Pagina 13 van 50

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 02 jun 2006 14:40
door MAXIEM
Charlot,

Ik zou met het betalen van de € 50 euro nog wachten en hen aangetekend berichten dat je het abonnement opzegt met ingang van de eerst volgende opzegdatum (datum noemen). Tevens zou ik in die aangetekende brief met ontvangstbewijs zetten, dat je bereid bent die 50 euro te betalen nadat zij je schriftelijk hebben bericht dat jouw abonnement per de eerst volgende ingangsdatum (zij moeten in de brief een datum zetten) zal worden beëindigd.

Sukses, groeten, Paula.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 02 jun 2006 14:43
door Charlot
ok, dankje wel! ;)
groeten Charlot

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 02 jun 2006 18:50
door Fosters
Charlot, weet jij het rekningnummer van vakantiekaart?

alvast bedankt

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 02 jun 2006 22:54
door PetraOud
Vakantiekaart is een goed initiatief! Scheelt honderden euro's per jaar

Het wordt tijd dat de reismarkt wordt opengebroken. De prijs van een reis is namelijk overal exact hetzelfde. Of je nu bij je reisburo op de hoek of bij D Reizen naar binnenstapt. Als je om dezelfde reis van dezelfde touroperator vraagt dan is de prijs altijd hetzelfde.

Het is vreemd dat er door de Nederlandse Mededingings Autoriteit nooit gekeken is naar deze markt. De markt heeft kenmerken van een kartel. Onlangs viel er in Quote te lezen hoe de reismarkt in elkaar zit.

Op dit forum lees ik veel reacties die rechtstreeks afkomstig zijn van traditionele reisburo’s die hun broodwinning ter ziele zien gaan.

Vergelijk het met de ANWB en Route Mobiel.

ANWB deed er alles aan om Route Mobiel in een kwaad daglicht te zetten. Dat gebeurt altijd als er een nieuwe partij is die goedkoper is. De gevestigde orde gaat dan in de verdediging en voert een achterhoede gevecht. Uiteindelijk zie je dat de oude partijen altijd de verliezer zijn.

Over Vakantiekaart.

Ik heb al meerder malen bij Vakantiekaart geboekt. Niets dan lof!

Het werkt heel eenvoudig. Je zoekt zelf een reis uit op internet en je geeft vervolgens aan Vakantiekaart door om welke reis het gaat. Daarna brengen ze je een prijs uit. Als je de prijs ok vindt dan kun je de offerte accepteren.

Vervolgens kun je via de chat allerlei vragen stellen aan hun reisagenten. Ze werken namelijk samen met anvr en sgr reisburo’s die de verdere afhandeling van de reis regelen.

Ik lees hier een aantal klachten over hun telefonische werving. Ook wordt er gezegd dat de voorwaarden niet goed worden doorgenomen. Ik vind dit vreemd. Zowel ik als mijn vriendin zijn benaderd door Vakantiekaart. De voorwaarden worden gewoon netjes opgenoemd en op tape opgenomen.

Na een paar dagen kregen we de bevestiging en de kaart thuis.

De mensen die de kaart niet willen hebben weken de tijd om er vanaf te zien. Om dan na weken te zeggen dat Vakantiekaart niet juist te werk gaat lijkt me niet redelijk.

Vakantiekaart is echt goedkoper. Ze hebben zelfs een laagste prijs garantie. Mocht je ergens een reis vinden die goedkoper is dan krijg je 100 euro van hun!

Groetjes, Petra

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 02 jun 2006 23:49
door ReisMeis
PetraOud, ik ben het met je eens, maar toch niet helemaal!

Ogenschijnlijk lijken alle reizen overal hetzelfde te kosten maar dit is niet helemaal waar omdat de door de reisorganisaties gepubliceerde prijzen eigenlijk adviesprijzen zijn. Het staat reisburo's wel degelijk vrij om hun eigen prijzen te hanteren; Vakantiekaart.nl maakt hier (slim) gebruik van maar tal van andere reisburo's doen dit ook!

Uit eigen ervaring weet ik dat het wel degelijk mogelijk is om een korting te krijgen. Bij mijn laatste reis reis kreeg ik de annuleringsverzekering voor niets (dat is dus een hogere korting dan Vakantiekaart.nl geeft!) al wil ik hier wel aan toevoegen dat ik waarschijnlijk een makkelijke klant ben omdat ik zelf van te voren alles uitzoek; de dames van het reisburo hoeven niet veel meer te doen dan de gewenste reis in de computer te zetten en mij de bevestiging te sturen.

