LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Walter van V

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik denk dat Nikken het wel uit zijn hoofd laat tegen wie dan ook een rechtzaak aan te spannen. Wie eist bewijst, en zij kunnen zelf niets bewijzen. Dus dat is een gelopen race..!

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

Het onderzoek naar de heilzame effecten van magneettherapie staat nog in de kinderschoenen. Daarbij speelt een belangrijke rol dat er nog geen meetapparatuur bestaat die de subtiele frequenties in het lichaam precies kan meten. Daardoor ook heeft magneettherapie de gevestigde medische orde nog nauwelijks kunnen overtuigen. Intussen zijn er steeds meer aanwijzingen dat (elektro)magnetische velden buitengewoon vitale krachten zijn die opmerkelijke genezing kunnen stimuleren

Het zijn toch echt citaten uit je eigen links die ik aanhaal.

Het spijt me dat ik daarmee een beetje roet in je eten gooi.

Echter heb ik weinig medelijden met mensen die een ander zand in de ogen proberen te strooien door eenzijdige informatie te verstrekken.

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Kan je ook de exacte bron vermelden aub?
Het onderzoek naar de heilzame effecten van magneettherapie staat nog in de kinderschoenen.
Is wel sterk eigenlijk, het gebruik van magnetisme dateert, o.a. volgens Nikken, al van de Chinezen, maar het onderzoek ernaar staat nog maar in kinderschoenen!?? :oops:
... geen meetapparatuur bestaat die de subtiele frequenties in het lichaam precies kan meten
Die meetaparatuur bestaat wel, MRI scanners onder andere. Hiermee kan o.a. je herenactiviteit gemeten worden.
Daardoor ook heeft magneettherapie de gevestigde medische orde nog nauwelijks kunnen overtuigen.
Is duidelijk. :wink:
Intussen zijn er steeds meer aanwijzingen dat (elektro)magnetische velden buitengewoon vitale krachten zijn die opmerkelijke genezing kunnen stimuleren
Zucht. :roll: Hier spreekt men van elektro magnetische velden. Dus velden die duizenden malen sterker zijn dan de magneten die Nikken gebruikt.

Trouwens, hoezo ik strooi zand in de ogen? Ik stel een website op met links naar artikels en teksten over magnetisme, waaronder deze, en geef dus beide kanten een kans, en jij verwijt me eenzijdige informatie te verstrekken? :?

En welke informatie over magnetisme heb jij al verstrekt?

Ik heb geen medelijden voor mensen die anderen trachten op te lichten door studies aan te halen die ABSOLUUT niets te maken hebben met de producten die oplichters trachten te verkopen.

Ik begrijp echt niet dat jij nog niet begrepen hebt dat de magneten van Nikken NIETS te maken hebben met magnetische resonanties!?

Henrice

Walter van V

ah dat is een leuk artikel!

en eigenlijk komt het er op neer dat alles wat het natuurlijk magnetisch veld verstoord allerlei ongewenste bijeffecten kan hebben.

Dus eigenlijk kan men dan ook concluderen dat dan dus ook de kleine magnetische veldjes (bv Nikken)lokaal het normale mechanisme op negatieve manier kunnen beinvloeden met eventueel zelfs o.a. kanker als ongewenst bijeffect.

S.

Ongelezen bericht door S. »

http://msn.ode.nl/article.php?aID=4059&l=nl
Volgens dit artikel kun je magneettherapie enkel toepassen met intuïtie, aangezien de meetapparatuur nog niet voorhanden is.
Zo deden ze dat vroeger ook; op intuïtie een handeling uitvoeren en dan proefondervindelijk waarnemen wat het effect is.

Als voorbeeld de magnetiseur; die kan niet concreet uitleggen wat hij nou doet, maar hijzelf en zijn patiënt nemen blijkbaar effect waar.

mlmangel
Contacteer:

Om over het magnetische veld dat een computer uitstraalt te zwijgen! :roll:
Nu begrijp ik waarom hier zo weining MLM voorstanders zijn, ze hebben schrik van de straling die uit een computer komt :wink:
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 nov 2006 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

@ Walter,
kunnen beinvloeden met eventueel zelfs o.a. kanker als ongewenst bijeffect.
Of platvoeten...., een vieze neus? :? Knellende onderbroek? :shock:

So be it.
(Wat een gezeur....!)

mlmangel
Contacteer:

Volgens dit artikel kun je magneettherapie enkel toepassen met intuïtie, aangezien de meetapparatuur nog niet voorhanden is.
De meetapparatuur is al voorhanden, namelijk MRI.
... de magnetiseur; die kan niet concreet uitleggen wat hij nou doet, maar hijzelf en zijn patiënt nemen blijkbaar effect waar.
Het effect is vnl. te wijten aan het placebo effect en de overtuigingskracht van de magnetiseur. Na verloop van tijd is er niets meer van te merken en komen de klachten terug.

