LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tommeke01
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 16:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door tommeke01 »

Ik heb ANVR al in april gemaild , om door te geven dat het logo van hen op goldentours.nl gebruikt werd maar Goldentours niet lid was.

Helaas nooit een reactie hierop mogen ontvangen.. Beetje slordig van ANVR... Echter SGR heeft direct actie ondernomen na aanleiding van de melding en hun logo is verwijdert....!

goi
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:37

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door goi »

Hoi tommeke, jij hebt het er over dat je in april gemaild heb, maar het ging over de periode van 12 dec tot 20 jan. In de periode van april waren ze lid, dus hoeze doorgeven?

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Het is niet aan het doven hoor.
Wij hebben het bij de advocaat liggen die zijn nu aan het uitzoeken en hebben een punt gevonden maar kan ik hier niet vermelden.
Ik heb tevens gevraagd hoe de andere gedupeerden mee konden doen maar dat moest even nagevraagd worden. Zodra ik meer weet plaats ik het op het forum. Ik hoop volgende week meer te kunnen vermelden.

Wij laten het er iig niet bij zitten.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Hallo,

Wij doen zeker mee!
Ik ben blij er weer iets van te horen, want een rechter kijkt wel of het juridische klopt en dat is het geval van de SGR wel maar er zijn zeker dingen die ze hebben laten liggen en wat echt aan de SGR te verwijten valt!

iwana
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 18:35

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door iwana »

Wij zijn ook blij weer wat "goeds" te zien. Wij doen ook mee, als het mogelijk is om gezamenlijk een advocaat in te schakelen. Wij gaan dinsdag op vakantie, maar vanuit Turkije houden wij het zeker in de gaten.
Want wij gaan dan op vakantie, het plezier is ons afgenomen.
Nog dagelijks kunnen wij er "nijdig" om worden over het feit hoe het allemaal is gegaan. Wij hadden ook wel meer verwacht van groeten van Max. Want wat is nu mooier om hier nog meer op in te gaan en 250 mensen tevreden te stellen c.q. in het gelijk stellen.
Wij zouden de reden wel willen weten waarom uiteindelijk het interview niet is uitgezonden. En wat ons het meeste dwars zit, is dat wij tot 2x toe hebben gebeld of wij het geld terug zouden krijgen en jawel hoor tot 2x toe werd ons gezegd dat het geld binnen 3 dagen naar ons over gemaakt zou worden. Pas later kwam in het nieuws de uitsluiting. Nogmaals de SGR is in gebreke gebleven. Dit is nog nooit voorgekomen.... Ik ben ook benieuwd en laat deze mensen aub reageren op dit forum, hoe de terugreis is betaald van de mensen die in de periode 12 december t/m 20 januari hebben geboekt. Als dit wel vergoed is door de SGR, dan staan wij nog sterker.....
:!: :!: :!:

hanre
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2009 13:13

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door hanre »

wij zijn net terug uit turkije maar hebben vanuit daar alles gevolgd.wij doen graag met jullie mee.met hoe meer mensen hoe sterker we staan.we hebben het sgr gebeld en zijn flink tekeer gegaan maar daar geven ze niet om.we gaan nu ook juridisch advies vragen en houden jullie op de hoogte.

postduif2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door postduif2 »

Hallo,

Ook wij zijn ons geld kwijt en wij willen met een groep ook samen juridische stappen ondernemen.
Wij hebben ook een andere boekingsdatum van 25 januari.
terwijl we geboekt hebben op 6 januari.
Wij horen het wel.

Mvg,
Familie van den berg

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hoi

ik vind ook dat we ons als alle gedupeerde samen moeten pakken en 1 advocaat in de arm moeten nemen
dit om ook de kosten te drukken
tevens ben ik ervoor om dhr debets een bezoekje te brengen met alle gedupeerde samen
SCHANDALIG VAN DE SGR

goi
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:37

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door goi »

Hallo,

Samen staan we sterk, mag hopen in ieder geval. Wij doen ook graag mee. Bij het programma van das je goed recht, zitten toch juristen, zouden zij ons niet kunnen helpen?

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Hallo allemaal, ik kan eindelijk bericht geven. onderstaande ontving ik van onze advocaat. iedereen die collectief mee wil doen kan onderstaande opvolgen.

