LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HERBALIFE

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

HERBALIFE JA OF NEE?

Ja, het werkt!
43
23%
Nee, ik vind het te duur, maar werkt wel.
23
12%
Nee, het werkt niet!
108
57%
Ik weet niet wat Herbalife is!
17
9%
 
Totaal aantal stemmen: 191

eefje73
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2005 13:18

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door eefje73 »

Ik heb even gekeken en het staat op de verpakking!

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Bzzz,

Dan heb je je zelf te pakken toch, als je ja en amen zou zeggen..
Jij springt toch ook niet in de sloot als ik dat zeg?
Ik ben van mening dat je overal nazoek werk van moet maken =, doe ik ook als ik medicijnen van dokter krijg, dan lees je ook de bijwerkingen en die zijn veel ernsitger dan Herbalife?? Of ben ik nou gek??

Ik vind het wel raar dat ze jou dat nooit verteld hebben van die garantie....
Daar kan ik me niet in vinden.

En met die medicijnen word wel degelijk wat gedaan, want bepaalde stoffen kunnen neit bij de produkten.
Heel simpel...

moedervan5

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Henrice,

Kijk dat vind ik nou een waazige site...een site van niets...want ik vind het flauwekul dat mannen er onvruchtbaar zouden worden, hoe vaak eten ze het...nou bijna nooit!!!!

En roken en drinken, dat is de hoofdzaak van vruchtbaarheid, maar daar kom je niet mee....wel waazig dat in een keer een natuurlijk produkt vruchtbaarheid beinvloed...hou je bezig met roken en drinken, is veel erger...
\
moedervan5

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Ik heb HBL gevraagd waarom ze SOJA aan hun producte toevoegen. tot nu toe GEEN antwoord gekregen. SOJA heeft voordelen bij het afvallen, maar er is ook een keerzijde, lees dit artikel eens:

http://www.prostate90.com/sci_papers/soy_dangers.htm

of als engels niet je sterkste punt is:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3e.html

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Willy Witsel,

Als jij goed leest dan komt er in naar voren dat je soja niet zonder voedingstoffen moet eten...dus het komt er opneer dat je er voedingstoffen erbij moet hebben..EN DAT DOET HERBALIFE.

Verder ken jij misschien mensen met een koemelkallergie Ik ben er een van...wat zouden die voor alternatief moeten hebben dan....

Deze sites vind ik dus ongelooflijk waazig...en dat geloven jullie gelijk.??
Heel raar...

Herbalife doet het met soja, omdat het wel degelijk gezond is....
Deze reseltaten hebben we ook net met melk gehad bij Radar....
Daaruit bleek hoe slecht melk was...dus wat wil je nu aantonen willy??
Ik snap jou niet helemaal....??
Ga eens info zoeken over melk kom je op het zlefde uit....

moedervan5

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

Nou moeder, de discussie gaat niet over roken Trouwens drinken is zo slecht nog niet. De volgende tekst heb ik gevonden.

Wat het bier zijn weldoende effecten tegen osteoporose lijkt te geven, is zijn natuurlijke en hoge siliciumgehalte, zijnde 11 tot 40 mg per liter. Het voordeel van deze aanvoer van silicium is dubbel aangezien bier gemakkelijker en sneller opgenomen wordt in het lichaam dan de banaan, één van de voedingswaren die het rijkst zijn aan silicium.

Dus die siliciumpreparaten ven Norbert Duffaut kunnen we vervangen door een lekker biertje.(met mate dan)

Dat de site wazig is zou best kunnen.Gezien soja een bestandeel bevat dat de zelfde werking heeft als het vrouwelijk homoon oestrogeen is het best het onderzoeken waard.

Over soja heb ik nog de volgende ytekst gevonden voor een ieder die verstandig met voeding om wil gaan.

Preparaten en natuurlijke bronnen:

De beste bron van isoflavonen zijn sojaproducten, vooral geroosterde sojanoten. Er bestaan grote verschillen in het gehalte aan isoflavonen in soja, al naar gelang de teelomstandigheden. Sojaproducten als tempé, tofoe, miso, ketjap en sojamelk zijn stuk voor stuk uitstekende bronnen van isoflavonen. Daarnaast zijn ze rijk aan andere waardevolle stoffen, waaronder eiwitten en andere fytochemicaliën. Isoflavonen zijn vrij stabiel en gaan doorgaans niet verloren bij het koken.

