LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Greet,

Let op: Je bank doet niks, behalve storneren als je een afschrijving terug wilt draaien. Lees de eerdere meldingen over te nemen akties.

gr

Doppie1

christina89
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 09:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door christina89 »

Vandaag heb ik het eerste exemplaar van puzzelrijk ontvangen en er is 4,95 van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik het per mail heb opgezegd. Ik heb nu een klantnummer ontvangen en heb gebeld en daarmee mijn abonnement nu hopelijk stopgezet. Zodra ze nu weer geld van mijn rekening afschrijven laat ik het terugstorten. Die eerste 4,95 de verzendkosten laat ik denk ik maar zitten. Als jullie nog adresgegevens, rekeningnummers enz. willen hebben hoor ik het wel, maar volgens mij zijn ze nogsteeds hetzelfde als hiervoor vermeld.

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

,nou Christina , ik zou gewoon de boel terugsturen en n stornering van je geld vragen bij de bank dan krijg je dat terug , je moet ook n intrekkingskaart van je machtiging opsturen naar Puzzelrijk , die kan je krijgen bij je eigen bank , je hebt namelijk toestemming gegeven voor n eenmalige machtiging maar er staat n ongelimiteerde machtiging open hoor dat hebben ze bij mij ook gedaan , en als je ze hebt kunnen bellen hebben ze t nummer weer verandert want ik kon dat nummer niet bereiken , houd je rekening in de gaten want de eerstvolgende afschrijving is 29,95 voor je abonnement , je moet per mail n bevestiging vragen van je opzegging anders heb je geen bewijs ze gaan dan gewoon door , sterkte en ik ben er ook ingelopen maar heb er van geleerd Groetjes Greet[/b]

rebeljack
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2008 06:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rebeljack »

ik ben er helaas ook ingetrapt , heb gisteren 11-6 het boekje ontvangen en er is 4,95 afgeschreven heb gelijk het telefoon nummer gebeld wat in de brief stond , via een menu kon je aan geven om op tezeggen. ook heb ik een e-mail gestuurd dat ik opzeg en heb een blokade formulier van de bank opgestuurd. als dat niet in een keer voldoende is .nu maar afwachten. EN NU VOLGENDE KEER BETER OPLETTEN.

Petrouschka
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2008 10:59

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Petrouschka »

Ten eerste: Heb ik toen ik me ging aanmelden aangegeven dat ik geen mailtjes wou ontvangen dat er reacties kwamen dus heb ik het niet gezien.

En jah, ik werk er maar het bedrijf licht je niet op maar veel callcenter medewerkers leggen het verkeerd of liegend uit. Sommige zeggen jah er zit geen abonnement aan verbonden maar die zit er wel aan vast maar tis aan jezelf wat je ermee doet.

Daarnaast heb ik een leven, ik ben Hbo student..en doet dit erbij..

Ik lees hier dat iemand 30 euro aan prijzen zou winnen??? Puzzelmagazine ter waarde van 30 euro wat maak jij eruit:S

Heb ik gezegt dat je kon mailen?? nee bellen...mailen kan nooit...
en ook die 19, 95...

maar zie zelf maar hou hier mee op...zeg gewoon dat je geen intresse hebt.

rebeljack
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2008 06:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rebeljack »

ik heb goed nieuws als je het pakketje ontvangt en je wilt er vanaf dan ,
1e bel je het telefoon nummer wat in de brief staat ook al is die 20ct pm,die kosten moet je gewoon nemen als je er nu eenmaal vanaf wilt.
je volgt het menu en maak je keuze je moet je klantnummer bij de hand houden en klaar, dan 2e stuur je een e-mail naar het e-mail adres dat in de brief staat dat je Geen abbonnement wilt . 3e stuur een blokkerings formulier op dat er niks meer afgeschreven mag worden en klaar. binnen 1 dag kreeg ik mijn e-mail terug dat mijn abonnement beeindigt was . . KLAAR ik heb alles uitgeprint en goed bewaard dat raad ik wel iedereen aan, ik hoop jullie voldoende geholpen te hebben.
en let de volgende keer beter op, ik wel in iedergeval. groeten en laat ze maar bellen.

