LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Misschien dat als alles goed gaat, ED wat goedkoper is. Maar de vrijwel niet bestaande service, het potdoof zijn op het moment dat er dingen fout gaan, en de vreemde bedragen die dan betaald moeten worden, die ook nog eens direct bij een incasso-bureau blijken te liggen, dat is toch een reden om het risico niet te nemen.
Dan sta je toch redelijk machteloos en zit je meteen bij de geschillencommisie.
Dan sta je toch redelijk machteloos en zit je meteen bij de geschillencommisie.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
als je facturen niet betaalt na diverse aanmaningen, komt zo,n rekening bij een incassoburo en terrecht ook, geschillencommissie lijkt me overbodig.
Wat noem jij vreemde bedragen ?
Hoevaak ben je al over gestapt ?
Wat noem jij vreemde bedragen ?
Hoevaak ben je al over gestapt ?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 okt 2009 08:50
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Ik ben bezig met de website www.123controle.nl. Hierop kan iedereen straks controleren of zijn energierekening klopt. Daarvoor heb ik oude tarieven nodig van Energiedirect. Deze opgevraagd en krijg als antwoord dat ze die niet mogen geven! Van wie niet?
Om de tarieven wel inzichtelijk te maken verzoek ik iedereen op www.123controle.nl zijn/haar jaarrekening op te sturen, zodat dit probleem met ED aangepakt kan worden!
Om de tarieven wel inzichtelijk te maken verzoek ik iedereen op www.123controle.nl zijn/haar jaarrekening op te sturen, zodat dit probleem met ED aangepakt kan worden!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 sep 2009 18:17
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Energiemaffia
Ik stap ieder jaar over van energieleverancier omdat dit nu eenmaal goedkoper zou zijn.
Afgelopen jaar ben ik van Energiedirect over gestapt naar E-ON,na een maand stond er een jongeman voor mijn deur om mij over te halen om weer terug naar energiedirect te komen.
Ik ben daar mee accoord gegaan en heb aangegeven dat het pas na mijn huidige contract bij E-ON mogelijk zou zijn en heb ook als startdatum 10-02-2010 aangegeven,deze datum staat ook op het contract.
Dit was goed en we hebben samen dit contract ondertekend.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik ongeveer een maand later een e-mail van Energiedirect met het verzoek mijn meterstanden door te geven,ik heb hier vervolgens geen aandacht aan geschonken in de wetenschap dat dit contract pas over een jaar in zou gaan en ik dus nog tijd genoeg zou hebben om mijn meterstanden door te geven.
Vervolgens krijg ik in juni een mailtje van Energiedirect met een factuur,of ik zo netjes zou willen zijn om het bedrag te betalen.
Ik heb meteen mijn telefoon gepakt en de klanten(service) gebeld a Eur 0,70 per minuut!(zodra je klant wilt worden is er een gratis nummer).
Hier werd mij verteld dat er gewerkt word via het CCP(Centraal Controle Post).
Leveranciers,die hier bij aangesloten zijn,vullen begin en einddata van contracten in zodat ze kunnen opvragen wanneer een contract eindigd en zo de klant kunnen bedienen.
Toen heb ik aangegeven dat er een foutje in het systeem geslopen moet zijn want ik had een contract voor een jaar bij E-ON.
Vele telefoontjes en 2 maanden verder werd alles weer hersteld en dacht het hiermee afgesloten te hebben,niets bleek minder waar hiermee begon de ellende pas!
Ik kreeg een brief van E-ON waarin stond dat ik een boete moest betalen voor contractbreuk a Eur 140,-.
Inmiddels had ik in de afgelopen maanden ook E-ON gebeld en werd daar goed geholpen,na mijn uitleg werd deze boete geschrapt mede omdat ik ,weer, klant was.
In 1 van de velen gesprekken met de klanten(service) van Energiedirect in de voorgaande maanden heb ik gevraagd om het openstaande bedrag van de maanden juni en juli in "dispuut" te laten zetten zodat we eerst de onderste steen boven konden krijgen.
Natuurlijk ben ik ten alle tijde bereid geweest,heb dit ook aangegeven,om voor deze 2 maanden te betalen,maar aangezien ik klant was/ben bij E-ON wens ik de tarieven van E-ON te betalen en een reductie van mijn gemaakte telefoonkosten.
Het dispuut werd geaccepteerd en het bedrag zou dus bevroren blijven tot er duidelijkheid zou zijn.
Na een maand van radiostilte ben ik opnieuw in de telefoon geklommen(Eur 0,70) en heb gevraagd of er al duidelijkheid was.
Mij werd geantwoord dat ik mij niet druk moest maken want het bedrag staat in dispuut en de uitslag hiervan kan wel even duren.
In deze zelfde week krijg ik opnieuw een mailtje van Energiedirect.
"Hey" ,dacht ik hoopvol,dit kan weleens de uitslag van het dispuut zijn.
Nee hoor,dit was een mailtje waar in stond dat er nog een openstaande vordering was van 2 maanden energie.
Weer heb ik gebeld (Eur 0,70) en gevraagd hoe dit kon,weer werd mij verteld dat ik me geen zorgen moest maken en dat dit automatisch verstuurde mails zijn.
In datzelfde weekend ontving ik een brief van Energiedirect waarin stond dat de openstaande vordering inmiddels uit handen is gegeven aan een incassoburo en hier dus niet meer bij Energiedirect voor moest zijn.
Ik heb vervolgens ontzettend boos opnieuw de klanten(service) hierover op gebeld en gevraagd om uitleg.
Daar krijg ik te horen dat het verstandig is om gewoon aan het incassoburo te betalen en kortom gewoon mijn mond moet houden.
