LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jarnohoek
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 13:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door jarnohoek »

als u goed had gelezen heb ik alle klachten een jaar gevolgt en dat is alle sites die maar iets met tourmax of het andere bedrijf dat nog steeds bestaat van toepassing was . het afkraken van tourmax is eenvoudig en natuurlijk hebben ze fouten gemaakt die met geen computer te beschrijven is ,maar als ze nu en ik hoop het ook voor mij zelf in 2009 geen grove fouten maken ps bij andere touroperators gaat het ook niet goed , vind ik dat je dat als het goed gaat ook mag melden
en kom nu niet met de afdanker dat ik wel voor tourmax zal werken want dat is wel erg makkelijk

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

Het is voor u te hopen dat ze echt mee lezen, misschien werkt het in uw voordeel alleen al omdat u uw eigen naam gebruikt.
Mocht uw reis goed gaan dan hebben ze in ieder geval hier op het forum een tevreden klant.

atina4
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:22

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door atina4 »

Al wat maandjes geleden geboekt bij Tourmax en daarna pas gaan googlen op die naam. Wat een schrik bij het lezen van alle berichten.
Afijn, geboekt dus geen weg terug, en nog vol goede moed. Vandaag krijg ik de bevestiging van mijn betaling en wat zie ik? De gunstige vliegtijden en de naam Turkuaz zijn verdwenen. Daarvoor in de plaats vertrek ik vanaf Antalya om 6 uur in de ochtend met een kind van 9 jaar oud.
De vliegmaatschappij is nu Tailwind, wat bij Turbulentie.nl en Schiphol al helemaal niet voor komt bij de vliegmaatschappijen.
Na een telefoontje vol nietszeggende antwoorden blijf ik met een knoop in mijn maag achter.....Turkuaz heeft voor die dag de vluchten gecancelled..tja.

Reiro
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2009 18:24

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Reiro »

Tourmax en Beachholiday’s zijn één pot nat letterlijk en figuurlijk ik vind de manier zoals ze met je omgaan werkelijk heel erg slecht, hier even een voorbeeld wat ons in mei is overkomen, losse heen en losse terug campingvlucht geboekt omdat we langer dan 3 weken wilden in een vakantie huis heen 3 uur later dan geplant maar dat is ok, de terug reis daar ging het mis want je krijgt 2 dagen voor vertrek je tickets toe gemaild dat wist ik. Maar niet dus 2 mailtjes eruit maar daar krijg je geen respons op. 1 dag van te voren maar gaan bellen met het callcenter, krijg je te horen dat je het straks nog maar eens moet proberen, na 3 kwartier weer gebeld en 12 minuten in de wacht plus 10 min het gesprek en dat vanuit Turkije duur tarief en krijg te horen dat we pas de volgende avond om 23.55 vertrekken in plaats van 15.00 uur en hij zou me die tickets door sturen, geen sorry helemaal niets dat is voor hun gewoon, dus op naar het internetcafé en ze uitgeprint alles ok en het vervoer voor de volgende dag geregeld. En nu komt het op het vliegveld Antalya kregen we te horen dat we niet op de passagiers lijst stonden en dat het vliegtuig vol was niet mee dus de nacht op het vliegveld doorgebracht want de volgen ochtend gingen weer vluchten de eerste en beste geboekt en € 100,- p.p. betaald en terug in Nederland wilde ik wel die betaalde € 200,- terug ontvangen van het reisbureau hun hebben een fout gemaakt door de verkeerde tickets naar mij te versturen één dag van te voren maar nee hoor daar had ik geen recht op want ze hadden naar hun zeggen 5 kwartier later de goede tickets naar mij gemaild, maar als je dat doet is het wel zo netjes als ik even gebeld wordt om mij daarvan op de hoogte te stellen !!!
Conclusie als je bij hun een campingvlucht hebt geboekt moet je op de laatste dag elk uur je mail checken of ze niet toevallig andere tickets hebben gestuurd.
Groetjes van een teleurgestelde reiziger. :(

whatslive
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 23:10

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door whatslive »

om te beginnen tegen gebruiker "CHIEF"
voordat je een reactie op mijn reactie plaats alvast een opmerking.
ja, ik heb me net op het forum aangemeld en dit is mijn eerst reactie als vele andere. Als nieuwe gebruikers op het forum melden en direct een positieve reactie plaatsen betekend niet dat een gebruiker iemand van het bedrijf hoeft te zijn! Je hebt waarschijnlijk op deze topic de functie "Meld mij wanneer een reactie is geplaatst" aangevinkt. Iedere keer als er een positieve reactie over het bedrijf verschijnt ben jij de eerste die er tegenspraak bij heb, en bij elke negatieve publicatie ben jij wederom de eerste die van een mug een olifant maakt. Ik begin mij af te vragen of jij niet toevallig een concurrent bent!

