LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JeroenL
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2007 15:12

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door JeroenL »

Wij hebben na lang gezeur, getelefoneer en gemail de verzekering bij Pico Bello opgezegd. Gewoon met een mailtje (zo communiceren zij immers ook alleen) en geld van de laatste maand laten storneren. Nooit meer iets van gehoord. Mensen die hier nog bij zijn, aub verander van verzekering, want het zijn een stelletje opichters die hun woord (als ze al wat van zich laten horen) niet houden en al helemaal niet uitbetalen. Soms krijg je een bedrag gestort wat werkelijk nergens op slaat, en veel te weinig is. In ieder geval hebben wij nog niet 1x een normale declaratie teruggekregen. Wij zijn er gelukkig vanaf.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Er is, nu ruim een jaar later, nog niets veranderd dus...

Cattje
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2007 12:14

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Cattje »

Daar denk ik dus inderdaad ernstig over na om de verzekering op te zeggen, van de laatste rekening die ik heb ingediend die heb ik 27 euro ontvangen dus dertig euro te weinig terwijl ik de combipolis heb voor beide katten,dus ziektekosten en ongevallen.
Er veranderd hoogst waarschijnlijk toch niets en ik maak nu elke maand een bedrag over van 25 euro naar de dierenarts als reservepotje voor als de kat(ten) iets mankeren.
Maar is het niet mogelijk om samen actie te ondernemen tegen de maatschappij?? dit moet toch niet zomaar kunnen? we betalen premie en mogen daar de normale afwikkeling van verwachten van de zijde van picco bello.

Catt

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Tja, zelfs bij Radar willen ze er geen aandacht aan besteden.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Waarom niet? Weet je dat, Geajan?

brie2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 11:10

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door brie2008 »

ook ik heb problemen met pico bello. eind januari ben ik met mijn kat naar de dierenarts geweest. ik stuurde de declaratie op, maar kreeg maar geen reactie. bellen wilde niet echt lukken, want dan kreeg ik van het antwoordapparaat te horen dat ik maar een mail moest sturen. dus ik stuurde een mail en vervolgens kreeg ik te horen dat ik de verzekering in december telefonisch zou hebben opgezegd. maar ik heb de verzekering nooit opgezegd en dat kon ook niet, want ik had immers een contract. een slordige fout, dacht ik. maar toen ben ik gaan google-en op 'oplichting pico bello' en ik schrik echt van al deze berichten. als er zoveel mensen zijn die problemen hebben met uitbetalingen door pico bello, dan moet er wel echt iets aan de hand zijn, lijk me! maar, wat gaan we hier aan doen?

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Tja, wat kun je er aan doen?!? Wij hebben onze verzekering vorig jaar april opgezegd om al deze redenen.

Sandra34
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 18:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Sandra34 »

Al 10 jaar ben ik nu verzekerd bij pico bello ik heb meerdere malen mijn nieuwe huisadres doorgegeven ik woon hier al weer 7 jaar!
Nog steeds heb ik een oude polis van 10 jaar terug en nooit een nieuwe gehad.
Nu is mijn hond ziek en heeft een baarmoederontsteking! de antibiotica helpt tijdelijk maar toch wil de dokter haar laten helpen.
Op de site van pico bello staat dat dit vergoed word bij veelgestelde vragen.
Ook mijn vriendin die het zelfde kreeg met haar hondje stuurde pico bello een mail en daarin zeiden ze dat ze het wel vergoed kreeg, haar hondje van drie jaar ging onder het mes maar de decleraties werden nooit vergoed.
Na over en weer mailen ook van mijn kant en van pico bello, kregen we zulke stomme antwoorden terug dat het te gek voor woorden was.
In mijn oude polis staat, dat als het dier gespaard kan worden voor andere ernstige aandoeningen dat de verzekering deze operatie zou dekken.
Nu gooien ze het ineens erop dat mijn polis niet meer werkzaam is ja duhhhhh.....ik heb nooit een nieuwe gehad en nu willen ze wel ineens mijn adres want dan sturen ze de nieuwe op.
Bellen kan je niet je krijgt een bandje mailen is niet rechtsgeldig en als je een decleratie indient hoor je daar schriftelijk antwoord op te krijgen binnen 3 weken als het niet vergoed word.
Ook dat doen ze niet ze laten gewoon niets van hun horen.
Wat nou als je geen internet hebt net als ik hiervoor niet had dan had ik dus nooit iets geweten.
Ik wil dit toch niet over mijn kant laten gaan en een rechtzaak ervan maken.
Ik betaal al 10 jaar en mijn hond heeft weinig tot niets gemankeerd de laatste paar jaren.