Ik ben ontzettend uit mijn slof geschoten,ik vond wel dat ik daar recht op had na maanden van bellen en frustaties,en heb aangegeven dat ik een getekend contract heb met een duidelijke datum op de voorkant en dat ik als klant nog altijd zelf bepaal wanneer ik energie wil en van wie.
Als klap op de vuurpijl ontving ik nog een e-mail waarin mij verteld werd dat ik contractbreuk heb gepleegd en daarvoor een boete zal moeten betalen.Ik hoor zo ontzettend veel slechte verhalen over dit bedrijf dat het toch eens tijd word dat de boel daar een keertje rechtgezet word.Ik weet niet meer wat ik moet doen in mijn eentje tegen deze energiemaffia.
Ik stap ieder jaar over van energieleverancier omdat dit nu eenmaal goedkoper zou zijn.
Afgelopen jaar ben ik van Energiedirect over gestapt naar E-ON,na een maand stond er een jongeman voor mijn deur om mij over te halen om weer terug naar energiedirect te komen.
Ik ben daar mee accoord gegaan en heb aangegeven dat het pas na mijn huidige contract bij E-ON mogelijk zou zijn en heb ook als startdatum 10-02-2010 aangegeven,deze datum staat ook op het contract.
Dit was goed en we hebben samen dit contract ondertekend.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik ongeveer een maand later een e-mail van Energiedirect met het verzoek mijn meterstanden door te geven,ik heb hier vervolgens geen aandacht aan geschonken in de wetenschap dat dit contract pas over een jaar in zou gaan en ik dus nog tijd genoeg zou hebben om mijn meterstanden door te geven.
Vervolgens krijg ik in juni een mailtje van Energiedirect met een factuur,of ik zo netjes zou willen zijn om het bedrag te betalen.
Ik heb meteen mijn telefoon gepakt en de klanten(service) gebeld a Eur 0,70 per minuut!(zodra je klant wilt worden is er een gratis nummer).
Hier werd mij verteld dat er gewerkt word via het CCP(Centraal Controle Post).
Leveranciers,die hier bij aangesloten zijn,vullen begin en einddata van contracten in zodat ze kunnen opvragen wanneer een contract eindigd en zo de klant kunnen bedienen.
Toen heb ik aangegeven dat er een foutje in het systeem geslopen moet zijn want ik had een contract voor een jaar bij E-ON.
Vele telefoontjes en 2 maanden verder werd alles weer hersteld en dacht het hiermee afgesloten te hebben,niets bleek minder waar hiermee begon de ellende pas!
Ik kreeg een brief van E-ON waarin stond dat ik een boete moest betalen voor contractbreuk a Eur 140,-.
Inmiddels had ik in de afgelopen maanden ook E-ON gebeld en werd daar goed geholpen,na mijn uitleg werd deze boete geschrapt mede omdat ik ,weer, klant was.
In 1 van de velen gesprekken met de klanten(service) van Energiedirect in de voorgaande maanden heb ik gevraagd om het openstaande bedrag van de maanden juni en juli in "dispuut" te laten zetten zodat we eerst de onderste steen boven konden krijgen.
Natuurlijk ben ik ten alle tijde bereid geweest,heb dit ook aangegeven,om voor deze 2 maanden te betalen,maar aangezien ik klant was/ben bij E-ON wens ik de tarieven van E-ON te betalen en een reductie van mijn gemaakte telefoonkosten.
Het dispuut werd geaccepteerd en het bedrag zou dus bevroren blijven tot er duidelijkheid zou zijn.
Na een maand van radiostilte ben ik opnieuw in de telefoon geklommen(Eur 0,70) en heb gevraagd of er al duidelijkheid was.
Mij werd geantwoord dat ik mij niet druk moest maken want het bedrag staat in dispuut en de uitslag hiervan kan wel even duren.
In deze zelfde week krijg ik opnieuw een mailtje van Energiedirect.
"Hey" ,dacht ik hoopvol,dit kan weleens de uitslag van het dispuut zijn.
Nee hoor,dit was een mailtje waar in stond dat er nog een openstaande vordering was van 2 maanden energie.
Weer heb ik gebeld (Eur 0,70) en gevraagd hoe dit kon,weer werd mij verteld dat ik me geen zorgen moest maken en dat dit automatisch verstuurde mails zijn.
In datzelfde weekend ontving ik een brief van Energiedirect waarin stond dat de openstaande vordering inmiddels uit handen is gegeven aan een incassoburo en hier dus niet meer bij Energiedirect voor moest zijn.
Ik heb vervolgens ontzettend boos opnieuw de klanten(service) hierover op gebeld en gevraagd om uitleg.
Daar krijg ik te horen dat het verstandig is om gewoon aan het incassoburo te betalen en kortom gewoon mijn mond moet houden.
Ik ben ontzettend uit mijn slof geschoten,ik vond wel dat ik daar recht op had na maanden van bellen en frustaties,en heb aangegeven dat ik een getekend contract heb met een duidelijke datum op de voorkant en dat ik als klant nog altijd zelf bepaal wanneer ik energie wil en van wie.
Als klap op de vuurpijl ontving ik nog een e-mail waarin mij verteld werd dat ik contractbreuk heb gepleegd en daarvoor een boete zal moeten betalen.Ik hoor zo ontzettend veel slechte verhalen over dit bedrijf dat het toch eens tijd word dat de boel daar een keertje rechtgezet word.Ik weet niet meer wat ik moet doen in mijn eentje tegen deze energiemaffia.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Sorry Theodoor maar als je elk jaar van leverancier wisselt weet je dat het een keermis gaat. E-on is niet ingesteld op klanten die weer terugkomen. Je bent namelijk de enige ! Ik kijk niet naar de prijs bij mijn energie leverancier. Heel dom maar de ellende die ik hier lees is het mij niet waard.
Heel fijn een transparante energiemarkt !
