LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gaiane
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:31

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gaiane »

Hallo mijn lotgenoten,
ik ben een van de slachtoffers van Speedlinq. Ik kreeg en krijg nog steeds hoofdpijn van Speedlinq.
In juli 2006 heb ik online internet van Speedlinq zonder telefonie aangevraagd. Het zou via telefoonlijn gaan maar zonder telefoon. Daarnaast krijg ik een korting omdat ze een actie hebben. Pas over 7 dagen (op een zaterdag) krijg ik een brief thuis dat mocht ik mijn abonnement willen opzeggen dan moet ik het binnen 7 dagen doen. Ja hoor, het kan dus niet meer. Over een aantal weken krijg ik de modem thuis gestuurd en er zou iemand van KPN langs komen om de lijn aan te sluiten. De monteur van KPN was er geweest en de lijn was goed. Ik was helemaal blij, uiteindelijk internet!!! Nee hoor, modem aangesloten en dat doet niet. Ik bel gelijk met technische dienst. Na een lange en moeizame gesprek probeert hij mij te overtuigen dat mijn telefoonlijn niet goed is. Hij raad me aan contact op te nemen met KPN. nadat ik hem vriendelijk vraag of hij het niet wil doen omdat ze het onderling moeten regelen, krijg ik een negatieve reactie. Ik bel dus met KPN (weer een 0900 nummer). Daar zeggen ze dat ze niets daarmee te maken hebben en ik bel dus weer met Speedlinq.
Nu krijg ik iemand anders aan de lijn. Ik vertel mijn verhaal en wat zegt hij?: mijn collega heeft u onjuiste informatie gegeven, KNP heeft inderdaag niets mee te maken. Hij belooft een notitie te maken en een monteur bij ons te laten komen. Ik zou teruggebeld worden. Ik wacht daaaaagen en belt uiteindelijk zelf. Ik krijg iemand anders aan de lijn die geen notitie terug kan vinden. Dat is echt baaaalen. Ik geef aan dat ze een hele slechte service hebben. Deze medewerker maakt notitie (hij leest ook voor,nadat ik het gevraagd heb) en over een paar dagen komt een monteur bij ons langs. Lijn is goed, het modem is kapot!!! Jullie moeten het modem terugzenden naar het adres wat op de site staat en jullie hoeven niets ervoor te betalen, zegt de monteur van Speedlinq. Wij dus het modem gelijk verzenden. Over een dag krijgen wij een TPG medewerker met het pakketje waarvoor wij 14 euro moeten betalen omdat het niet gefrankeerd was en Speedlinq heeft het niet geaccepteerd.
Daarna bel ik weer met Speedlinq die zegt dat wij eerst op een brief moeten wachten, waarin een sticker is die wij op het pakketje moeten plakken. Om het verhaal kort te maken, ik krijg uiteindelijk een nieuwe modem en daar ben ik blij, MAAAAR het doet weer niet. Ik werd er helemaal gestoord van en bel weer met speedlinq (nadat ik meerdere malen het modem probeer te installeren). Na een lang gesprek blijkt dat ze ons een verkeerder installatie cd hebben toegezonden.
Even tussendoor, voor deze weken en maanden wordt er gewoon een maandelijke bedrag van mijn rekening afgeschreven.
Uiteindelijk heb ik een medewerker van Klantenservice aan de lijn die mij toezegt dat ik een brief moeten sturen met de bewijzen van de door mij gemaakte kosten en dat die kosten vergoed worden. Ik dus een brief en kopieen van alle bewijzen. Na een aantal onbeantwoorden mails krijg ik een bericht van Speedlinq dat ze mij 2 maanden gratis internet willen aanbieden en klaar. Dat zal totaal iets van 20 euro kosten. Als ik hun mail dat ik mijn geld terug wil, schrijven ze mij terug dat het besluit bindend is.
Ik heb hun net een uur geleden weer gebeld en krijg ene Tamara Vinken aan de lijn die:
- niet naar mij luistert;
- mij behandelt als DOM iemand;
- onaangename reactie geeft op een van mijn mededelingen;
- beweert dat alles goed genoteerd wordt, terwijl ik zelf het anders ervaren heb;
- mij geen contactgegevens van hun afdelingshoofd geeft.

Ik heb gezegd dat ik mij gedescrimineerd voel (als een klant) en vraag haar notitie te maken en die voor te lezen.
Ik wil proberen op een en andere manier aan het afdelinshoofd te komen.

heeft iemand een iedee hoe ik dat doen?

