LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorco groep/ Vergers adviseurs

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Ja, en zeg eens waar ik jou heb beledigd?
Ik weet wel dat jij weer aan het beledigen bent geslagen. Je moest Madeleine weer aanvallen toen je argumenten op waren.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

mr telecom, aan welke privé instelling volg jij een netwerkmarketing studie? Hoeveel jaar duurt deze studie? In het hoeveelste jaar zit jij?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

@Ray-Dorco,
Mijn vrouw en ik staan nu op het punt om Director III te worden. Dit betekent dat alle klanten in onze organisatie gezamenlijk voor €8500 in de maand mei hebben besteld. De bonus die bij dit niveau wordt uitbetaald bedraagt trouwens €800,-. En de uitbetaling over bestelde producten en geleverde ondersteuning aan anderen zal rond de €750,- zijn.
Zijn dit bruto bedragen? Indien niet, hoeveel hou je over na aftrek van belastingen, de gemaakte kosten (auto, telefoon etc.); hoeveel uren heb je geïnvesteerd om dit te bereiken? Hoeveel van deze klanten zijn ook distributeur geworden?

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@mlmangel,

ja, dit zijn bruto bedragen. Afhankelijk van iemands belastingschaal moet daar uiteraard een percentage van worden afgetrokken.

De gemaakte kosten vallen mee. Ik heb veel contact met mijn team via Skype en het bellen met prospects valt ook mee met de belbundels van tegenwoordig. Training en bedrijfspresentaties geef ik online dus daarvoor hoef ik de deur niet uit. Overigens zijn benzine en telefoonkosten af te trekken van je inkomsten zodat je belastbaar bedrag wordt verlaagd.

Ik investeer zo'n 20 uur per week. En nee, het uurloon is dan nog niet super te nomen. Maar vergeet niet dat ik dit naast een vaste baan doe en dat we nu wel al op een extra (bruto) bedrag van €800 per maand zitten. En doordat de totale organisatie groeit gaat de groei in absolute aantallen gezien steeds sneller.

Bij Melaleuca heb je geen distributeurs. Iedereen is klant en sommige van die klanten zijn actief in het voorlichten en aanmelden van nieuwe klanten. Maar alle goederen en geldstromen gaan tussen de klanten en Melaleuca direct. Je hebt dus wel de commissies en bonussen maar niet de logistieke rompslomp. Zo'n 1 op de 5 klanten is actief aan het werven.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

Afhankelijk van iemands belastingschaal moet daar uiteraard een percentage van worden afgetrokken.
En wat is jou belastingschaal? Hoeveel moet er van die 800€ afgetrokken worden?
Overigens zijn benzine en telefoonkosten af te trekken van je inkomsten zodat je belastbaar bedrag wordt verlaagd.
Kan je het volledige bedrag aftrekken, of slechts een deel?
Ik investeer zo'n 20 uur per week. En nee, het uurloon is dan nog niet super te nomen. Maar vergeet niet dat ik dit naast een vaste baan doe en dat we nu wel al op een extra (bruto) bedrag van €800 per maand zitten.
Je sprak over je vrouw en ik die Director III gaan worden. Mag ik daaruit verstaan dat je vrouw ook 20uur investeert in je mlm? Of zijn die 800€ door jullie beide verdiend?
Wat is je huidige netto uurloon?
Dus naast je vaste baan werk je ook nog 20 uur per week? Jij alleen, of jij en je vrouw? En werken julie dan elke 20 uur extra, of elk 10 uur extra, per week?

Wat is je mening over de posts op onderstaande websites?
http://www.scam.com/showthread.php?t=2115
http://www.corporatenarc.com/melaleuca.php
http://www.falseprofits.com/Americanscam.html

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@mlmangel,
En wat is jou belastingschaal? Hoeveel moet er van die 800€ afgetrokken worden?
Vind je dat niet een beetje een persoonlijke vraag? Je weet toch je eigen belastingschaal en dus ook hoeveel jij zou moeten afdragen? Trouwens, ik wil best veel belasting betalen hoor. Betekent nl. dat ik ook veel verdien.
Kan je het volledige bedrag aftrekken, of slechts een deel?
Volledig. Als het slechts een deel zou zijn had ik dat wel vermeld.
Mag ik daaruit verstaan dat je vrouw ook 20uur investeert in je mlm?
Nee, dat mag je niet. Mijn vrouw en ik zijn samen klant en stijgen samen in niveau. Zij investeert zo'n 2 uur per week.
Wat is je huidige netto uurloon?
Meer dan jouw huidige bruto loon.