Heel fijn een transparante energiemarkt !
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
En hier nog een "klant". Energie-Direct heeft ons vrijdag gebeld en begonnen het gesprek alsof ze van Eneco waren. Mijn vriendin zat niet helemaal op te letten, maar heeft in ieder geval geen toestemming gegeven om te switchen naar ED. Toch is dat wel gebeurd.
Misleiding dus en hopelijk snappen ze het wel als ik weer afmeld. Tot op heden is dat niet gelukt, want, bureaucratisch als ze zijn, moet ik eerst wachten op een brief. Voor die tijd sta ik nog niet in één of ander systeem waar ik dan weer uitgehaald moet worden.
Als je op deze manier aan je klanten moet komen, kan het gewoon niet goed zijn. Daarbij is ethiek me ook wel wat waard.
Misleiding dus en hopelijk snappen ze het wel als ik weer afmeld. Tot op heden is dat niet gelukt, want, bureaucratisch als ze zijn, moet ik eerst wachten op een brief. Voor die tijd sta ik nog niet in één of ander systeem waar ik dan weer uitgehaald moet worden.
Als je op deze manier aan je klanten moet komen, kan het gewoon niet goed zijn. Daarbij is ethiek me ook wel wat waard.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
De Nieuwe Truc van ED werkt als volgd :
Je wordt niet gebeld
Je krijgt geen welkomst pakket
Je krijgt geen welkomst via Email
Je krijgt dus geen zeven dagen bedenktijd
Je geeft geen toestemming voor automatische incasso
Je krijgt geen leveringsovereenkomst
Meterstanden opgeven is niet nodig
Welke service levert Energie:Direct dan wel ?
Je wordt zonder moeite uitgeschreven bij je vorige energieleverancier (ENECO) en ontvangt een brief met 'wat jammer, dat u naar een andere leverancier gaat' (zielig he) en je ontvangt de eindfafrekening met geschatte eindstanden (luggig hoor).
Je weet dan dat je lid bent geworden van de ED-club.
Je weet het zeker als ED je rekening plundert door afschrijving van de eerste (verzonnen) voorschotnota's.
Terugboek van die betalingen gaat prima (stor-no) maar dan wordt je door ED direct over geleverd aan Intrum Justitia.
Die bellen je zes dagen per week ( ja, ook op zaterdagavond, als je jarig bent ).
Als je de automatische incasso stop zet (per aangetekende brief) gaan ze gewoon door met het opnemen van het voorschot bedrag van Euro 135 , elke maand.
Aanmelden bij www.bel-me-niet.nl heeft zeker zin.
Maar Energie:Direct heeft het antwoord al klaar.
Je wordt niet opgebeld en spreekt geen band in.
Op mijn verzoek om de band op te stuuren (per Email) wordt positief gereageerd. In later stadium wordt gezegd, dat de band niet zal worden opgestuurd. Beluisteren kan pas bij de rechtszaak. Conclusie : Er is geen band.
Conclusie :
Als ED jouw adres en je bankrekeningnummer heeft, dan ben je zo maar lid van de ED-club.
Dat ED zonder de afgegeven machtiging voor automatische incasso toch de voorschotbedragen van je rekening opneemt is natuurlijk strafbaar.
Dat ED zonder dat ik daar opdracht toe heb gegeven mij enegie levert, daar heb ik niet om gevraagd.
Wie neemt het voortouw.? De geschillencommissie? Dat kost alleen maar geld voor de advocaat.
De politiek? De Tweede Kamer? Het vrijmaken van de energiemarkt heeft alleen maar geleid tot chaos en frustratie voor de consument.
Malafiede lieden zolas Energie:Direct hebben zich gestort op de markt. Op het forum van RADAR tref ik zaken aan, waar mijn ervaringen schril bij afsteken. Het is dus nog veel erger. Een schrale troost.
Ik daag Tros RADAR, dat toch, misschien ongewild een maatschappelijke functie heeft verworven in consumentenzaken, uit, om een eind te maken aan de chaos
in energie-land.
Piet44
Je wordt niet gebeld
Je krijgt geen welkomst pakket
Je krijgt geen welkomst via Email
Je krijgt dus geen zeven dagen bedenktijd
Je geeft geen toestemming voor automatische incasso
Je krijgt geen leveringsovereenkomst
Meterstanden opgeven is niet nodig
Welke service levert Energie:Direct dan wel ?
Je wordt zonder moeite uitgeschreven bij je vorige energieleverancier (ENECO) en ontvangt een brief met 'wat jammer, dat u naar een andere leverancier gaat' (zielig he) en je ontvangt de eindfafrekening met geschatte eindstanden (luggig hoor).
Je weet dan dat je lid bent geworden van de ED-club.
Je weet het zeker als ED je rekening plundert door afschrijving van de eerste (verzonnen) voorschotnota's.
Terugboek van die betalingen gaat prima (stor-no) maar dan wordt je door ED direct over geleverd aan Intrum Justitia.
Die bellen je zes dagen per week ( ja, ook op zaterdagavond, als je jarig bent ).
Als je de automatische incasso stop zet (per aangetekende brief) gaan ze gewoon door met het opnemen van het voorschot bedrag van Euro 135 , elke maand.
Aanmelden bij www.bel-me-niet.nl heeft zeker zin.
Maar Energie:Direct heeft het antwoord al klaar.
Je wordt niet opgebeld en spreekt geen band in.
Op mijn verzoek om de band op te stuuren (per Email) wordt positief gereageerd. In later stadium wordt gezegd, dat de band niet zal worden opgestuurd. Beluisteren kan pas bij de rechtszaak. Conclusie : Er is geen band.
Conclusie :
Als ED jouw adres en je bankrekeningnummer heeft, dan ben je zo maar lid van de ED-club.