tegen gebruiker "REIRO"
Ik reis zelf al inmiddels tientallen jaren rond de hele wereld met chartermaatschappijen en lijndiensten. Indien je een losse ticket boekt ben je altijd maar dan ook altijd verplicht tot op het laatste moment je vluchttijden zelf te controleren. Mocht je verhaal werkelijk EXACT gelopen zijn zoals je dat beschrijft, dan is het treurig wat er is gebeurd. Wat ook mijn eigen ervaring is, bij losse tickets moet je altijd zelf op je eigen hoede zijn, zo heb ik zelf ook al paar keer een vlucht gemist.

tegen gebruikers "ATINA4"
Ik heb mijn derde reis bij hun lopen voor in augustus en stond ook inderdaad gepland op Turkuaz Air en heb recent ook een nieuwe bevestiging ontvangen met wijziging naar de maatschappij Tailwind.
Turkuaz Air schijnt door bedrijfstechnische redenen het dit jaar af te hebben laten weten. Ik had ook inderdaad voor gunstige tijden, sochtends heen en savonds terug geboekt, nu is mijn terugvlucht ook in de ochtend. Nou normaals gesproken heb je altijd één ongunstige vlucht, dus ik had mij hier wel op ingesteld. Uiteraard ook verhaal gehaald over Tailwind omdat ik ook niks op het internet had kunnen vinden. Nou dit schijnt een nieuwe chartermaatschappij te zijn met 3 nieuwe vliegtuigen, we zullen zien. Eenmaal hebben chartermaatschappijen het recht tot helaas op het laatste moment het e.e.a. zomaar af te laten weten, vaak genoeg meegemaakt :(

Nou nu mijn verhaal dan:
Ik ben gisteren terug van een vakantie met Tourmax. Dit was voor mij de tweede keer dat ik met dit bedrijf in zee ben gegaan. De eerste keer in de meivakantie van 2008 naar Royal Wings en nu naar Orient Palace met een aantal vrienden.Vorig jaar heb ik met mijn kinderen een leuke vakantie gehad. Dit jaar is wederom alles naar wens verlopen en zelfs nog beter. Tourmax schijnt dit jaar met een nieuwe zeer proffesionele lokale agentschap genaamd Odeon Tours te werken. Van het opvangen op de airport, de reisleiding in het hotel, de reisleiding tijdens de excursies, de transfer op de terugvlucht was alles perfect Ik heb nog even verhaal gehaald bij de reisleiding op de retourtransfer over deze werkwijze. Deze wist mij dus te melden dat Odeon Tours één van de grootste lokale agentschappen in Turkije schijnt te zijn die jaarlijks gemiddeld aan 600.000 (zeshonderdduizend) passagiers de lokale service verzorgd. Ze schijnen met Tourmax dit jaar voor het eerst te zijn begonnen om de lokale service optimaal te houden, wat overigens ZEKER het geval is.

Beste mensen laten we dus alsjeblieft heel objectief zijn met onze meningen. Uiteraard is het niet leuk indien je slechtere ervaringen heb, uiteraard plaatsen mensen met slechtere ervaringen eerder op forums met een tintje subjectieviteit. Maar respecteer alsjeblieft ook de positieve ervaringen en kraak het niet kinderachtig af met "zeker een medewerker" van Tourmax.

lorenzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:45

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door lorenzo »

wij gaan 4 augustus naar turkye marmaris in hotel myra is daar iemand geweest kunnen jullie daar wat over zeggen ze hebben wel rare vlucht tijden ik hoor het wel

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

LORENZO!!!

Klik even op de link hieronder,

daar zie je de beoordeling op vakantiereiswijzer.nl

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... a-vh-myra/

Theekop
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 21:48

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Theekop »

Hallo,

Is er iemand bekend met de maatschappij Tailwind???

Graag jullie reactie

BVD

Annies
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2009 14:31

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Annies »

Hoi allemaal,

Ik lees allemaal zulke negatieve berichten over Tourmax...Ik heb namelijk ook een reis geboekt naar Turkije bij Tourmax! We gaan met een kind van 2 jaar! Dus word nu wel heel huiverig hoor over de afhandeling en vliegtijden en vliegmaatschapijen! Op de boeking staat dat we met Pegasus vliegen (even opgezocht en is positief op turbulentie.nl) Maar nu vraag ik mezelf dus af of we daar uberhaubt nog mee vliegen! En bv niet met onur air(nooit meer) Dus nu is mij vraag of er ook positieve reacties uitkomen...lees alleen maar negatief! Vind het toch wel eng om met een kind van 2 jaar zo op vakantie te moeten gaan! We gaan wel maar wel met een dubbel gevoel! Misschien zijn er mensen die recent nog ervaringen hebben met Tourmax! Ik hoor graag reacties aub! :lol:

rotterdam08
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 10:46

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rotterdam08 »

het zijn oplichters , niets meer en niets minder. onze vakantie is al om zeep terwijl hij nog moest beginnen.