Mijn mening over:

1. Erg overdreven. Je kunt in Amerika online ingeschreven worden, maar je zult dan nog steeds zelf al je bank gegevens hebben moeten gegeven. In Europe moet je gewoon 2 formulieren tekenen waarbij 3 handtekeningen nodig zijn. Trouwens, je ziet aan de reacties op dat forum dat het merendeel erg tevreden is over Melaleuca.

2. Dit gaat over een groep Melaleuca klanten (MOMSWin) en dus niet over Melaleuca zelf. Hier geldt echter hetzelfde: iedere nieuwe klant heeft zelf alle bank details gegeven en wordt vervolgens ingeschreven.

3. 99,9 % van alle mensen zou niets verdienen met Melaleuca. Dit is onzin. Ik heb zo'n 100 klanten en daarvan is er 1 Director II en 5 Director. Een Director II verdiend gem. per maand €400 en een Director €140. Van de overige klanten zijn er een aantal die €20, €30 terugkrijgen op hun aankopen en dus met grote korting winkelen. Ze maken inderdaad nog geen winst maar kopen met meer korting dan je jokers kunt plakken bij de AH. Dus in ieder geval 7% van de mensen in mijn organsatie die winst maakt.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

Je wilt wel vertellen hoeveel je brutto verdiend, maar je belastingschaal wil je niet vermelden?? Zal wel rond de 40% liggen, dus van die 800€ hou je 480€ over, voor 88uren werk per maand, dus 5,5€ per uur.
Meer dan jouw huidige bruto loon.
Waar baseer je dit nou op??? Je hebt geen idee hoeveel ik verdien. Een holle uitspraak! Op basis van bovenstaande berekening weet ik alvast dat ik per uur meer dan jou verdien. En dan hou ik nog geen rekening met al de extra legale voordelen die ik krijg.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

mlmangel,
Zal wel rond de 40% liggen, dus van die 800€ hou je 480€ over,
Je vergeet mijn onkosten en overige aftrekposten. Als ondernemer mag je telefoon en kilometers en aankopen voor je PC en kosten voor advertenties etc. aftrekken van je opbrengst. Het overgebleven bedrag wordt belast.
Waar baseer je dit nou op??? Je hebt geen idee hoeveel ik verdien. Een holle uitspraak! Op basis van bovenstaande berekening weet ik alvast dat ik per uu meer dan jou verdien. En dan hou ik nog geen rekening met al de extra legale voordelen die ik krijg.
Dat zal ik je vertellen. Ik kan op basis van jouw bijdrages en je taalgebruik redelijk je niveau en je leeftijd inschatten en dus ook je inkomenniveau.

Vergeet niet dat bovenstaande berekening mijn extra inkomen betreft. Ik werk als marketing manager en verdien daarmee €2550 netto per maand. Dus in totaal ruim boven de €3000 NETTO per maand.

En jij?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

Dat zal ik je vertellen. Ik kan op basis van jouw bijdrages en je taalgebruik redelijk je niveau en je leeftijd inschatten en dus ook je inkomenniveau.

En wat is mijn niveau en leeftijd dan? En wat is mijn inkomensniveau volgens jou?
Vergeet niet dat bovenstaande berekening mijn extra inkomen betreft. Ik werk als marketing manager en verdien daarmee €2550 netto per maand. Dus in totaal ruim boven de €3000 NETTO per maand.
Als je werkelijk €2550 netto verdiend is dat een mooi loon. Heb je ook extra legale voordelen (auto, gsm, laptop, pensioensparen, ziekteverzekering, onkostenvergoeding)?