Dat ED zonder de afgegeven machtiging voor automatische incasso toch de voorschotbedragen van je rekening opneemt is natuurlijk strafbaar.
Dat ED zonder dat ik daar opdracht toe heb gegeven mij enegie levert, daar heb ik niet om gevraagd.
Wie neemt het voortouw.? De geschillencommissie? Dat kost alleen maar geld voor de advocaat.
De politiek? De Tweede Kamer? Het vrijmaken van de energiemarkt heeft alleen maar geleid tot chaos en frustratie voor de consument.
Malafiede lieden zolas Energie:Direct hebben zich gestort op de markt. Op het forum van RADAR tref ik zaken aan, waar mijn ervaringen schril bij afsteken. Het is dus nog veel erger. Een schrale troost.
Ik daag Tros RADAR, dat toch, misschien ongewild een maatschappelijke functie heeft verworven in consumentenzaken, uit, om een eind te maken aan de chaos
in energie-land.
Piet44
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 okt 2009 23:07
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Van Energiedirect naar Essent overstappen heeft niet zo heel veel zin daar Essent de moedermaatschappij van ED is. Het is in vrijwel de hele energiebranche een zooitje met de administratie.DancingStar schreef:Hallo mensen...
Ook ik ben de dupe geworden van energie direct...
Ik zat bij essent maar omdat ik daar vrij veel moest betalen besloot ik om via het internet energie leveranciers te gaan vergelijken met elkaar.
Energie direct stond er ook bij... ik heb alleen een brochure aangevraagd en dat was in april en sinds 30 novermber krijg ik een mail van dat ik een betalings achterstand heb... Ik heb nog nooit een handtekening gezet, meterstanden niet door gegeven, en ook mijn bankrekening nummer niet... alleen naam adres en woonplaats...
Hoe kunnen mensen dit achterhalen? Ik was ondertussen klant geworden bij nuon omdat die het goedkoopst voor mij uit de bus kwam maar ook die heeft energie direct voor mij opgezegd zonder dat ik er vanaf wist... ik vond het al zo raar dat ik na 3 maanden klant te zijn geweest van nuon dat ik toen een eindafrekening kreeg....
Ik ga nu een brief sturen dat ik een kopie van mijn contract wil waar MIJN handtekening op staat! waar de meterstanden op staan die IK officieel door moet geven! ik hoop dat ze gaan reageren anders ga ik naar de sociale rechtswinkel!!!
Ik snap niet dat de KVK voor dit soort bedrijven vergunningen uitstrekt....Dit kan en mag gewoon niet!
Dat hele energie direct gebeuren is gewoon 1zooitje wat de boel oplicht om hun geld binnen te kunnen krijgen zodat hun bedrijf voort kan blijven leven! Ik betaal hun niks!!! ik wil eerst bewijzen van mijn spul zien...
Groeten Diana
Misschien dat je iets hebt aan dit artikel,
[Link verwijderd door Moderator]
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Nounou, die opmerkende conclusie vind ik sterk overdreven. Hiermee impliceer je dat van de 16 miljoen consumenten het bij minimaal 8 miljoen totaal fout gaat. En dat is absoluut niet waar.Het is in vrijwel de hele energiebranche een zooitje met de administratie.
Misschien dat je iets hebt aan dit artikel,
[Link verwijderd door Moderator]
Daar komt bij dat van de zaken die fout gaan er met regelmaat de oorzaak bij de klant zelf ligt. Bijvoorbeeld het niet -bijtijds- doorgeven van meterstanden met alle gevolgen vandien. Als ik menig topic lees merk ik dat menig consument het totaal na laat om zichzelf eens fatsoenlijk te informeren, in te lezen op de talloze websites waar uitleg gegeven wordt mbt contracten, regeltjes, wat je moet doen bij bijv verhuizen etc.
Ja, er gaat een en ander mis, maar om nou te zeggen dat de totale administratie van de energiebranche een zooitje is vind ik erg overdreven.
Overigens vind ik het stuk waar u naar refereert een erg slecht stuk. De meerwaarde zie ik er niet van in. Er wordt zelfs een advies gegeven wat ik absoluut niet aanraadt. Al was het maar omdat prijzen van gas en elektra sterk fluctueren en daarnaast ook contractprijs afhankelijk zijn.
Als je al wilt goochelen met standen moet je dit met beleidt doen, maar zeker niet op de manier zoals in het stuk aanbevolen staat.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Om even op mezelf terug te komen: ik ben van ze af!MichielD schreef:En hier nog een "klant". Energie-Direct heeft ons vrijdag gebeld en begonnen het gesprek alsof ze van Eneco waren.
Mijn vriendin had het eerste telefoongesprek gevoerd, waardoor het contract van ED op haar naam stond. Bij Eneco staat het contract echter op mijn naam.
Voor ED reden om eens te bellen, omdat er dus iets niet klopte. Ik heb toen maar direct duidelijk gemaakt dat ze de hele handel het beste direct konden annuleren. Na enig aandringen heb ik daarvan ook nog een bevestiging gekregen (inmiddels ontvangen per email).
Ik kon aan het gesprek afleiden dat de aanmelding zelf uitbesteed is aan een call center. Die krijgen waarschijnlijk per aanmelding betaald door ED en die melden dus zoveel mogelijk mensen aan..
Wat overigens ook vreemde is: de annuleringslijn had me steeds voorgehouden dat annuleren niet mogelijk was..
Overigens @piet44: laat je niet bang maken door Interum Justitia en laat het desnoods op een rechtzaak aankomen. Meestal blazen ze die voortijdig af, maar zolang jij geen contract bent aangegaan, zal je gelijk krijgen van de rechter. Zorg echer wel dat je wel ergens een bedrag reserveert voor je energiekosten, want er is best een kans dat je die nog wel moet betalen (geen idee aan wie, maar hou er rekening mee)..
