Pagina 13 van 54
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 00:02
door joostw
Kan een reisorganisatie zich niet verzekeren tegen dit soort zaken.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 00:06
door figaro
zei kunnen er ook niets an doen.
dit is overmacht.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 00:08
door Gast
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 00:09
door Gast
soory, ik was even in de war met het quote-knopje
(het is ook laat)
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 00:12
door joostw
En daarom, weltrusten.
Vooral figaro, want die schijnt moeite te hebben om de slaap te vatten.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 00:26
door figaro
Bedankt joost,
jij ook lekker slapen
tot morgen!!!!!!!!!1
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 08:50
door nic
Alle problemen opgelost lijkt me!!!
Ok Je kon er op wachten maar toch, het is wel triest als je nu in Turkeije staat en nog niet weet hoe je terug moet! Maar voor degene die geboekt hadden en nu zeker weten dat ze met een andere maatschappij vliegen, zoals mijn mams, is dit goed nieuws!
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 10:00
door Har
Onur heeft en vluchtverbod voor een maand gekregen, de
enigste juiste beslissing, ook in Duitsland is dit besluit genomen, nu verplicht Onur de passagiers via Brussel te vliegen ipv Eindhoven.
Coredon, een turks reisburo, heeft gisteren Onur nog via een e-mailing aangeprezen. wat daar van te denken ?????. heeft Coredon boter op hun hoofd of hebben ook zij aandelen bij Onur.
Bijzonder vervelend voor de tienduizend vakantiegangers in Turkije en diegene die nog gaan moeten
Er zijn nog meer van dit soort bedrijven , die hun verantwoordelijkheden niet nakomen, oa : Inter Airlines, Onur etc.
Het zijn bijna allemaal turkse reisburo,s en vliegmy, opvallend.
Het ministerie geeft wel degelijk informaties uit aan betroffen passagiers.
[ gast-gast : inhoudelijk reageren lijkt problematisch ][/b][/quote]
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 10:08
door Gast
En hoe zit het met de nederlandse maatschappijen, die hebben ge-eist en het ook nog voor elkaar hebben gekregen dat de technische problemen die zij hebben in de doofpot gestopt worden?
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 10:51
door Gast
HOOFDDORP - Op de Europese vliegvelden zijn het afgelopen jaar veel meer ernstige gebreken aan vliegtuigen geconstateerd dan in 2003. Dat blijkt uit een onlangs gepubliceerd rapport van de Joint Aviation Authorities (JAA).
Inspecteurs van deze luchtvaartautoriteit kwamen bij onaangekondigde controles in 31 landen 1075 ernstige gebreken tegen. Dat waren er een jaar eerder nog 591. In totaal hebben ze 4568 inspecties (2003: 3414) uitgevoerd, onder andere ook in Nederland. Het aantal ernstige tekortkomingen stijgt al sinds 2000.
De controles leidden in zeventien gevallen tot een vliegverbod voor het vliegtuig. Vijftien keer hadden ze gevolgen voor de toestemming van de luchtvaartmaatschappij te landen in een bepaald land.
Nooduitgangen
De JAA maakt niet bekend welke vervoerders slecht presteerden. In Nederland zijn onder meer Transavia, KLM en Martinair onder de loep genomen. Ook Phuket Air, dat inmiddels niet meer op Nederland mag vliegen, is onderworpen aan controles. Dat geldt ook voor het Turkse Fly-Air, dat in ons land extra scherp in de gaten wordt gehouden.
De inspecteurs hebben onder meer slecht werkende noodverlichting of te weinig zaklantaarns aangetroffen. Goede verlichting is essentieel om passagiers in geval van brand of rookontwikkeling veilig het vliegtuig uit te krijgen. Ook de toegang tot de nooduitgangen was nog al eens geblokkeerd.
In sommige gevallen waren de banden onacceptabel ver afgesleten of was er sprake van lekken in het hydraulisch systeem. Ook kwam het voor dat vracht in het ruim niet goed was vastgezet. Zware objecten kunnen dan in geval van bijvoorbeeld een landing schade veroorzaken
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 11:13
door Gast
maar vorig jaar was wel het veiligste jaar in de luchtvaart ooit.
Minste ongelukken en chraches.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 11:18
door Gast
Daarom kunnen eer nog wel mankementen zijn geweest waar wij niks van (mogen) weten...
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 11:36
door Har
Aan Gast.
Gast,
U bent de beschermheer/vrouw van Orun, Coredon etc ,lijkt me zo.
Hoeveel inhoudelijke berichten plaatst U ?
Bij het betreffende ministerie wordt elk klacht onderzocht en bericht aan de aanvrager, ik heb een schrijven met een vermaning aan Inter Airlines gekregen .
In Nederland is alles openbaar, het Ministerie veegt niets onder de mat en heeft niets te verbergen.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 11:43
door Gast
Jij gelooft echt nog in sprookjes, Har...
Geweldig!
Je moest eens weten hoeveel er in Nederland in de doofpot wordt gestopt.
Ongelooflijk dat je blijkbaar te naief of te blind bent om dat te zien...
