LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Izmir Kusadasi is ook maar 1 uurtje.
Izmir is mijn favoriete grote stad in Turkije.

Slontjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:30

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Slontjes »

Hoi Slontjes, ik weet niet wanneer jij vertrekt maar als je de tickets al in huis hebt zal ik maar opschieten! Het is al niet makkelijk om nog wat te vinden waar je wel terecht kan.
Wij vertrekken ook Dinsdag. De tickets zijn naar Bodrum, wat voor jou ook het geval zal zijn? Als ze de verbinding op orde hebben en vanaf het vliegveld een bus naar Kusadasi sturen hoeft het nog geen 2 uur te duren. Moet je met een lijndienst (interliner) zoals iemand aangaf ben je meer tijd kwijt.

Jij bent ook overgeboekt naar dat Risorto Hotel waar Bas ook heen geplaatst is?

callie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:19

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door callie »

Hans67 en hharteman, fijn dat het jullie is gelukt om om te boeken.
Ik denk dat jullie zo een betere vakantie tegemoet gaan.

Heb zojuist een mail gekregen van het belgische meisje van het animatieteam.
Ze zegt dat het animatieteam er inderdaad alles voor heeft gedaan om het allemaal nog wat op orde te krijgen.
Dat er een nieuwe eigenaar is en nieuw personeel.
Ook schrijft ze dat het annimatieteam nu helemaal op is en dat er verschillenden weg willen. Zij gaat volgende week met nog iemand van het animatieteam naar Alanya of Engeland.
En ik weet dat Hielke ook snel weer naar Nederland zal gaan i.v.m. studie.

Er werd overigens geschreven dat Hielke alleen maar positieve berichten schrijft omdat ze er volgend jaar weer wil werken.
Nou, dat geloof ik dus niet want waarvoor zou dat zo belangrijk zijn?
Ze kan vast wel in andere hotels werken hoor.
Voor het geld hoeft ze het niet te doen want ze doet het vrijwillig.
Ja, kost en inwoning dat heeft ze wel maar daar doet ze ook genoeg voor!

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Wij gaan nu naar Kuster Holliday Village in Kusadasi.

Ziet er voor de kinderen heerlijk uit! De reacties zijn ook erg goed allemaal dus we hebben er weer vreselijk veel zin in!

Wel jammer dat GI niet door is gegaan want ik had met zn alle daar graag willen proosten op onze "vage" kennismaking hier. Want we kletsen al weken zo met elkaar.

Gr Karen

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Nou vrijwillig denk het niet.
Normaal gesproken 200-400 euro per maand plus kost en inwoning.
Dan ook nog wat secundaire snabbels.
Rijk zal ze er niet van worden.

Edit spelling
Laatst gewijzigd door hharteman op 16 aug 2007 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

bas68
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2007 12:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door bas68 »

Dag mensen,

Inderdaad, wij moeten van Bodrum naar Kusadasi per interliner en dat kost wat meer tijd. Tourplan gaf aan zo'n anderhalf uur, maar dat is volgens ons iets te optimistisch bij nader inzien. Reken op minstens twee uur! Maar wat geeft dat? Je ziet iets meer van het land en je bent toch al met vakantie. Beter een goed vakantiegevoel dan maar afwachten in wat voor chaos je terecht komt. Voor Slontjes wordt het opschieten dus. Een goed voorstel kun je volgens ons maar beter met beide handen aangrijpen. De spoeling wordt steeds dunner en zeker in Bodrum.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Denk nog wel wat langer Bas

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Wat is dan een interliner precies? Want ik ga ervanuit dat er nog meer mensen naar Kusadasi gaan die uit het vliegtuig komen in Bodrum.

Op de site staat dat iedereen in Bodrum land die naar Kusadasi gaat trouwens.