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
als ik bepaalde reacties lees verwonder ik me erover dat er mensen zijn die toch positief op ed reageren
heb met tros radar geschreven over deze kwestie maar kreeg niet een bevredigend antwoord.
als we allemaal weer een brief schrijven en aangeven dat er ontzettend veel klachten zijn over ed misschien dat ze dan weer een item over ed behandelen in een uitzending.
naar mijn idee is dit oplichting, vraagjes hoe komen ze aan je banknummer als je dat niet gegeven hebt,hoe kun je contractbreuk plegen als er geen contract getekent is,hoe komen ze aan de standen als ze er niet bij kunnen komen als ze de standen schatten hoe weten ze dan wat de vorige standen zijn als de netbeheerder ze niet doorgeeft,als een netbeheerder helemaal geen persoonlijke informatie door mag geven, naar mijn mening moet je daar schriftelijk toestemming voor geven.
hoe komt ed aan je persoonlijke gegevens als je dat niet doorgeeft,en o zo belangrijk hoe komen ze aan je handtekening,nooit geweten dat je een handtekening kunt zetten door de telefoon
heb met tros radar geschreven over deze kwestie maar kreeg niet een bevredigend antwoord.
als we allemaal weer een brief schrijven en aangeven dat er ontzettend veel klachten zijn over ed misschien dat ze dan weer een item over ed behandelen in een uitzending.
naar mijn idee is dit oplichting, vraagjes hoe komen ze aan je banknummer als je dat niet gegeven hebt,hoe kun je contractbreuk plegen als er geen contract getekent is,hoe komen ze aan de standen als ze er niet bij kunnen komen als ze de standen schatten hoe weten ze dan wat de vorige standen zijn als de netbeheerder ze niet doorgeeft,als een netbeheerder helemaal geen persoonlijke informatie door mag geven, naar mijn mening moet je daar schriftelijk toestemming voor geven.
hoe komt ed aan je persoonlijke gegevens als je dat niet doorgeeft,en o zo belangrijk hoe komen ze aan je handtekening,nooit geweten dat je een handtekening kunt zetten door de telefoon
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 sep 2009 18:17
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Uiteindelijk na het inschakelen van de geschillencomissie en alle andere middelen die er te verzinnen zijn heeft energiedirect mij een mail gestuurd met de boodschap dat ze mijn dossier bij het incassoburo hebben gesloten en dat hiermee de zaak afgedaan is,dit houd in dat ik voor de 2 maanden onterechte levering niets hoef te betalen en excuses voor het ongemak.
Ik ben blij dat ze eindelijk hebben in gezien dat ze fout zijn,maar dit veranderd mijn mening niet over energiedirect en wil dan ook een ieder aanraden om nooit met deze energiemaffia in zee te gaan.
Ik ben blij dat ze eindelijk hebben in gezien dat ze fout zijn,maar dit veranderd mijn mening niet over energiedirect en wil dan ook een ieder aanraden om nooit met deze energiemaffia in zee te gaan.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Goeiemiddag.
Ook wij komen ons aansluiten bij dit topic.
Ook wij zijn benaderd door een colporteur van Energie:Direct, begin dit jaar.
Voor de verandering, een uiterst vriendelijke jongen, die zich wel meteen bekend maakte, als iemand van Energie:Direct, en die een aantal vragen voor ons had. Die wilden wij wel beantwoorden. Om vervolgens uit te komen op zijn verkooppraatje. Een interessant gesprek, met helaas voor hem, een negatieve uitkomst. Wij zaten, geheel tevreden bij een andere energie leverancier, en waren niet van plan deze te verlaten. Mede omdat wij bij die leverancier ook het jaar ervoor een 3 jarig contract hadden afgesloten.
Wij hebben toen ook de colporteur vriendelijk bedankt, hem succes gewenst met zijn werk, en dachten dat hiermee de kous af zou zijn. Echter, niets blijkt minder waar.
Een maand later, krijgen wij telefoon van onze eigen leverancier, of wij op de hoogte waren van de contractbreuk vergoeding, en dat wij indien we toch over wilden stappen naar Energie:Direct, die dienden te betalen.
Na toch wel een paar verbaasde momenten, kregen wij bij verder vragen, te horen, dat wij blijkbaar een contract bij Energie:Direct hadden afgesloten, en dat wij bijgevolg nu waren uitgeschreven bij de partij waar wij behoorden te zitten. Maar het begon de telefonist al te dagen dat er iets niet klopte.
Inderdaad, wij hadden afgezien van een overstap naar Energie:Direct. En dat wij ook nimmer iets getekent hadden voor een dergelijke overstap.
Of de telefonist in orde moest maken, dat wij teruggehaald zouden worden, ja doet u dat maar. Wij wilden per slot van rekening al niet eens weg. Deze energie leverancier, zou dit in orde maken. Echter, gebruikelijk was, omdat Energie:Direct ons inmiddels al had uitgeschreven, wij moesten wachten, op her-aansluiting. Dan kon even duren, dus tot die tijd namen wij bij Energie:Direct af.
Wij zagen daar geen probleem in, konden het onze leverancier ook niet aanrekenen, die moest doen wat hij moest doen, volgens de regels die er waren gesteld. Prima. Wij zouden de periode dat we blijkbaar bij Energie:Direct hadden afgenomen, de verbruikte stroom gewoon betalen.
Na enige tijd, ik meen 2 a 3 weken, waren wij terug bij de juiste leverancier, en de problemen met Energie:Direct begonnen. Ook zij repten over contractbreuk. En natuurlijk over de verbruikte energie die betaalt diende te worden. Akkoord, wij betalen de verbruikte energie. Leek ons ook niet meer dan vanzelfsprekend.