pewe
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 20:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pewe »

heb nu dus ook het proefexemplaar ontvangen maar gaat maandag ongeopend regelrecht terug afzender. Adres en klantnummer zijn in het venster te lezen . Heb een week geleden al een bevestigingsmail gehad dat mijn lidmaatschap opgezegd was. De rekening heb ik gestoneerd en als ze zo nodig die 4,95 moeten hebben, sturen ze me maar een aanmaning met acceptgiro. Bewaar alle gegevens van alles.

rebeljack
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2008 06:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rebeljack »

groot gelijk, vergeet niet je incasso stop te zetten zodat ze geen bedrag meer afkunne hallen . doen ze dat dan wel heb je ook een bewijs dat je autoincasso was stopgezet. wandt postbank kent géén eenmalige incasso.

mnookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:58

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mnookie »

Hallo heb nu 9 - 06 - 08 het eerste pakketje gekregen. en er is 4,95 afgeschreven.
Ik ga a.s. maandag er gelijk heen bellen om het op te zeggen.
wat kan ik het beste nog meer doen?
kan iemand mij aub helpen!!!!
liefs een bange student

rebeljack
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2008 06:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rebeljack »

beste mnookie
geen paniek. Maandag gewoon even het telefoon nummer bellen en via het menu opzeggen klante nummmer bij de hand houden.
dan even een e-mail sturen dat je heb opgezegd per telefoon via het menu en dat je aangeeft geen verder gebruik wilt maken van een verder abonnement, dan krijg je binnen 1 dag een e-mail terug dat je abonnement is stopgezet deze moet je uitprinten en goed bewaaren ook de e-mail .
je zou ook een blokerings formulier opkunnen sturen ,mochten ze toch nog geld afhalen kan je ook die copie laten zien en dan heb je daar ook bewijs van.

ik hoop je geholpen te hebben rebeljack
Laatst gewijzigd door rebeljack op 16 jun 2008 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.

mnookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:58

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mnookie »

hee rebeljack
wat voor blokkeringsformulier bedoel je?
en moet ik ook nog dingen regelen bij de bank?
liiefs Manouk

rebeljack
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2008 06:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rebeljack »

beste Manouk

blokerings formulier om machtiging stop te zetten die kan je online
invullen en uitprinten via jou bank waar je bij bent (bij rabobank wel)
anders kan je die ook ophalen bij je bank.

dan weet je zeker dat er over een maad alsnog niks wordt afgeschreven je weet maar nooit, anders kan je dat ook nog altijd terug laten sogneren maar dan moet je wel naar de bank, en dan heb je tevens wel een bewijs dat je regeageerd hebt.
p.s wel copie van maken en bewaaren.
ik hoop je hierbij geholpen te hebben.
rebeljack

annamee
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2008 12:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door annamee »

helaas ben ik er ook ingestonken en heb al een tweede exemplaar binnen gekregen tewijl ik op tijd had afgezegd,nu sturen ze er een brief bij met een aanmaning maar ik ben niet van plan om het te betalen,ik heb ze al gemaild en met bellen krijg je ze niet te pakken ik krijg elke keer als reactie je bent te laat met stopzetten en je zit er 3 maanden aan vast,want kan hier tegen doen want ze beginnen me nu te bedreigen met een deurwaarder enzo.wie kan mij helpen :(

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

nou beste mensen we dachten t laatste gehoord te hebben van onze fameuze Puzzelrijk , maar helaas ik heb t bedrag van 4,95 natuurlijk gestorneerd en nu krijg ik dreigbrieven dat als ik niks betaal ze er n incassobureau bij gaan halen , ik heb nota bene alle rotzooi teruggestuurd ja , je moet t ze nageven t zijn volhouders , ik heb ze gemaild en gezegd letterlijk dat ze de pot op kunnen groetejs greetje

mnookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:58

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mnookie »

Hallo Rebeljack,
Ik heb er al heen gebelt (binnen de aangegeven 2 weken) en al gemailt (zelfde dag).
Ik heb die dag daarop geen mail ontvangen dat ik was uitgeschreven. Vandaag weer een mail gestuurd en gevraagd of ze mij een mail terug wilde sturen.
Ook op internet bij mijn bank (ABN- Amro) kon ik niks vinden over een blokkeringsformulier voor een machtiging.
En ik ben bang dat ze mij nu de volgende keer weer een exemplaar sturen...
Wat moet ik doen?
groetjes