Isoflavonen uit soja en rode klaver zijn ook verkrijgbaar in tabletten en capsules. Het staat echter niet vast of deze isoflavonenpreparaten dezelfde heilzame werking bezitten als isoflavonen uit voedsel. Bovendien bestaat het risico dat ze de celgroei stimuleren en dus een averechts effect hebben. Als u besluit tot het gebruik van een isoflavonensupplement, lees dan de instructies op de verpakking altijd aandachtig door en neem niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid. Vraag bij twijfel de arts of apotheek om advies.
Tot nu toe is niet ontdekt wanneer isoflavonen remmend en wanneer ze juist stimulerend op de tumorgroei werken. Door het onvoorspelbare effect is echter voorzichtigheid geboden bij het gebruik van zeer grote hoeveelheden sojamelk en preparaten.


Mij zegt dit alles eigenlijk niet meer dan dat voedingspreparaten alleen gemakkelijk zijn en niet noodzakelijk.Het enige preparaat wat nuttig kan zijn als je geen vette vis lust is een visolie preparaat.

Verder stelde je dat Herbelife zo goed is omdat in een preparaat alles verwerkt zit.Als je alle info goed hebt gelezen had je kunnen ontdekken dat mensen door de verschillende opnamecapaciteit vaak maar te kort hebben aan bepaalde stoffen die eventueel aangevuld dienen te worden.De rest is overbodig en te veel dus gevaarlijk.Herbelife zou eigenlijk preparaten moeten ontwikkelen die afgestemd zijn op de tekorten van het individu zodat een te hoge inname van een zekere stof die nadelige gevolgen zou kunnen hebben uitgesloten is.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

Leuk onderwerp trouwens.Houdt lekker bezig en ik zat mij het volgende te realiseren betreffende het onderzoek naar de werking van soja op mannelijke geslachtskenmerken.Ooit heb ik gelezen dat Aziaten over het gemiddeld kleinste geslacht orgaan van de wereld beschikken.Zou dat dan toch door die soja komen? :lol:

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

moedervan5 schreef:Verder ken jij misschien mensen met een koemelkallergie Ik ben er een van...wat zouden die voor alternatief moeten hebben dan....
geen melk meer drinken!! melk is voor kalveren en niet voor mensen.

Kijk maar eens naar dit RADAR programma:

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174#

of mijn artikel over melk:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... melk1.html
Laatst gewijzigd door Willy Witsel op 16 nov 2005 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

moedervan5 schreef:Als jij goed leest dan komt er in naar voren dat je soja niet zonder voedingstoffen moet eten...dus het komt er opneer dat je er voedingstoffen erbij moet hebben..EN DAT DOET HERBALIFE.
ik heb dat nergens gelezen hoor dat SOJA niet schadelijk zou zijn als je het met andere voeding mengt.

kan je me aangeven waar dat staat in het wetenschappelijk onderzoek dat ik aan het einde van mijn artikel over SOJA geef?

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Henrice schreef:Leuk onderwerp trouwens.Houdt lekker bezig en ik zat mij het volgende te realiseren betreffende het onderzoek naar de werking van soja op mannelijke geslachtskenmerken.Ooit heb ik gelezen dat Aziaten over het gemiddeld kleinste geslacht orgaan van de wereld beschikken.Zou dat dan toch door die soja komen?
Wat een leuke teksten schrijf je op dit forum. Ben het hartgrondig eens met je stelling over vette vis en visolie supplementen.

Als je het niet verder vertelt, dit was mijn soja ervaring toen ik het nog in mijn overgewicht protocol had opgenomen: :oops:

ik had veel minder zin in seks. Ik dronk geen HBL maar gebruikte SOJA als vervanging voor aardappelen, rijst etc. Bij mijn vrouw was de zin in seks ook afgenomen. We zijn gestopt met SOJA toen ik mijn artikel schreef over de bijwerkingen van SOJA. Nu gaat het een stuk beter!! :D :D

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

http://www.kennislink.nl/web/show?id=100286

Heel leerzaam zo'n onderwerp over voeding Willie.Ik heb je stukkie over soja gelezen en nog meer artikelen van jouw site.Ik moet zeggen dat je de boel aardig dicht hebt weten te timmeren met info waar vaak moeilijk een spelt tussen te krijgen is.Geen probleem verder maar een klein dingetje heb ik gemist en dat is waarom mensen dan dikker worden van te veel soja produkten eten.Kan het gemist hebben maar hierboven de link naar het artikel.