Geachte mevrouw van Loon,

De andere gedupeerden kunt u een e-mail laten verzenden naar dit e-mail adres ([email protected]). Ik zet de gegevens van deze mensen dan op een lijst en ze krijgen dan begin september nader bericht.

Ik zou graag de volgende gegevens van deze mensen per e-mail ontvangen:

- Naam
- Adres + postcode woonplaats
- Telefoonnummer
- Boekingsdatum
- Betalingsdata (dus alle data waarop deze mensen welk bedrag betaald hebben)

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

mr. Fanny Donders
Juridisch Medewerkster

postduif2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door postduif2 »

Hallo,

Wij hebben de advocaat gemaild en alles doorgegeven wat hij vroeg.
Hopen dat meer mensen mee gaan doen.


Mvg,
Fam.van den Berg

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door sprookje »

Hoop dat jullie allemaal jullie centjes terugkrijgen en vraag dan ook met aandrang,hoe lang het ook duurt laat iets weten van de afloop.

hanre
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2009 13:13

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door hanre »

wij willen ook wel onze gegevens melden aan deze advocaat maar willen graag weten of we er dan aan vast zitten ofdat er kosten aan verbonden zijn.kan iemand dat vertellen?

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Hallo Hanre

ik denk niet dat er al gelijk kosten aan verbonden zitten, er zal eerst geinventariseerd worden waarna de advocaat contact opneemt met iedereen. eea zal afhangen van het aantal gedupeerden dat mee doet.

Mocht je twijfelen dan zou ik gewoon even bellen met advocaten collectief tilburg. en vragen naar mr fanny donders.

nummer is te vinden via internet.

zij is op de hoogte van alles.

gr.

Niekvant
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2009 12:23

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Niekvant »

Gisteren zijn wij teruggekomen uit Turkije, na een heerlijke vakantie. Ik heb zojuist alle reacties gelezen (dit heb ik bewust niet gedaan in Turkije) en zie dat er flink wat actie geweest is en ben blij dat Miertje70 bericht heeft ontvangen van de advocaat en we moeten de krachten nu bundelen. Ik ga de gegevens vandaag nog mailen naar het genoemde emailadres. Zoals ik eerder heb vermeld, zijn wij ook gedupeerd voor € 11.000,-- (twee gezinnen, 1 boeking).

Overigens heb ik vlak voor mijn vakantie een zeer uitgebreide brief gestuurd over de handelswijze van de SGR, Bij terugkomst was hier al een reactie, waarin staat dat de SGR de beslissing niet terugdraait omdat ik had moeten checken of ze lid waren. Het logo van SGR stond NIET op de site van Golden Tours en dat hebben ze dagelijks gecheckt. Dit is achteraf makkelijk roepen omdat het niet meer te controleren is. Laat maar even een schermafdruk zien waarop blijkt dat het logo van SGR niet meer op de site stond in de periode 12 december tot 20 januari. Het is namelijk wel degelijk zo dat er in de voorwaarden (zie bevestiging van de boeking, welke ik ook naar de advocaat ga sturen) vermeld wordt dat men aangesloten is bij SGR en ANVR. Blijkbaar heeft de SGR helemaal niets gecheckt en probeert men nu de handen in onschuld te wassen.

Nogmaals: alle krachten bundelen en zo snel mogelijk reageren naar de advocaat. Volgens mij staan we vrij sterk en is er ook nog iets van redelijkheid en billikheid en kan men een uitzondering maken voor dit specifieke geval waar de SGR ook zeker in gebreke is gebleven.

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door geengast »

Beste Niekvant,

wat jullie 'gemakshalve' weer even vergeten is dat het geld dat de SGR bezit afkomstig is van klanten die braaf een bijdrage SGR hebben betaalt toen ze boekten bij vertrouwde ANVR/SGR stenen reisbureau's.

Het geld is dus ook van DIE klanten.

Het geld behoort eigenlijk HELEMAAL niet te gaan naar mensen die internetboekingen maken. Daar is het fonds NOOIT voor bedoeld.