De transfer van luchthaven Izmir naar Kuþadasý duurt ca. 70 minuten en de transfer van luchthaven Bodrum naar Kuþadasý ca. 110 minuten.
Laatst gewijzigd door hans67 op 16 aug 2007 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

bas68
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2007 12:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door bas68 »

Excuus, interliner of bus geen idee wat er wordt ingezet. Wij gaan trouwens naar Richmond Ephesus Resort dus kleine correctie.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

De interliner is de snelbus.
Die rijdt van hoofdstation naar hoofdstation (Autogar).
Even terug in mijn herinneringen.
Als je in de nacht gaat van Bodrum naar Kusadasi is het volgens mij ongeveer 3 uur rijden.
Als je op de dag gaat nog wel wat langer ivm drukte op de weg.

Slontjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:30

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Slontjes »

Voor Slontjes wordt het opschieten dus. Een goed voorstel kun je volgens ons maar beter met beide handen aangrijpen. De spoeling wordt steeds dunner en zeker in Bodrum.
Wij presteren het beste onder druk, daarbij zijn we enorm flexibel en niet zo gebonden aan een Hotel als mensen met kinderen. Toch willen wij ook gewoon een vakantie in een goed hotel en GI is verre van dat.

Overboeken zou betekenen dat wij ook weg moeten uit Bodrum, wat opzich wel jammer is natuurlijk. En de reistijd van anderhalf a 2 uur is wat optimitisch als ze je gewoon met een lijndienst sturen lijkt me.

Voor de terugreis zou dat betekenen dat we savonds al terug naar Bodrum moeten omdat we nogal vroeg vliegen, ook niet optimaal. Ik zal eerst vragen naar het aanbod in Bodrum dat er nog is.

Hebben jullie bij moeten betalen voor Kuster/Richmond Resort?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Vanaf het vliegveld ga je gewoon met een gecharterde bus.
Reizen in Turkije doe je het best met de Interliner.

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Alles beter dan GI 8)

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

http://forum.kusadasi.biz/thread846.html

155 km dus + nog wat vanaf het vliegveld Bodrum

Als je nog wat hotels af moet, zeker 3 uur

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hallo, iedereen die op zoek is naar een alternatief.
Ik ben vorig jaar met tourplan naar Kussadasi geweest, naar hotel Golden Day.

Ligt 10 minuten lopen van het centrum, met een prachtige uitzicht op zee en haven.Dit hotel heeft een mooie ligging.
Grote kamers wij hadden een 2 persoonskamer met 2 extra bedden.
De all inclusief was ook goed, merk frisdrank, cola light,elke dag pannenkoeken,roerei wat je maar wilt,Dolmus voor de deur,lift aanwezig.
Alleen de stadsstrand is niet veel, je moet dan een dolmus naar lady's beach nemen.
Kijk op reiswijzer 3 sterren maar vele malen beter dan Grand Iskandil.
Dit hotel is 850 euro goedkoper voor 15 dagen met 4 personen.
Ik had achteraf beter hier heen kunnen gaan, dan het waardeloze G1.

Zo.n interliner is een comfortabele bus met airco,darnkje aan boort,bagage onderin de luiken.
Wij zijn toen met zo'n bus naar Izmir geweest kosten 8 euro p.p ,leuke stad om een dagje heen te gaan.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad Ed, ongeveer € 15 retour.
Je moet dan wel even je weg zien te vinden vanaf het immense busstation in Izmir.
Vaak ben je meer tijd kwijt in het doorploegen van Izmir dan de reis ernaar toe.
Voor de koopjesjagers, beslist doen.
Goud zilver trouwjurken textiel is het goedkoopst in Izmir.

Slontjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:30

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Slontjes »

Vanmiddag een beetje heen en weer gebeld met Tourplan, aardige vrouw met goede service. Kwam er op neer dat we naar Medisun Hotel konden, op 13 km van Bodrum. En naar het Richmond Hotel in Kusadasi maar met een aanzienlijke bijbetaling, 100e pp. Andere hotels in Bodrum zaten allemaal vol.

