LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

hartelijk dank voor de beschrijving van de afkortingen.

na de eerst BMO is er zeker weten geen 2 de gekomen.

we kregen de TL ook al met de naam Geachte heer Smit terwijl onze naam toch wel iets anders is. daar na is de BOMO gekomen. waarna we dik 2 maand niets gehoord hebben.

dan denk je klaar ze zijn nu toch gestopt, maar helaas weer te blij geweest.

moesten we maar een aangetekende brief sturen, dat de zwits echt niet door gaat. daar krijgen we de BMO op. nu dus de nota van de geleverde diensten met 105 euro boete.

ik snap er gewoon HELEMAAL niets meer van, wat we nu nog kunnen doen, behalve dan betalen en hopen dat we nu dan eindelijk blij kunnen zijn dat we van ze verlost zijn.

je brief naar radar en volgend is zeer duidelijk en hoop ook van harte dat er wat aan gedaan word, zodat ze te stoppen zijn, en niet meer mensen kunnen oplichten. maar je hebt hier qua schrijven met een vrouw te doen.

ik hoop dat vele mensen hier wat aan je vermeldingen hebben en zo toch vrij snel van de NEM verlost worden of gelijk de haak er op gooien als ze gebeld worden.

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

die was me even neit zo snel op gevallen omdat de rest dik bedrukt staat. maar ik denk dat ik weer eens een mooie brief ga maken en die ga op sturen. daar kom je meer toe aan dingen kwijt te kunnen dan per telefoon.

via telefoon weten ze het toch wel weer zo te spreken dat je dan weer dingen gaat vergeten.

carolien1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 14:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door carolien1965 »

Beste mensen,

Ik werd op 28 febr. jl. gebeld door de NEM, met de mededeling dat ik voortaan energie geleverd krijg van de NEM. En dit zonder mijn toestemming te vragen.
Er werd naar mijn bankrekeningnummer gevraagd, die heb ik niet gegeven.
Ik kon de aanmelding annuleren door een brief te sturen.
Ik heb de aanmeldingsbrief gelukkig niet ontvangen.

M. vr. gr.
C

blowface
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door blowface »

exmedewerker,

ik had de bevestiging 16 februari gekregen. 17 februari aangetekend terug gestuurd na al die verhalen hier te lezen. met een brief erbij elders in dit forum ik heb geen eindafrekening gekregen van essent en ik betaal ook alleen maar aan essent. ben ik er nu helemaal vanaf??

gegroetjes blow.

bieb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2008 10:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bieb »

Beste Shine,

Ben jij toevallig klant bij de Nederlandse Energie maatschappij?
Wij hebben begin december een opzegbrief gestuurd waarin we aangeven geen klant meer te willen zijn samen met de papieren van onze nieuwe koopwoning als bewijs van verhuizing zoals ze verzocht hadden. Zij zouden dan alles netje sin orde maken. Dat is nu 4 maanden geleden!!! We hebben inmiddels drie maal per post de stukken verstuurd, een stuk of 6 emails eraan gespendeerd, ik weet niet hoe vaak aan de telefoon gehangen maar niks helpt. Het enige wat je te horen krijgt is dat ze niks hebben ontvangen en dat zij daar niet verantwoordelijk voor zijn. En dan zeg ik nog maar niks over de onbeschoftheid van hun medewerkers (we moeten niet zeuren, het is onze eigen schuld, en als we boos worden en zeggen dat we willen dat het opgelost wordt word de telefoon erop gegooid....). Wij weten echt niet meer HOE we in godsnaam van deze maatschappij verlost kunnen worden. Exmedewerker heb jij toevallig een idee? Wij worden hier aardig wanhopig en gefrustreerd van namelijk. Aangetekend versturen helpt kennelijk ook niet...een advocaat misschien?