Ik ben zelf van plan om dat via een T-for Telecom winkel te regelen. ze treden soms ook als tussenstation van een aantal providers o.a. voor Speedlinq.

Ik hoop dat Radar actie onderneemt.

Ik wens allen veel succes en raad niemand aan Speedlinq als provider te kiezen.

mogtar
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door mogtar »

Gewoon iedereen waarschuwen dat ze geen Speedlinq nemen en kun je hun hoop kosten en stress besparen.SP518248

Vincent Krul
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2007 07:31

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Vincent Krul »

Ik lees op veel forums, waaronder dit van Radar, veel negatiefs over Speedlinq. Nu zgt Radar zelf dat er veel verholpen is bij Speedlinq, maar volgens mijn laat Radar zich met een kluitje in het riet sturen. Hoe kan je nu een aangevraagd abonnement binnen 7 dagen na AANVRAAG op zeggen, als de aansluiting zelf lang op zich laat wachten? Hoe kan het zijn dat er geen beschreven klachtenprocedure is? Hoe kan het zijn dat er gedreigd wordt met allerlei juridische procedures, terwijl steeds maar weer blijkt dat Speedlinq in gebreke blijft. Deze zaken neigen naar oplichterspraktijken. Radar, vraag ze eens naar de klachtenprocedure? Ik wil helemaal niet lid worden van Boycot.nl om serieus genomen te worden, ik wil dat dit bedrijf dat zelf doet.

Aktu
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2007 15:27

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Aktu »

Wij bij de Aktueel Sportief zijn bezig met een artikel over de klachten van internet.

Hiervoor zijn wij opzoek naar verhalen van mensen met problemen. Mocht jij je verhaal graag willen vertellen aan de Aktueel.

Mail dan naar: [email protected]

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

Ik heb sinds enige tijd een ADSL2 abonnement speedlinq comfort 20.000 waarin alles inclusief is, adsl2, telefoon, vaste lijnkosten voor een bedrag van 29,95 per maand.

Nu kan speedlinq het beloofde niet waarmaken en haalt snelheden van hooguit 12.000 (heel soms 14.000) en ik heb al vele malen geklaagd.

Afgelopen maandag kreeg ik bericht dat ze mijn abonnement administratief zouden gaan verlagen naar 19,95 per maand, leek goed, ik kreeg immers maar 65% dus zou er nu ok eerlijk voor gaan betalen dacht ik.

Vandaag kreeg ik de factuur en ik moet potdorie gewoon 29,95 per maand betalen, reden daarvan is dat nu de vaste lijnkosten en de telefoon abo kosten apart worden berekend en het totaal dus gewoon weer op 29,95 per maand uitkomt.

Ik heb gebeld met speedlinq maar deze wil er niks aan doen en zegt alleen de abonnementsvorm te verlagen naar 12.000 en daarmee is de kous af.

ik kan geen advocaat betalen en dacht verzekerd te zijn tegen rechtshulp maar helaas was dat niet zo waardoor ik nu niets kan beginnen tegen deze klub, wat doe ik hieraan, kan de consumentenbond dit soort praktijken niet voor eens en voor altijd aanpakken, speedlinq wordt in vrijwel elk forum aangeklaagd voor zijn wangedrag maar blijkbaar zijn die mensen doof en blind voor elke klacht.

Hoe moet ik nu verder ? Ik krijg niet waarvoor ik betaal en in plaats van mij te geven waar ik contractueel gezien recht op heb verlagen ze simpelweg de contractsvorm waar ik maar mee accoord moet gaan en ik heb daarna geen poot meer om op te staan.

olaf1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:47

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door olaf1979 »

Het is mij inmiddels heel erg duidelijk

Ik vind het bedrijf Speedlinq criminelen!!!!!!!!

chvlaan
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2006 17:06

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door chvlaan »

