaakt!!! De telefoon valt bijna niet meer uit en dat is toch na alle problemen van ongeveer 2 maanden geleden ONGELOOFELIJK!!!!!!!! Oke, het is nog niet perfect, nog geen nummerweergave etc. etc. maar ik ben hier al zo waanzinnig blij mee dat ik daarover bijna niet durf te klagen!!!
Ik ben benieuwd of alle klagers van het eerste uur, Marleen71 bijvoorbeeld, nu ook vrijwel probleemloos kunnen telefoneren en of zij ook redelijk tevreden zijn?
Ik in iedergeval wel, en laten we eerlijk zijn, wat ben je alle ellende weer snel vergeten he, als alles naar behoren werkt!!!
(p.s. bij ons is de telefoon goed gaan werken na de recente up-date van onze live-box. Daarna hebben we vrijwel geen problemen meer gehad, heel soms valt de telefoon nog uit, even resetten en hij doet het weer een hele poos!!! Beter dat elke 10 minuten een uitval zoals in het verleden!!!!!)
Hopelijk blijft het een en ander goed werken en ik hoop dat ik dat forum niet meer nodig heb om mijn gal te spuwen!!! Alle lezers bedankt, sommigen ook voor de reactie, en ik hoop voor jullie dat ook voor jullie alles goed zal komen!!!! Groetjes Marjan

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

Het gaat inderdaad beter sinds de laatste update maar nog niet alles..
..echo en een irritante piep tijdens de gesprekken, en dan de helpdesk is nog steeds niet te bereiken en ze reageren nog steeds niet op emails.

tempi6

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tempi6 »

@ytekind

Ook hier geen echt probleem met telefonie. Wanadoo zou nu nog wat aan de klantvriendelijkheid kunnen doen.

pieter999

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door pieter999 »

beste zielige mensen, willen jullie stoppen met zeuren ovewr wanadoo.gratis bellen. stelletje aasgieren

ykekind

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ykekind »

Beste zielige Pieter999

Geef mij een goede reden waarom wij op zouden moeten houden???
Wij leven in een vrij land, en mogen dus onze mening profileren!!!
Dat jij het daar niet mee eens bent geeft jou niet het recht om ons uit te schelden en te beledigen!!!!!
Ik kan daar namelijk niet zo goed tegen en wordt pislink als anderen
zonder ook maar iets ergens van af te weten hun mening geven!!!
Het is juist goed om op deze manier ervaringen uit te wisselen, ik heb door al deze meningen en adviezen sommige problemen met de telefoon kunnen oplossen, dus is het zeker allemaal niet voor niets!!!

Het is prima dat jij (pieter999) daar anders over denkt en ons dat ook meedeeld, maar ik vind het niet nodig om daardoor meteer grof en beledigend te worden!!!!! Okee????

R.Mertens

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door R.Mertens »

Ik ben een klager van het tweede uur, en inderdaad, al een tijd zijn de grootste problemen verholpen. Nu valt ongeveer eens per week de telefonie er nog uit. MAAR...

In de vorige handleiding stond dat naar verwachting de Nummerweergave in maart zou werken. Er is nu een versie 2 van de handleiding en je raadt het al (quote uit de handleiding versie 2):
Als ik gebeld wordt op mijn KPN lijn, werkt nummerweergave niet.terwijl dit altijd goed werkte voordat ik de Livebox geinstalleerd had. Kan dit verholpen worden?
Wanadoo is bekend met dit probleem en werkt er hard aan om dit op te lossen. Naar verwachting zal dit probleem medio 2005 verholpen zijn.
Pardon??? Medio 2005??? Wordt zeker eind 2005/begin 2006. Dit was wel een van de voorwaarden waarom ik ja heb gezegd tegen W'doo+telf.

Tja, nog maar een paar jaartjes wachten op nummerweergave?

Berichtje 2
Ik bel tegenwoordig naar huis op het wanadoo-nummer, zodat daar mijn nummer tevoorschijn komt. Hehehe, dat telefoonnummer werkt dus niet als de livebox je telefoon eruit heeft geknald (gisteren bv.)