SGR ziet nu ook dat het zo niet kan doorgaan. Hun reserves raken langzaam op. Reserves die o.a. MIJN bijdragen zijn omdat ik jarenlang een tientje betaalde op een officieel reisbureau.

Daarnaast zou het heel oneerlijk zijn als er uitgekeerd werd aan een klant die geboekt heeft bij een -op dat moment- niet aangesloten organisatie. EN GEEF DE SGR DE SCHULD DAAR NIET VAN. De SGR heeft nooit als taak gehad om klanten te waarschuwen, ze moeten de REISBUREAUS waarschuwen en dat gebeurt ook.

Dat u zelf voor reisbureau wilt spelen en op internet boeken....da's u goed recht, maar aanvaardt dan ook de consequenties. ELK ANVR reisbureau in Nederland was voordat ze opengingen op de hoogte van het feit dat de organisatie uit de SGR was gegooid. Wat die dan nog op de site zetten is dan toch onbelangrijk?

Feit blijft gewoon dat u gesteld heeft dat u dezelfde kennis bezit als een reisbureau medewerker. Fijn zo, maar handel daar dan ook na en neem uw verlies.

Wilt u zonder risico boeken: ga dan naar een stenen reisbureau dat aangesloten is bij ANVR en SGR. Die nemen namelijk het risico voor u over.

Boekt u via internet: daar zitten enkele redelijke tot goede bij, maar zeker heel veel oplichters. Het is de taak NIET van de SGR om die oplichters eruit te sorteren. Dat is een zaak van consumentenbond en rechter. Bent u bereid enig risico te nemen en boekt u via internet.....dan KAN het zijn dat u verliest. Blijf dan sportief en neem uw verlies, u had vooraf immers ook andere keuzes!

Niekvant
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2009 12:23

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Niekvant »

Geengast reageert op een wijze die niet past bij dit onderwerp: Neem je verlies omdat er een risico bestaat als je boekt via internet?

Tegenwoordig werken alle touroperators voornamelijk via internet (OAD, Neckermann, TUI enz.) en het bestaansrecht van reisbureaus neemt af, mede door de ondeskundigheid van de meeste medewerkers!

Even voor de goede orde! Ik heb altijd bij een lokaal reisbureau geboekt en was hier altijd tevreden over totdat een tweetal goede medewerkers weggingen. Ik ben ook dit keer weer naar dit reisbureau geweest en gevraagd om uit te zoeken naar welke bestemmingen ik kon gaan (familiekamer voor 5 personen). Vervolgens kreeg ik een paar hotels voorgeschoteld die totaal niet aansloten bij mijn wensen en ben ik zelf op zoek gegaan.

Ik zou zeggen, bemoei je met je eigen zaken en reageer niet op een onderwerp waar je niets mee te maken hebt.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door dia »

Toch heeft geengast wel een beetje gelijk,als je geen sgr betaalt hebt heb je ook geen recht om geld terug te krijgen,en aangezien goldentours niet aangesloten was zullen jullie ook gen sgr betaalt hebben
Meneer debets weet heus wel wat hij doet.

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hallo geengast

wat een dom gelul sla jij eruit zeg
alsof iedereen er zelf voor gekozen heeft om beduveld te worden
bemoei je beter met je eigen zaken als met de onze

stenen reisbureaus laten ook vaak te wensen over !!!

Annemarietje66
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 15:05

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Annemarietje66 »

Meneer Debets weet helemaal niet wat die doet,die ziet een mooie manier om onder het uitbetalen te komen!! Je KAN niet " even" geen lid meer zijn,om daarna weer gezellig bij de club te horen.HIJ had moeten checken of ze op criminelen praktijken te betrappen zijn,ze zijn immers nu falliet,heeft hij z'n werk wel gedaan?? Jaa,ze zijn zeker veel geld kwijt(op de beurs), je zou zeggen dat hun z'n lesje ook wel geleerd hadden,
na al die criminelen reisorganisaties die voorheen al falliet gingen.
Het is een schande dat ze niet betalen,en alles proberen stil te houden.
Vannavond om half 11 bij Hart van Nederland,word er aandacht aan gegeven.Zal ook tijd worden,het is hetzelfde als bij een verzekering,
kunnen ze eronderuit komen, krijg je niets betaald!!!

Gesloten