Je vraagt of het beter is via de t voor telecom winkel je klacht in te dienen, ik kan je zeggen DOEN. Nadat ikzelf 80 euro aan telefoonkosten had gespendeerd was ik het volkomen zat. Ik was geheel overstuur en dat hebben ze bij t voor telecom geweten. Een bereidwillige medewerker daar heeft een officiele klacht ingediend bij speedlinq via t voor telecom. Daar hebben ze formulieren voor. Daarna is het gebeurd, ik ben gebeld door speedlinq, ja je leest het goed speedlinq heeft mij gebeld. Ik werd gebeld door iemand die er verstand van had, blijkbaar bestaan die bij speedlinq, alleen krijg je ze niet aan de telefoon. Deze man vertelde mij dat hij mij online zou krijgen al zou het een uur duren en inderdaad ik ben nu online. Ook mijn modem is gewisseld, er bleek een programma in mijn computer een conflict te veroorzaken met de verbinding, nadat dit programma was verwijderd had ik een verbinding. Speedlinq vind ik een klantonvriendelijke maatschappij, die hun geld verdienen aan de telefoon, nu ik na 1 jaar wil opzeggen moet ik ze weer bellen, schriftelijk kan je niet opzeggen, ik vind dit ronduit belachelijk.

Dus ga met je klacht naar t voor telecom en sta erop dat ze een klacht indienen en leg de verantwoordelijk bij de winkel, die van speedlinq een provisie krijgt. Bel niet meer en laat speedlinq jou bellen en sta erop dat je iemand aan de lijn krijgt, die er verstand van heeft.

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

Meppel woensdag 7 maart 2007

Speedlinq BV
T.a.v.: Klantenservice
Postbus 136
2270 AC Voorburg
Klantnummer: SPXXXXXX Abonnement ADSLcomfort 20.000

Enkele weken geleden, om precies te zijn op dinsdag 13 februari 2007 heb ik u een aangetekende brief gestuurd met de volgende inhoud:
Enige tijd geleden heb ik bij u een ADSL comfort 20.000 abonnement afgesloten voor de all-in prijs van €29,95 per maand.
Sinds de oplevering zijn er problemen met de snelheid die wordt gehaald en kom ik nauwelijks uit boven de 12.000, een fractie dus van het volgens het contract geldende 20.000.
Afgelopen maandag, 12 februari kreeg ik van Speedlinq een brief waarin men mij aanbood de kosten te verlagen naar €19,95 per maand en de abonnementsvorm “administratief” te zullen verlagen naar de 12.000 ADSL vorm.
Tot mijn grote ergernis kreeg ik vandaag een factuur met weliswaar keurig de creditering van de voorgaande maanden maar eveneens de nieuwe bedragen en het eindbedrag blijkt gewoon hetzelfde te zijn namelijk €29,95 per maand, reden daarvoor is dat Speedlinq nu de vaste lijnkosten en het bel abonnement apart berekend waardoor het eindbedrag hetzelfde blijft.
Kort samengevat Speedlinq kan niet waarmaken wat het belooft, verlaagd dan eenzijdig het abonnement waarvoor de klant hetzelfde betaald en stelt de klant voor een onmogelijk feit.
Ik ga hier dan ook niet mee akkoord en verzoek Speedlinq alsnog over te gaan tot het leveren conform het initiële contract en mij te leveren waar ik recht op heb.
Mocht Speedlinq om technische redenen niet in staat zijn te leveren waar het volgens het aangegane contract zich toe heeft verplicht ben ik bereid akkoord te gaan met een procentuele verlaging van de factuur, maar geenszins akkoord te gaan met een contractsverlaging omdat daarmee mijn wettelijke positie word ondermijnd.
Ik stel dan ook voor om te stellen dat grofweg 60% van de snelheid wordt gehaald en er dan ook 60% wordt gefactureerd, hetgeen een eerlijke en klantvriendelijke oplossing zou zijn.
Mocht speedlinq zich niet kunnen vinden in mijn voorstel wil ik overgaan tot het in gebreke stellen en Speedlinq verzoeken alle medewerking te verlenen aan een spoedige en vlekkeloze oplossing van dit probleem en mij alsnog de afgesproken snelheid leveren zal.

Ik heb inmiddels contact gezocht met de Consumentenbond en het programma Kassa! Van de u welbekende omroep en hen verzocht aan deze zaak aandacht te besteden.

