Re: Cadeaubon kwijt geraakt
Geplaatst: 06 nov 2007 22:11
Staatslot op naam stellen .
Net als de kadobon.
groet T
Net als de kadobon.
groet T
En daar gaat het mij om.Het is eigenlijk gewoon een product, zo'n cadobon
ik kan ook niet aankomen met "ik ben mijn koffiezet apparaat ergens verloren, ik wil een nieuwe ik weet zeker dat niemand dat ding kan gaan gebruiken"
De klant zou dan zelf voor een bewijs ect. moeten zorgen, niet de ondernemer die weer extra handelingen moet maken en extra kosten
Geplaatst op 20 Okt 2007 02:53 door fransvanderwerff
________________________________________
Bij de plaatselijke juwelier kocht ik ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw een cadeaubon te besteden bij deze juwelier, ter waarde van honderdvijftig euro. De cadeaubon raakt na een week zoek. Alles nagekeken, niets te vinden. De juwelier zegt:'Mevrouw dan hebt u pech gehad!'. Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen
Geplaatst op 20 Okt 2007 16:07 door fransvanderwerff
________________________________________
De juwelier kent mij goed. Ik koop al jaren bij deze zaak. Ik zal nog een poging ondernemen om hem op andere gedachten te brengen. Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon.
Geplaatst op 20 Okt 2007 23:05 door fransvanderwerff
________________________________________
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.
Geplaatst op 21 Okt 2007 03:56 door fransvanderwerff
________________________________________
(aan ) Caruso !
Nooit iets kwijtgeraakt? Ik breng niets terug, ik betaalde voor iets dat ik (nog) niet gekocht heb. Je reactie vertelt alles over je persoonlijkheid!
(Van Caruso)
Dus je eigen stommiteit ga je nu verhalen op de juwelier door die man in een kwaad daglicht te stellen?
Ik zou je de winkel uittrappen! Ga je schamen!
Jij bent zeker ook zo'n eikel die een half leegegedronken fles wijn terugbrengt met de klacht dat ie niet te zuipen was?
Ja, ik ken dat soort gasten, je bent zielig!
Geplaatst op 21 Okt 2007 16:11 door fransvanderwerff
________________________________________
Ik chanteer helemaal niet. Je leest de reactie slecht!! Verwondert me ook niet gezien je reactie. Jij 'slaat' voordat je onderzoekt!
Ik vertel alleen mijn ervaring met de juwelier. Ik vroeg niet eens een nieuwe cadeaubon. Overigens als de juwelier een goede administratie bijhoudt en dat doet hij ongetwijfeld, zal hij bij een mogelijke uitreiking van een duplicaatbon, een aantekening maken dat de originele bon ongeldig is geworden. Zie wat dat betreft ook de reactie van rattaplan.
(uh BMS.Jan denk ik)
Laatst aangepast door fransvanderwerff op 21 Okt 2007 16:27, in totaal 1 keer bewerkt
Geplaatst op 21 Okt 2007 16:38 door fransvanderwerff
________________________________________
De reacties waren duidelijk.Einde verhaaql voor mij op dit forum.
Geplaatst op 25 Okt 2007 03:17 door fransvanderwerff
________________________________________
Tien pagina's met reacties, dat had ik nooit kunnen denken! Goede raad en scheldpartijen, het was waard om te lezen. Waarom ik niet met mijn vrouw meegegaan ben naar de juwelier? Ik werk op twaalf uur vliegen afstand van de juwelier.
Tot een volgend topic!
Geplaatst op 26 Okt 2007 17:56 door fransvanderwerff
________________________________________
Toch maar weer een reactie, ik heb er de tijd voor, want het is bijna weekend.
De opmerking van Ulbe, als ook enige andere opmerkingen met dezelfde strekking, slaat nergens op. Lees mijn allereerste opmerking (Topic). Ik stel de juwelier niet verantwoordelijk, heb hem niet gechanteerd etc. Mijn vrouw is zelfs geen discussie met hem aangegaan. Ik vroeg in de topic:'Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?'. Het resultaat is:Hij is een klant kwijt!
Geplaatst op 26 Okt 2007 18:19 door fransvanderwerff
________________________________________
Nee, waarom? Het verschil in tijd is zeven uur
Geplaatst op 26 Okt 2007 21:02 door fransvanderwerff
________________________________________
Goed idee, Tinne. Had ik ook al aan gedacht.
Einde verhaal en nu echt!!!
Kijk zo kan het ook Ellie heeft het door.Maar goed dat je nu kunt quoten BMS anders had je nu platte vingertopen gehad.
Evengoed een 10 met een griffel
________________________________________
Ik lees verbaasd de reacties:
wat een taal, ik zou je de winkel uitschoppen/slaan...
belachelijk.
Ik denk dat wanneer je een bon met die waarde kwijt raakt je zelf ook zou proberen hoe dit op te lossen.
Bij onze juwelier worden alle bonnen op naam en datum uitgeschreven. Dan heb je de mogelijkheid om de bon uit te laten schrijven.....
Succes Frans!