Waarom is Wanadoo niet gewoon eerlijk, en klopt het dat ze geen reclame meer maken op tv? Het valt me nu eigenlijk pas op. Een hoop vragen, maar ik hoop op feedback op al deze onderwerpen.

remzgroup

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door remzgroup »

vervelend is dat er zoveel wordt gezegd betreffende het werkt niet. jammer is dan ook te lezen dat een hoop mensen niet weten wat een reset is. of DOMWEG gewoon de verkeerde knop indrukken. Of zeggen mijn telefonie werkt niet en dan zeggen ik heb besturingsysteem AMD1.4. mensen klagen over Wanado telefonie maar weten niet eens waar ze het over hebben. klachten zijn soms terecht. maar klaag niet als je niet eens weet wat de specificatie van je pc zijn!

pra

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door pra »

Sinds januari hebben wij ADSL Direct. Sinds een tijdje kunen wij niet meer bellen (gewoon via KPN). De oplossing de livebox resetten en dat werkt het wel weer voor een dag maar dit begint na een tijdje toch erg vervelend te worden. Vorige week deed ook het internet het ineens niet meer en bellen met de livebox aan deed het ook niet meer. De stekker er dan maar uit en bellen was weer mogelijk. De helpdesk gebeld en kreeg meteen een medewerker aan de telefoon (dat is dus echt wel mogelijk!) en toen geprobeerd om het internet weer aan de gang te krijgen. De stekker van de livebox weer in het stopcontact en ja hoor de verbinding viel weer weg. Daarna toch maar met een mobieltje gebeld (ben benieuwd wat dat me kost) maar helaas het was onmogelijk om het internet weer aan de gang te krijgen waarschijnlijk lag het aan de computer. Ik dacht probeer het zondag toch maar weer eens want je weet maar nooit. En het doet het weer (waarom dan donderdag niet en zondag wel, lijkt me dat toch niet aan de computer te liggen). Maar nu is het dus weer niet mogelijk om te bellen met de livebox aan. De medewerker van de helpdesk kon mij vertellen dat dit probleem bij hun bekend is en dat er aan gewerkt word. Het was volgens hem niet mogelijk om tegelijk te internetten en te bellen maar alleen bellen is bij ons soms niet eens mogelijk. Tevens kon hij mij vertellen dat nummerweergave in combinatie met de livebox ook niet meer werkte. Wat toch erg makkelijk is want zo kan je precies zien wie je gebeld heeft en heb je dus geen voicemail nodig. Ben benieuwd wanneer de nieuwe update komt want dan zou het probleem zich niet meer moeten voordoen.

Gelukkig kan ik weer internetten en als ik moet bellen dan moet ik de stekker van de livebox er maar weer even uittrekken.

RDRRoeper

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door RDRRoeper »

Ook wij zijn overgestapt naar Wanadoo voor telefonie en adsl. wij hebben de aansluiting laten verrichten via wanadoo bij CABLE 1 - die de aansluiting (na twee bezoeken) NIET voor elkaar kreeg (wel telefoon en internet - maar niet tegeleijk zoals beloofd) Wij hebben dit samen met de helpdesk van wanadoo uiteindelijk zelf moeten regelen..... maar wél € 89,00 van je rekening halen.....! Op (aangetekende) brieven wordt niet of annoniem gereageerd en uiteraard afwijzend:"We hebben ons best gedaan" is het frustrerende commentaar! Na talloze telefonades en € 230,00 onkosten!!! Vooral door het wachten á 10 of 45 eurocent per minuut en portokosten e.d. funstioneert alles; na ruim TIEN dagen....! Ook wij hebben al twee keer een storing gehad, maar erger is dat wij een fax moeten versturen via de (dure) KPN want dat doet de livebox (nog) niet en dat was wél beloofd!
Wanadoo en Cable 1...... BAH!
Inderdaad zit je met je telefoonnummer, anders waren we allang weer naar de KPN terug! Wilt u overstappen naar Wanadoo? Eén advies: Leg voldoende kalmeringstabletten klaar of nóg beter: DOE HET NIET!

bellen helaas

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bellen helaas »

Sinds 2 maart ben ook ik geaboneerd op wanadoo Adsl met telefonie en livebox. Het internet werkte direct goed alleen het bellen werkt totaal niet. Ik kan wel gebeld worden op het nieuwe nummer, maar ik kan zelf totaal niet naar buiten bellen. Al vele uren met de Wanadoo helpdesk aan de telefoon (mobiel) gehangen, maar ze weten niet wat het probleem is. Gisteren heb ik na veel zeuren een nieuwe livebox gekregen, maar ook dat mag niet baten. Ik ben echt wanhopig want moet nu al weken :!: bellen met mobiel of eerst de stekker van de livebox eruit halen. Is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet? Kan het bijvoorbeeld zijn dat het nieuwe wanadoo nummer nog niet beschikbaar is om over te bellen :?:
Ik zou niemand wanadoo telefonie aanraden want het werkt zeker weten nog niet vlekkeloos.