Maar kosten voor contractbreuk weigeren wij stellig. Wij hebben nooit iets getekend! Vervolgens dienden wij, volgens Energie:Direct een kopie i.d.bewijs te zenden, opdat zij konden bekijken of wij inderdaad niets getekent. Ja natuurlijk, dacht het niet. We zijn ook niet van gister. Bewijst u maar dat wij een contract hebben.
Hierop, na maandenlang soebatten, kregen wij een kopie van het zogenaamd door ons getekende contract.
De persoonsgegevens klopten. Maar, dat was ook niet moeilijk, aangezien zij ons uit de data bank van onze leverancier geplukt hebben, en onze leverancier deze identieke gegevens had. Maar toen, het sluitstuk, de handtekening...
Die klopte echter toch niet. Ander handschrift (het gehele contract in 1 handschrift, inclusief het deel dat door de colporteur dient te worden ingevuld), vreemde uitlopers, en 2 missende letters. En laten die letters nu toch cruciaal zijn voor onze naam.
En dat bij iedere instantie, waar wij ook maar ooit, een handtekening hebben moeten zetten, wij dezelfde handtekening zetten. Waar er geen letters ontbreken.
Wij hebben Energie:Direct hiervan op de hoogte gesteld, zij gingen het nakijken. Werd er gezegt!? Wij ondertussen aangifte gedaan bij politie, wegens valsheid in geschrifte. En zelfs de verbalisant kon zien, dat de handtekeningen niet klopten.
En, zoals geheel verwacht, komt Energie:Direct met de conclusie dat de handtekeningen WEL kloppen. Op de vraag, hoe zij tot die conclusie komen, word echter geen antwoord gegeven.
Energie:Direct is een puinzooi. Administratie klopt niet. Papierwerk klopt niet eens. En wij hadden een hoop verwacht, maar dat colporteurs nu al zo ver kunnen gaan, om blijkbaar handtekeningen te vervalsen, je gelooft je eigen ogen niet.
Het is diep triest.
Energie:Direct blijft ondertussen door jammeren over de kosten die wij zouden moeten ophoesten. Alswel, kosten bij het door hun ingeschakelde incassobureau Intrum Justitia. Na maanden van schriftelijke correspondentie, laten wij dit nu ook voor de rechter komen.
Ook wij komen ons aansluiten bij dit topic.
Ook wij zijn benaderd door een colporteur van Energie:Direct, begin dit jaar.
Voor de verandering, een uiterst vriendelijke jongen, die zich wel meteen bekend maakte, als iemand van Energie:Direct, en die een aantal vragen voor ons had. Die wilden wij wel beantwoorden. Om vervolgens uit te komen op zijn verkooppraatje. Een interessant gesprek, met helaas voor hem, een negatieve uitkomst. Wij zaten, geheel tevreden bij een andere energie leverancier, en waren niet van plan deze te verlaten. Mede omdat wij bij die leverancier ook het jaar ervoor een 3 jarig contract hadden afgesloten.
Wij hebben toen ook de colporteur vriendelijk bedankt, hem succes gewenst met zijn werk, en dachten dat hiermee de kous af zou zijn. Echter, niets blijkt minder waar.
Een maand later, krijgen wij telefoon van onze eigen leverancier, of wij op de hoogte waren van de contractbreuk vergoeding, en dat wij indien we toch over wilden stappen naar Energie:Direct, die dienden te betalen.
Na toch wel een paar verbaasde momenten, kregen wij bij verder vragen, te horen, dat wij blijkbaar een contract bij Energie:Direct hadden afgesloten, en dat wij bijgevolg nu waren uitgeschreven bij de partij waar wij behoorden te zitten. Maar het begon de telefonist al te dagen dat er iets niet klopte.
Inderdaad, wij hadden afgezien van een overstap naar Energie:Direct. En dat wij ook nimmer iets getekent hadden voor een dergelijke overstap.
Of de telefonist in orde moest maken, dat wij teruggehaald zouden worden, ja doet u dat maar. Wij wilden per slot van rekening al niet eens weg. Deze energie leverancier, zou dit in orde maken. Echter, gebruikelijk was, omdat Energie:Direct ons inmiddels al had uitgeschreven, wij moesten wachten, op her-aansluiting. Dan kon even duren, dus tot die tijd namen wij bij Energie:Direct af.
Wij zagen daar geen probleem in, konden het onze leverancier ook niet aanrekenen, die moest doen wat hij moest doen, volgens de regels die er waren gesteld. Prima. Wij zouden de periode dat we blijkbaar bij Energie:Direct hadden afgenomen, de verbruikte stroom gewoon betalen.
Na enige tijd, ik meen 2 a 3 weken, waren wij terug bij de juiste leverancier, en de problemen met Energie:Direct begonnen. Ook zij repten over contractbreuk. En natuurlijk over de verbruikte energie die betaalt diende te worden. Akkoord, wij betalen de verbruikte energie. Leek ons ook niet meer dan vanzelfsprekend.
Maar kosten voor contractbreuk weigeren wij stellig. Wij hebben nooit iets getekend! Vervolgens dienden wij, volgens Energie:Direct een kopie i.d.bewijs te zenden, opdat zij konden bekijken of wij inderdaad niets getekent. Ja natuurlijk, dacht het niet. We zijn ook niet van gister. Bewijst u maar dat wij een contract hebben.
Hierop, na maandenlang soebatten, kregen wij een kopie van het zogenaamd door ons getekende contract.
De persoonsgegevens klopten. Maar, dat was ook niet moeilijk, aangezien zij ons uit de data bank van onze leverancier geplukt hebben, en onze leverancier deze identieke gegevens had. Maar toen, het sluitstuk, de handtekening...