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

Hallo ik zit net je reactie te lezen over n blokkeringsformulier van de bank , je moet even bellen met je bank en vragen naar n machtigingsblokkeringsformulier dat is n kaart die jij instuurt naar puzzelrijk en daarop geef je aan dat je de machtiging stopzet , ze zijn dan wettelijk verplicht t afschrijven te stoppen , ik heb mijn geld terug laten storten en alles teruggestuurd wat ik van puzzelrijk heb ontvangen , nu kreeg ik n dreigbrief dat als ik niet zou betalen zouden ze n incassobureau op me af sturen en dat voor 4,95 blachelijk ,ik heb ze gemaild [email protected] en letterlijk gezegd dat ze de pot op kunnen , ik hoop dat je hier iets mee kunt , bel de bank , doen hoor en hou je rekening in de gaten , zodat je afgeschreven bedragen gelijk kan terug laten storten groetjes en sterkte Greet

mnookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:58

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mnookie »

Hallo,
Daar zit dus het probleem.
Ik heb thuis geen internet dus kan mijn rekening niet controleren.

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

Hallo dan , voor t geld terug te laten storten heb je 30 dagen de tijd vanaf de datum van afschrijven dus hou goed je afschriften in de gaten dan he en laat je niet bang maken sterkte Greet

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

Hallo doppie 1 volgens mij heb jij de meeste ervaring met deze ongure types , als je n aanmaning krijgt dat je moet betalen omdat ze anders n incassobureau erop af sturen wat gebeurt er dan ? ik heb t boekje van hun ontvangen teruggestuurd met n brief en n machtigingsintrekkingskaart erbij en per mail mijn zogenaamde abonnement opgezegd wat fdoor hun is bevestigd in n mail , deze heb ik uiteraard goed bewaard , maar hoever gaan ze om die 4,95 alsnog te innen want als er nog meer kosten bijkomen word ik er nog niet wijzer van , heb jij dit al bij de hand gehad ? groetjes Greet

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Greet,

Was even 14 dagen met vakantie en toch weer verrast door het aantal nieuwe toevoegingen. Of men de 4,95 zal proberen te incasseren lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, gezien de hoogte van het bedrag. Persoonlijk heb ik de 4,95 wel betaald omdat dit ook het enige was wat ik afgesproken had. Bij mij begon deze flauwekul pas na de 1e toezending, dus na het beëindigen van het zogenaamde abonnement. Dan blijkt het gewoon een irritant clubje oplichters te zijn dat meestal onbereikbaar is en zeker niet gratis. Het in mijn ogen malafide incassobureau Intrum-Justitia dreigt er daarna lustig op los, zonder inhoudelijk ook maar 1 keer op de zaak in te willen gaan. Ronduit lachwekkend en kansen op een succesvolle incassering hiermee al bij voorbaat tot 0% reducerend. Dus alle aanmaningen openen, bekijken en eenmaal de (kopie)correspondentie van de opzegging mee terug sturen. Retour afzender of het antwoordnummer van Intrum-Justitia, zonodig zoals ook al wordt geadviseerd onder toevoeging van een baksteen of iets dergelijks. Veel succes.

De late reactie van werkneemster Petrouscka zegt eigenlijk alles, hierbij een citaat:

En jah, ik werk er maar het bedrijf licht je niet op maar veel callcenter medewerkers leggen het verkeerd of liegend uit. Sommige zeggen jah er zit geen abonnement aan verbonden maar die zit er wel aan vast maar tis aan jezelf wat je ermee doet.

Jammer wel dat ook zij hier niet ingaat op de adresgegevens en vooral het bereikbare gratis telefoonnummer. Bovendien zal een legitiem bedrijf dit soort callcenters direct opdracht geven te stoppen met dit soort praktijken. Het ontbreken van de juiste sturing hierin en de nu al jarenlange voortgang van deze oplichterij is voor mij het bewijs dat het alleen maar om de zakkenvullerij gaat en niet om correct zaken doen.

Ben benieuwd naar de volgende reactie,

groet Doppie1

Gesloten