exmedewerkerNEM
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 23:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door exmedewerkerNEM »

shine en just me,

Om jullie vragen te beantwoorden, nee ik ben zeker niet onbeschoft behandeld. Ik ben zelf vertrokken, mede omdat ik me schuldig vond om de mensen voor te liegen. als jij elke keer hoort vuile oplichters, je wordt voor de tering uitgescholden, huilende mensen aan de telefoon, denk ik niet dat je dat lang zult volhouden. En zeker niet de werkwijze hoe de NEM de mensen in de schulden werkt. Ik heb heel veel klanten meegemaakt die leefden van een minimoom inkomen een uitkering en dergelijke en die ineens honderden euros moesten ophoesten. Sorry, maar ik kan dat niet. Ik werk dan misschien wel jaren op de klantenservice, maar deze klantenservice hebik nooit meegemaakt

En bibi,
het beste is dat je naar de geschillencommmiscie gaat. je kan het beste dan aankaarten dat je nooit bent voorzien van schriftelijke informatie. Volgens de wet koop op afstand heb jij dan 3 maanden de tijd om te reageren en dat heb jij ook gedaan, maar zij reageren terug met boetes van 250 euro. probeer dat.. Succes

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Bieb, als je de post aangetekend hebt verstuurd met ontvangstbevestiging is het volgens mij wel degelijk hun probleem als ze zeggen niets ontvangen te hebben. Je hebt dan hard bewijs in handen dat de stukken bij NEM afgeleverd zijn. Als het bij hen intern een chaos is kunnen ze een klant daar niet verantwoordelijk voor houden.

Met deze stukken gewoon even naar een wetswinkel of juridisch loket gaan, die kunnen je waarschijnlijk vrij snel vertellen hoe de zaken er voor staan. Helaas ben ik juridisch niet voldoende onderlegd om hier een sluitend antwoord op te geven...

petje40
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 15:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door petje40 »

Ben eergisteren benaderd door NEM. Heb geduldig naar het sprookjesverhaal van de medewerker geluisterd om daarna mijn vragenvuur op hem los te laten. Puntje bij paaltje kwam ik tot de conclusie dat als hij het informatiepakketje op zou sturen ik aan een voorlopig contract van 1,5 week vastzat, te annuleren d.m.v. een mailtje..

Ik heb een aantal reacties op dit forum gelezen en gelukkig heb ik het telefoongesprek op tijd afgekapt met de mededeling dat ik de info wel van internet afhaal.

Wat mij het meeste stoort is het feit dat ze je proberen in de val te lokken. Eerst vragen ze of je 30% minder energiekosten wilt betalen, wiel wil dat niet! Vervolgens vragen ze of je vrijblijvend een informatiepakket wilt ontvangen. Is ook niet erg toch!!
Als je nou niet echt goed bij de pinken bent, zoals een exmedewerker in het forum "die huisvrouwtjes van 40 en omaatjes van 70", dan loop je de kans behoorlijk genaaid te worden.

De beste remedie tegen dit soort belpraktijken is dus. Wanneer je ze aan de lijn hebt. Gelijk ophangen.

nikky.
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 19:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nikky. »

ook wij zijn gebeld door deze maatschappij, of we over wilden stappen.
uiteindelijk kregen we dan een informatie pakket opgestuurd zodat we het rustig konden doorlezen.
we hebben nog gevraagd of we dan nergens aan vast zaten maar dit was volgens hun niet het geval.

we kregen de brief en er zat een bevestiging van een abbonement bij!!
wij hebben dat schriftelijk opgezegd en 6 weken later kregen we alsnog een bevestigingsbrief. Ik een beejte geirriteerd opgebeld en bleek dat we 2 keer in het systeem stonden. een was er opgezegd en een niet. dat hun die fout maken is tot daaraan toe maar ik had er dus een niet opgezegd.

4 telefoongesprekken verder werd mij beloofd dat ik niet overgenomen zou worden door deze maatschappij. En we zijn nog geen 6 weken verder en er valt een rekening op de mat of we even een voorschot van € 144 wilden betalen. ik helemaal geirriteerd nu, probeer deze maatschappij te bellen maar helaas er is nooit contact te krijgen.