yubarta
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2009 13:25

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door yubarta »

Ik heb al heel vroeg een reis geboekt voor mij en mijn 3 kinderen.De prijs was erg leuk dus kon ik ook eens 1 weekje weg.
Kreeg meteen een bevesting met de reistijden die heel fijn waren.Ikke erg blij. Na de aanbetaling kreeg ik dus een email dat ik netjes had betaald.Maar er stond ook ineens een andere reistijd!!! Nu was het nog niet zo heel erg maar oke kan gebeuren dacht ik toen nog.
Nu had ik de gehele betaling gedaan en alweer een uurtje later aankomen en eerder vertrekken in turkije.
Ikke mailen geen reactie maar wel leesbevestiging.
Vandaag mijn reisbescheiden binnen en wat denk je?
Aankomst turkije is 00.15 .Dus die dag zijn we al helemaal kwijt
Vertrek uit turkije is 07.35 !!!!! Dus die dag ook al kwijt.Blijven er nog maar 6 dagen over van mijn vakantie .Kon al niet zolang gaan en nu nog korter. !!! Wat kun je er tegen doen?? Echt helemaal niets???? Ik vind dit echt heel brutaal van een reisorganisatie en ik dus gaan bellen.Helaas alle lijnen steeds bezet dus blijf maar proberen!!!!
:( :cry: Kan ik geld terug vragen of heeft ook dat geen effect.Ben wel 2 dagen kwijt

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik dacht dat hier niets tergen te doen is,maar je kan altijd proberen natuurlijk.
Ik weet er ook niet zoveel van.

EllenB64
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2009 18:07

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door EllenB64 »

Ik wil hier toch even reageren.Ik schrik eigenlijk van alle negatieve reacties. Wij gaan nu al voor de 4e x met tourmax naar turkije, en als ik heel eerlijk ben is dat alle 3 de keren prima gegaan! alles zo als afgesproken. Alleen de laatste x hebben we 1 uur vertraging gehad, omdat er iemand onwel werd bij het instappen, de piloot wilde het risico niet nemen deze persoon mee te nemen dus moest alle bagage er weer uit. Later werd ons keurig door de piloot verteld ( in het nederlands) waarom we een uur vertraging hadden. Dit alles was met onur air. Verder alle keren optijd gevlogen (met onurair en sunexpress)En dan hoor ik hier ook mensen klagen over dat ze een dag kwijt zijn ivm met het late heen of vroeg terug vliegen,Dat is bij elk reisburo, je moet gewoon een beetje mazzel hebben met je vliegtijden.
Ik kan me voorstellen dat als je een slechte ervaring heb je die met iedereen wilt delen, maar zoek alle reisburo's maar op, overal is wel wat.
Ik wil alleen maar laten weten dat het ook goed kan gaan bij Tourmax Ik heb nog steeds het volste vertouwen in ze, want ik heb gewoon weer bij tourmax geboekt, we vertrekken in september weer heerlijk naar Kusadasi !!

Een tevredenklant van Tourmax

yubarta
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2009 13:25

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door yubarta »

Ik was ook tevreden tot de 3de aanpassing in de vliegtijden. Heb ook gereageerd bij tourmax maar krijg geen enkele respons van hun.Niet een een sorry en dat is toch wel het minste lijkt me.

EllenB64
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2009 18:07

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door EllenB64 »

ik ben zelf erg makkelijk, ik maak me niet zo snel ergens druk over( ik heb dan tenslotte vakantie),zolang ik maar op mijn bestemming kom maakt mij niet zo heel veel uit of dat nou een paar uur eerder of later is, De dag van aankomst en verterk ben je soieso al kwijt ook als je om 10 uur smorgens heen vliegt. en om 8 uur sávonds terug.
En ik denk niet dat tourmax er iets aan kan doen als je vliegtijden veranderen, zij zijn ook afhankelijk denk ik dan maar.,,,

Owja wat ik ook nog even wil melden, de een na laatste x dat ik bij Tourmax wilde boeken, vond ik de zelfde reis ergens anders goedkoper, ik had ze toen gebeld, en werd inderdaad niet echt vriendelijk te woord gestaan, maar na een mailtje kreeg ik binnen 10 minuten antwoord (was s'avonds om 10 uur) met een excuus en werd mij de vakantie meteen goedkoper aangeboden. Wij hebben die avond over en weer contact gehad, en ik moet zeggen uiterst correct en vriendelijk, daarom kan ik de ervaringen van andere niet echt begrijpen.
Misschien is het ook een beetje hoe je je zelf opstelt ???