Nood:

Dat mensen willen verdienen aan allerlij maatschappelijke tendensen op welk gebied dan ook is van alle tijden.Wel hoop ik dat een ieder die zich op het gebied van gezondheid begeeft en hier een zekere mate van financieel gewin uit put weet dat je niet met het omspitten van een achtertuintje bezig bent en daar wat korrels op strooit omdat het tuincentrum dat zegt.

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Bzzz »

Dan heb je je zelf te pakken toch, als je ja en amen zou zeggen..
Jij springt toch ook niet in de sloot als ik dat zeg?
Ik niet nee, maar veel andere mensen zijn zeer naief.
Die geloven alles wat je zegt.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door tienepien »

De tabletten zijn een vrij onschuldig kruidenmengsel dat vooral goed is voor de spijsvertering, zoals ook vermeld wordt door herbalife. Er zijn schadelijkere kruiden die zo bij het kruidvat of in de reformzaak verkocht worden.
Over het algemeen zijn daar drogisten werkzaam die een diploma hebben gehaald om advies te mogen geven over dergelijke producten. (Ik weet niet geheel zeker of al die kruidendingen daar onder vallen, maar het lijkt me dat dat wel zo veilig is)
Ik denk dat degene die HBL verkoopt aan zou moeten geven dat kruiden bijvoorbeeld in combinatie met medicijnen vervelende effecten kunnen geven en het advies moet geven om contact op te nemen met huisarts of apotheek voordat ze daadwerkelijk gebruikt gaan worden. Het is dan aan mensen zelf om te bepalen of ze dat advies opvolgen. Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat mensen eerste zelf moeten gaan kijken of het misschien wel gevolgen zou kunnen hebben. Dit doen mensen namelijk niet, het is niet voor niets dat er reclame gemaakt moet worden om er op te wijzen dat men de bijsluiter van medicijenen moet lezen. Daarnaast hebben veel mensen simpelweg de kennis en de middelen niet om dit uit te zoeken. Er ligt op het gebied van informatievoorziening over eventuele risico's dus een verantwoordelijkheid bij HBL.
Wanneer dit op de verpakking staat (als ik de opmerking enkele post hiervoor goed begrijp is dat het geval) dan is dat een stap in de goede richting en een pluspunt.

Eerst uitproberen om er daarna achter te komen dat de kruiden misschien een gevaarlijk effect hebben, lijkt me niet erg wenselijk. Mensen zouden op deze manier in een gevaarlijke situatie kunnen komen terwijl ze zich er wellicht niet bewust van zijn dat dit door de kruidenpreparaten komt. Daarnaast is de kennis gewoon aanwezig en dan hoef je niet met je klanten om te gaan als proefkonijnen. Gewoon informatie verstrekken dus.

Saille
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:49

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Saille »

KENNISGEVING: Het is raadzaam om een arts te raadplegen vóór gebruik van dit product bij een gewichtsbeheersingskuur. Dit geldt met name voor personen met chronische nierproblemen of insulineafhankelijke diabetespatienten
Direct gekopieerd van de verpakking van de shake... dus 1 fabeltje de wereld uit, hbl adviseert mensen eerst een arts te raadplegen..

en kom op zeg, moet je mensen waarschuwen voor de mogelijke bijwerkingen van papaya, haverzemelen of peterselie? Een beetje reëel blijven mag best hoor, anders moet je ook eisen van supermarkten dat ze mogelijke bijwerkingen / schadelijke effecten van al hun etenswaren gaan vermelden, lijkt me ietwat overdreven. Bovendien ben ik van mening dat elk volwassen mens zelf verantwoording mag, kan en eigenlijk zelfs moet nemen voor wat hij of zij in zijn of haar lichaam stopt, inclusief het lezen van bijsluiters en etiket informatie (waar dus ook de 30 dagen geld terug garantie op staat).

Ik kan best begrijpen dat mensen anti-herbalife zijn, maar om dan meteen maar vanalles te roepen zonder er echt goed over na te denken of er echt wat vanaf te weten... Ik heb hier bijvoorbeeld ook nog geen bewijs gezien waarom hbl nou zo slecht zou zijn. De kruidenpillen lijken mij volstrekt gezond en nuttig voor de gemiddelde mens die worstelt met zijn/haar gewicht.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Direct gekopieerd van de verpakking van de shake... dus 1 fabeltje de wereld uit, hbl adviseert mensen eerst een arts te raadplegen..
En vervolgens zegt elke distributeur dit ook?
Ik heb hier bijvoorbeeld ook nog geen bewijs gezien waarom hbl nou zo slecht zou zijn.
Ook hebben hier nog geen rden gezien waarom hbl nou zou helpen met afvallen.