Diezelfde dag heb ik Eneco gebeld en gezegd dat ik niet overgenomen wilde worden en deze hebben het voor mij terug gedraaid en wat schept mijn verbazing de energie maatschappij heeft het bedrag zelf van mijn rekening afgehaald, terwijl ik nota bene geen eens klant (meer) ben bij hun.

deze maatschappij belt naar huishoudens en als je ook maar een keer ja zegt op dat informatie pakket zeit je aan een abbonnement vast en heb je een hoop gezeur om het allemaal weer goed te krijgen.

UITKIJKEN DUS!!!!!

ik ben ondertussen nog steeds aan het bellen en aan t regelen om van deze maatschappij af te komen. zo ook een stel vrienden van ons.
dus wees gewaarschuwd en ga NIET op hun aanbod in.

renalady
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door renalady »

Ik ben net gebeld door iemand van NEM.....stomstomstom, ik ben erin getrapt. En ik krijg dat pakket toegestuurd...Omdat ik het niet vertrouwde ben ik op internet gaan zoeken en kwam op dit forumtopic terecht.

Ik krijg het nu al spaans benauwd van wat me te wachten staat.

Kan iemand mij nu al iets adviseren. Morgen wil ik zowiezo meteen mijn huidige leverancier bellen om aan te geven dat ik absoluut niet wil overstappen.

Als iemand weet welke stappen ik nu al kan ondernemen om alle ellende, die ik hier lees, te voorkomen, hoor ik het graag

exmedewerkerNEM
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 23:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door exmedewerkerNEM »

Renalady

Renalay, ik adviseer je het volgende. Wacht eerst het welkomst pakket af. Mocht je het uiterlijk zaterdag niet hebben, ga aub dan maandag naar het postkantoor en stuur aub een annuleringsbrief aangetekend, want als je het met de gewone post doen, dan kan ik je 100% garanderen dat ze terug reageren met we hebben je annulering nooit ontvangen

succes

renalady
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door renalady »

exmedewerkerNEM

bedankt voor je reactie. Ik heb al een annuleringsbrief klaar liggen. Naar welk adres kan ik het het beste versturen. Heb nu 3 adressen

Postbus 23064
3001 KB ROTTERDAM

Westplein 12-14
3016 BM ROTTERDAM

Veerkade 1
3016 DE ROTTERDAM

Verder heb ik net mijn leveranciers gesproken en zij kunnen het niet tegenhouden. Omdat ze wettelijk verplicht zijn om de switch, die de NEM
aanvraagt, door te zetten. Echter vergoeden ze, bij een ongeldige switch, de boete van € 250,-

carphunter

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door carphunter »

Hallo Allemaal

Bij ons is hetzelfde gebeurd, als bij veel mensen op dit forum: toen mijn echtgenote dit vertelde wist ik al genoeg en heb het als volgt opgelost, dit is 22 februari 2008 gebeurd.
Direct een email gestuurd naar de NEM, kreeg binnen 2 dagen antwoord, tevens direct een aangetekende brief met het welkomspakketje terug gestuurd met een retour handtekening waarop de datum en de handtekening stond, en een brief gestuurd naar Essent het hoofdkantoor hoe NEM de naam misleidend gebruikt, en hun ook alle kopies gestuurd hoe de nem tewerkgaat en hun heel duidelijk in mijn brief verteld dat ik gewoon bij essent wilde blijven, ik moet wel vermelden dat essent mij zeer goed heeft geholpen en ook heeft verteld , mocht de nem mij eventueel (illigaal)overnemen dan zou essent met de bewijzen die ik schriftelijk heb juridische stappen ondernemen tegen de nem.Ik heb wel van alles een kopie gemaakt.Dit is het antwoord van de NEM op mijn email ondanks dat wij het welkomspakketje al thuis hadden gekregen.

Geachte heer/mevrouw carphunter

Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.

Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij :twisted: :twisted:

exmedewerkerNEM
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 23:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door exmedewerkerNEM »

renalady

stuur het naar postbus 23064 3001 kb rotterdam. dat is het juiste adres. wel nogmaals aangetekend aub, je kan beter 6 euro gaan betalen, dan straks honderden en een hoop ellende

carperhunter, je hebt het goed gedaan, bewaar heel goed die annuleringsbewijs, want het kan zijn dat de nem je over een paar weken toch klant gaan maken. dat is bij velen gebeurd[/b]

renalady
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door renalady »

ik heb vandaag de annulering aangetekend per post verstuurd met een handtekening retour. Tevens heb ik dezelfde brief per email verstuurd.