Die klopte echter toch niet. Ander handschrift (het gehele contract in 1 handschrift, inclusief het deel dat door de colporteur dient te worden ingevuld), vreemde uitlopers, en 2 missende letters. En laten die letters nu toch cruciaal zijn voor onze naam.
En dat bij iedere instantie, waar wij ook maar ooit, een handtekening hebben moeten zetten, wij dezelfde handtekening zetten. Waar er geen letters ontbreken.
Wij hebben Energie:Direct hiervan op de hoogte gesteld, zij gingen het nakijken. Werd er gezegt!? Wij ondertussen aangifte gedaan bij politie, wegens valsheid in geschrifte. En zelfs de verbalisant kon zien, dat de handtekeningen niet klopten.
En, zoals geheel verwacht, komt Energie:Direct met de conclusie dat de handtekeningen WEL kloppen. Op de vraag, hoe zij tot die conclusie komen, word echter geen antwoord gegeven.
Energie:Direct is een puinzooi. Administratie klopt niet. Papierwerk klopt niet eens. En wij hadden een hoop verwacht, maar dat colporteurs nu al zo ver kunnen gaan, om blijkbaar handtekeningen te vervalsen, je gelooft je eigen ogen niet.
Het is diep triest.
Energie:Direct blijft ondertussen door jammeren over de kosten die wij zouden moeten ophoesten. Alswel, kosten bij het door hun ingeschakelde incassobureau Intrum Justitia. Na maanden van schriftelijke correspondentie, laten wij dit nu ook voor de rechter komen.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Mochten er nog mensen zijn die overwegen naar ENERGIEDIRECT over te stappen dan kan ook ik niet anders zeggen dan te waarschuwen tegen deze maffia-jongens. Op het eerste gezicht en misschien ook wel het tweede gezicht ziet het er aantrekkelijk uit met een gelikte "persoonlijke "pagina en gladde praat op hun site , maar u bent gewaarschuwedc !!! . Hier volgt in a nutshell mijn ervaring :
De afgelopen twee jaar heb ik energie betrokken bij ENERGIEDIRECT .
Mijn klachten in kort bestek ( alle correspondentie ter inzage):
men vraagt online de meterstanden door te geven . Vervolgens duurt het minimaal 4 maanden voordat je eventueel het teveel betaalde aan voorschotten terugkrijgt . In mijn geval betrof het dit jaar 140 euro . Begin maart gaf ik mn meterstanden door . Eind Juli volgde afrekening . In deze tijd van geautomatiseerde gegevensbestanden uiteraard volkomen overbodig , maar bij vele duizenden klanten een lucratieve bijverdienste.
Uiteraard heb ik vele malen naar de reden gevraagd maar je krijgt of geen antwoord of een automatisch antwoord waarop je niet kunt reageren . Uiteindelijk kreeg ik na dit jaar in juni zowaar een geschreven mail met een nietszeggende dooddoener van : “juli is uw factuurmaand “ terwijl men dus in maart de meterstanden opvraagt .Overigens was de handelwijze in 2008 dezelfde.
Men heeft een zogenaamde “persoonlijke pagina” maar ook hier geen antwoorden of eerst na zeer lange tijd .Je kunt ze bellen a 70 cent per minuut : een achterlijke manier van doen anno 2009 maar gezien hun puinhoop misschien een lucratieve bijverdienste.
Tenslotte schermt men met het feit dat jezelf de hoogte van je voorschot zou kunnen aanpassen . Dus op een gegeven moment wilde ik m'n voorschot dan maar naar beneden aanpassen omdat ik ieder jaar teveel betaal aan voorschotten . Maar : dit naar beneden aanpassen kan bij ENERGIEDIRECT met maximaal 4 euro per maand )) : “om u tegen onaangename verrassingen te beschermen “.
In Juni na 3 maanden wachten heb ik ze wederom aangeschreven dat ik wanneer ik nu niet binnen 5 werkdagen m'n afrekening ontving ik m'n maandelijkse automatische incasso's zou terugstorten .
Vervolgens kreeg in te maken met een uitermate kort aangebonden incassobureau en een dreigement van ENERGIEDIRECT de overeenkomst te ontbinden en aan instanties door te geven dat ik wanbetaler zou zijn .
De afgelopen twee jaar heb ik energie betrokken bij ENERGIEDIRECT .
Mijn klachten in kort bestek ( alle correspondentie ter inzage):
men vraagt online de meterstanden door te geven . Vervolgens duurt het minimaal 4 maanden voordat je eventueel het teveel betaalde aan voorschotten terugkrijgt . In mijn geval betrof het dit jaar 140 euro . Begin maart gaf ik mn meterstanden door . Eind Juli volgde afrekening . In deze tijd van geautomatiseerde gegevensbestanden uiteraard volkomen overbodig , maar bij vele duizenden klanten een lucratieve bijverdienste.
Uiteraard heb ik vele malen naar de reden gevraagd maar je krijgt of geen antwoord of een automatisch antwoord waarop je niet kunt reageren . Uiteindelijk kreeg ik na dit jaar in juni zowaar een geschreven mail met een nietszeggende dooddoener van : “juli is uw factuurmaand “ terwijl men dus in maart de meterstanden opvraagt .Overigens was de handelwijze in 2008 dezelfde.
Men heeft een zogenaamde “persoonlijke pagina” maar ook hier geen antwoorden of eerst na zeer lange tijd .Je kunt ze bellen a 70 cent per minuut : een achterlijke manier van doen anno 2009 maar gezien hun puinhoop misschien een lucratieve bijverdienste.
Tenslotte schermt men met het feit dat jezelf de hoogte van je voorschot zou kunnen aanpassen . Dus op een gegeven moment wilde ik m'n voorschot dan maar naar beneden aanpassen omdat ik ieder jaar teveel betaal aan voorschotten . Maar : dit naar beneden aanpassen kan bij ENERGIEDIRECT met maximaal 4 euro per maand )) : “om u tegen onaangename verrassingen te beschermen “.