Overigens mag het inmiddels wel duidelijk zijn dat de meeste mensen een aardige korting zeker weten te waarderen maar dat men toch behoorlijk wat moeite heeft met de soms wat agressieve verkoopmethoden van Vakantiekaart.nl. Jouw ervaringen zijn positief maar daar staan tal van negatieve ervaringen tegenover: lees de voorgaande 16 pagina's met reacties maar even door.

Maar, je hebt natuurlijk gelijk waar het de (nimmer bewezen maar duidelijk aanwezige) kartelvorming in de reiswereld betreft. De prijzen liggen altijd verdacht dicht bij elkaar (uitzonderingen daargelaten) en het blijft mij verbazen dat dezelfde reizen in het buitenland -met name Engeland en Duitsland- vaak veel goedkoper worden aangeboden. Wat meer concurrentie zou goed zijn voor de klant (vakantieganger) en daarnaast zou het eerlijker zijn als een makkelijke klant minder zou betalen dan iemand die dame of heer van het reisburo uren laat zoeken naar de aller- allergoedkoopste aanbieding (en die dan vervolgens ook nog komt zeuren dat de reis toch niet zo goed was).

Waarschijnlijk ben ik een uitzondering, maar ik krijg zonder vakantiekaart dus toch meer korting en vooral veel meer service dan met!

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 05 jun 2006 12:36
door BramJ
Mr1 probeert de zaak weer een beetje op te poetsen, zit ook in het oplichtingscomplot, zielige mensen die zich bezig houdenn met het oplichten van mensen, waarom zouden er immers zoveel negatieve zaken over Vakantiekaart aan het licht komen?? :x

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 05 jun 2006 12:45
door bodejosm43
Charlot, ik zou helemaal niets overmaken als ik jou was. Ze geven op de eerste plaats telefonisch al een verkeerde voorstelling van zaken.

Bij telemarketing hoort men gewoon (al is het uit fatsoen) te zeggen wat men van jou verlangt. Dat is mijn mening. Zij beweren: je hebt een prijs gewonnen. Bij nader inzien moet jij voor die prijs betalen.

Ook al is dat slechts 2,95 euro, het hoort niet zo te zijn dat jij moet betalen voor een prijs die jij gewonnen zou hebben.

In het telefoongesprek moet al duidelijk zijn, dat ze je na een week of 4 geld gaan afhouden (50 of 60 euro, dat doet er niet toe). Ze horen dat erbij te zeggen, maar men zwijgt erover in alle talen.

Hoe kun jij op de hoogte zijn van hun voorwaarden, wanneer men je dat niet telefonisch vertelt? Ja, je kunt het hier op de site lezen, maar de Radar-site is er niet voor bedoeld. Vakantiekaart hoort jou vooraf in kennis te stellen van hun voorwaarden. Zo simpel is dat.

Doet men dat niet: gewoon niet aan beginnen.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 05 jun 2006 14:22
door mariama
Het girorekeningnummer van Vakantiekaart is 5181630.

Dat weet ik omdat mijn man (niet nederlander die nog niet zo heel goed Nederlands spreekt) er ook in is getrapt. Wij hebben nu zojuist voor de tweede keer de kaart opgezegd, maar niet aangetekend verzonden, helaas.
Ik zou graag weten of iemand kan vertellen hoe het zit met incassobureaus: als wij bewijs kunnen overleggen dat we de kaart hebben opgezegd, kunnen wij dan van zo'n bureau afkomen? Ik neem aan dat het Vakantiekaart is die uiteindelijk naar de rechtbank moet stappen?

Heeft iemand al een incassobureau aan de deur gehad?

Groetjes,
Mirjam

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 05 jun 2006 15:38
door Fosters
Bedankt Mirjam,

Ik ga morgen meteen dat geld terug laten halen.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 05 jun 2006 15:56
door bodejosm43
Mirjam, als jij aannemelijk kunt maken dat je door vakantiekaart aan het lijntje bent gehouden, dat ze je niet alles hebben verteld, dan hoef je echt niet bang te zijn voor de financiele gevolgen.

Ik neem aan dat jij niet vantevoren wist dat de prijs die jij hebt gewonnen, niet echt een prijs was. En ook dat ze je man niet vantevoren hebben verteld dat je na een paar weken waardebonnen zou krijgen toegestuurd ter waarde van 50 euro.

Zij zijn buiten hun boekje gegaan, en vakantiekaart moet maar eens aantonen dat ze correct hebben gehandeld. Een incassobureau zal ook weten dat ze met bewijzen aan moeten komen.