Ik wilde niet wachten tot het informatiepakket bij mij binnenkomt, omdat het dit weekend pasen is....En ja ik kan nu ook al duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling is geweest een overeenkomst met hun aan te gaan.

afwachten dus

nikky.
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 19:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nikky. »

Renalady,

heel goed gedaan!!

ik was niet zo slim en heb t pakket afgewacht, ik zit nu met een hoop gezeur omdat ze bij mij ook zeiden die brief hebben we gehad maar omdat ik twee keer in het systeem stond geldt een abbonement toch.

houd goed je brievenbus in de gaten en nartuurlijk je bankrekening het is bij ons namelijk zo dat ik een acceptgiro van de nedelandse energie maatschappij kreeg ( nadat Eneco het voor mij heeft teruggedraaid) ik heb deze dan ook niet betaald en ja hoor ze hebben t gewoon van onze rekening gehaald!!! hou het dus in de gaten!! en gebeurd het wel blokker ze dan!! ik heb dat nu ook gedaan en wacht af wat er nu gaat gebeuren...

ik wens je veel succes!!!

bobvanm
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bobvanm »

Mijn alleen staande dochter werdt tot twee maal telefonisch op een zeer agresieve manier benaderd om over te stappen.
Ze hebben alle gegevens alleen het bank nummer nog niet. Deze probeerden ze met pressie te ont futselen. Ze bleef zeggen dat ze geen intresse had. Ze heeft twee maal de telefoon op de haak gegooit.
Ik vrees dat mensen die niet zo sterk in de schoenen staan door deze handels wijze de dupe worden. Wees gewaarschuwd.

bieb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2008 10:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bieb »

Wij zijn nog steeds met de NEM in conclave, nu gooien ze het erop dat ze ruim een maand achterstand hebben en daarom veel post nog niet hebben verwerkt..als dat zou is, zeg dat dan meteen toch?! Maar ik word echt doodmoe van die club, bloed wordt echt onder je nagels vandaan gehaald. Heb ook nog nooit zo'n ongelooflijk onbeschofte en slechte maatschappij meegemaakt. En het is echt te gek voor woorden dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde ervaren.
Overigens ook ik werd van de week gebeld door iemand van de NEM met de vraag of ik interesse had om klant bij hun te worden, het moet toch niet gekker worden. Heb toen ook gezegd dat we al vier maanden proberen van ze af te komen en wij zeker geen interesse hebben. Toen heb ik opgehangen, wat een onbeschoftheid.

LiekeGH
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LiekeGH »

Ik ben vandaag ook gebeld door deze maatschappij. In eerste instantie dom ja gezegd op alles, maar toen kondigde ze de bandopname aan en werd ik pas goed wakker en zei ik nee, ik heb bedenktijd nodig. Nu is de afspraak gemaakt dat ze dinsdag terugbellen. Ik heb geen bankrekeningnummer doorgegeven. Is er een kans dat ik ergens aan vast zit? Ben heel bang geworden door alle berichten op internet - ik woon pas net op mezelf en was hier dus nog nooit bewust mee bezig.

bieb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2008 10:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bieb »

Hoi Lieke,

Volgens mij zit je nu niet ergens aan vast omdat je gelijk daarna hebt gezegd dat je bedenktijd nodig hebt. Als dit op de band staat kunnen ze niks. Ik zou als ik jou was en ze bellen je dinsdag weer op gelijk zeggen dat je geen interesse hebt en het gesprek beindigen. Echt hoor, ga aljseblieft niet met die lui in zee want je komt er nooit meer van af :twisted: :twisted: :twisted: in ieder geval kost het je dan gigantisch veel moeite, tijd, energie en vooral veel geduld...bespaar jezelf die ellende!

Gesloten