In Juni na 3 maanden wachten heb ik ze wederom aangeschreven dat ik wanneer ik nu niet binnen 5 werkdagen m'n afrekening ontving ik m'n maandelijkse automatische incasso's zou terugstorten .
Vervolgens kreeg in te maken met een uitermate kort aangebonden incassobureau en een dreigement van ENERGIEDIRECT de overeenkomst te ontbinden en aan instanties door te geven dat ik wanbetaler zou zijn .
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Bij ons gaat het weer verder. Na een telefoontje zijn we spontaan aangemeld. Dit hebben we na een telefoontje van ED (de naam klopte niet) weten te annuleren.
We hebben nooit een bevestigingsbrief ontvangen (dus kan je ook niet afmelden), maar toch "verloopt de registratie [voor een gasaansluiting] voorspoedig" aldus het mailtje wat nu is binnengekomen. Uiteindelijk toch maar de "klantenservice" gebeld, á 70 cent/minuut en als het goed is zou ik nu alleen nog een bevestiging van annulering moeten krijgen.
We hebben nooit een bevestigingsbrief ontvangen (dus kan je ook niet afmelden), maar toch "verloopt de registratie [voor een gasaansluiting] voorspoedig" aldus het mailtje wat nu is binnengekomen. Uiteindelijk toch maar de "klantenservice" gebeld, á 70 cent/minuut en als het goed is zou ik nu alleen nog een bevestiging van annulering moeten krijgen.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Het verhaal gaat maar door. Ondanks een bevestiging van een annulering kreeg ik eind vorig jaar opeens een "nieuwsbrief" en een mailtje met de vraag om de meterstanden door te geven, want "de overstap [verliep] [nog steeds] voorspoedig".
Nog maar een keer gebeld en ze zijn nu bezig de hele handel terug te draaien. Daarbij staat er dan ook nog in het mailtje dat als dat niet lukt mijn netbeheerder mij mag afsluiten en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de kosten.
Inmiddels maar een klacht neergelegd bij ConsuWijzer, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Nog maar een keer gebeld en ze zijn nu bezig de hele handel terug te draaien. Daarbij staat er dan ook nog in het mailtje dat als dat niet lukt mijn netbeheerder mij mag afsluiten en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de kosten.
Inmiddels maar een klacht neergelegd bij ConsuWijzer, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
na 3 kwart jaar denken wij ,dat we weten hoe ed aan de gegevens van mijn dochter is gekomen.
ze is inmiddels weer onderdak en krijgt energie van een betrouwbare leverancier.
wel krijgt ze nog steeds mailtjes dat ze nog een bepaald bedrag moet betalen maar ze reageerd er niet meer op.
dat heeft toch geen zin ,want ze zijn analfabeet,doof en blind.
als je met ed belt of het bewuste incassobureau zorg dan dat je telefoonnummer niet bekend is want je wordt daarna suf gebeld.
we weten wel zeker dat ze valsheid in geschrifte plegen.
ze halen geld van je rekening wat ze helemaal niet mogen doen ,daar schijnen banken afspraken over gemaakt te hebben.
wij moeten nog steeds bewijzen krijgen van ed maar ik denk dat dat een 10 jaren plan dreigt te worden ,zelfs als je energie voor zoveel jaar vast laat zetten dan plegen ze nog contractbreuk waar jij voor moet betalen.
het wordt tijd dat dit weer op tv moet komen.
als wij met een beveiligde telefoon bellen naar ed dan hebben we een andere naam .
ze is inmiddels weer onderdak en krijgt energie van een betrouwbare leverancier.
wel krijgt ze nog steeds mailtjes dat ze nog een bepaald bedrag moet betalen maar ze reageerd er niet meer op.
dat heeft toch geen zin ,want ze zijn analfabeet,doof en blind.
als je met ed belt of het bewuste incassobureau zorg dan dat je telefoonnummer niet bekend is want je wordt daarna suf gebeld.
we weten wel zeker dat ze valsheid in geschrifte plegen.
ze halen geld van je rekening wat ze helemaal niet mogen doen ,daar schijnen banken afspraken over gemaakt te hebben.
wij moeten nog steeds bewijzen krijgen van ed maar ik denk dat dat een 10 jaren plan dreigt te worden ,zelfs als je energie voor zoveel jaar vast laat zetten dan plegen ze nog contractbreuk waar jij voor moet betalen.
het wordt tijd dat dit weer op tv moet komen.
als wij met een beveiligde telefoon bellen naar ed dan hebben we een andere naam .
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
het gaat er niet om om energie te vergelijken,dat kan een kind nog wel.
het gaat erom dat het een grote chaos is bij ed :evil:dus als je reclame wil maken voor energie dan ga je maar naar de tv.
lees eerst eens goed wat er allemaal geschreven wordt en dan pas een reactie of anders plaatsen
het gaat erom dat het een grote chaos is bij ed :evil:dus als je reclame wil maken voor energie dan ga je maar naar de tv.
lees eerst eens goed wat er allemaal geschreven wordt en dan pas een reactie of anders plaatsen
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Stel je gerust... CarolinaH werkt niet voor Energie Direct. Ze heeft deze spam in een stuk of 6 verschillende topics hier neergekwakt...
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Energie-vergelijken een website die 100%onafhankelijk is. Wij vergelijken energie en via deze forum leek het mij ideaal om jullie er ook van te laten genieten!
Brengt het bij sommigen van jullie irritatie op! Bijdeze mijn oprechte excuses!
Brengt het bij sommigen van jullie irritatie op! Bijdeze mijn oprechte excuses!