3000-2550=450. je zegt ruim boven de 3000, hoeveel is ruim, kan je daar een getal op plakken? Want 450€ voor 88 uur werk per maand is niet veel.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 09 jul 2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Dit topic mag gesloten worden. Het is niks anders meer dan 'ik verdien meer dan jij' en welles-nietes gedoe.
Ik verdien trouwens 1400 netto, mocht je dat willen weten :wink: :lol:

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@mlmangel,
3000-2550=450. je zegt ruim boven de 3000, hoeveel is ruim, kan je daar een getal op plakken? Want 450€ voor 88 uur werk per maand is niet veel.
Dat weet ik natuurlijk pas aan het eind van het jaar als alle verdiensten en onkosten en aftrekposten bekend zijn.

Ik begrijp best waar jij heen wilt. Ik ben momenteel heel tevreden met de maandelijkse groei van mijn inkomsten en ik benader het dan ook anders dan jij. Je kunt onmogelijk binnen 6 maanden een hoofdinkomen verdienen met deze business, maar binnen 2 jaar wel.
Heb je ook extra legale voordelen
Wat denk je zelf als marketing manager?
En wat is mijn niveau en leeftijd dan? En wat is mijn inkomensniveau volgens jou?
Zo'n €2200 bruto en je bent tussen de 26 - 28 jaar en je hebt een buitendienst functie.


@Slim,
Ik verdien trouwens 1400 netto, mocht je dat willen weten
Dan zou je er goed aan doen om iets op te steken op dit forum i.p.v. topics te willen sluiten.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Dan zou je er goed aan doen om iets op te steken op dit forum i.p.v. topics te willen sluiten.
Want? Ik ben benieuwd naar je antwoord.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

Quote:
3000-2550=450. je zegt ruim boven de 3000, hoeveel is ruim, kan je daar een getal op plakken? Want 450€ voor 88 uur werk per maand is niet veel.
Dat weet ik natuurlijk pas aan het eind van het jaar als alle verdiensten en onkosten en aftrekposten bekend zijn.


Flauw hoor, eerst zeggen dat je ruim boven de 3.000 verdiend, en dan terugkrabbelen ...
Zo'n €2200 bruto en je bent tussen de 26 - 28 jaar en je hebt een buitendienst functie.
'k heb mijn loon maar weggehaald, draagt niet bij aan de discussie.

Afhankelijk van de functie/leeftijd/sector van Slim's loon trouwens ook een mooi. En mijn inziens is het verstandiger dat te vragen ipv te stellen dat het niet veel is...

Vraag eerst voor je ongefundeerde uitspraken doet ...
Laatst gewijzigd door mlmangel op 10 jul 2006 12:54, 3 keer totaal gewijzigd.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@mlmangel,

Flauw hoor, eerst zeggen dat je ruim boven de 3.000 verdiend, en dan terugkrabbelen ...
Dit heeft toch niets met flauw te maken, ik kan het nu alleen niet precies zeggen. Daarom gebruik ik de term ruim. En zóveel maakt het toch ook niet uit of het nu 550 of 490 extra bleek te zijn?
Nettoloon 2006= €2.862,93, extra legale voordelen en commissies niet inbegrepen. Ter vergelijking, vorig jaar was mijn netto loon € 6.095,44,
Joh, wat is er gebeurd? Ben je minder gaan werken of presteer je slecht? Tja, dat is wel het nadeel van een buitendienst functie. Het ene moment ben je de held, het ander wordt je verguisd.
Afhankelijk van de functie van Slim is 1.400 netto trouwens ook een mooi loon.
Ik heb liever het dubbele.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