Ik vind het krijgen van bonnen trouwens een enorm risico.... zoiets raakt namelijk heel vaak kwijt of wordt vergeten,
Frans ik zou in het vervolg je vrouw een zelfgemaakte/geschreven bon geven: die ze bij jou zelf op het moment van aanschaf kan verzilveren....
daar kan niet zoveel bloed uitlopen hihi.
Ellie
Geplaatst op 07 Nov 2007 12:53 door EllielovesONE
Geplaatst op 06 Nov 2007 17:48 door BMS.Purmerend
--------------------------------------------------------------------------------
hahahaha
hoi hoi hoi
het was maar een opmerking in de goede zin BOT
Het was geen verkeerde topic 16 p. is nogal wat.
Dit vind jij dus normaal.Hij is zijn bon kwijt hoor niet de juwelier.Geplaatst op 20 Okt 2007 23:05 door fransvanderwerff
________________________________________
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.
Sorry, NAK zal ook deze wel door krijgen (denk ik) en dan denk ik het goed te doen. Enne dit zie ik niet andersAls je iets doet moet je het goed doen.
Je zal het wel anders zien, maar dit is opbouwende kritiek.
Sorry nu is het toch verkeerd gelezen. Bot.Dit vind jij dus normaal. Hij is zijn bon kwijt hoor niet de juwelier.
Iedereen kan wel zeggen dat hij zijn bon kwijt is.
Maar goed dat er geen bonnen zijn voor fietsen en brommers
anders had ik tegen jou gezegd dat ik bij jou een bon gekocht
had maar dat ik hem kwijt was.
de uitgifte van cadeaubonnen aan de klant alsook al die prestaties die zich richten, al naar gelang het gekozen verstrekkingssysteem, op de aanmaak, de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen. Bij deze laatste prestaties wordt met name gedacht aan overkoepelende organisaties van ondernemers dan wel specifiek in het kader van de verstrekking van cadeaubonnen in het leven geroepen centrales die ten behoeve van de aangesloten cadeaubonnen-verstrekkende ondernemers zorgdragen voor het (laten) functioneren van het verstrekkingssysteem.
Waarom wordt de winkelier gestraft omdat hij het verlies niet compenseerd?Quote:
Geplaatst op 20 Okt 2007 23:05 door fransvanderwerff
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.
Dit vind jij dus normaal.Hij is zijn bon kwijt hoor niet de juwelier.
Iedereen kan wel zeggen dat hij zijn bon kwijt is.
Maar goed dat er geen bonnen zijn voor fietsen en brommers
anders had ik tegen jou gezegd dat ik bij jou een bon gekocht
had maar dat ik hem kwijt was.
69.0.4. § 4. Organisaties met betrekking tot cadeaubonnen
Het gestelde in § 2 betekent ook dat in gevallen waarin sprake is van cadeaubonnen die niet door één ondernemer maar door verschillende ondernemers worden uitgegeven, de organisatie of centrale die zich ten behoeve van die ondernemers bezighoudt met de organisatie en de financiële afwikkeling van het verstrekkingssysteem voor de desbetreffende verrichtingen en werkzaamheden is vrijgesteld, ook al bestaan die handelingen enkel uit het (doen) aanmaken van de cadeaubonnen en de verkoop ervan aan de aangesloten ondernemers. Is dat laatste het geval, dan vinden de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen doorgaans plaats tussen de ondernemers onderling. De terzake ontvangen provisie is bij de desbetreffende collega-ondernemer eveneens vrijgesteld van omzetbelasting.
BBCSWaarom wordt de winkelier gestraft omdat hij het verlies niet compenseerd?
Waarom moet de winkelier de klant tegemoet komen uit naam van klantvriendelijkheid, terwijl die klant de bon kwijt is geraakt en de winkelier niet?
Waarom moet de winkelier altijd geld bijleggen, omdat het uit naam van klantvriendelijkheid is.
Waarom wordt de winkelier gestraft omdat hij terecht de poten stijf houdt?
Waarom moet de winkelier de klant tegemoet komen, terwijl met de bonnen heel gemakkelijk fraude te plegen is?
De reden dat de juwelier geen medewerking aan fransvanderwerff verleent is simpel, omdat er heel gemakkelijk te frauderen kan worden. En daarbij hoeft de juwelier fransvanderwerff niet tegemoet te komen, omdat fransvanderwerff de bon is kwijtgeraakt.
Als de juwelier fransvanderwerff tegemoet zou komen is de juwelier dubbel zo veel geld kwijt.
Moet hij dat er maar voor overhebben voor de klanten?
De mensen die dat wel vinden zijn echt oerstom en kunnen bovendien ook totaal niet nadenken.
Het risico van fraudatie is veel te groot aanwezig en vandaar dat de juwelier fransvanderwerff niet tegemoet komt.
Mijn inziens hoeft de juwelier fransvanderwerff ook totaal niet tegemoet te komen, omdat de juwelier die cadeaubon niet is kwijtgeraakt maar fransvanderwerff wel.
Kortgezegd:
Het is behoorlijk bezopen en niet eerlijk als fransvanderwerff de cadeaubon kwijtgeraakt is, dat de juwelier fransvanderwerff daarin tegemoetkomt.