whatslive
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 23:10

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door whatslive »

beste mensen als tevreden vaste klant van tourmax wil ik ook graag de postieve kanten tonen. willen jullie alsjeblieft ook de onderstaande link eens controleren. op deze forum dien je je perse aan te melden om een post te plaatsen waardoor tevreden klanten niet al te snel de moeite nemen om hiet wat te schrijven.

http://www.klotevakantie.nl/read_full_msg.php?id=1644

kimbs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2009 16:59

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door kimbs »

Hallo allemaal, ik ben net terug van vakantie, geboekt bij tourmax. Voor mijn vakantie heb ik dit forum bekeken en werd ik wel aan het twijfelen gebracht om bij deze organisatie te boeken. Ik heb zo af en toe gekeken en ik vind dat ik nu ook een reactie hierop moet plaatsen. Ik ben tevreden, de vakantie was prima, de vliegtijden wisten we bij het boeken en zijn ook precies zo gebleven, we werden vanaf het vliegveld keurig naar het hotel gebracht en na de vakantie weer opgehaald. De prijs voor deze vakantie was ook prima. We vlogen heen met onur air en terug met sun express (bij sun express krijg je trouwens nog eten in het vliegtuig) en dit is beide prima verlopen zonder vertraging of veranderingen in vliegtijden. Eigenlijk hebben we verder met tourmax helemaal niets te maken, je boekt alleen je vlucht en hotel bij hen. Omdat wij niet dat soort excursies boeken hebben we de hostess maar 1x even gezien maar verder hadden we haar niet nodig.
Ik denk dat het gerommel met vliegtijden en dagen en hotels etc. meer is in het voor en na seizoen. Dan is het wat rustiger en zullen maatschappijen moeten schuiven om vliegtuigen vol te krijgen. In het hoogseizoen zijn de meeste vluchten wel volgeboekt volgens mij en zullen ze de tijden vliegen die ze vliegen. Ik ben in ieder geval tevreden. Als ik weer een vakantie boek dan heb ik nooit een voorkeur voor een reisorganisatie dus als ik volgende keer weer een vakantie tegenkom die van tourmax is zou ik zo weer boeken.

jarnohoek
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 13:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door jarnohoek »

terug van vakantie met tourmax voor dat wij vertroken had ik al een stukje geschreven hier bij de bevindingen van ons.
de tickets 2 dagen voor vertrek binnen, vliegen met pegasus klopte ,wel twee uur vertraging maar daar kan tourmax niets aandoen ps onur vertrok wel optijd. comfor in het vliegtuig viel tegen in dalaman keurig opgevangen door odeon met 6 personen in busje met airco regelrecht naar het hotel.nederlandse hostes goed begeleid en de mensen van tourplan[nadat zij over de kop waren] door odeon geholpen daar zij eigenlijk alleen voor tourmax werken.terug reis 12uur van tevoren een fax met vertrektijden hier stond ineens dat we met onur terug zouden vliegen terwijl op de tickets pegasus stond.
de nederlandse die voor odeon werkt heeft op het vliegveld keurig alles inoorde gemaakt en terug met onur dus helaas voor ons pegasus vertrok op tijd en dit keer had onur vertraging ps vliegtuig van onur veel meer comfor been ruimte en service.
voor ons dus een geslaagde vakantie met tourmax volgende keer weer
de fam.hoekstra

john530auto
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:49

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door john530auto »

Gisteren teruggekomen uit Kusadasi, Ephesus Princess en dat allemaal via Tourmax.
In het begin ook ernstige twijfels gehad over deze organisatie die allemaal te vinden is op het net.
Maar nu, sorry, was in 1 woord TOP, geen enkele wanklank, kreeg zelfs een betere kamer dan ik had geboekt. En dat allemaal was ook nogeens ruim 600 euro voordeliger dan de concurrentie.
Concreet, zal ik zeker voor m'n komende vakantie niet schromen om evt. weer bij Tourmax te boeken.

Fam Hoornweg, Vlaardingen

Bock Zeewolde
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2009 22:52

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Bock Zeewolde »

Reeds in januari 2009 geboekt. Voor deze accomodatie (Limak Lara de Luxe) was Tourmax echt 100% de goedkoopste a.g.v. de extreme vroegboekkorting en extra internetprijsgarantie!!!

Snelle reacties vanuit Tourmax na onze boeking, Zonder vragen maanden later een nieuwe factuur voor het restbedrag ontvangen, maar dan wel ZONDER vliegtax die vervallen is. Erg netjes dat dit ongevraagd gebeurt.
We vliegen dinsdag 4-8 en ontvangen nu (2-8 om 21.58 uur op zondag!!!!) keurig ongevraagd al onze reisdocumenten per email. PRIMA PRIMA

We gaan er dus van uit dat de rest ook gladjes verloopt. EN vertraging ? ?
Heel goed mogelijk maar dan kan Tourmax dan ook verder niets aan doen.

Gesloten