Walter van V

(Wat een gezeur....!)
Ach ja het maakt ook niet uit dat jullie je eigen klanten gaan uitroeien blijkbaar....

Jongens veel dommer kan er geloof ik niet gereageerd worden...

(trouwens: so be WHAT??)

Walter van V

Quote:
... de magnetiseur; die kan niet concreet uitleggen wat hij nou doet, maar hijzelf en zijn patiënt nemen blijkbaar effect waar.

Het effect is vnl. te wijten aan het placebo effect en de overtuigingskracht van de magnetiseur. Na verloop van tijd is er niets meer van te merken en komen de klachten terug.
Het Jomanda-effect....

Henrice

het schijnt zo te zijn dat bepaalde kwalen wel met permanente magneten te bestrijden zijn.

Maar dan moet je wel zo'n 200 verschillende magneten op de juiste plek op je lichaam plakken met allemaal verschillende sterktes.

En dan nog heb je geen echte garantie of je wel goed bezig bent.

Walter van V

dan moet je dus echt weten wat je doet.. En aangezien de Nikken distributeurs geen produktkennis bezitten kunnen zij verder ook niets zinnigs melden over de werking van de Nikken produkten die zij verkopen.. (en daar gaat dit topic toch mn over?)

Overigens gaat deze opmerking meestal ook op bij andere produkten die via mlm aan de man/vrouw gebracht worden...

Wanneer je naar de hoed en de rand gaat vragen zijn we snel uitgepraat!
Zie voorgaande bijdragen en andere topics......

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

De meetapparatuur is al voorhanden, namelijk MRI.
Wat meet een MRI-scan???

Een MRI scanner gebruikt magneetstraling/velden om bepaalde dingen te laten zien.

MRI is een super veilige manier om als een soort Röntgen apparaat te werken...

Dus. MRI meet niets mbt magneetsterkte enz. het maakt gebruik van magneetstraling/velden om iets te laten zien En dat iets zijn meestal organen en hersenen

Zie deze link vor meer info:

http://www.vumc.nl/ms/patient/index.html?mri.html~hoofd

Om over het magnetische veld dat een computer uitstraalt te zwijgen!
En over die van je GSM, je horloge, je auto - oh nee is een kooi van faraday - magnetron, electrisch scheerapparaat, enz.. ook maar te zwijgen... Zijn er zometeen geen mensen meer die naar buiten komen...
Magnetische straling mag dan gelijk zijn, maar het is de sterkte die van belang is.
Welke sterkte heb je dan nodig? 1 Gauss, 2, 500 of meer?
Volgens sommigen is een sterkte van 500 Gauss al voldoende om enig effect te hebben...

Walter van V

Volgens sommigen is een sterkte van 500 Gauss al voldoende om enig effect te hebben...
gebaseerd op????

oftewel: namen en publicaties...?

mlmangel
Contacteer:

Leg dan eens een magneet van 500 Gauss op je huid. Daar, volgens magneet aanhangers, deze aantrekkingskracht uitoefenen op het ijzer in je bloed, zou logischerwijze je huid rood moeten worden, daar het bloed aangetrokken zou worden. :roll:

Totale onzin natuurlijk!

mlmangel
Contacteer:

Wat meet een MRI-scan??? Een MRI scanner gebruikt magneetstraling/velden om bepaalde dingen te laten zien. MRI meet niets mbt magneetsterkte enz. het maakt gebruik van magneetstraling/velden om iets te laten zien En dat iets zijn meestal organen en hersenen
Juist, en dat is dan ook mijn punt; sommigen beweren dat magnetische energie niet gemeten kan worden, met een MRI dus wel.
Magnetic Resonance Imaging (MRI) is een techniek waarmee afbeeldingen van het inwendige van het menselijk lichaam gemaakt kunnen worden. In principe kunnen alle weefsels worden afgebeeld. De techniek maakt geen gebruik van röntgenstraling, maar van magneetvelden. De patiënt ligt tijdens het scannen in een verlichte tunnel. Door verschillende technieken te gebruiken, kan de radioloog met de MRI-scanner verschillende soorten plaatjes maken. Ook kunnen bepaalde eigenschappen van weefsels bepaald worden (bijvoorbeeld of het weefsel afwijkend is) en kan de hersenactiviteit in kaart gebracht worden.
BRON: http://www.vumc.nl/ms/patient/index.html?mri.html~hoofd

En dus niet alleen afbeeldingen van organen en hersens, maar de hersenactiviteit.

Hoe dan ook, MRI heeft absoluut niets te maken met de magneten van Nikken. Nikken verwijst, op hun 5Pillars website, wel naar studies over MRI en magnetische resonantie. Dit met het commerciële doel om hun producten geloofwaardig te laten overkomen bij potentiële kopers. En dat is misleiding met het doel mensen producten te verkopen die waardeloos zijn. Dit staat gelijk met oplichting!

E-nergetix

Juist, en dat is dan ook mijn punt; sommigen beweren dat magnetische energie niet gemeten kan worden, met een MRI dus wel.
OK duidelijk... we bedoelen beiden het zelfde...

MBT die magneetsterkte heb ik op dit moment geen bronnen ter beschikking...
Ik begrijp echt niet dat jij nog niet begrepen hebt dat de magneten van Nikken NIETS te maken hebben met magnetische resonanties!?
Zoals ik al schreef, ik heb geen studie gedaan naar magnetisme en de diverse soorten etc...Het intereseert me mateloos omdat in onze sieraden ook magneten zijn verwerkt die wel of nietnuttig kunnen zijn. Dat ik dus niet het verschil weet mbt resonantie is dan heel duidelijk te verklaren. Toch? Dus leg eens uit?

Hier een link mbt het meten van magneetsterkte. Is van een forum waar een hobbyist vertelt hoe je magneetsterkte kunt meten in mini-volts...
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/vie ... highlight=&

Daarbij heeft nikken toch zo'n apparaatje dat de magneetsterkte laat zien?
Leg dan eens een magneet van 500 Gauss op je huid. Daar, volgens magneet aanhangers, deze aantrekkingskracht uitoefenen op het ijzer in je bloed, zou logischerwijze je huid rood moeten worden, daar het bloed aangetrokken zou worden.
Zie posting mbt het laten zweven van die aardbei... daar staat het in principe uitgelegd. Als je verhaal zou kloppen met het aantrekken van de rodebleodlichaampjes was je op dit moment ook rood... Je bloedlichaampjes zouden dan door het beeldscherm aangetrokken worden? Of als je belt met een telefoon.. In de luidsprekers zitten toch magneten verwerkt... :!: enz..

mlmangel
Contacteer:

Het intereseert me mateloos omdat in onze sieraden ook magneten zijn verwerkt die wel of nietnuttig kunnen zijn.
Nou, net als die van Nikken kan ik je nu al zeggen dat ze niet helpen. Opnieuw verwijs ik je mijn die site waarop allerlei teksten staan betreffende magnetisme.

Nogmaals, magnetische resonantie (MR) wordt opgewekt mbv electriciteit, en geeft magnetische velden vrij die duizenden malen sterker zijn dan de magneten van Nikken.
I am an independent distributor with Nikken - and not a magnetic scientist. You ask about the conection between magnetic resonance and Nikken magnets. What do you mean by "magnetic resonance". My only knowledge of "resonance" is as in MRI machines - absolutely no connection to the static magnets that I have from Nikken.

BRON: Anthony Mass-Ader, Onafhankelijk Nikken Distributeur in de VS. Als je mij een mailtje stuurt kan ik zijn email die ik van hem heb ontvangen opsturen.