Peter D

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Peter D »

gebruik al weer enige tijd wanadoo en telefonie, nog regelmatig moet ik mijn livebox resetten, vaak meerder keren per dag. Zelfs opnieuw installeren komt regelmatig voor. In het begin had ik mijn livebox verdekt opgesteld, maar nadat bleek dat er meerdere keren via kpn was gebeld. Staat hij nu duidelijk in het zicht ben op advies van wanadoo overgestapt op budget. Bij ieder gesprek controleren we eerst of er via wanadoo wordt gebeld of niet, echt handig is dit niet.

Maar ondanks dit alles blijf ik het wel vertrouwen hebben dat alles uiteindelijk goed zal komen :roll: .

Letje

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Letje »

Ik ben sinds begin april in het bezit van de livebox met Wanadoo Direct (22,50/mnd), in de veronderstelling dat ik er ook mee kon bellen. Na enige strubbelingen werkt nu het internet door niet de USB kabel te gebruiken, maar gewoon de Netwerkkabel. Bij gebruik van de USB kabel liep het systeem regelmatig vast. Door de wannadoo software te verwijderen en de netwerkkabel te gebruiken is dit probleem tot nu toe opgelost :idea: . Jammer dat ik niet via de livebox kan bellen met dit abonnement, terwijl uit de reclame bleek dat dit er wel bij zat. Hebben meer mensen met deze gedachte gekozen voor de livebox? Is dit misleidend of ben ik niet oplettend geweest? Ik heb juist voor de livebox gekozen, omdat je er ook gratis mee kon bellen. Wat voor toegevoegde waarde heeft de livebox anders???

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Ik heb sinds 3 weken wanadoo internet en telefonie.
de eerste weken waren heel erg wisselend wat betrefd de telefonie
dan konden ze ons niet bereiken, dan konden we zelf niet bellen
veel problemen.
toen ben ik met de helpdesk aan het bellen gegaan
ze adviseerde om de livebox te resetten wat ik zelf uiteraard ook al had gedaan.
dit mocht niet baaten ik had toen al een uur de helpdesk gebeld
maak niet uit als het dan maar helpt.
Toen ben ik voor de derde keer aan het bellen gegaan kostte mijn 15 min ze beloofde een nieuwe livebox te sturen.
naar 2 dagen had ik hem in huis niet slecht
ik heb alles volgens de papieren ingesteld
hij draaid nu al 6 dagen zonder problemen zowel internet als telefonie

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

En wat kost dat per maand ??

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Dit heeft mijn totaal gekost 2uur bellen met 0900-0156 gekost
maar het is blijkbaar wel opgelost.

op dit moment loopt alles weer normaal

R. Mertens

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door R. Mertens »

Ik weet niet goed wat ik hier lees. De laatste paar berichten gaan over het feit dat er niet tegelijk gebeld en geinternet kan worden.

Verkeerd aangesloten? Of zit het probleem in de livebox zelf? Want degenen die al een paar maanden bellen via de livebox, hebben weinig problemen meer. Graag reactie als de oorzaak bekend is! En sterkte met installeren natuurlijk.

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Ja ja het werkt bij ons nu al zeker 3 weken goed.
Op mijn berichten heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
En er was trouwens €24,50 afgehouden dit klopt toch niet?
Het zou toch € 22,50 kosten? Is dit ook bij iemand bekend?

klavervier

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door klavervier »

Heb sinds 25-04-2005 een abonnement van Wanadoo.
Heb over internet niets te klagen !
Ook ben ik telefonisch goed bereikbaar maar de beloofde,
Voicemail en nummerweergave zijn dus nog steeds niet te gebruiken !!!
Hoor graag of er meer abonees met de zelfde klachten zijn !!!
Ook ben ik inmiddels over de 10 euro kwijt aan het 0900 nr van wanadoo kan dus wel zeggen mn voordeel voor de eerste maand ban ik al kwijt !!!!
En dat om te vragen naar dingen die mij bij aanvang van het abonnement zijn belooft !!!!
En zou graag willen weten of ik het abonemt kan stoopen wegen niet
na komen van de aanbieding !!!!!!

Gaarne reactie's en vooral veel succes !!!! Barry

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

bij mijn gaat het ook goed met internet en telefonie
de nummer weergave doet het wel als ze mijn met het wanadoo nummer bellen.
maar alsze mijn met het kpn nummer bellen doet de nummer melder het niet.

ik heb de nummer melder van kpn weer aangevraagd, doet hij het dan weer of hoe zit dit.

ik hoor graag een reactie

Gesloten