Tot op heden heb ik van u geen enkele reactie mogen ontvangen en ben derhalve dan ook van mening de volgende maatregelen te nemen opdat u aan uw contract zult voldoen:
1 Vanaf heden neem ik aan daar ik geen tegenbericht van u heb ontvangen dat u akkoord gaat met de levering zoals in het initiële contract met u is afgesproken en u mij zult leveren een ADSL comfort 20.000 abonnement inclusief voip voor het daarvoor geldende tarief.
2 U de door u aangebrachte administratieve eenzijdige wijziging van het contract inmiddels heeft teruggedraaid en u zich dan ook zult houden aan de in het initiële contract gemaakte leveringsafspraken en veronderstelde snelheden.
3 U nog binnen het verstrijken van deze week zult zorgdragen voor een snelheid die conform het contract met u is afgesproken.
4 U indien u niet aan voorgaande punten 2 en 3 kunt voldoen u akkoord gaat met een percentuele verrekening van de abonnementskosten die globaal overeenkomen met het geleverde zijnde maximaal 60% van de snelheid tegen een vergoeding van maximaal 60% van het abonnementsgeld.
Ik wens ditmaal wel door u te worden beantwoord en stel voor dat u mij terstond na het ontvangen en lezen van bovenstaande zult informeren over de stand van zaken.
Voorts wil ik u er op attent maken dat al enkele malen via e-mail klachten aan u zijn gemeld omtrend het telkens resetten en uitvallen van de verbinding en ik ook deze problemen die reeds vanaf dezelfde datum aanwezig zijn wil zien worden opgelost.
Ik geef u ten laatste male een kans om deze zaak naar mijn volle tevredenheid op te lossen en heb inmiddels juridisch advies ingewonnen over de mogelijk te nemen stappen in deze.

Bij het in gebreke blijven vorder ik van u een bedrag als schadevergoeding voor het niet volledig functioneren en het niet naleven van het contract zjinde de somma van €250,- voor elke dag dat u in gebreke blijft.

Is getekend J. Snijder, Meppel 7 maart 2007

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen en speedlinq aansprakelijk te stellen voor hun falen, vrijwel elke rechter zal u gelijk moeten geven en uw vordering tenminste op het gebied van de levering moeten honoreren.

Dit bericht s geenszins bedoeld om speedlinq schade te berokkenen en elke veronderstelling dat dat wél zo is wil ik derhalve dan ook van de hand wijzen en mij beroepen op het recht op het verstrekken van informatie.

Ook wil ik op generlij wijze worden beschuldigd van enige vorm van hetze jegens partij en wijs derhalve ook dit uitdrukkelijk van de hand.

U bent vrij om deze brief als voorbeeld te gebruike en zie af van het eventuele auteurs of eigendomsrecht dezer. ;)

Zo, das dan ook ff weer mooi wettelijk geregeld ;)

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Geen enkele provider garandeerd de snelheid. Dus ik ben bang dat je 'ingebrekestelling' het niet zal halen. Lees op de website van Speedlinq:
Disclaimer: De down- en uploadsnelheden van onze producten kunnen variëren. Welke snelheid gehaald wordt is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, modem of computer. Speedlinq biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
Maar in ieder geval suc6

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

Kan zijn maar een snelheid die ongeveer op de helft van de snelheid volgens het contract ligt, én een modem dat steeds vanuit de centrale gereste wordt zodat je niet eens fatsoenlijk kan internetten en telefoontjes met het ziekenhuis niet aankomen omdat je lijn meer dicht staat dan open wel.

Bovendien wéét speedlinq dit al voordat jij een abo afsluit, ze hebben al langere tijd de beschikking over de cijfertjes en laten je er gewoon inlopen, zoals ze ook al maanden weten dat de KPN achterloopt met ombouwen en alle centrales tijdelijk knijpt omdat hun eigen clientéle voorgaat.

Maar goed we zullen zien, ik heb méér dan genoeg redenen om te klagen als speedlinq daar niks mee wenst te doen, prima, maar dan moeten ze niet raar opkijken dan mijn rechtsbijstandverzekering of advocaat aan de deurbel staat binnenkort.

Ik voldoe keurig aan mijn deel van de overeenkomst, nu zij nog, en een contract eenzijdig wijzigen zonder de klant daarover eerst te vragen of hij daarmee accoord gaat is bij wet verboden geloof ik zelfs.

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door mobiwizard »

zoals ze ook al maanden weten dat de KPN achterloopt met ombouwen en alle centrales tijdelijk knijpt omdat hun eigen clientéle voorgaat.
Je weet wie de eigenaar is van Speedlinq? :lol: :lol:

BasMar
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2007 14:20

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door BasMar »

Vanaf 3 dagen terug is de speedlinq lijn super traag en instabiel
Heb normaal 650 kbyte/s down maar haal nu de 65.

De upload is wel normaal. Ik ken iemand uit een aangelegen dorp die hetzelfde probleem sinds 3 dagen heeft.
Wat zou de reden kunnen zijn. De helpdesk heb ik inmiddels al 7 keer gebeld, maar vanwege de wachttijd die groter is dan 15 minuten kun je alleen een bericht achterlaten. Terugbellen doen ze tot op heden niet.