Nettoloon 2006= €X, extra legale voordelen en commissies niet inbegrepen. Ter vergelijking, vorig jaar was mijn netto loon € X, commissies inbegrepen, zonder extra legale voordelen.
Joh, wat is er gebeurd? Ben je minder gaan werken of presteer je slecht? Tja, dat is wel het nadeel van een buitendienst functie. Het ene moment ben je de held, het ander wordt je verguisd.
Als je mijn woorden kopieert, dan wel volledig. Commissies worden pas op het einde van het jaar betaald. Vandaar dat het totale netto bedrag, toch hoger dan jou bedrag, voorlopig lager is dan vorig jaar. Daarom ook dat ik schreef: ter vergelijking!
Zo'n €2200 bruto en je bent tussen de 26 - 28 jaar en je hebt een buitendienst functie.
Meer dan jouw huidige bruto loon.
Dan zou je er goed aan doen om iets op te steken op dit forum i.p.v. topics te willen sluiten.
Ik heb liever het dubbele.
Het draait hier niet om onze lonen, maar om het feit dat je met allerlei ongefundeerde aannames komt, blufpoker speelt in de hoop dat de andere zich laat intimideren. Het zegt veel over jou en je mlm scam. Jij meent, zonder iemand te kennen, vanalles over die persoon te weten, wat bij deze duidelijk ontkracht is. Niet iemand waarmee ik in zee zou stappen...
Joh, wat is er gebeurd? Ben je minder gaan werken of presteer je slecht? Tja, dat is wel het nadeel van een buitendienst functie. Het ene moment ben je de held, het ander wordt je verguisd.
Bedankt dat je potentiële distributeurs wijst op de gevaren van een buitendienstfunctie... Mlm'ers hebben enkel commissies, en zoals Ray duidelijk aangeeft, hier hangen risico's aan vast !

PS: voor de lezers, 'k heb mijn loon weggehaald, anderen op dit forum zullen kunnen bevestigen dat Ray dit schromelijk onderschatte.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 10 jul 2006 14:14, 4 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik heb zo'n 100 klanten en daarvan is er 1 Director II en 5 Director.
Dus je klanten zijn ook distributeurs. Dit bevestigd dat er in mlm amper retail klanten zijn, dat er hoofdzakelijk verkocht wordt aan distributeurs.
Een Director II verdiend gem. per maand €400 en een Director €140.
De bedragen zijn niet echt het van het te noemen, zeker als ze ook, zoals jij, 88 uur per maand werken...
Van de overige klanten zijn er een aantal die €20, €30 terugkrijgen op hun aankopen en dus met grote korting winkelen.
Tja, aankopen krijgen op producten die je niet zou kopen moest je geen distributeur zijn, is niet echt het van het te noemen.
Ze maken inderdaad nog geen winst maar kopen met meer korting dan je jokers kunt plakken bij de AH. Dus in ieder geval 7% van de mensen in mijn organsatie die winst maakt.
Aha, dus hier zeg je eerst zelf dat ze geen winst maken, maar wat verder stel je dat 7% winst maakt. Je hebt het natuurlijk over die Directors. Wel, voor het dezelfde vraag, zijn dit brutto of netto bedragen, En hoeveel tijd investeren ze erin?

En belangrijker, het is de aandachtige lezer nu wel duidelijk dat volgens een mlm insider slechts 7% van de distributeurs winst maakt!! :twisted:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik begin het steeds minder te begrijpen. ( en dat komt natuurlijk omdat ik zo dom ben ) Maar wat moet ik nu denken van iemand die zich Director noemt en met €140.- per maand naar huis gaat? Of zelfs de titel van ja ja, Director 2 en dan met €450.- bruto verdient? Neem mij nu even niet kwalijk als ik dit soort titels onzin noem! En nu niet meteen roepen dat het bijverdienste zijn want dan zijn die titels nog moeilijker te begrijpen. 6 van de honderd die een paar euro's hebben verdient over de ruggen van 94 sloebers die niets verdient hebben.Zal wel te moeilijk voor mij zijn.