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 11:50
door Har
Aan Gast,
In sprookjes geloof ik niet. :
Ik heb met 8 familieleden ,waaronder 2 kindertjes , 16 uur op Schiphol gezeten,vanwege een kapotte cockpit ruit, zie Inter Airlines.
Gast:
Geef ons het overzicht van weg gemoffelde zaken en uw moeite om de zaken boven tafel te krijgen.
, helderheid in een discussie is plezierig.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 11:53
door Gast
Zou zeggen lees alles nog eens rustig door!
Staat er namelijk al een aantal keer in deze topic, echter jij bent te blind om dat te willen zien...
Ministerie geeft zelf toe dat er een hoop niet naar buiten wordt gebracht en nog wil jij het tegendeel beweren...
Dan moet je toch wel een verschrikkelijke dikke plaat voor je kop hebben.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 12:24
door Gast
Nu Har er is genoeg op het forum gezet daarover.Lees alles na,heb ik ook gedaan,en zo open zijn ze hier dus niet.En er word wel degelijk mankementen over eigen toestellen verzwegen of onder tapijt gemoffeld
En als je dat niet geloofd heb je een betonplaat voor je hoofd zitten en blijf je hoofd maar in het zand steken.Maar ik trap daar niet meer in.Als ze naar andere maatschappijen alles openbaren en een vinger opsteken,dan moeten ze eerst een naar hunzelf wijzen op hun zaakjes.Want die zijn niet op orde.Maar genoeg erover.Ga eerst maar lezen.!!!
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 12:26
door Gast
ik word helemaal gek van dit gezeik. het is gewoon allemaal om economische redenen denken jullie nou echt dat KLM of TRANSAVIA of weet ik he wat geen problemen hebben nou herinneren jullie je de bijlmer nog dat was onur air niet hoor.
Het is een cherter vlucht en ja die is wel goedkoop ja en daar kunnen KLM ed niet aan tippen dat is gewoon het probleem waarom er nu bij zo een bedrijf ophef wordt gemaakt om het hacje van de grotere bedrijf te redden.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 12:33
door Gast
Nee dat was niet Onur ,KLM,Transavia,Maar EL-Al Israel.Hij is een paar honderd meter van ons huis neer gestort.En dat word nooit vergeten:
Maar dat heeft niets met Onur te maken.En dat weet ook iedereen.
Re: Onur Air
Geplaatst: 13 mei 2005 12:40
door Gast
Mensen die NL maatschappijen beschuldigen. Lees onderstaand artikeltje nog eens goed door. Het gaat echt niet van vandaag op morgen. Het probleem is net dat de internationale eisen veel te laag liggen. Worden die hoger gelegd, dan moet het complete vrachtvervoer aan de kant gezet. DAT is inderdaad op economische gronden.
Rest de vraag: hoe veilig moet vliegen zijn? Voor mensen die zich beklagen dat ze nu 20 Euro meer moeten betalen kan er voor mijn part één Onur vlucht per week ingezet worden...enkele reis moet voldoende zijn.
====================
Is een vliegmaatschappij onder verscherpt toezicht veilig?
Veel mensen vragen de laatste week aan de Inspectie Verkeer en Waterstaat of een luchtvaartmaatschappij onder verscherpt toezicht wel veilig is? Dat is niet zo'n vreemde vraag gezien de media-aandacht voor dit onderwerp. Onlangs heeft de inspectie in haar jaarbericht nog haar zorg uitgesproken over de veiligheid van een aantal vakantiechartermaatschappijen. Eentje werd zelfs de toegang tot Nederland geweigerd.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat waakt in Nederland over de veiligheid van luchtvaartmaatschappijen en vliegtuigen. Het zogeheten Safety Assessment Foreign Aircraft-team controleert buitenlandse luchtvaartmaatschappijen die van Nederlandse vliegvelden gebruikmaken. Maatschappijen waarbij gebreken worden geconstateerd worden scherper in de gaten gehouden. Goede inspectieresultaten geven weer aanleiding tot vermindering van het aantal inspecties.
Er wordt geïnspecteerd op basis van internationale veiligheidsnormen. Elke maatschappij die van en naar Nederland vliegt moet voldoen aan die norm. Een maatschappij die onder verscherpt toezicht van de inspectie staat, voldoet aan de norm, maar zit daar niet ver boven. De gemiddelde maatschappij die op Nederland vliegt zit ruimschoots boven die norm. In een cijfer van 0 tot 10 uitgedrukt zou je kunnen zeggen dat sommige maatschappijen een 8 of een 9 halen en dat anderen een 6 of een 6 min halen. Dat laatste cijfer is reden voor verscherpt toezicht. Een onvoldoende betekent vliegverbod.
Op dit moment (5 mei 2005) staan twee maatschappijen onder verscherpt toezicht:
Onur Air (land van herkomst: Turkije)
Fly Air (land van herkomst: Turkije)
De Inspectie Verkeer en Waterstaat werkt dus aan een veilige luchtvaart. Zij benadrukt daarbij echter ook de eigen verantwoordelijkheid van de vakantieganger. Hij moet vooral kritisch zijn bij al die mooie vakantieaanbiedingen. En hij moet beseffen: een luchtvaartmaatschappij heeft veel geld nodig om een vliegtuig veilig in de lucht te houden en er een getrainde bemanning op na te houden.