Ik begrijp uit je reactie dat je vol met frustratie zit, probeer daar eerst eens vanaf te komen, beter voor jou en beter voor je berichten.
Welaan, punt 1
Jij wordt inderdaad kwaad als Piet dit adviseerd.
Al eerder heb ik je om een quote gevraagd om dit te staven, wil niet echt lukken he?
Ik wordt kwaad, nou ja laten we het niet groter maken dan het is, ik voel me genoodzaakt om te reageren wanneer Piet met uitlatingen komt die in mijn ogen onjuist zijn.
Het ging in dit geval om de bewering van Piet dat de Duisenbergregeling een aanfluiting was en dus absoluut niet om het feit dat Piet iemand advies geeft om te opt-outen.
Pure onzin ook, want dat kan niet meer geadviseerd worden.
Dus Hans.....je zit er volkomen naast in deze, waarschijnlijk door frustratie en vanuit die frustratie een bepaalde adoratie voor Piet.
Punt 2
Geen keus en wel een lening sluiten. Sukkel, dan heb je WEL een keus.
Met een BKR kun je geen lening afsluiten en heb je dus GEEN keus.
Ach arme jongen, ook op advies destijds betalingen stopgezet? Tja het was beter geweest als men je had verteld dat daar een BKR-A notering uit zou voortvloeien.
Maar dan nog, heb je geen vrienden, familie, werkgever waarbij je kunt aankloppen voor een lening?
Ik heb destijds ook geld geleend om mijn "schuld" aan Dexia te voldoen en heb dit buiten een bank om gedaan.
Had jij ook kunnen doen en zelfs bij een bank, dan had je nu geen BKR gehad en rustig kunnen opt-outen, met een goede kans op een prachtig resultaat.
Je had dus keus genoeg, dus niet janken nu.
Hou eens rekening met de mensen die nog steed met grote problemen rondlopen, bagetaliseer het probleem niet aan de hand van je eigen mazzeltje!
Zeker, ik ben er naar verhouding goed vanaf gekomen, maar dat ik de zaken bagatelliseer is wederom onjuist.
Als ik de bedragen hoor waar bv Oom Dagobert en Brabander mee kampen..pffff dan hoop ik oprecht dat die kerels er goed uit springen en je zult me ook nooit anders hebben horen zeggen.
Zoja, vraag ik je wederom om met quotes te komen waaruit blijkt dat ik dat wel doe.
Zoniet.....hou dan verder je mond of bel voor mijn part Piet voor een kalmerend woordje of zo.