Groet

spld
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2007 16:31

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door spld »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem! ik heb wel is waar het 20mbit abbonoment, maar precies dezelfde klachten. Heb de technische helpdesk al wel 7x aan de telefoon gehad. En er word steeds gezegd dat er iets mis is met mijn thuis situatie.

Ik kan wel mijn maximale snelheid halen met de speedtest van bbned, terwijl ik op het KPN netwerk zit.

http://speedtest.bbned.nl

Het bestand van 100mb downloaden gaat ook prima.

Maar nogmaals dit is de enige website waar ik die snelheid haal, de rest is gewoon bagger.

Groet.

BasMar
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2007 14:20

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door BasMar »

Idd je hebt helemaal gelijk
Ze laten je een test doen met speedtest.bbned.nl en daar is het gewoon goed. Voor mij is speedtest.nl meer leidend, die geeft27 kbyte/s aan.
Ook nog frappant, newsleecher, ftprush ed doen het zeer langzaam en als ik iets met flashfxp doe dan is het wel goed. Hier klopt gewoonweg iets niet. Ze gaven wel toe dat er donderdag de telefonie heeft uitgelegen. Laat dat nu net het moment zijn dat ik constateerde dat de internetsnelheid zeer instabiel en laag was. Kom jij toevallig ook uit Brabant uit de buurt van de Bosch, want iemand die ik ken en ook speedlinq heeft heeft vanaf donderdag hetzelfde probleem.

spld
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2007 16:31

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door spld »

Ja precies, speedtest.nl is bij mij ook zeer langzaam. Maar bij mij is paar dagen terug VoIP geactiveerd, sindsdien is mijn snelheid zo traag.

Ik kom zelf uit Dieren, Gelderland. Maar vrees ook dat er iets heel anders aan de hand is dan wat ze zeggen.

Maar met welk programma je iets download maakt niet zoveel uit, het ligt aan de servers ben ik achter. Wanneer via ftp wat download van ftp.debian.nl, gaat het snel. Dat is tot nu toe de enige waar ik ook echt die snelheid haal die ik gewent ben.

Verder van de nieuwsserver van eweka was paar dagen rete snel, maar nu kom ik niet meer boven de 80 kb/s. Heb al vanalles geprobeert. Modem reset, 4 verschillende firmwares, andere splitter. Maar helpt allemaal niks, steeds hetzelfde probleem.

Er word wel door speedlinq gezegd dat het aan de thuissituatie ligt, maar daar van weet ik 100% zeker dat er niks makeert. Het probleem ligt echt bij speedlinq zelf.

Ik heb ze uiteindelijk wel zover gekregen om een of andere test op mijn lijn uit te laten voeren. Ze hebben gezegd dat ik binnen 2-4 hiervan iets merk. Of dat mijn lijn weer normaal reageert. Of ik krijg een telefoontje. Ik ben benieuwd!

Groet.

BasMar
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2007 14:20

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door BasMar »

heb de test met 2 programmas gedaan op dezelde server en de ene doet het snel flashfxp en de andere langzaam.
Ook heb ik eweka en die was tot donderdag gewoon goed.
Ook nieuwe installatie modem mocht niet baten. Als ik wireless inlog bij de buren is het allemaal normaal, dus ligt niet aan software en of comp.
Dat van die twee programma waarvan 1 het snel doet en de andere niet is overigens wel vaag. Moet je maar eens testen. Flasfxp is snel en FTPrush langzaam.

BasMar
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2007 14:20

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door BasMar »

Ik vrees dat het met de routing te maken heeft en dat er ergens een communicatie probleem zit in de routing (verrotte hub of zo)

BasMar
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2007 14:20

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door BasMar »

Kun je misschien contact met me opnemen per telefoon, of ik met jou.
Je kunt je telefoonnr achterlaten op [email protected] of als je jouw emailadres achterlaat kan ik je ook mijn tel nr geven.
Wat jij wilt.
Dan kunnen we wat korter communiceren.
Groet.

BasMar
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2007 14:20

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door BasMar »

Kun je misschien contact met me opnemen per telefoon, of ik met jou.
Je kunt je telefoonnr achterlaten op [email protected] of als je jouw emailadres achterlaat kan ik je ook mijn tel nr geven.
Wat jij wilt.
Dan kunnen we wat korter communiceren.
Groet.

Gesloten