Waarom moet dit soort zaken altijd worden aangeboden met het verdoezelen van hun eigen voorwaarden. Als het een eerlijk bedrijf is, waarom doen ze dit soort dingen dan niet gewoon openlijk.

Of werkt het niet zo:
Mevrouw/meneer, wij bieden u een kortingskaart aan, maar die kost u wel 50 euro plus 2,95 euro verzendkosten. En daarna behouden we het recht voor nog eens geld van uw rekening af te schrijven.

Dat zou een eerlijk verhaaltje zijn, maar ik betwijfel of er veel mensen op de aanbieding zullen ingaan.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 05 jun 2006 19:16
door mariama
Tja, wat is aannemelijk maken. Mijn man heeft in november iemand aan de telefoon gehad die hem vertelde dat hij voor 2,95 euro een heel jaar (!) lang 5%korting kon krijgen op vakanties die geboekt werden via de website van Vakantiekaart. Over 50 euro is volgens hem nooit iets gezegd; en hij zou er nooit op in zijn gegaan voor dat bedrag, want zo breed hebben we het niet. Toen wij later de oproep kregen om 50 euro te betalen, heb ik de brief die bij de kaart zat (die had mijn man gelukkig bewaard met de kaart) nog eens nagelezen, en daar niets over 50 euro gevonden. Daarbij moet duidelijk zijn geweest voor de persoon die mijn man aan de telefoon had, dat hij moeilijk Nederlands spreekt en misschien niet alles begreep. Mijn man heeft natuurlijk nu zijn les wel geleerd, en zal nooit meer iets aan de telefoon kopen. Ik heb onmiddellijk na die betalingsoproep (februari) een brief geschreven dat mijn man niet goed is voorgelicht, en dat wij om die reden niet betalen. In die brief heb ik ook gezegd dat als ik geen reactie van Vakantiekaart ontving op mijn brief, ik de kaart als niet verstrekt zou beschouwen. Wij hebben de kaart mee teruggestuurd.
Wij hebben niets anders gehoord dan een aanmaning, met deriging met een incassobureau, afgelopen week. We hebben maar weer een brief gestuurd, met een kopie van de vorige brief, en de uitleg dat aangezien Vakantiekaart niet van zich had laten horen, wij hebben aangenomen dat de kaart als niet verstrekt was beschouwd.

Mijn man is erg geschrokken en wilde maar gaan betalen, maar ik denk dat dat precies is waar ze op hopen. Ik wil wel eens zien waar dit strandt.

Met vriendelijke groet,

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 06 jun 2006 11:29
door Hoezo
Even een vraagje, ik ben in februari 2006 benaderd via email voor vakantiekaart, gratis, heb daar ook een bevestiging van per email, ik dacht dat ik de vakantiekaart thuis gestuurd zou krijgen, maar dat was niet het geval, ik heb ze erover gebeld. Tot nu toe nog geen problemen met vakntiekaart gehad, ik heb gisteren geboekt via vakantiekaart, ze zouden met 24 uur contact met ons op nemen, tot nu toe nog niet gehoord, gevraagd of ze een telefoon nummer hadden, zo dat ik met hun contact op kon nemen, want het telefoonnummer, wat ze toen die tijd hadden zie ik nergens meer, ook nog niets gehoord, wie weet een beetje de gang van zaken van vakantiekaart, ik ben wel geschrokken van deze reacties allemaal.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 14 jun 2006 19:20
door Hoezo
heb toch mijn vakantie geboekt met vakantiekaart, het heeft mij 100 euro korting opgeleverd, mijn eigen reisbureau zei dat ik het kon doen bij de reisorganisatie die mij deze vakantie kon aanbieden, en zei zeiden dat vakantiekaart uiteindelijk hetzelfde werkt als ik bij hun een vakantie zou boeken, ik heb nu dus gewoon een reis geboekt via vakantiekaart bij een normaal reisbureau anvr en sgr verzekerd, ik heb met ze kunnen mailen wat mijn wensen waren, en je beslist zelf of je de reist boek of niet, en dank vakantiekaart heb ik 5% korting gekregen, daar heb ik dus dan zowat mijn reisverzekering voor, en wat ik hier allemaal lees daar heb ik nog nooit geen last van gehad, ik heb de vakantiekaart helemaal gratis via iets gekregen.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 17 jun 2006 06:30
door bodejosm43
Toch snap ik dit niet.