Saille
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:49

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Saille »

Zoals ik al zei Maarschalk:
Bovendien ben ik van mening dat elk volwassen mens zelf verantwoording mag, kan en eigenlijk zelfs moet nemen voor wat hij of zij in zijn of haar lichaam stopt, inclusief het lezen van bijsluiters en etiket informatie (waar dus ook de 30 dagen geld terug garantie op staat).
En hoe het werkt? Wat dacht je van ten eerste minder calorieen / minder dikmakende maaltijden omdat je die vervangt door een shake, ten tweede door de ondersteunende werking van de kruidentabletten, zie mijn post daarover... Leek mij al wel duidelijk en vrij logisch, maar wie ben ik?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door tienepien »

Direct gekopieerd van de verpakking van de shake... dus 1 fabeltje de wereld uit, hbl adviseert mensen eerst een arts te raadplegen..
Kijk, dat is mooi dat het er op staat, pluspuntje.
Maar hoe gaat dit in bij de verkoop van het product? Er staat hier enkele malen in dit topic iets over "onschuldige kruiden", terwijl kruiden niet zo onschuldig zijn. Natuurlijk is het iedereens eigen verantwoordelijkheid om bijsluiters e.d. te lezen, maar ik denk dat een verkoper ook aan moet geven dat het voor sommige mensen niet risicoloos is. Het is te makkelijk om alles op eigen verantwoordelijkheid te schuiven, terwijl je heel eenvoudig het advies kan geven om even met een arts te overleggen of in ieder geval mensen op de bijsluiters te wijzen.

Saille
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:49

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Saille »

Er staat onschuldige kruiden omdat ik het groot handboek geneeskrachtige planten van dr G. Verhelst erop heb nageslagen, en ik ben geen gevaarlijke kruiden tegengekomen, dus is het mijn conclusie dat het om onschuldige kruiden gaat.
Ik ben met je eens dat kruiden niet ongevaarlijk zijn, maar de kruiden in de kruiden en vezel tabletten zijn dat m.i. wel. Maar ik val in herhaling geloof ik...

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Bzzz »

Direct gekopieerd van de verpakking van de shake... dus 1 fabeltje de wereld uit, hbl adviseert mensen eerst een arts te raadplegen..
Oh ja? Dus eerst de hele mikmak aanschaffen, vervolgens als je thuis bent zelf onderzoek gaan doen en dan naar de huisarts?
Het lijkt mij dat dit soort dingen vantevoren aangegeven moeten worden door de hbl distributeur. Zodat je eerst kan overleggen met je huisarts.
Ik ben met je eens dat kruiden niet ongevaarlijk zijn, maar de kruiden in de kruiden en vezel tabletten zijn dat m.i. wel. Maar ik val in herhaling geloof ik...
Vezel tabletten niet gevaarlijk? Kan juist heel gevaarlijk worden als je ze elke dag gebruikt. Dat is niet echt goed voor je darmen (en dan druk ik me nog voorzichtig uit). Je darmen worden er "lui" van en op den duur kun je niet meer poepen zonder die vezeltabletten.

Hoe zit het met de thee die je krijgt om je stofwisseling te verhogen? Dat is toch ook een onnatuurlijke wijze? Je kunt toch veel beter mensen adviseren meer te bewegen icm een dieet? Door meer te bewegen verhoog je je stofwisseling op een natuurlijke wijze en blijft gedurende de rest van de dag / nacht (licht eraan hoe intensief de beweging is) verhoogd.[/i]

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door tienepien »

De kruiden zijn blijkbaar wel gevaarlijk genoeg om op de verpakking te zetten dat je moet overleggen met de arts. Geef dat dan ook gewoon nog even aan wanneer je het product verkoopt.
Veel kruiden zijn op zichzelf niet gevaarlijk, maar in combinatie met medicijnen kunnen ze dat bijvoorbeeld wel zijn, of ze kunnen de werking van medicijnen verminderen. Niet onverstandig om in het geval van ander medicijn gebruik even met een arts te overleggen, geef als HBL dan ook dat advies...

Maar goed, dit wordt inderdaad een herhaling van zetten. Onze standpunten zijn duidelijk denk ik.

Gesloten