Chicka
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2008 18:53

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Chicka »

Probleem gelukkig opgelost
Laatst gewijzigd door Chicka op 31 mar 2008 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Tarek
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 14:21

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Tarek »

Hiet hetzelfde en wat baal ik ervan!!!!!!!!!!!!
Een half jaar geleden mijn huidige verzekering opgezegd Proteq, deze was eigenlijk prima maar ging ineens met de premie fors omhoog het scheelde ons met 2 grote honden bijna €200...... had ik het maar nooit gedaan!!!
Overgestapt naar pico bello ik las dat ze sinds 1997 goed aangeschreven stonden en wat schets mijn verbazing .... net als jullie, ik ben alles kwijt!!!!! :oops: :oops:
De dubbele premie en nog de pech dat onze hond epilepsie heeft gekregen dus alle declaraties ingaande zijn ziekte kan ik op mijn buik schrijven :twisted: :twisted: :twisted:
Wat doen jullie hieraan en is er uberhaupt wat aan te doen????????

vr gr Resie
Laatst gewijzigd door Tarek op 29 mar 2008 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariëtte
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Mariëtte »

Is dit niet toevallig een verzekering van die vent van NHZ????? Dat is ook zo'n oplichter. Je betaalt weet hoe veel premie en als hij moet betalen gaatie er met de buit vandoor om zijn villa op te knappen. Mensen, ga a.u.b. bij Proteq! Ik heb daar geen aandelen en word er ook niet beter van, maar ik heb met twee katten en nu ook nog een hond alleen maar goede ervaringen. succes allemaal!

Chicka
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2008 18:53

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Chicka »

Opgelost
Laatst gewijzigd door Chicka op 31 mar 2008 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Yaseka
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2006 21:35

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Yaseka »

Mensen ik begrijp jullie niet! Het is (óók op dit forum!!) al een paar landelijk bekend dat PiccoBello een oplichterspraktijk is, niets meer en zéker niets minder. Stap over naar een échte dieren-verzekering en sla je handen ineen! Als jullie gezamenlijk een advocaat in de armen nemen hebben jullie een kei van een zaak, je ziet waarschijnlijk een deel van je geld en onkosten terug, hebt genoegdoening, én,,,ik denk dat de rechtbank dan eindelijk de deuren van deze bijna criminelen zal sluiten! Lijkt me toch heel wat beter dan weggegooid geld te blijven geven aan deze sujetten!! Vraag maar eens aan je dierenarts om een goede verzekering, de góéde praktijken hebben folders liggen van échte dieren-verzekeringen.

Héél veel succes en sterkte!!

boskat59
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 22:29

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door boskat59 »

Als ik zo lees wat jullie en problemen hebben met die verzekering zou ik jullie willen aan raden om proteq-dierenverzekering te nemen.
Heb deze zelf al jaren en heb er nooit problemen mee gehad.
Verder zou ik tegen de gedupeerden willen zeggen: sla de handen ineen en laat het voorkomen

Tarek
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 14:21

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Tarek »

Ik ga maandag eerst eens bellen naar mijn rechtsbijstandverzekering om te horen wat de mogelijkheden zijn en als het zin heeft laten we dan onze handen ineen slaan en met z'n allen wat gaan ondernemen....
samen sta je altijd sterker!!!
Ik laat nog van me horen..

gr Resie

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

De Rechtsbijstandverzekering kan alleen wat voor je betekenen als het om een kostenpost gaat hoger dan € 250,-. Ik weet niet of dat in jullie geval zo is? Voor ons konden ze destijds om die reden alleen maar advies geven, maar verder niets doen, helaas.

Mariëtte
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Mariëtte »

Dat de rechtsbijstandsverzekering alleen wat kan doen als de kostenpost hoger is dan € 250 ligt aan je verzekering. Heb je een eigen risico misschien? Die van mij vergoed alles hoor!

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Nee, dat is de standaardpolis van de DAS-rechtsbijstand.

Mariëtte
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Mariëtte »

De RVS vergoed alles.

Hid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2008 13:17

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Hid »

Pico bello???

Mijn hemel, neemt u een verzekeraar met zo`n naam serieus?

Misschien een leuk idee om fietsverzekeraar te worden, dan noemen we het "Fietsverzekeraar Het Vijfde Wiel"

Gelijk aanmelden als ik u was!

Gesloten