Joopataa

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Ik heb liever het dubbele.
Ja, natuurlijk. Jij moet ook een groter huis, auto en vliegtuig dan de buren toch?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

99,9 % van alle mensen zou niets verdienen met Melaleuca. Dit is onzin. Ik heb zo'n 100 klanten en daarvan is er 1 Director II en 5 Director. Een Director II verdiend gem. per maand €400 en een Director €140. Van de overige klanten zijn er een aantal die €20, €30 terugkrijgen op hun aankopen en dus met grote korting winkelen. Ze maken inderdaad nog geen winst maar kopen met meer korting dan je jokers kunt plakken bij de AH. Dus in ieder geval 7% van de mensen in mijn organsatie die winst maakt.
Voor dergelijke bedragen de term director gebruiken is inderdaad te zot voor woorden.
Tweede probleem van de poster hier is dat zijn voorbeeld niet aantoont dat dit voor de hele organisatie zo is.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@mlmangel,

ik begrijp best dat je overal zó druk bezig bent met MLM aan de kaak te stellen dat je de verschillende discussies niet meer in detail kunt volgen. Dit resulteert echter wel in onjuiste aannames en conclusies. Ik zal er als "insider" weer op moeten reageren.
Dus je klanten zijn ook distributeurs. Dit bevestigd dat er in mlm amper retail klanten zijn, dat er hoofdzakelijk verkocht wordt aan distributeurs.


Nee, Melaleuca kent geen distributeurs die product aankopen en dat weer met een eventuele marge doorverkopen. Iedereen is klant en sommige van die klanten zijn actief in het informeren en aanmelden van nieuwe klanten. Alle goederen en geldtransacties gaan tussen de klant en Melaleuca. 100% eindklanten dus.
De bedragen zijn niet echt het van het te noemen, zeker als ze ook, zoals jij, 88 uur per maand werken...
Het is eigenlijk een heel fair systeem: steek je er veel tijd in ga je meer verdienen, steek je er minder tijd in ga je minder verdienen. Ik begeleid en train de actieve wervers maar ik houd niet bij hoeveel tijd ze erin steken.

Tja, aankopen krijgen op producten die je niet zou kopen moest je geen distributeur zijn, is niet echt het van het te noemen.
Melaleuca biedt een breed assortiment van producten in de volgende categorieën:

• Schoonmaakproducten (was, afwas en overige schoonmaak in huis)
• Bad & Body producten (doucheschuim, shampoo, bodylotion)
• Gewichtsmanagement en sportproducten
• Huidverzorging en cosmetica
• Vitamines, mineralen en overige voedingssupplementen
• Mondverzorgingsproducten (tandpasta, spoelmiddel)
• Natuurlijke medicijnen

Koop jij werkelijk geen producten uit deze groepen? Asjemenou!
En belangrijker, het is de aandachtige lezer nu wel duidelijk dat volgens een mlm insider slechts 7% van de distributeurs winst maakt!!
Dat is in ieder geval al een stuk meer dan de 0,01% die eerder werd genoemd. En daarbij zijn bijna al mijn klanten uitermate enthousiast over de producten en bestellen dus iedere maand opnieuw.
6 van de honderd die een paar euro's hebben verdient over de ruggen van 94 sloebers die niets verdient hebben.Zal wel te moeilijk voor mij zijn.

Joopataa
Beste Jurrien,

tel eens even met me mee: ik (=1) heb 1 D2 en 5 D's. Dat zijn dus 7 mensen die flink winst maken. Een groot aantal van die "sloebers" winkelen bij Melaleuca voor betere producten dan bij de supermarkt en krijgen per maand bedragen op hun rekening gestort varierend van enkele euro's tot zo'n 30 euro. Dit zijn mensen die hiermee erg tevreden zijn. Iedereen kan kosteloos elke maand stoppen. Toch gebeurt dat nauwelijks.

Zó moeilijk is dat toch niet?

@maarschalk,
Voor dergelijke bedragen de term director gebruiken is inderdaad te zot voor woorden.
Tweede probleem van de poster hier is dat zijn voorbeeld niet aantoont dat dit voor de hele organisatie zo is.
Zullen we ons hier op een forum waar mensen zich "Maarschalk", "Slim", "Econometrist" en "Knurft" noemen niet druk maken over de benaming van niveau's?

Over het 2e probleem kan ik melden dat de bedrijfsstatistieken ook in die buurt liggen. Ik vond het alleen wel een goede referentie om de gegevens van mijn eigen, nederlandse, organisatie te melden om uitspraken als "dat is niet representatief voor nederland" te voorkomen.

Gesloten