Je zegt dat je er nog nooit last van hebt gehad, terwijl je nu pas voor de eerste keer boekt.

Vakantiekaart geeft aan dat je je reis alleen via hun site kan boeken, en jij geeft aan dat het toch via een gewoon reisbureau kan.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 17 jun 2006 09:09
door Hoezo
ik heb nu dus gewoon een reis geboekt via vakantiekaart bij een normaal reisbureau anvr en sgr verzekerd, ik heb met ze kunnen mailen wat mijn wensen waren, en je beslist zelf of je de reist boek of niet,

Ik heb mijn wensen aangegeven aan vakantiekaart, zij zoeken voor mij een reisbureau die mij die reis aan kan bieden, je krijgt gewoon te zien met wel bureau je in zee gaat, dus je kan op het internet al zoeken wat voor een reisbureau het is, en of ze anvr/sgr verzekerd zijn, ik heb bij mijn reisbureau nog gevraagd of ze dit reisbureau kende, zij verteld mij dat ik daar rustig mee in zee kon gaan, je moet er zelf ook wel wat voor doen, je kan gewoon met ze mailen, en je wensen nog een kenbaar maken, dan doen zij je eenprijsopgave, daar zit de 5% korting dan al bij, dus je komt altijd goedkoper uit als bij een ander reisburau waar je zonder vakntiekaart zou boeken.

Er zouden er klachten komen, dan kan ik mij gewoon wenden bij dat reisburea, net als ik dat zou doen bij mijn eigen reisbureau, en die zullen dan de klachten proberen op te lossen met je, want ze zijn een anvr/sgr reisbureau en dat moet voor mij toch een goede garantie zijn.

Ik denk dat het wel goed gaat komen, maar ik heb die korting wel te pakken, en van al die andere klachten heb ik nog geen last gehad, ik heb vakantiekaart gratis via internet aangeboden gekregen, en daar nog geen problemen mee ondervonden.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 17 jun 2006 11:29
door bodejosm43
Toch snap ik hier niets van. Reisbureau's zien in de toegenomen boekingen op internet de grootste bedreiging van hun bestaan, en voor zover ik weet is dat ook de belangrijkste reden voor veel buro's om op de eerste plaats boeken via internet te ontmoedigen, en medewerking aan vakantiekaart.nl is dan al helemaal uit den boze.

Stel je het volgende voor:

Jij komt altijd bij reisburo A, en bent daar tevreden over. Je kan via vakantiekaart bij reisburo B de reis krijgen met 100 euro korting. en reisburo A stuurt je zomaar naar de concurrent (en zaagt daarmee de poten onder haar eigen stoel weg).

Als ik reisbureau A was, zou ik je als klant willen vasthouden door ZELF die korting te geven.

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 17 jun 2006 11:43
door Hoezo
maar reisbureau A kon mij die reis niet leveren, vandaar dat ze zeiden dat ik met dat reisburea in zee kon gaan,

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 17 jun 2006 17:10
door Lau10
wie boekt ernu via de prijsopdrijvers van Vakantiekaart, welke als een soort tussenagent trachten te functioneren, NOOIT DOEN , GEEN SGR garantie

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 17 jun 2006 23:05
door Hoezo
Het reisburau waar ik heb geboekt heeft anvr/sgr garantie, je boekt bij een reisbureau en niet bij vakantiekaart, hoe komt u er dan bij dat je geen SGR garantie heb, heeft u daar dan problemen mee ondervonden, toen U een reis boekte via vakantiekaart, zoniet hoe komt U dan aan die stelling, daar zou ik dan graag uitleg over willen hebben

Re: Vakantiekaart

Geplaatst: 17 jun 2006 23:49
door bodejosm43
Wat ik van de site afhaal, is dat je de korting alleen krijgt via de organisatie zelf.

Jij zegt dat je naar een reisbureau kunt gaan, en aan kan geven dat je via vakantiekaart wil boeken omdat je daar 5 procent korting krijgt.
Je krijgt voor je gevoel 5 procent korting, maar als je de reis elders boekt, heb je vaak al meer dan die 5 procent in de knip.

Het is een schijnkorting die je krijgt: met de ene hand geven, met de andere dubbel terugpakken.

Ik geloof er niets van dat je goedkoper uit bent met de kaart. Je hebt vrijere keuze zonder die kaart, en de betreffende korting kun je zonder verdere verplichting bij heel veel reisbureau's krijgen.

D-reizen heeft mij deze week gegarandeerd, dat zij altijd goedkoper zullen leveren dan vakantiekaart.nl .