Interessant hobbyisten forum. Ja, elke magneet heeft een bepaalde kracht, op deze site in minivolts uitgedrukt. Natuurlijk heeft elke magneet een bepaald veld, en dus een bepaalde kracht. Maar de link leggen tussen MR, waar enorm sterke velden worden gebruikt, en de magneten van Nikken is fout. Heel eenvoudig omdat de Nikken magneten zo zwak zijn, dat hun magnetisch veld absoluut niet te vergelijken is met het magnetisch veld gebruikt bij MR.

Let wel, ik zeg niet dat MR niet kan helpen, ik zeg enkel dat er geen verband is tussen MR en magneten van Nikken.

En zij die MR aanhalen om de werking van zulke magneten te bewijzen, doen aan misleiding. Indien ze op basis van deze info magneten verkopen zijn het oplichters.

En nee, ik ga ze niet aanklagen, daar heb ik geen tijd en zin in.

Nikken heeft een Magboy of zoiets, een apparaat waarmee een magnetisch veld zou opgewekt worden. Opgelet, met de nadruk op zou! En opnieuw, de kracht van dit veld is duizenden malen zwakker dan bij MR.

Hola, ik zeg nergens dat een magneet bloed kan aantrekken!! Me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd, afin, geschreven heb!! :x

Integendeel, in mijn voorgaande bericht geef ik overduidelijk aan dat dit klinklare onzin is. Ik gaf dit voorbeeld om eender wie de mogelijkheid te geven zelf na te gaan dat dit fabeltje dat door een aantal Nikken distributeurs verteld wordt, niet waar is! Trouwens, op verschillende sites (te vinden via google met de trefwoorden magneten bloed) waarop dergelijke magneten verkocht worden, staat dit fabeltje te lezen.

Maar je voorbeeld van je gezicht dat rood zou worden als je voor een PC scherm zit is goed gevonden. Het geeft aan dat je het begrepen hebt, oef. En geeft dus duidelijk aan dat zulke zwakke velden je bloed echt niet zullen aantrekken. Het zal je maar overkomen als je op het magnetische noorden staat :lol:

E-nergetix

Maar je voorbeeld van je gezicht dat rood zou worden als je voor een PC scherm zit is goed gevonden. Het geeft aan dat je het begrepen hebt, oef. En geeft dus duidelijk aan dat zulke zwakke velden je bloed echt niet zullen aantrekken. Het zal je maar overkomen als je op het magnetische noorden staat
Het is ook niet de bedoeling van magneten al dan niet in sieraden, zooltjes, dekens enz. om bloed - lees rode bloedlichaampjes - "aan te trekken" Als al het bloed naar 1 punt gaat ga je dood. dat weet je toch?

Het idee achter magneet therapie - methode van toepassing maakt nu ff niet uit - is om de doorbloeding te verbeteren.. kun je je nog die 2 foto's herinneren van de Energetix website?

De linker foto laat het geldroleffect zien - Dat effect waar jij zo hartelijk om lachte maar in de medische wereld een normaal begrip is..

En op de rechter foto zag je de rode bloedlichaampjes meer van elkaar verwijderd... Dit effect krijg je niet door de rode bloedlichaampjes aan te trekken... Kijk nu nog eens naar het verhaal van die aardbei... Je weet wel die link die geplaatst is naar dat TV-programma van SAT1.....
Hoe kon die aarbei of banaan nu zweven? door...???

Is dit afstoten van de moleculen ook niet mogelijk op kleine schaal? Zeg in haarvaten net onder de huid? Worden hierdoor de rode bloedlichaampjes dan ook niet van elkaar afgestoten als je kijkt naar het verhaal van die aardbei?

hier is nogmaals de link:

http://www.sat1.de/comedy_show/clever/w ... 00575/005/

en dan vooral deze tekst:
Da bewegte elektrische Ladungen auch in Atomen auftreten, wo sich eben Elektronen um den Atomkern bewegen, weist jeder Stoff, jedes Material einen gewissen Magnetismus auf. Es handelt sich dabei um eine Form von Magnetismus, die sich als Abstoßung gegen ein anderes Magnetfeld bemerkbar macht, das von einem „richtigen“ Magneten gebildet wird. Materie wird also von einem Magneten abgestoßen (Fachbegriff: Diamagnetismus), und zwar desto mehr, je stärker der Magnet ist, in dessen Wirkungsbereich sie sich befindet. Dieser Effekt ist gewöhnlich so schwach, dass man ihn im Alltag nicht bemerkt.

Gesloten