Was niet echt iets wat we zagen zitten, dus het wordt waarschijnlijk de gok voor GI.

lalilala
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 21:11

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door lalilala »

Net kreeg ik een telefoontje van onze familie in Grand Iskandil.
Kort samengevat:Gisteren viel bij aankomst alles tegen: vieze kamer,vieze douche, geen airco, eten smaakte niet en er was alleen cola. Het meisje van Tourplan vertelde dat indien gewenst er een klachtenformulier kon worden ingevuld en dat omboeking naar een ander hotel mogelijk was.

Vanmiddag na een heel lang gesprek met Tourplan en beleefd aandringen werd er gezocht naar een betere kamers .
Resultaat: nette gepoetste kamer met airco ,badkamer, schone lakens en handdoeken en een frisse badkamer.
Aan het zwembad waren vanmiddag 8 personeelsleden ipv 2 gisteren.
De container met flessen sprite en glazen werden het hotel binnengebracht en vanavond was BBQ: smaakte goed.

Iedereen doet zijn uiterste best om het de gasten naar hun zin te maken.
Verbetering vandaag ten opzichte van gisteren is 100% .

Ze blijven positief en hopen er een leuke vakantie van te maken al zal het nog wel even duren voordat dit hotel op 4* niveau zit.

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hebben ze zeker kamer 166 gekregen, ik heb die badkamer zelf schoongemaakt met chloor en een nieuwe douche gordijn opgehangen.
Die douche gordijn heb ik uit een kamer naast ons gehaald daar zat de deur niet op slot,de oude met schimmel heb ik weer terug gehangen.
Ja, je moet wat als je een schone kamer wilt.
Ik had geen zin i.v.m kleine kinderen in vieze zwarte schimmelvlekken te staan.

Is er nu wel al nieuwe personeel daar! ik begreep dat de animatie team het ook niet meer zo trekt daar en dat ze ook willen opstappen.

bas68
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2007 12:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door bas68 »

Dag mensen,

Het wordt steeds stiller op dit forum. Kennelijk heeft een ieder een redelijk alternatief. Slontjes, ik begrijp dat je geen zin hebt in een bijbetaling, want je bent geloof ik met zijn zessen (vrienden?) en 600 euro is inderdaad aardig wat. Maar ja, als ieder voor zich betaalt dan eet en drink jij die honderd euro er zo weer uit ;-> Wij moesten 200 euro toeleggen. Onze kinderen bleven buiten schot. Als we het volle pond moesten betalen hadden we dat ook niet gedaan, want dan waren we 600 euro extra kwijt. Volgens ons dus een goed voorstel ook al mag ik zelf alles betalen.

Tja, Richmond Ephesus Resort ligt wel 12 km. van Kusadasi af. Als vrienden onder elkaar zit je uiteraard liever direct in het centrum. Wij hebben een baby bij ons en moeten ons vertier grotendeels in het hotel zoeken. Voor ons geen probleem dus. Richmond trekt vooral Belgen aan. Medisun vooral Duitsers en Engelsen. In GI zit je in elk geval met (een handjevol) Nederlanders en wat Russen. Volgens de laatste recensie op vakantiereiswijzer gaat de naam van GI wijzigen en raken ze een ster kwijt. Ik vind het moedig dat je het toch aandurft en evengoed wens ik je heel veel vakantieplezier en hoop ik dat er nu een nieuwe frisse wind gaat waaien daar.

Mensen, dankzij dit forum zijn wij in elk geval een stuk wijzer geworden en daar zijn wij jullie dankbaar voor! Jammer dat we elkaar niet zien, want ik denk dat onder normale omstandigheden in GI het daar een heel gezellig samenzijn was. Zaterdag vertrekken wij naar Kusadasi en ik verwacht geen inbreng meer van onze zijde op dit forum. Allen heel veel succes en vakantieplezier waar dan ook!!!

Gesloten